Aihe: Tammer Golfiin omat eväät mukaan! - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Tammer Golfiin omat eväät mukaan!

Etusivu Foorumit Yleistä Tammer Golfiin omat eväät mukaan!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Koimme juhannuspäivänä melkoisen pettymyksen , kun lähdimme mökiltä pelaamaan Tammer golfiin. Olimme varautuneet tankkaamaan sekä klubilta ostettavilla eväillä, että taukokioskin antimilla, jotta jaksaisimme hyvin koko kierroksen. Klubiravintola ja taukokioski olivat suljettuja ja caddiemaster varatessamme aikoja ei informoinut tästä lainkaan. Tämä oli todella harmittavaa, koska mökiltä olisimme toki voineet ottaa runsaat eväät mukaan, mutta kun meillä (meitä oli 7 hengen porukka) on yleensä tapana tukea klubiravintoloita ja nauttia heidän antimistaan. Emme olleet ainoita kentällä ,jotka sadattelivat tätä. Kaiken huipuksi kun pois lähtiessä totesin ,että seuraavan kerran Tammer Golfiin omat eväät mukaan, niin veljenpoikani lisäsi: ’ja omat vessat myös’ – kaikki kentän vessat olivat suljettu tullessamme kierrokselta n. 17.30 aikoihin. Ja kenttä oli muuten ihan täysi pelaajia. Kuinka monella muulla klubilla juhannuspyhinä suljetaan ravintolat ja muut palvelut?

Lohjalla ainakin oli osan Juhannuspyhistä paikalla ainoastaan pelaajat. Joka on minusta aivan oikein. Hyvä että saa koko henkilökuntakin olla Juhannuksena, tai ainakin osan siitä, vapaalla.

Olen muutenkin sitä mieltä että minusta pitäisi pistää kaikki luukut Juhannuksena ja Jouluna kiinni. Jos joku ei osaa varautua kolmen päivän kaupattomuuteen ja ruoka tai muu tarveaine loppuu kesken pyhien, varastakoot vaikka naapurin maakellarista eväksensä ja keksikööt luovia ratkaisuja muihin tarpeisiinsa. Siitähän se mielikuvituskin kehittyy ja sitähän golfissa tarvitaan.

KL

Falcon kirjoitti: (24.6.2012 19:57:18)
    Klubiravintola ja taukokioski olivat suljettuja ja caddiemaster varatessamme aikoja ei informoinut tästä lainkaan.

Cädärin toiminta on tässä tapauksessa moitittavaa, mutta joillakin kentillä esimiehet kieltävät sanomasta asiakkaille mitään sellaista, mikä saattaisi muutta heidän mielensä kentälle tulemisen suhteen.

Ikävää, mutta totta.

Henkka kirjoitti: (24.6.2012 21:39:27)
    Lohjalla ainakin oli osan Juhannuspyhistä paikalla ainoastaan pelaajat. Joka on minusta aivan oikein. Hyvä että saa koko henkilökuntakin olla Juhannuksena, tai ainakin osan siitä, vapaalla.

Olen muutenkin sitä mieltä että minusta pitäisi pistää kaikki luukut Juhannuksena ja Jouluna kiinni. Jos joku ei osaa varautua kolmen päivän kaupattomuuteen ja ruoka tai muu tarveaine loppuu kesken pyhien, varastakoot vaikka naapurin maakellarista eväksensä ja keksikööt luovia ratkaisuja muihin tarpeisiinsa. Siitähän se mielikuvituskin kehittyy ja sitähän golfissa tarvitaan.

Miksi ihmeessä näin pitäisi olla? Tässä näkee nykyisen niin valitettavan käsityksen työmoraalista. Me ollaan hävitty tää peli…

Jos 43 viikkoa on viikkolepo satunnaisena viikonpäivänä, niin kyllä yksi juhlapyhäsunnuntaivapaa on jotain muuta, kuin heikkoa työmoraalia.

KL kirjoitti: (24.6.2012 22:45:14)

Falcon kirjoitti: (24.6.2012 19:57:18)
    Klubiravintola ja taukokioski olivat suljettuja ja caddiemaster varatessamme aikoja ei informoinut tästä lainkaan.

Cädärin toiminta on tässä tapauksessa moitittavaa, mutta joillakin kentillä esimiehet kieltävät sanomasta asiakkaille mitään sellaista, mikä saattaisi muutta heidän mielensä kentälle tulemisen suhteen.

