14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Tammer Golf

Etusivu Foorumit Yleistä Tammer Golf

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 144)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kyllä se taitaa pojat olla niin, että golfin Mekka löytyy jostain IHAN muualta kuin Suomesta ylipäätään. Jos minulta kysyttäisiin niin Tampereella saisi olla kaupunkialueellakin vähintään 20 kenttää. Ja jos nykyään on yksi kunnollinen ja toinen ei niin kunnollinen, niin se on golfin Mekasta kaukana. Joku Marbella voi olla jo ehkä aika lähellä, kun noin 50 kilometrin säteellä löytyy varmaan nelisenkymmentä golfkenttää.

    Jamasa kirjoitti: (11.7.2007 19:18:49)
    Itse pitäisin Golfarin Mekkana tuota mainiota Tiilaaksoa, Hämeenlinnaa.

    Kyllähän täällä jokunen kenttä on ja vaikka valikoima ei erityisen laaja ole niin golfin pelaamiseen on kyllä kohtalaisen mukavat puitteet tulla vähän pidemmältäkin. Kenttävalikoima käsittää melkolailla erityyppistä kenttää ja luulis löytyvän sopivaa moneen makuun. Kentältä toiselle siirtyminen on vaivatonta – 12min skootterointi pitäis riittää.

    Harjoitusalueiden suhteen tämä alue kuitenkin on takapajuisempi perähikiän mömmöinen. Tarkoittamasi Golfari tosin tuskin taitaa harjoittelulle antaa juurikaan arvoa.

    goldencap kirjoitti: (11.7.2007 18:48:44)

    Banzai kirjoitti: (11.7.2007 18:38:50)
    Lisäksi siellä näytti olevan myynnissä myös strokesavereita.

    Tää on offtopic, mutta oli pakko laittaa että Etelä-Saimaa golfissa sai ilmaisen stroke saverin kun lähti kierrokselle, se olisi minun mielestäni loistoidea muillakin kentillä jakaa niitä lähtijöille.

    Juu, tuollaisia enemmän!!!

    Paksupekka kirjoitti: (11.7.2007 15:25:44)
    Mä en olekaan pelannut Tammeria varmaan 15 vuoteen, joten sitähän voisi vaikka yrittää lomalla poiketa siellä päin. Pirkkalan olen jo luvannut lomalla käydä korkkaamassa, joten pitäisiköhän tämä hupi yhdistää samalle päivälle ,notta ’hukkareissuja’ Mansesterin suuntaan ei tulisi kuin yksi…

    Taitaapi olla mun pelit pelattu muutamaksi vuodeksi. Tosin erittäin harvoin saatan päästä kierrokselle mutta ne on todella kortilla.

    kebax kirjoitti: (10.7.2007 9:46:15)

    goldencap kirjoitti: (10.7.2007 9:33:41)
    Teretulemasta vain.

    Tattista vaan. Eikähän oteta tuo Jamasa ja JH75 samaan flaittiin niin saadaan aikaan GP-ajot Tambesterissa.

    Tervetuloa vaan. Kun mulla tuo tasuri on vielä niin korkea, niin ehdottaisin, että tehtäisiin Tammer-esittely Pirunpellon tai Hiisin Farmin sijaan ihan tylsästi Tammerissa. Minua ei ainakaan häiritse, jos et uskalla lähteä kentälle ilman kypärää. Ehkä morjestan ehkä en.

    Täytyykin lähteä joku päivä pelaamaan tuo Hiisin Hiisi-kenttä, jos se kerran menee Tammerin ohi Nokian ja Vammalan kenttien kanssa samaan kastiin. Ykkösväylä ei kyllä tänään vakuuttanut, mutta kenttä varmasti paranee loppua kohti. Uskon, että suomalaisen miehen sanaan voi luottaa.

    Ja mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin Nokian griinien kunnosta mulla ei ole havaintoa. Toivottavasti kenellekään ei tule kauhean paha olo, jos en tämän takia vertaile Nokian ja Tammerin griinien kunnon paremmuutta.

