Aihe: Tasoitusjärjestelmä on turha - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Tasoitusjärjestelmä on turha

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoitusjärjestelmä on turha

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 60)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • jaja1 kirjoitti: (3.2.2013 22:27:17)
    USA:n kentistä sen verran, että tosiaan taitaa minun olla tyhmä sanoa USA:n kentillä koska en ole pelannut kuin Georgiassa ja Floridassa. Varmaankin meno New Yorkissa vähän erilaista. ?

Ei ole mullakaan kokemusta golfista New Yorkin alueella. Samoilla seuduilla kuin jaja1 olen pelaillut 1990- ja 2000-luvuilla lähes vuosittain, eikä koskaan ole kohdalle sattunut yli viiden tunnin kierrosta. Thanksgiving-viikonlopun ruuhkassa sellainen on tosin ollut lähellä.

Ballmarker kirjoitti: (4.2.2013 5:31:26)

jaja1 kirjoitti: (3.2.2013 22:27:17)
    USA:n kentistä sen verran, että tosiaan taitaa minun olla tyhmä sanoa USA:n kentillä koska en ole pelannut kuin Georgiassa ja Floridassa. Varmaankin meno New Yorkissa vähän erilaista. ?

Ei ole mullakaan kokemusta golfista New Yorkin alueella. Samoilla seuduilla kuin jaja1 olen pelaillut 1990- ja 2000-luvuilla lähes vuosittain, eikä koskaan ole kohdalle sattunut yli viiden tunnin kierrosta. Thanksgiving-viikonlopun ruuhkassa sellainen on tosin ollut lähellä.

Eli onko se jenkkien nillitys viiden tunnin kierroksista siis turhaa?

Q8 kirjoitti: (4.2.2013 6:24:29)

Ballmarker kirjoitti: (4.2.2013 5:31:26)

jaja1 kirjoitti: (3.2.2013 22:27:17)

Eli onko se jenkkien nillitys viiden tunnin kierroksista siis turhaa?

Yli viiden tunnin kierrosaikoja on varmaan sellaisilla alueilla, joilla kenttiä on kysyntään verrattuna vähän – mm. New Yorkin osavaltiossa. Itse olen pelaillut sellaisilla paikkakunnilla, joilla kenttätarjonta on runsasta, valinnanvaraa riittää – ja sen seurauksena hinnatkin ovat edullisia. Noilla kentillä on normaalisti kohtuullisen väljää (paitsi Thanksgiving-viikonloppuna).

Just for the record:
    Anteeksi epätarkkuus käyttämissäni termeissä. Kun olen kirjoittanut tasoituksen ylläpidosta, olen tarkoittanut oikeasti sitä onko pelaajalla voimassa-oleva virallinen tasoitus vai ei.

bystander kirjoitti: (3.2.2013 11:31:30)
    Tämä tasoitusjärjestelmähän kokonaisuudessaan on täysin turha. Sehän muutenkin koskettaa vain niitä pelaajia jotka haluavat kilpailla.

Tasoitusta voi käyttää myös epävirallisempiin kilpailuihin, esim kaverin kanssa tasoituksellinen reikäpeli pullakahveista. Ei aina tartte olla kyse seuran Kahvipaketti-Open (18r pb) tai muista yhtä isoista kisoista. Mun mielestä tasoitusjärjestelmä antaa / antoi ainakin ihan harrastuksen aluksi lisämielenkiintoa, koska pystyi kilpailemaan myös 10 vuotta kauemmin pelanneiden kanssa surin piirtein samalta lähtöviivalta.

Ihmisten täytyis vaan sisäistää ajatus, että tasoitus on laskettu (Suomessa) kaikille samalla järjestelmällä, joten se on kaikille yhtä väärin.

Ja kun puhutaan kilpagolfista, niin silloinhan kaikki kisat ovat tasoituksettomia.

Jamasa kirjoitti: (3.2.2013 18:27:05)

Ballmarker kirjoitti: (3.2.2013 16:18:55)

Rauski kirjoitti: (3.2.2013 16:09:07)
    Aivan loistava idea, on se vaan niin kiva kun kentällä menee edessä muutama ryhmä joiden jokaisen yhteenlaskettu tasoitus on siellä 200 hujakoilla. No ne varmaan nauttii pelistä kun koko tasoituslaskenta on turhaa.