Ikävää, mutta totta.

Paitsi, että huono palvelu johtaa lopulliseen kentälle tulemattomuuteen. Itse ainakin toimin niin, saatanpa kertoa vielä muillekin tutuille, jotta nämäkin osaavat varoa sellaista kenttää.

alfonso kirjoitti: (25.6.2012 0:06:04)

Miksi ihmeessä näin pitäisi olla? Tässä näkee nykyisen niin valitettavan käsityksen työmoraalista. Me ollaan hävitty tää peli…

Miten ihmeessä sait tähän sekoitettua työmoraalini, tai kenenkään työmoraalin?

Siksi että kaupan alalla työskentelee valtavasti ihmisiä, joilla ei ole juuri koskaan lomien ulkopuiolella perheelle / harrastuksille / ystäville yhteistä vapaa-aikaa. Ei ole kuin satunnaisesti yhteisiä viikonloppuja, tai edes yhteisiä iltoja television ääressä. Vastoin yleistä käsitystä, kaupan alalla työskentelevät eivät kaikki ole sitä mieltä että se on kutsumusammatti, tai valintakysymys, vaan ovat valinneet kaupan alan kompromisseina eri syistä, osa jopa liki pakosta. Jos kaksi kertaa vuodessa saa satoja tunahsia perheitä yhteiset pyhät, nykyisen sijaan, pidän sitä erinomaisena muutoksena. Ihmiset ei kuole nälkään tai janoon jos ei palvelut ole muutamaan päivään kaksi kertaa vuodessa auki.

Kyllä, minä työskentelen kaupan alalla, vaikka olenkin siitä onnellisessa asemassa että minulla on hyvin lempeät työajat, ollakseni kaupan alan ammattilainen, Mutta esim lähin Alepa kun pidensi aukioloaikojaan klo 11 saakka, kyllä sääliksi käy nuoria tyttöjä jotka joutuvat tekemään 7 pv viikossa liki puoleen yöhön töitä aivan naurettavalla palkalla. En nyt lähde sen kummemmi enää kertomaan sinulle kaupan alan kulurakenteesta, mitä sunnuntai / pyhäpäivätyöt maksavat ja kuka sen maksaa, ymmärtänet sen itsekkin.

Ja mitä tulee tuohon omituiseen kommenttisi työmoraalistani, olen kutakuinkin varma että esim sinulla ei ole varaa alkaa minun työmoraaliani arvostelemaan. Ja aika harvan muunkaan.

Tässä näkee nykyisen niin valitettavan yleisen esimerkin itsekkyydestä.

Jos on ’taito’ valittaa täällä forumilla mistä tahansa asiasta, niin pitäisi löytyä samaa kykyä selvittää asiat etukäteen internetin ihmeellisestä maailmasta. TG:n sivuille on päivätty 20.6. selkeät Juhannuksen aukiolomattomuusajat.
    Mitä taas eväisiin tulee, niin golfsissillä on aina bägissä selviytymispaketti, ettei ihan nälkään ja janoon pääse nääntymään.

Lohjan ravintoloitsijoilla on ollut 12 vuoden ajan lähes 100% osuus minun ja vaimoni golfruokailulompakosta: tyypillinen golfkierros alkaa lounaalla, Laurin majalla pysähdymme aina ja kierroksen jälkeen nautimme vähintään saunajuomat, usein myös iltapalaa. Kaikki tämä 100-150 kertaa vuodessa. Kertaa kaksi.

Viime perjantaina oli tosiaan putiikki ja maja kiinni, vaikka kenttä oli täysi. Mutta ei hätää. Kotimatkan varrella oli ainakin yksi golfravintoloitsija, jolla näyttää olevan pelisilmää. Poikkesimme EGS:n Rosavillaan, jossa oli tupa täynnä iloisia juhannusgolffareita. Ja me saimme vatsamme täyteen vallan mahtavasta BBQ:sta. Kiitos Mika Osmo & co!

Poikkeamme toistekin.

Tässä nyt vielä mainittakoon että ensimmäinen viestini ei ollut Falconille, vaan vastaus viimeiseen virkkeeseen ja kannanotto ylipäätänsä Juhannus / Jouluaukioloille, vaiika se vähän OT olikin.