    Palataan alkuperäiseen aiheeseen, kun kerran kävin Tammerissa tällä viikolla. Leikkuujätettä tosiaan oli väylillä ihan tarpeeksi ja paikkoja, jossa vesi seisoi ja/tai oli liejuista. Viimemainitut olivat kiitettävästi sinisillä paaluilla merkityt. Griinit olivat hitaat, mutta se on ominaisuus, ei hyvä/huono -asteikolla, ainakaan mulle. En muistanutkaan kuinka paljon ruohon kasvusuunta vakuttaa breikkiin tällä lajikkeella (mikä se nyt olikaan nimeltään), niinpä tuli jokuinen kolmen putin greeni, mutta ei ollut kentänhoidon vika, griinit olivat hyvät.

    Peliseura kyllä kommentoi kuinka paljon viimeaikaiset sateen ovat kenttää parantaneet, joten ehkä TG on ollut huonompikin. Nokialla tai Vammalassa en ole käynyt, joten en osaa verrata, mutta ei TG:n kunto mitenkään jää rassaamaan,

    Mutta onko teidän mielestänne hidas greeni automaattisesti huono? Minusta ei, tärkeämpää on tasalaatuisuus, yllätyksettömyys.ja pohjien tasaisuus. (Oli oma vika viimeksi etten katsonut korsien suuntaa…)

    JuKu kirjoitti: (12.7.2007 9:22:01)
    Mutta onko teidän mielestänne hidas greeni automaattisesti huono?

    No ei sellaisilla ainakaan kiva ole pelata. Putti kun ei ole tarkoitettu lyönniksi…

    JuKu kirjoitti: (12.7.2007 9:22:01)
    Mutta onko teidän mielestänne hidas greeni automaattisesti huono? Minusta ei, tärkeämpää on tasalaatuisuus, yllätyksettömyys.ja pohjien tasaisuus. (Oli oma vika viimeksi etten katsonut korsien suuntaa…)

    Hidas griini ei vastaa olosuhteita jollaisia kunnollinen puttaaminen vaatii. Yleensä hitaat griinit tarkoittavat vähemmän putteja. Mitä taas tulee nopeisiin griineihin niin

    … tärkeämpää on tasalaatuisuus, yllätyksettömyys.ja pohjien tasaisuus. …

    tuo melko varmasti toteutunee niillä griineillä jotka saadaan leikattua nopeiksi.

    Tai mistä helevetistä mä näitä(kään) asioita tiedän…

    ts

    Semmosta tässä on himan tullut miettineeksi, että kun monessa paikassa kenttämestarit edelleen pelkäävät lyhyeksi leikkaamista siinä pelossa, että henki heinältä helahtaa, niin duoda…. Kuinkas nyt kun meillä kuitenkin on selkeät todisteet monelta kentältä, että noin ei tapahdu. Yksinkertaisesti: Ei mitään siihen viittaavaakaan!

    Sitten kuulemma toinen syy on, että klubipelaajat valittavat jos liian nopeiksi vedetään. Sitten nämä samaiset pelaajat silmät kiiltäen kertovat, kuinka hienot griinit oli kentällä xx ja yy. ,Notta vallan hemmetin liukkaat ja nopiat.

    Tässä vaan on pari semmosta yhdistelmää, joita ei maalaispoika taho käsittää millään

    ts kirjoitti: (12.7.2007 10:26:07)
    Semmosta tässä on himan tullut miettineeksi, että kun monessa paikassa kenttämestarit edelleen pelkäävät lyhyeksi leikkaamista siinä pelossa, että henki heinältä helahtaa, niin duoda…. Kuinkas nyt kun meillä kuitenkin on selkeät todisteet monelta kentältä, että noin ei tapahdu. Yksinkertaisesti: Ei mitään siihen viittaavaakaan!