Näinhän asia suurimmassa osassa maailmaa golfkentillä on, kun ei siellä mitään tasoituksia keneltäkään kysellä.

Mutta toimiikos siellä valvonta sitten paremmin vai pelaako ne siellä jossain yli 6-7 h kierrosaikoja?
    Vai tajuaako pelaaja nostaa pallon taskuun ja kävellä seuraavalle väylälle kun huomaa tukkivansa kenttää?

Ei, vaan siellä ajellaan golfautolla, kun se on pakollista. Ja ’pelataan’ 5-tuntisia.

Ballmarker kirjoitti: (4.2.2013 6:42:25)

Yli viiden tunnin kierrosaikoja on varmaan sellaisilla alueilla, joilla kenttiä on kysyntään verrattuna vähän – mm. New Yorkin osavaltiossa. Itse olen pelaillut sellaisilla paikkakunnilla, joilla kenttätarjonta on runsasta, valinnanvaraa riittää – ja sen seurauksena hinnatkin ovat edullisia. Noilla kentillä on normaalisti kohtuullisen väljää (paitsi Thanksgiving-viikonloppuna).

Ovatko köyhät nopeampia?

Golfia pelataan ja jokainen lyönti lasketaan – vähiten lyöntejä tuloskortissa – on voittaja. Miksi tasoitukset on keksitty, eihän juoksu-, hiihto- tai muissakaan lajeissa lisätä tai vähennetä aikoja, ei myöskään senttejä. Uskomaton keksintö. Jos ei rehellisesti pärjää, ei pidä kilpailla.

hyviä näkökulmia paljon tässä keskustelussa. Jokainenhan voi helposti valita päivittääkö tasoitustaan vai ei. Jos taas tasoitus olisi pakollinen niin sitä mahdollisuuttahan ei pelaajille suotaisi. Kyllä 1. tasoitusryhmässä pelaavana pidän tasoitusta aivan turhana kun schratsi tuloksesta aina kisoissa pelataan. Toki mielipiteitä on niinpaljon kuin on pelaajia mutta, voiko 3 tasoitusella realistisesti edes kuvitella pärjäävänsä pelaajalle kilpailuissa jonka hcp on esim. 15 ja laskevassa trendissä. Em pelaaja pelaa hyvänä päivänä helposti 8 lyöntiä alle oman händärin ja mun pitäis painaa 5 alle tulos.(ei ihan realistinen) Joskus ärsyttää kun sarjat on kilpailuissa 0-18 hcp, no omat osallistumiset kilpailuihin eivät tietenkään millään tavoin muutu olivat sarjat mitkä hyvänsä. Välillä vaan kun keskustelee jonkun 15 händärillä pelaavan kanssa niin tuntuu että sitä realistista näkökulmaa ei oikein tahdota tajuta, ei se pienellä tasoituksella olevan pelaajan mielestä ole mitenkään erityisen selvä asia että pystyis kilpailemaan tasapäisesti kaikkien kanssa, Ja sit kun sitä ylistetään että järjestelmä mahdollistaa kaiken tasoisten pelaajien yhteiset kilpailut jne. onko systeemi reilu ?

Kisoihin olen osallistunut noin 10 kertaa ja mielestäni kaikissa niissä on saatu epäreilu voittaja eli ainakin minun mielestäni tasoitussysteemi on turha tai jos ei turha niin ei se ainakaan toimi. Ja kerran voittaja olin minä itse!

peejii kirjoitti: (4.2.2013 10:48:16)
    Golfia pelataan ja jokainen lyönti lasketaan – vähiten lyöntejä tuloskortissa – on voittaja. Miksi tasoitukset on keksitty, eihän juoksu-, hiihto- tai muissakaan lajeissa lisätä tai vähennetä aikoja, ei myöskään senttejä. Uskomaton keksintö. Jos ei rehellisesti pärjää, ei pidä kilpailla.

Tutkipas keilailun tasoitusjärjestelmää.

jupoz kirjoitti: (4.2.2013 10:53:00)
    hyviä näkökulmia paljon tässä keskustelussa. Jokainenhan voi helposti valita päivittääkö tasoitustaan vai ei. Jos taas tasoitus olisi pakollinen niin sitä mahdollisuuttahan ei pelaajille suotaisi. Kyllä 1. tasoitusryhmässä pelaavana pidän tasoitusta aivan turhana kun schratsi tuloksesta aina kisoissa pelataan.

