Aihe: Tasoituksen ilmoittaminen - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Tasoituksen ilmoittaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoituksen ilmoittaminen

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tulevalla kaudella aion vuokrata pelioikeuden muulta kuin kotiseuran kentältä. Pelioikeuskentältä saan asiakasnumeron tms. jolla pääsen kentän varausjärjestelmään. Samoin kai voin merkitä pelioikeuskentän järjestelmään harjoituskierrosten tulokset. Mutta entä tasoituskierrokset? Voiko nekin merkitä pelioikeuskentän järjestelmään vai pitääkö tasoitustulokset aina toimittaa kotiseuralle? Seuran vaihtaminen samalla poistaisi ongelman, mutta sitä ei voi kesken vuotta sääntöjen mukaan tehdä.

Kotiseura on nimenomaan se elin, joka ylläpitää jäsenensä tasoitusta.

Mikä sääntö estää seurasta eroamisen ja toiseen liittymisen milloin tahansa?

Seurasta eroamisen voi ilmoittaa milloin tahansa, mutta monien seurojen sääntöjen mukaan jäsenyys päättyy vasta seuraavan vuoden alusta alkaen.

Jaakko Seppänen kirjoitti: (5.1.2013 11:53:03)
    Tulevalla kaudella aion vuokrata pelioikeuden muulta kuin kotiseuran kentältä. Pelioikeuskentältä saan asiakasnumeron tms. jolla pääsen kentän varausjärjestelmään. Samoin kai voin merkitä pelioikeuskentän järjestelmään harjoituskierrosten tulokset. Mutta entä tasoituskierrokset? Voiko nekin merkitä pelioikeuskentän järjestelmään vai pitääkö tasoitustulokset aina toimittaa kotiseuralle? Seuran vaihtaminen samalla poistaisi ongelman, mutta sitä ei voi kesken vuotta sääntöjen mukaan tehdä.

Ilmoittaudu uuteen seuraan, ja kerro että haluat sen olevan sinun kotiseurasi.
    Kyllä sinulla on oikeus olla useamman seuran jäsen. Ei sitä mikään kiellä. Mutta vain yksi seura voi olla kotiseura.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, voi – ainakin Nexgolfissa, jos kotiseura on myös Nexgolf-käyttäjä.

Pelioikeuskentälle vaan ilmoitus, että kotiseura on joku muu, jolloin pelioikeusseuran master panee ruksin ja valitsee kotiseuran, jonne sitten tasoituskierrokset tallentuu.

Seuran/yhdistyksen jäsenyydestä voi sääntöjenkin mukaan yleensä erota milloin tahansa. Säännöissä on yleensä kuitenkin seuraavan sisältöinen maininta:

Jos jäsen haluaa erota yhdistyksestä, hänen on ilmoitettava siitä (esim. kirjallisesti hallitukselle tai sen puheenjohtajalle taikka yhdistyksen kokouksen pöytäkirjaan.) Ero katsotaan tapahtuneeksi heti, kun ilmoitus on tehty. Eroava on kuitenkin velvollinen suorittamaan maksunsa sekä muut näiden sääntöjen määräämät velvoitteensa eroamisvuoden loppuun saakka.

Maksuvelvollisuus on siis yleensä se, josta ei heti pääse eroon.

KL

0,007 kirjoitti: (5.1.2013 17:32:20)
    Seuran/yhdistyksen jäsenyydestä voi sääntöjenkin mukaan yleensä erota milloin tahansa. Säännöissä on yleensä kuitenkin seuraavan sisältöinen maininta:

Jos jäsen haluaa erota yhdistyksestä, hänen on ilmoitettava siitä (esim. kirjallisesti hallitukselle tai sen puheenjohtajalle taikka yhdistyksen kokouksen pöytäkirjaan.) Ero katsotaan tapahtuneeksi heti, kun ilmoitus on tehty. Eroava on kuitenkin velvollinen suorittamaan maksunsa sekä muut näiden sääntöjen määräämät velvoitteensa eroamisvuoden loppuun saakka.

Maksuvelvollisuus on siis yleensä se, josta ei heti pääse eroon.

