21.5.–28.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][16]
KilpailuaSuomalaista

Tammer Golf

Etusivu Foorumit Yleistä Tammer Golf

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 144)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

    Kiitos kutsusta – mutta kiitos ei. Kirjoitin jo aikaisemmin, että ihan Tampereen kupeessa on 7 parempaa kenttää. Miksi siis tunkea Tg:n ruuhkaan kärsimään?
    Totuuden nimessä täytyy toistaa, että yhtä ’hyvältä paikalta’ eli keskustan tuntumasta löytyy toinenkin kenttä, mutta se on paljon vielä TG:täkin surkeampi.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 15:13:39)
    Kiitos kutsusta – mutta kiitos ei. Kirjoitin jo aikaisemmin, että ihan Tampereen kupeessa on 7 parempaa kenttää. Miksi siis tunkea Tg:n ruuhkaan kärsimään?
    Totuuden nimessä täytyy toistaa, että yhtä ’hyvältä paikalta’ eli keskustan tuntumasta löytyy toinenkin kenttä, mutta se on paljon vielä TG:täkin surkeampi.

    Mitkä ne 7 kenttää on?
    River
    Lakseside
    Pirkkala?
    Ikaalinen?
    ??
    ??
    ??

    Mä en olekaan pelannut Tammeria varmaan 15 vuoteen, joten sitähän voisi vaikka yrittää lomalla poiketa siellä päin. Pirkkalan olen jo luvannut lomalla käydä korkkaamassa, joten pitäisiköhän tämä hupi yhdistää samalle päivälle ,notta ’hukkareissuja’ Mansesterin suuntaan ei tulisi kuin yksi…

    Paksupekka kirjoitti: (11.7.2007 15:25:44)
    Mä en olekaan pelannut Tammeria varmaan 15 vuoteen, joten sitähän voisi vaikka yrittää lomalla poiketa siellä päin. Pirkkalan olen jo luvannut lomalla käydä korkkaamassa, joten pitäisiköhän tämä hupi yhdistää samalle päivälle ,notta ’hukkareissuja’ Mansesterin suuntaan ei tulisi kuin yksi…

    Molemmilla kentillä vierailin tuossa viime viikon turneen aikana.
    Vaikka Pirkkalan takaysin kunnon jättää arviosta pois (eihän upouusi kenttä juuri koskaan ole valmistuessaan priimakunnossa) voittaa Tammer oman vertailuni selvästi.
    Siellä sentään näkee minne on lyömässä.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 15:13:39)
    Miksi siis tunkea Tg:n ruuhkaan kärsimään?

    Mihin helvetin ruuhkaan? Eilen oli ihanteellinen golfkeli, puolipilvistä, lämpötila ei liian kuuma eikä liian kylmä, ei tuullut ja olin kentällä mielestäni arkipäivän prime timeen alkuillasta ja kentällä oli tilaa vaikka muille jakaa. Ryhmämme edessä pari väylää tilaa ja sitä ennen varmaan vielä enemmän kuin pari väylää, perässä tuli muutamia ryhmiä. Missä sä ne ruuhkat siis näet?

    Nimetön

    River = 2 kenttää (18 + 9)
    Lakeside = 2 kenttää (18 + 18)
    Golf Pirkkala = 1 kenttä (18)
    Ikaalinen = 1 kenttä (9-12)
    Hiisi Golf (9 + 6) Farmi-kenttä ja Hiisi-kenttä

    Tekee yhteensä 8 kenttää (eikä seitsemän, zorry).

    Nimetön

    Sä puhut yhdestä kierroksesta ja myöhäisestä lähdöstä.
    Minä kerroin oman kokemukseni loma-aikojen eli heinäkuun ruuhkista 20 vuoden kokemuksella. Myös valvojana. Miksi muuten valehtelisin tai liioittelisin, ruuhkista valittavat kaikki Tammerissa loma-aikaan pelanneet.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 15:51:00)
    River = 2 kenttää (18 + 9)
    Lakeside = 2 kenttää (18 + 18)
    Golf Pirkkala = 1 kenttä (18)
    Ikaalinen = 1 kenttä (9-12)
    Hiisi Golf (9 + 6) Farmi-kenttä ja Hiisi-kenttä

    Tekee yhteensä 8 kenttää (eikä seitsemän, zorry).