    Mä tätä asiaa pitkään alkukautta ihmettelin kun nurmi kerneillä kasvoi nilkkaan asti. Tulin vaan siihen tulokseen että kyllä ammattilaiset tietää ja eiköhän ne siitä aikanaan alas leikata. Näin kävikin, mutten nyt sitten ole aivan varma oliko siihen oikeasti tarvetta.

    januz kirjoitti: (12.7.2007 9:29:43)
    No ei sellaisilla ainakaan kiva ole pelata. Putti kun ei ole tarkoitettu lyönniksi…

    No tuo nyt on ehkä maailman huonoin selitys, putti on kyllä lyönti siinä missä muutkin. Tähän mennessä ainakin olen käsittänyt että yhdenkin senttimetrin putit lasketaan lyönneiksi ihan yhtä lailla kuin 300 metrin draivitkin. Ja tuo on ihan mielipidekysymys edelleenkin, että onko hitailla griineillä kiva pelata vai ei. Itse henkilökohtaisesti tykkään suht hitaista griineistä, olen kyllä pelannut Tammeria hitaammillakin griineillä. Eiväthän ne ole nopeimmasta päästä, mutta kunto on kyllä tällä hetkellä hyvä. Ja tosiaan se hitaus/nopeus ei ole kyllä minun mielestäni hyvyys- tai huonousasia tai hyvä- tai huonokuntoisuusasia.

    goldencap kirjoitti: (12.7.2007 10:46:17)
    …, putti on kyllä lyönti siinä missä muutkin. …

    Eieieieieieieiei!!!!!!
    Putti on töksäytys jossa tälläkin hetkellä ympäri maailmaa rikotaan sääntöä 14-1.
    Ellei sitten Kobo satu oleen just ny huitasemassa lipouttia…

    kebax kirjoitti: (12.7.2007 10:48:54)

    goldencap kirjoitti: (12.7.2007 10:46:17)
    …, putti on kyllä lyönti siinä missä muutkin. …

    Eieieieieieieiei!!!!!!
    Putti on töksäytys jossa tälläkin hetkellä ympäri maailmaa rikotaan sääntöä 14-1.
    Ellei sitten Kobo satu oleen just ny huitasemassa lipouttia…

    juu, putti ei ole lyönti, ei tosin töksäytyskään, vaan jotain elämään suurempaa. Se on taidetta. jos sitä palloa menee lyömään putterilla, niin eihän siittä mitään tule.
    Äläkä nyt gp ota tuota ihan kirjaimellisesti, kyllä se puttaaminenkin lasketaan 🙂

    Jamasa kirjoitti: (12.7.2007 11:01:16)
    … Se on taidetta. …

    Mä ihmettelen kauhiast kui joku voi rakastaa töksyi ja putterei.

    kebax kirjoitti: (12.7.2007 11:12:14)

    Jamasa kirjoitti: (12.7.2007 11:01:16)
    … Se on taidetta. …

    Mä ihmettelen kauhiast kui joku voi rakastaa töksyi ja putterei.

    Mä kunhan alusta on tasainen ja riittävän nopea ,notta ei tosiaan tarvitsisi täysswingillä putata.

    JH75 kirjoitti: (11.7.2007 21:41:34)
    Tervetuloa vaan. Kun mulla tuo tasuri on vielä niin korkea, niin ehdottaisin, että tehtäisiin Tammer-esittely Pirunpellon tai Hiisin Farmin sijaan ihan tylsästi Tammerissa. Minua ei ainakaan häiritse, jos et uskalla lähteä kentälle ilman kypärää. Ehkä morjestan ehkä en.

    Jepulis. Vuoroin vieraissa. Olis kiva saada Jamasa myös messiin, mutta sehän on puhtaasti siitä kiinni miten hän tuplavahingon hanskaa. Pitänee mennä joku sunnuntai kun lomat on pidetty ja teegeessä kuulemma lauantaisin kisaillaan. Ensi sunnuntai taitaa olla kisapäivä myös että ihmetellään asiaa syssymmällä.

    goldencap kirjoitti: (12.7.2007 10:46:17)

    januz kirjoitti: (12.7.2007 9:29:43)
    No ei sellaisilla ainakaan kiva ole pelata. Putti kun ei ole tarkoitettu lyönniksi…

    No tuo nyt on ehkä maailman huonoin selitys, putti on kyllä lyönti siinä missä muutkin. Tähän mennessä ainakin olen käsittänyt että yhdenkin senttimetrin putit lasketaan lyönneiksi ihan yhtä lailla kuin 300 metrin draivitkin.

    No arvasin että bilkunnushija tuohon puuttuu, mutta ei pysty editoimaan.

    Korjataan: Putti ei ole tarkoitus olla lyönti missään muualla kuin tuloskortissa.