Jep´s ! Multa kanssa pojot Mikalle & Rosavillalle 🙂 Hyvät on eväät ja suosittelen lämpimästi kaikille tutuille ja miksei tuntemattomillekkin, kun puhutaan hyvästä ja viihtyisästä ruokapaikasta.

g-man kirjoitti: (25.6.2012 9:11:46)
    Jos on ’taito’ valittaa täällä forumilla mistä tahansa asiasta, niin pitäisi löytyä samaa kykyä selvittää asiat etukäteen internetin ihmeellisestä maailmasta. TG:n sivuille on päivätty 20.6. selkeät Juhannuksen aukiolomattomuusajat.
    Mitä taas eväisiin tulee, niin golfsissillä on aina bägissä selviytymispaketti, ettei ihan nälkään ja janoon pääse nääntymään.

Mökillä juhannuksena ei olla välttämättä sujuvien nettiyhteyksien päässä!
    Jälkeenpäin kotona minäkin tuon asian tsekkasin ja asian kyllä totesin. Siellä tosin myös sanottiin, että caddiemaster auki klo 18.00 asti ja kun tulimme kierrokselta 17.15 aikoihin, oli hän jo häipynyt ja ainoa vessa suljettu. Joten siitä se, että ’omat vesatkin olisi pitänyt olla mukana’

Niin ja meidän porukassa näin juhlapyhänä kaikki eivät olleet näitä ’golfsissejä’

Suomi menee rytinällä taantumaan ja täällä jotkut valittavat, kun nuoret joutuvat tekemään töitä. Ensinnäkin nämä nuoret tekevät sen mielellään saadessaan a) tehdä töitä ja b) paremman korvauksen kaikista juhlapyhistä, iltalisistä etc.

Asiakkaat määräävät lopulta, minkä yrityksen ovi käy. Siinä ehkä kannattaisi hetki miettiä kaupan ’ammattilaisenkin’ ennen kuin nostaa häntäänsä. Mutta sen tuosta tietysti sai irti, ettet ole päättämässä asioista, onneksi.

alfonso kirjoitti: (25.6.2012 23:40:35)
    Suomi menee rytinällä taantumaan ja täällä jotkut valittavat, kun nuoret joutuvat tekemään töitä. Ensinnäkin nämä nuoret tekevät sen mielellään saadessaan a) tehdä töitä ja b) paremman korvauksen kaikista juhlapyhistä, iltalisistä etc.

Asiakkaat määräävät lopulta, minkä yrityksen ovi käy. Siinä ehkä kannattaisi hetki miettiä kaupan ’ammattilaisenkin’ ennen kuin nostaa häntäänsä. Mutta sen tuosta tietysti sai irti, ettet ole päättämässä asioista, onneksi.

En minä häntääni nostanut, pässi. Minähän sanoin että minulla ei ole tuollaisia työaikoja, joten asia ei koske minua. Muista samalla alalla työskentelevistä minä puhuin.

Tästä sinun kommentistasi taas sai sen irti että sen lisäksi että olet valitettavan itsekäs, mikä tuntuu nykyaikana olevan erittäin yleinen suuri yhteiskunnallineni paise fiksumpien perseessä, näytät olevan vähän yksinkertainenkin. Mutta sillehän kukaan ei mahda mitään. Kuten Chip toiseen ketjuun kirjoitti, ’ymmärrystä ei voi ostaa, sitä joko on tai ei ole.’

Piipahdin Jussina Ypäjällä Loimijoki Golfissa, sillä olin kuullut kentän olevan sangen hyvässä tikissä griinejä myöten. Startin oli määrä tapahtua klo 20.00 ja sitä ennen tiedustelin henkilökunnalta, mahtaisiko keittiö olla auki pitkäänkin. Vastaus kuului, että ysin jälkeen saa hyvää sapuskaa ja vielä rundin päätyttyäkin. Sitä voi kutsua venymiseksi. Kenttäkin oli luvatun raikkaassa kunnossa ja ruoka todella maistuvaa, joten sinne kannattaa suunnistaa jatkossakin, vaikka Tampereeltakin. Itse ajelin kauempaa.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #425501 kohteessaTammer Golfiin omat eväät mukaan!

Etusivu Foorumit Yleistä Tammer Golfiin omat eväät mukaan!