    Eli sä lasket Hiisi golfin Farmi- ja Hiisi-kentät paremmiksi kuin Tammerin? =D Nyt mulla kyllä purskahtaa sellainen naurunremakka että työkaverit ihmettelee mitä mä täällä oikein hihitän. Ikaalisenkin lasket paremmaksi? En ole pelannut, mutta jotenkin rohkenen epäillä.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 15:59:30)
    Sä puhut yhdestä kierroksesta ja myöhäisestä lähdöstä.
    Minä kerroin oman kokemukseni loma-aikojen eli heinäkuun ruuhkista 20 vuoden kokemuksella. Myös valvojana. Miksi muuten valehtelisin tai liioittelisin, ruuhkista valittavat kaikki Tammerissa loma-aikaan pelanneet.

    Niin juu, heinäkuun kymmenes päivähän ei toki ole loma-aikaa =) Tänä kesänä en ole vielä Tammerissa varsinaisia ruuhkia havainnut.

    Nimetön

    Pidän Hiisi-Golfia parempana kuin TG:tä nimenomaan kokonaisuutena. Kenttä on kutakuinkin samaa tasoa, mutta klubi- ja aivan erikoisesti junnutoiminta on maan huippua. On tullut nimittäin läheltä seurattua vuositolkulla.
    Kun Pirkanmaan Junior Touria on pelattu jo vuosikausia, ei juuri ole löytynyt Hiisi-Golfin voittanutta. Tourihan on lähinnä tarkoitettu aloitteleville n. 8 – 12 vuotiaille golfarin aluille.

    Ikaalinen on näyttävä ja hieno kenttä, greenit parhaimmillaan loistavat. Naureskelet, mutta et ole pelannut. Miehistä sanotaan, että räkänokastakin mies tulee muttei tyhjän naurajasta. Mutta goldencap ei taida olla mies…

    row

    Mika Hekkanen kirjoitti: (11.7.2007 15:42:35)
    Molemmilla kentillä vierailin tuossa viime viikon turneen aikana.
    Vaikka Pirkkalan takaysin kunnon jättää arviosta pois (eihän upouusi kenttä juuri koskaan ole valmistuessaan priimakunnossa) voittaa Tammer oman vertailuni selvästi.
    Siellä sentään näkee minne on lyömässä.

    Pirkkalassa ei mielestäni ole kuin yksi väylä missä ei avauksessa näe mihin pallon pitäisi laskeutua eli väylä 18. Lisäksi Väylällä 13 lyhyeksi jäävä avaus on sellaisessa notkossa, että lippua ei nää kakkoslyönnissä, mutta lipun paikan voi tarkastaa pallolle mentäessä.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 16:32:14)
    Pidän Hiisi-Golfia parempana kuin TG:tä nimenomaan kokonaisuutena. Kenttä on kutakuinkin samaa tasoa, mutta klubi- ja aivan erikoisesti junnutoiminta on maan huippua. On tullut nimittäin läheltä seurattua vuositolkulla.
    Kun Pirkanmaan Junior Touria on pelattu jo vuosikausia, ei juuri ole löytynyt Hiisi-Golfin voittanutta. Tourihan on lähinnä tarkoitettu aloitteleville n. 8 – 12 vuotiaille golfarin aluille.

    Ikaalinen on näyttävä ja hieno kenttä, greenit parhaimmillaan loistavat. Naureskelet, mutta et ole pelannut. Miehistä sanotaan, että räkänokastakin mies tulee muttei tyhjän naurajasta. Mutta goldencap ei taida olla mies…

    Sanoin, että nauran siitä Hiisi-golfista. Ikaalisista sanoin, että rohkenen epäillä mutta en poissulje sitä mahdollisuutta että kenttä voisi olla parempi kuin Tammer. Hiisi-golf on omasta mielestäni golfkenttänä täysi vitsi, joka sopii vain ja ainoastaan vasta-alkajille tai pienille kakaroille eikä siitä voi puhua samana päivänäkään muiden golfkenttien kanssa. Klubitalo ja ’harjoitusalueet’ ovat niin ikään täysi zoukki.