Muistaakseni jossakin SGL:n säännössä on, ettei kotiseuraa voi vaihtaa kesken kauden. Täytyy vähän kaivella.

Golfista en tiedä, mutta ainakin ampujainliitossa edustettavan seuran ’kotiseuran’ vaihtaminen on kesken vuotta mahdotonta. Seuraa voi vaihtaa kyllä ja olla vaikka kuinka monessa jäsenenä, mutta edustus vain ensimmäisessä minkä ilmoittaa.
    Luulisi olevan muissakin liitoissa samanlainen käytäntö.

hristol kirjoitti: (5.1.2013 19:53:13)
    Golfista en tiedä, mutta ainakin ampujainliitossa edustettavan seuran ’kotiseuran’ vaihtaminen on kesken vuotta mahdotonta.

Onko tammikuun alkukin ”kesken vuotta”? Jos, niin milloin se kotiseuran vaihto sitten onnistuu jos ei vuoden vaihteessa?

Mikset voisi liittyä myös siihen uuden kentän seuraan? Maaliskuun 2013 lopussa taitaa vanheta nuo kauden 2012 jäsenyydet?

Periaatteessa seuravaihdon tulee ilmoittaa ennen vuodenvaihdetta, jolloin se astuu voimaan 1.1., mutta kesken kauden vaihto onnistuu, jos molemmat seurat sen hyväksyvät, tai jos eroaa kesken kauden seurasta niin silloin edustusseuraksi tulee automaattisesti se toinen…
    Tämä seuran vaihdos proseduurin muutos tuli 2007 tasoitusmääräyksissä voimaan…

Mä taidan tietää myös yhden toisen tavan. Käyttäydy törkeästi niin saat kenkää seurasta ja mene sen jälkeen toiseen seuraan jäseneksi. Onnistuu helposti esim kisoissa jossa myöhästyt lähdöstä (kun sinua ei erikseen kutsuttu lähtöpaikalle oikeaan aikaan) ja alat urputtamaan siitä lähettäjälle ja heität vielä vaikka jollain varusteella lähettäjää kohti kasvoja. Sen jälkeen seuran vaihto on melko mutkatonta;)

KL kirjoitti: (5.1.2013 17:39:26)
    Muistaakseni jossakin SGL:n säännössä on, ettei kotiseuraa voi vaihtaa kesken kauden. Täytyy vähän kaivella.

Mitäköhän tämä kotiseura oikeasti tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa. Tuttavani esimerkiksi on jäsenenä kahdessa golfseurassa ja lisäksi vielä kolmannella kentällä osakkaana. Sen seurauksena hän saa vuosittain kahdesta seurasta tasoituskortin, jossa kummassakin on tasoitus, jota on korjattu hänen oman ilmoituksensa mukaan. Sitten hän voi ylläpitää tasoitustaan joko vain toisessa (kotiseurassa) tai molemmissa (toisessa osakas hoitaa itse tasoituskierroksensa golfboxiin). Lisäksi tänä vuonna hän sai jostain syystä kentältä, missä hän on osakkaana golfbox-sähköpostin, jossa kehotettiin päivittämään oma tasoitus, koska tämän kentän mukaan hän on passiivinen.

Jos siis aktiivisesti kilpailee, kotiseuralla lienee merkitystä, mutta muuten merkitys on aika teoreettinen. Onko jollain tietoa, mihin kotiseura vaikuttaa, jos ei kilpaile muissa kuin klubikilpailuissa?

Kilpailu- ja pelikäsikirjan mukaan vain kotiseura voi pitää yllä pelaajan tasoitusta. En tiedä, onko sillä muuta varsinaista merkitystä, mikä on kotiseura. Ehkä tunnearvo.

Kotiseura
    Kotiseura on seura, jossa pelaaja on jäsenenä. Pelaajan kotiseura pitää yllä pelaajan
    tasoitusta. Green Cardin suorittaneen pelaajan tasoitusta pidetään yllä kotiseurassa, kun hän on kyseiseltä vuodelta maksanut seuran jäsenmaksun ja seuran muut mahdolliset tasoituksen ylläpitoon edellyttämät maksut.