Nyt unohdat sen, että schratsi kisoihin päästäksesi tarvitset tasoituksen. Erkkoon oli viime vuonna tasoitusraja noin 0,5, kun tasoitus on aivan turha niin miten seulotaan kilpailuun osallistujat?

Nyt unohdat sen, että schratsi kisoihin päästäksesi tarvitset tasoituksen. Erkkoon oli viime vuonna tasoitusraja noin 0,5, kun tasoitus on aivan turha niin miten seulotaan kilpailuun osallistujat?

Monimutkaisella ranking systeemillä 😉

KL

jaja1 kirjoitti: (4.2.2013 15:03:02)

Monimutkaisella ranking systeemillä 😉

Ja mitenkäs niitä rankingpisteitä pääsee hankkimaan..?

KL

Q8 kirjoitti: (4.2.2013 13:40:39)

Saako siinä korkeamman tasoituksen keilaaja heittää lähempää? 😀

Tenniksessäkin on tasoitusjärjestelmä.

jappna kirjoitti: (4.2.2013 2:31:09)
    Niistä kilpailu tasotusista. Niin jos haluaa pelata kilpailuja. Niin näin talvisin kilpaileminen kyllä onnistuu ilman tasotustaikin täällä Pattayalla lukuisissa kilpailuissa riittää kun ilmoittaa jonkun tasoitus luvun kyllä onnistuu.Ja tasoitus on sopiva niin saa vielä pokata palkinnon.Ja eikun seuraavaan kisaan mukaan ja kisoissa on paljon porukkaa.Että kyllä se tasoitus on ihan turhaa vouhotusta.

Kerros jappna mille kentille kannattaisi suunnata kun parin viikon päästä muutamaksi päiväksi tulossa Pattayalle, mielellään helpon matkan päässä Pattaya Beachiltä. Parina päivänä ehtisi pojan kanssa kierroksen pelata, tai milloin noita kilpailuja siellä, onko tiettynä viikonpäivänä ja millä kent[ä|i]llä? Mitä netistä selaillut niin hintahaitara aika iso, onko kenttien laadussa yhtä isot erot?

KL kirjoitti: (4.2.2013 15:08:46)

Ei kun isomman tasoituksen keilaajalle laitetaan ne laidat.. 🙂
    Jos eroa tasoituksessa on vain vähän, niin laitetaan vain toinen laita.

KL

yeux de serpent kirjoitti: (4.2.2013 21:20:48)

KL kirjoitti: (4.2.2013 15:08:46)

Ei kun isomman tasoituksen keilaajalle laitetaan ne laidat.. 🙂
    Jos eroa tasoituksessa on vain vähän, niin laitetaan vain toinen laita.

Tuossa nyt ei ole mitään laitaa!

KL kirjoitti: (4.2.2013 22:07:10)

Mutta ei se vallan lai(da)tontakaan ole.

KL

yeux de serpent kirjoitti: (4.2.2013 22:10:52)

Ei ainakaan sopivassa laitamyötäisessä.

KL kirjoitti: (4.2.2013 22:13:24)

Kaikenlaista laitapuolen kulkijaa täällä.

Chip Greenside kirjoitti: (4.2.2013 22:16:18)

Laitan kohta teidät bänniin!

Ihan piruuttani googletin keilailun tasoitusjärjestelmää ja löyty tämmöinen linkki http://www.keilailu.fi/keskustelu.php?id=1173 keilailun keskustelupalstalle. Eli ilmeisesti keilailussakaan ei olla tyytyväisiä tasoitusjärjestelmään, ainakaan tuo Viljami ei ole!

yeux de serpent kirjoitti: (4.2.2013 22:34:46)

No se olis kyllä laitimmainen kerta!

Chip Greenside kirjoitti: (4.2.2013 22:50:06)

yeux de serpent kirjoitti: (4.2.2013 22:34:46)

No se olis kyllä laitimmainen kerta!

Jumalaita, nyt saa riittää..
    Eiköhän olisi jo syytä lopettaa tämä turhanpäiväinen sanoilla kikkailu, vai miten teidän laitanne oikein on?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 60)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #421594 kohteessaTasoitusjärjestelmä on turha

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoitusjärjestelmä on turha