    täällähän on menossa varsinainen tampesteri-vääntö…Tuota putting, uskottavuutesi meni pikkuisen, kun totesit Hiisiä Tammeria paremmaksi kokonaisuudeksi (ja pelattu on n.10 kertaa). Hieno paikka varsinkin aloittamiseen toki Hiisi ja kyllä tuollaisia edullisempia paikkoja saisi olla enemmänkin – mutta vertailu…

    Mikäköhän siinä muuten on, että suurien kaupunkien tuntumaan (Tre, Hel, Tur) on Suomessa tehty voittopuoleisesti layoutiltaan tylsiä kenttiä? Maata tietysti todella paljon heikommin tarjolla, mutta silti.

    Punainen Paroni kirjoitti: (11.7.2007 17:20:13)
    Mikäköhän siinä muuten on, että suurien kaupunkien tuntumaan (Tre, Hel, Tur) on Suomessa tehty voittopuoleisesti layoutiltaan tylsiä kenttiä? Maata tietysti todella paljon heikommin tarjolla, mutta silti.

    Kaipa sitä maaseudulta löytyy kauniimpia ja sopivampia paikkoja golfkentiksi kuin suurkaupunkien keskeltä. Vaikka kyllä minä Tampereen alueeltakin keksisin monta paikkaa jonne saisi hienon golfkentän rakennettua, mutta voi olla että alta pitäisi jyrätä muutama tuhat asuintaloa matalaksi =)

    putting kirjoitti: (11.7.2007 16:32:14)
    Pidän Hiisi-Golfia parempana kuin TG:tä nimenomaan kokonaisuutena. Kenttä on kutakuinkin samaa tasoa, mutta klubi- ja aivan erikoisesti junnutoiminta on maan huippua. On tullut nimittäin läheltä seurattua vuositolkulla.
    Kun Pirkanmaan Junior Touria on pelattu jo vuosikausia, ei juuri ole löytynyt Hiisi-Golfin voittanutta. Tourihan on lähinnä tarkoitettu aloitteleville n. 8 – 12 vuotiaille golfarin aluille.

    Ikaalinen on näyttävä ja hieno kenttä, greenit parhaimmillaan loistavat. Naureskelet, mutta et ole pelannut. Miehistä sanotaan, että räkänokastakin mies tulee muttei tyhjän naurajasta. Mutta goldencap ei taida olla mies…

    Oho. Kylläpä täällä onkin tuosta meikäläisen ykkösvastauksesta juttu pursunnut.

    Aiemmat juttusi putting voisin lähes kaikki allekirjoittaa, mutta en missään nimessä arvostaisi Ikaalisia ja Hiisiä TG:n edelle. Pieniä perusteluja. TG on kuitenkin 18 reikäinen kenttä, joka on aina miellyttävämpi pelata kuin 2×9. Onhan Ikaalinen ysireikäisen mittapuulla, kuin ehkä Hiisikin, ihan ok kenttiä, mutta en ikinä lähde vertailemaan 9 ja 18 reikäisiä kenttiä keskenään, täysin eri maailmansa mielestäni. Onhan Ikaalisissa sellaisia mielenkiintoisia golfillisia ratkaisuita, joita en voi edes kuvitella heti muualta löytäväni. Näin ensihätään sanottuna esimerkiksi kasin greeni sekä pari muutakin vastaavaa greeniä, joissa voi laskea pulkkamäkeä talvella. Nämä kommentit sanon mitenkään kyseenomaista kenttää halveksumatta, useasti olen siellä pelannut ja varsinkin syksyinen kolmen hengen scramble on jo traditio.