Ote tasoitusmääräyksistä:

16.2 Jos pelaaja on jäsen useammassa jäsenseurassa, hänen on valittava yksi jäsenseuroista kotiseurakseen ja ilmoitettava valinnastaan sekä tälle että muille seuroille.

16.3 Pelaaja ei voi vaihtaa kotiseuraansa muutoin kuin ilmoittamalla etukäteen vaihdoksesta, joka voi tulla voimaan vain kalenterivuoden lopussa, ellei hänen jäsenyytensä kotiseurassa ole päättynyt, tai ellei molemmat jäsenseurat hyväksy vaihtoa tapahtuvaksi
    aiemmin. (Tässä tapauksessa suositellaan kirjallisen sopimuksen tekoa.)

Olen ollut nyt kaksi vuotta kahden paikallisen seuran jäsenenä. Kotiseurakseni olen valinnut näistä lähimmän, ja siellä myös enimmäkseen pelaan.
    Kotiseurani nimissä minulle tulee vain yksi tasoituskortti.
    Tasoituskierrokset ilmoitan aina kotiseuralleni ja myös toisen seuran järjestelmään aika ajoin.

Putti-Possu kirjoitti: (6.1.2013 10:31:45)

KL kirjoitti: (5.1.2013 17:39:26)

Mitäköhän tämä kotiseura oikeasti tarkoittaa ja mihin se vaikuttaa. Tuttavani esimerkiksi on jäsenenä kahdessa golfseurassa ja lisäksi vielä kolmannella kentällä osakkaana. Sen seurauksena hän saa vuosittain kahdesta seurasta tasoituskortin, jossa kummassakin on tasoitus, jota on korjattu hänen oman ilmoituksensa mukaan. Sitten hän voi ylläpitää tasoitustaan joko vain toisessa (kotiseurassa) tai molemmissa (toisessa osakas hoitaa itse tasoituskierroksensa golfboxiin). Lisäksi tänä vuonna hän sai jostain syystä kentältä, missä hän on osakkaana golfbox-sähköpostin, jossa kehotettiin päivittämään oma tasoitus, koska tämän kentän mukaan hän on passiivinen.

Jos siis aktiivisesti kilpailee, kotiseuralla lienee merkitystä, mutta muuten merkitys on aika teoreettinen. Onko jollain tietoa, mihin kotiseura vaikuttaa, jos ei kilpaile muissa kuin klubikilpailuissa?

Olen kuin tuttavasi, eikä tilanne kannusta olemaan kohteliaisuudesta usean seuran jäsen. Vaikka ilmoittaa kotiseurassa tapahtuneet tasoituksen muutokset muihin seuroihin, niin perään tulee kyselyitä, varsinkin golfbox-seuroista. Ennen pystyi golfboxiin päivittämään oman tasoituksen muiden tietojen tapaan, mutta ilmeisesti tanskalainen ’rehellisyys’ on poistanut tämän mahdollisuuden.
    Kuten joku kirjoitti, niin kotiseuran voi vaihtaa noin kerran kaudessa ja ainakin minun kohdalla vaihto on käynyt samantien eli vaihto on sopinut molemmille seuroille.
    Joukkuekilpailuissa olen voinut edustaa mitä vain jäsenyysseuroistani.

KL

MREX kirjoitti: (6.1.2013 13:32:30)

Aika erikoista. Luulisi tuon pykälän 16.3 määrittelevän kotiseuran pelaajan edustusseuraksi. Miksi joukkuekilpailuissa olisi eri käytäntö kuin yksilökilpailuissa? Vai saisiko usean seuran jäsen valita edustuksensa myös niissä?

Baystream, huhuu??!??!

ts

KL kirjoitti: (6.1.2013 15:15:15)

Aika erikoista. Luulisi tuon pykälän 16.3 määrittelevän kotiseuran pelaajan edustusseuraksi. Miksi joukkuekilpailuissa olisi eri käytäntö kuin yksilökilpailuissa? Vai saisiko usean seuran jäsen valita edustuksensa myös niissä?