    Jos pitkää puttia joutuu lyömään puoliswingillä niin silloin on jossain vikaa. (Lue. griineissä)

    Nimetön

    Tg:n kenttä on ihan ok. Se pitää aina muistaa, että kenttää ei ole tehty kuten
    uudet kentät eli pohjatyöt ovat mitä ovat, koska kenttää on tehty vuodesta 1969 ja
    varmaankin aika halvalla. Kenttä kuitenkin tarjoaa hyvä peli edellytykset myös
    taitavammalle. Ehdotomana plussana siis läheisyys, hyvät greenit ja ei tuo kovin
    helppo kenttä ole.
    Jos esim vertaa kytäjän kenttiin niin väyläthän ovat siellä ihan eriluokkaa mutta rahaakin
    on isketty aikalailla. Jos kyrsii tammeri niin ei ole pakko käydä siellä. Hyvä, että
    vaihtoehtoja löytyy pirkanmaalta. Tänä kesänä kierrosnopedet ovat olleet hyvät, keskimäärin neljään tuntii n on tuo pelattu ja ruuhkia ei ole pahasti ollut.

    Ihan kiva jos kenttä tarjoaa myös vsuaalisia elämyksiä mutta suhteellisen tasainen
    puistomainen kenttä tarjoaa puistomaisia elämyksiä. Tärkeintä on kuitenkin pelaaminen
    ja se nhelppo saavutettavuus. Aika raskasta ajaelle esim vammalaan pelaan ja kyllä riweriinkin aikaa menee keskustasta. Välillä on kiva käydä ns. vieraissa sillä kaikkeen
    puutuu.

    Olen harrastanut golffia yli 10 vuotta ja pelannut satoja kierroksia eri Suomalisilla golfkentillä. Vieraspelaajana huonoimman vastaanoton olen saanut Tammer Golffissa. En halua yleistää tätä kaikkiin clubin jäseniin ja uskon aidostu että yli 90% clubilaisista on aivan normaaleita ja mukavia golffin harrastajia. Loppuosa joka luultavasti koostuu vain muutamasta henkilöstä on kuitenkin antanut minulle koko clubista todella vastenmielisen kuvan. Kierroksia Tammerissa minulla on takana noin 20 kpl, joiden aikana olen joutunut muutamiin todella ikäviin tilanteisiin. Eräs henkilö jopa uhkasi hankkia minulle porttikiellon koko kentälle.

    januz kirjoitti: (12.7.2007 12:11:30)

    No arvasin että bilkunnushija tuohon puuttuu, mutta ei pysty editoimaan.

    Korjataan: Putti ei ole tarkoitus olla lyönti missään muualla kuin tuloskortissa.

    Jos pitkää puttia joutuu lyömään puoliswingillä niin silloin on jossain vikaa. (Lue. griineissä)

    Nushinta on niin kivaa, että sitä pitää silloin tällöin harrastaa. En ole vielä yhdelläkään kentällä (lue greenillä) vieraillut, jolla pitäisi puttia puolisvingillä sivaltaa. Hitaillakin greeneillä kyllä melkoisen pienellä liikkeellä selviää, mutta kaipa mulla on sitten vaan normaalia yksilöä enemmän ruista ranteessa…

    anon kirjoitti: (12.7.2007 15:08:09)
    Olen harrastanut golffia yli 10 vuotta ja pelannut satoja kierroksia eri Suomalisilla golfkentillä. Vieraspelaajana huonoimman vastaanoton olen saanut Tammer Golffissa. En halua yleistää tätä kaikkiin clubin jäseniin ja uskon aidostu että yli 90% clubilaisista on aivan normaaleita ja mukavia golffin harrastajia. Loppuosa joka luultavasti koostuu vain muutamasta henkilöstä on kuitenkin antanut minulle koko clubista todella vastenmielisen kuvan. Kierroksia Tammerissa minulla on takana noin 20 kpl, joiden aikana olen joutunut muutamiin todella ikäviin tilanteisiin. Eräs henkilö jopa uhkasi hankkia minulle porttikiellon koko kentälle.