    Ja junnuhommasta sen verran, että tuolta voipi lähteä katsomaan Riverin ja TG:n junnujen menestystä tänäkin vuonna FJT:ltä ja Aluetourilta. Varsinkin Riveriäiset ovat kunnostautuneet oikein huolella. Molemmat seurat löytyvät myös viime vuoden junnujen joukkue SM-kisojen kärkinelikosta. Pirkanmaan junnutour on kuitenkin hyttysen paska valtameressä kilpailulliselta kantilta ajateltuna. OK, tiedän että se on suunnattu pikkujunnuille, mutta kuinka moni noista junnuista löytyy Hiisin jäsenlistalta saatuaan enemmään ikää ja kokemusta. Kyllä siinä vaiheessa alkaa taatusti isommat vedet houkuttamaan (River, Tg, GPi)

    Keskustelu on muutenkin rönsynnyt (yllättäen) aika reilusti avausviestin (eli kenttien kunto) ulkopuolelle, mutta rönsytäänpä nyt lisää. Uskoisin, että Pirkkalasta saadaan muutaman vuoden sisällä varsin hyvä kilpailukenttä. Tietysti kenttä on vielä keskeneräinen, mutta kun tietyt epäkohdat saadaan paikattua, niin miksipäs ei. Varsin mukava kenttä näin kilapagolfarinkin kannalta katsottuna.

    Niin ja tuo edellinen vuodatushan lähti tietysti täysin väärällä otsikolla, eli ei sinulle goldencap mitään vaan puttingille.

    (prklkunihmisetvaihtaaketjujenotsikoitaprkl)

    row kirjoitti: (11.7.2007 17:04:05)
    Pirkkalassa ei mielestäni ole kuin yksi väylä missä ei avauksessa näe mihin pallon pitäisi laskeutua eli väylä 18. Lisäksi Väylällä 13 lyhyeksi jäävä avaus on sellaisessa notkossa, että lippua ei nää kakkoslyönnissä, mutta lipun paikan voi tarkastaa pallolle mentäessä.

    Menee vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta en malta olla tarttumatta:

    Jos ’mihin pallon pitäisi laskeutua’ tarkoittaa vain missä suunnassa väylä on, niin pitää varauksin paikkansa, mutta jos oikeasti pitäisi ajatuksen kanssa pelata niin:
    Väylällä 1 et tiedä miten se kaartuu, mihin puiden peitto loppuu. mihin dogleg loppuu ja miten griini on sijoitettu. Keskelle väylää vain ja toivo, että sieltä on hyvä tulla griinille ja että mutkaan ei ole liian pitkä matka.
    Väylä 2 on par 3, näkyy kyllä.
    Väylä 3 samat viat kuin 1, lisänä useasti sokkolyönti griinille.
    Väylällä 4 et tiedä kokeilematta mistä vesi alkaa.
    Sitten taas par 3.
    Väylällä 6 draivin näkee, mutta optimilinjalla (vasemmassa reunassa) et sitten näe griiniä. Se kumpu on käsittämätön.
    Seiskalla on kakkoslyönti sokkona outin ja veden väliin. Taas ihan kummaa designia.
    Sitten par 3 ja alkuysin viimeisellä sokkolyönti griinille.

    Pirkkalassa en ole pelannut takaysiä kuin kerran, joten en osaa ulkoa kommentoida väylittäin, mutta se oli vieläkin kehnompi tässä suhteessa.

    Tyypillistä Kurosen suunnittelua: Kun olet tosi pelimies (pitkä ja varma lyönti) ja osaat kentän ulkoa niin saattaa kulkeakin, muut koittakoon selvitä. Palloja saa joka tapauksessa hakea arvaamalla, kun et näe mihin löit. Kilikelloja, lamppuja, peilejä ja muita huvipuistovehkeitä tarvitaan jotta kenttä rullaa edes jotenkuten ja kukaan ei kuole. (Näitä viimemainittuja ei Pirkkalassa kylläkään vielä ole toisin kuin Vammalassa ja Nokialla, mutta parin onnettomuuden jälkeen näitäkin varmaan asennetaan…)

    Mutta Pirkkalan griinien muotoilu on kivaa pelattavaa.

    (Vrt. Ronald Freamin tavoite: Tiipaikalla pitää pystyä miettimään pelistrategia, ts. näkemään, mitä tuleman pitää. Ja väyläsuunnitelun pitää myös vaatia asiaa miettimään.)

    JuKu kirjoitti: (11.7.2007 18:33:23)

    row kirjoitti: (11.7.2007 17:04:05)
    Pirkkalassa ei mielestäni ole kuin yksi väylä missä ei avauksessa näe mihin pallon pitäisi laskeutua eli väylä 18. Lisäksi Väylällä 13 lyhyeksi jäävä avaus on sellaisessa notkossa, että lippua ei nää kakkoslyönnissä, mutta lipun paikan voi tarkastaa pallolle mentäessä.