Baystream, huhuu??!??!

Viime kesänä ainakin sai sellainen ratkaisu hyväksynnän, että toisessa seurassa kotiseuransa nimissä yksilökisoissa pelannut pelaaja sai joukkueessa edustaa toista seuraa jossa jäsenenä oli. Edellytys oli ettei ollut aiemmin kaudella edustanut joukkueessa tuota kotiseuraansa.

Itselle ei tullut mieleen edes asiaa kysyä ja tulkinta tuntui hieman oudolta, mutta sen mukaan mentiin.

ts kirjoitti: (6.1.2013 15:56:33)

Baystream, huhuu??!??!

Viime kesänä ainakin sai sellainen ratkaisu hyväksynnän, että toisessa seurassa kotiseuransa nimissä yksilökisoissa pelannut pelaaja sai joukkueessa edustaa toista seuraa jossa jäsenenä oli. Edellytys oli ettei ollut aiemmin kaudella edustanut joukkueessa tuota kotiseuraansa.

Itselle ei tullut mieleen edes asiaa kysyä ja tulkinta tuntui hieman oudolta, mutta sen mukaan mentiin.

Olen myös useamman seuran jäsen ja olen edustanut kaikkia seurojani kilpailuissa. Mestiksissä olen pelannut kolmessa eri seurassa neljästä ja parikilpailua vaimoni kanssa yhdessä seurassa, joukkuekilpailua toisessa seurassa ja Auditouria kolmannessa seurassa. Homma toimii hienosti ja pidän tarkkaan tasoitustani kotiseurassani ja aamuisin on ajantasainen tasoitus joka kisassa.

TeeTurbo kirjoitti: (6.1.2013 17:05:15)

ts kirjoitti: (6.1.2013 15:56:33)

Baystream, huhuu??!??!

Olen myös useamman seuran jäsen ja olen edustanut kaikkia seurojani kilpailuissa. Mestiksissä olen pelannut kolmessa eri seurassa neljästä ja parikilpailua vaimoni kanssa yhdessä seurassa, joukkuekilpailua toisessa seurassa ja Auditouria kolmannessa seurassa. Homma toimii hienosti ja pidän tarkkaan tasoitustani kotiseurassani ja aamuisin on ajantasainen tasoitus joka kisassa.

Taas… Periaatteessa (virallisissa) joukkuekilpailuissa voi edustaa vain kotiseuraansa. Seurojen välisissä kilpailuisssa määrää asian kilpailumääräys/seurojen sopimus.
    Mestiksiä voi pelata niissä seuroissa, joissa on jäsenenä (Suomessa en ole tavannut vielä yhtään ry:n sääntöä, jossa kielleittäisiin niitä pelaajia mestiksiin osallistumasta, joidenka kotiseurana ei olisi kyseinen seura). Muutenhan kilpailu olisi kotiseuranaan seuraa pitävien jäsenten mestaruuskilpailut.

Aika erikoiselta kuulostaa, että edustusoikeus vaihtelisi kilpailun perusteella pelaajan halun mukaisesti kauden aikana.

Pekka Pelimies kirjoitti: (7.1.2013 23:44:27)
    Aika erikoiselta kuulostaa, että edustusoikeus vaihtelisi kilpailun perusteella pelaajan halun mukaisesti kauden aikana.

Muissakin lajeissa voit valita minkä seuran mestiksiin menet, tai muihin seuran sisäisiin kisoihin. Jos olet useamman seuran jäsen, kuten minä, voit olla vaikka kahden eri seuran mestari samaan aikaan. Tenniksessä mestiskisat ei aina ole kaikkialla samaan aikaan.

Sitten kun pelataan avoimia kisoja, tai seurojen välisiä sarjapelejä, niin edustan sitä seuraa, jonka edustaja olen. Voin olla kauden aikana vain yhden seuran edustaja.
    En tiedä miten golfissa…

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #422520 kohteessaTasoituksen ilmoittaminen

Etusivu Foorumit Yleistä Tasoituksen ilmoittaminen