    Oletko saanut huonoa kohtelua lähinnä kanssapelaajilta vai myös henkilökunnalta esim. caddiemastereilta yms.? Ainakin nykyiset caddiemasterit ja muukin henkilökunta on mielestäni todella ystävällistä ja aurinkoista porukkaa ja heiltä en ole itse vielä kertaakaan saanut huonoa palvelua. Sen sijaan olen itsekin pelannut usein porukassa, jossa on todella tympeitä tammerin jäseniä. Pääosin on kuitenkin ollut ihan mukavaa peliseuraa, mutta ns. totaalikyrpiäkin on mukaan joitakin mahtunut ja sille ei valitettavasti oikein voi mitään. Kaikissa seuroissa lienee omat mulkkunsa, sille ei toki voi mitään. Ja varmaan tietysti toisissa seuroissa niitä on toisia seuroja enemmän.

    goldencap kirjoitti: (12.7.2007 15:12:41)
    Nushinta on niin kivaa, että sitä pitää silloin tällöin harrastaa. En ole vielä yhdelläkään kentällä (lue greenillä) vieraillut, jolla pitäisi puttia puolisvingillä sivaltaa. Hitaillakin greeneillä kyllä melkoisen pienellä liikkeellä selviää, mutta kaipa mulla on sitten vaan normaalia yksilöä enemmän ruista ranteessa…

    *REPS* 😀

    Huono kohtelu on tullut pelkästään kanssapelaajilta, cubin henkilökunta on aina palvellut minua esimerkillisesti. Olet oikeassa joka clubiin varmasti mahtuu vaikeita persoonia, jotka ajattelevat tyyliin ’meidän golfclubi’ Tammer Golffista on vaan jäänyt aika sisäänpäin lämmenyt kuva kaikin puolin. Esimerkkinä vaikka rangen lähestymis viheriö, jossa oli ainakin joskus kyltti ’vain clubin jäsenille’

    anon kirjoitti: (12.7.2007 16:13:50)
    Huono kohtelu on tullut pelkästään kanssapelaajilta, cubin henkilökunta on aina palvellut minua esimerkillisesti. Olet oikeassa joka clubiin varmasti mahtuu vaikeita persoonia, jotka ajattelevat tyyliin ’meidän golfclubi’ Tammer Golffista on vaan jäänyt aika sisäänpäin lämmenyt kuva kaikin puolin. Esimerkkinä vaikka rangen lähestymis viheriö, jossa oli ainakin joskus kyltti ’vain clubin jäsenille’

    Juu, ei se rangekaan ole loppu talvesta kuin pelkästään jäsenille tarkoitettu ja mitä tuohon lähestymis viheriöön tulee, niin mihin ajan kohtaan tämä kyltti siellä oli?
    Onko muilla kentillä ollut ryhmässäsi kanssa pelaajia jotka ovat käyttäytyneet epä korrektisti sinua kohtaan ja miten tämä äsken mainittu ilmiö tuli esille Tammer Golfissa?

    Mutta sellaista se on, jokaisella klubilla on eri laisia ihmisiä, se on totta ja onneksi ihmiset ovat eri laisia 🙂

    Juu,

    Ihmisiä on monenlaisia, mutta Tammerissa onkin niiden tietynlaisten konsentraatio kohtuu korkea. Olen itsekin noin 20 kierrosta ko. kentällä pelannut.

    Case: Ei kärryjä teeboksiin.

    Olen ykkösen lipulta siirtymässä itseeni tyytyväisenä (bunkkerista pelastettu par takana) kakkosen boksille ja myönnetään, että vedin kärryni toisen pyörän boksin takakulman päältä. Tähän sitten ryhmäni senioritammerinvetenaari (takana riemupar) todella ärtyneenä että: Missä sä oot greencardis suorittanu kun vetelet kärryjäs teeboksin päältä?
    Avaa siinä sitten honorilla… Kakkosen greenin vieressä on kiva lampi. Olis ollut nuorempi kaveri niin olisin kehottanut viilentämään itseänsä.

    Noita juttuja tosiaan Tammerista kuulee muitakin. Joku kirjoitti, että jostain saa strokesavereita kierrokselle. Tammerissa kannattaisi omille sotaratsuille jakaa nitroja ennen kierrosta…

Esillä 25 viestiä, 76 - 100 (kaikkiaan 144)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476646 kohteessaTammer Golf

Etusivu Foorumit Yleistä Tammer Golf