    Menee vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta en malta olla tarttumatta:

    Jos ’mihin pallon pitäisi laskeutua’ tarkoittaa vain missä suunnassa väylä on, niin pitää varauksin paikkansa, mutta jos oikeasti pitäisi ajatuksen kanssa pelata niin:
    Väylällä 1 et tiedä miten se kaartuu, mihin puiden peitto loppuu. mihin dogleg loppuu ja miten griini on sijoitettu. Keskelle väylää vain ja toivo, että sieltä on hyvä tulla griinille ja että mutkaan ei ole liian pitkä matka.
    Väylä 2 on par 3, näkyy kyllä.
    Väylä 3 samat viat kuin 1, lisänä useasti sokkolyönti griinille.
    Väylällä 4 et tiedä kokeilematta mistä vesi alkaa.
    Sitten taas par 3.
    Väylällä 6 draivin näkee, mutta optimilinjalla (vasemmassa reunassa) et sitten näe griiniä. Se kumpu on käsittämätön.
    Seiskalla on kakkoslyönti sokkona outin ja veden väliin. Taas ihan kummaa designia.
    Sitten par 3 ja alkuysin viimeisellä sokkolyönti griinille.

    Pirkkalassa en ole pelannut takaysiä kuin kerran, joten en osaa ulkoa kommentoida väylittäin, mutta se oli vieläkin kehnompi tässä suhteessa.

    Tyypillistä Kurosen suunnittelua: Kun olet tosi pelimies (pitkä ja varma lyönti) ja osaat kentän ulkoa niin saattaa kulkeakin, muut koittakoon selvitä. Palloja saa joka tapauksessa hakea arvaamalla, kun et näe mihin löit. Kilikelloja, lamppuja, peilejä ja muita huvipuistovehkeitä tarvitaan jotta kenttä rullaa edes jotenkuten ja kukaan ei kuole. (Näitä viimemainittuja ei Pirkkalassa kylläkään vielä ole toisin kuin Vammalassa ja Nokialla, mutta parin onnettomuuden jälkeen näitäkin varmaan asennetaan…)

    Mutta Pirkkalan griinien muotoilu on kivaa pelattavaa.

    (Vrt. Ronald Freamin tavoite: Tiipaikalla pitää pystyä miettimään pelistrategia, ts. näkemään, mitä tuleman pitää. Ja väyläsuunnitelun pitää myös vaatia asiaa miettimään.)

    Ei oo tainnu Pirkkalassa peli kulkea? 🙂

    By the way, huomasitko siellä on tiiauspaikoilla väylätaulut, joissa lukee matka esimerkiksi mainitsemaasi nelosen veteen. Lisäksi siellä näytti olevan myynnissä myös strokesavereita. Viime viikolla pelasin ko. kentän ekan kerran ja ihan hyvin selvisi pelkkien väylätaulujen tarkkailemisella. Mene Saloon jos haluat nähdä yhdeltä tiiltä koko kentän.

    Banzai kirjoitti: (11.7.2007 18:24:03)
    Niin ja tuo edellinen vuodatushan lähti tietysti täysin väärällä otsikolla, eli ei sinulle goldencap mitään vaan puttingille.

    (prklkunihmisetvaihtaaketjujenotsikoitaprkl)

    Juu, älä välitä kyllä mä ymmärrsin. Itsekään en koskaan muista vaihtaa otsikkoa, vaan otsikossa saattaa lukea mun viesteissä ihan mitä vaan.

    Banzai kirjoitti: (11.7.2007 18:38:50)
    Lisäksi siellä näytti olevan myynnissä myös strokesavereita.

    Tää on offtopic, mutta oli pakko laittaa että Etelä-Saimaa golfissa sai ilmaisen stroke saverin kun lähti kierrokselle, se olisi minun mielestäni loistoidea muillakin kentillä jakaa niitä lähtijöille.

    Banzai kirjoitti: (11.7.2007 18:38:50)

    Ei oo tainnu Pirkkalassa peli kulkea? 🙂

    By the way, huomasitko siellä on tiiauspaikoilla väylätaulut, joissa lukee matka esimerkiksi mainitsemaasi nelosen veteen. Lisäksi siellä näytti olevan myynnissä myös strokesavereita. Viime viikolla pelasin ko. kentän ekan kerran ja ihan hyvin selvisi pelkkien väylätaulujen tarkkailemisella. Mene Saloon jos haluat nähdä yhdeltä tiiltä koko kentän.

    Joo, aina ei kulje, ja harvoin se on kentän syytä:-). Mutta en vaan tykkää Kurosen sokkolyöntidesigneista, en yhtään. Esim. se nelosen avauslyönti on kyllä sokkolyönti alastulon suhteen, väylätaulu tai -opas ei kerro mistä alkaen ja miten väylä viettää; kentänsuunnitelijan asiana olisi NÄYTTÄÄ tämä pelaajalle.

    Salossa en ole käynyt, mutta Freamin kentät Laukaalla ja Oulussa herättivät heti ekalla kerralla suurta ihastusta.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 15:59:30)
    Sä puhut yhdestä kierroksesta ja myöhäisestä lähdöstä.
    Minä kerroin oman kokemukseni loma-aikojen eli heinäkuun ruuhkista 20 vuoden kokemuksella. Myös valvojana. Miksi muuten valehtelisin tai liioittelisin, ruuhkista valittavat kaikki Tammerissa loma-aikaan pelanneet.

    juu, hyvä lista, mutta makuasioita .

    Mitä, onko TG:ssä jotain oikeaa valvontaa :)? Mä olen aina luullut, että sillä autolla käy kaveri moikkailemassa tuttujaan siellä kentällä :).

    Nimetön

    Banzai kirjoitti kyllä asiallisen viestin ja olen Hiisin kohdalla valmis tulemaan vähän vastaan. Tässähän oli joka tapauksessa pääpointtina, että Tammer Golfin ja Pirkanmaan Golfin lisäksi on aivan tamperelaisten käden ulottuvilla monta parempaa ja nautinnollisempaa kenttää.

    Mitä JuKu:n juttuun tulee, ainakin minä pelasin kentän etuysin ensimmäisellä yrittämällä omaan bufferiini ja toisella kierroksella muistin jo kohtalaisen tarkkaan mihin pallo pitäisi yrittää lyödä. Näin siis Golf Pirkkalassa.

    Tosiasiassa kenttä kuin kenttä vaatii ensin yhden harjoituskierroksen ennenkuin mistään loistotuloksesta voi haaveillakaan. Jostakin syystä varsinkin ulkomaiden kentät ovat erityisen haastavia kun niitä kylmiltään alkaa sahata. Erilainen greeniruoho jne…

    No tämä tästä minun osaltani Tampereesta. Mutta tässä väitteessä pysyn myös: Tampere on golfarin Mekka, mutta esim. Stadi on surkea takapajula varsinkin keskustassa asuville.

    putting kirjoitti: (11.7.2007 19:13:50)
    Mitä JuKu:n juttuun tulee, ainakin minä pelasin kentän etuysin ensimmäisellä yrittämällä omaan bufferiini ja toisella kierroksella muistin jo kohtalaisen tarkkaan mihin pallo pitäisi yrittää lyödä. Näin siis Golf Pirkkalassa.

    No tämä tästä minun osaltani Tampereesta. Mutta tässä väitteessä pysyn myös: Tampere on golfarin Mekka, mutta esim. Stadi on surkea takapajula varsinkin keskustassa asuville.

    Helppo kenttä jos ekalla kerralla jo bufferiin 🙂

    no, leikki leikkinä…

    Itse pitäisin Golfarin Mekkana tuota mainiota Tiilaaksoa, Hämeenlinnaa.

    EFC

    Jamasa kirjoitti: (11.7.2007 19:18:49)

    Itse pitäisin Golfarin Mekkana tuota mainiota Tiilaaksoa, Hämeenlinnaa.

    Samaa mieltä Jamasan kanssa !!

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 144)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476646 kohteessaTammer Golf

Etusivu Foorumit Yleistä Tammer Golf