Aihe: Talviharjoittelu, missä? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Talviharjoittelu, missä?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Talviharjoittelu, missä?

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #173330 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aloitin kaverin kanssa golfin menneenä kesänä suorittamalla greencardin, joten olen melko uusi pelaaja. Kesällä sain kuitenkin kovan pureman lajiin ja nyt pitäisi päästä jatkamaan pallojen lyömistä talvella. Vertailin minulle sijaintinsa puolesta mahdollisten harjoittelupaikkojen (golfsatama, golfin vermo ja season golf) hinnoitteluja ja nyt olisi kokeneemmille kysymys tästä. Ajattelimme jatkaa harjoittelua talvella kaverini kanssa mutta 3 krt viikossa johon kesällä totuimme ei taloudellisesti ole mahdollista. Mietimme miten saisimme kuluja pienemmiksi ja huomasimme yhden asian. Olemmeko siis ymmärtäneet oikein, että tuolla golfin vermossa voisimme jakaa paikan kaverini kanssa yhdellä maksulla? Season golfin ja golfsataman hinnasto on hieman epäselvä tämän suhteen. Sen huomasin, että season golfissa varauksen yhteyteen laitettu maksu koskee yhtä henkilöä. Eikö 2 henkilöä sellaiset reilut 200 palloa tunnissa lyö?

#247276 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vermossa todellakin yhden paikan voi jakaa kaksi henkilöä. Mutta hirmuinen teillä on tuo lyöntitahti, reilut 200 palloa tunnissa. Palloa pitää siis koko tunnin ajan lähteä alle 20 sekunnin välein ja vielä vaihtaa välillä lyöjääkin. Ei teitä ainakaan voi sitten kesällä hitaasta pelistä syyttää. Kannattaisikohan kuitenkin jossakin välissä hiukan tähdätä ja keskittyä?

#247277 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse ainakin olen käynyt Golfsatamassa ja Vermossa kaverin kanssa niin että meillä on yhteinen lyöntipaikka. Se tulee halvemmaksi ja olemme kokeneet hyväksi tyyliksi että vuorotellen lyödään rauhassa 10-20 palloa. Sitten voi välillä rauhassa levätä ja arvostella kaverin svingiä.

Jos vaikka käyt läpi talven yhden kerran 10 päivän välein lyömässä palloa niin sekin on jo hyvin. Ei välttämättä edes järkeä hakata palloa pressuun 3 kertaa viikossa. Tai ainakin mulle riittää kerran kuukaudessakin, enempi alkaa vi…taa kun ei pääse oikeelle kentälle.

#247278 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse käyn säännöllisesti Golfsatamassa ja usein jaamme mieheni kanssa paikan. Meillä on myös yksi vakio vuoro viikossa, jolloin myös jaamme paikan. Olemme yleensä tehneet niin, että molemmat lyövät vuorotellen puoli tuntia. Kun toinen lyö, niin toinen harjoittelee lähipeliä. Olemme käyttäneet silloin tällöin myös Season golfia ja Vermoa, eikä niissäkään mitään vikaa ole.

#247279 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Joo, taisi olla vähän ylimitoitettu toi pallojen määrä. Tuli mietittyä mitä itse voisi lyödä tunnin aikana ja kerroin sen kahdella. Kyllä sitä varmaan pitää vähän tähdätäkin.

#247280 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jos käyn rangella tai hallissa lyön yleensä ~5 palloa, minkä jälkeen tulen lyöntipaikalta pois. Jos ollaan kaverin kanssa liikkeellä, niin lyödään vuoronperään 5 palloa. Joka palloon otetaan luonnollisesti grippi huolella, tähdätään ja tehdään liki normi rutiinit. Tähtäystä pallon takaa en ota kuin ensimmäiseen palloon, koska ’sarjan’ yleensä tähtään samaan pisteeseen.
    Pelkästä silmittömästä mätkimisestä ei ole juuri iloa. Tässäkin kohdassa laatu korvaa määrän.
    Itse asun Season Golfin nurkilla ja sen hinnoittelu sopii erinomaisesti tälläiseen harjoitteluun. Paikkamaksunhan joutuu maksamaan ainoastaan, jos varaa paikan. Normaalisti joutuu maksamaan ainoastaa palloista, kuten ulkorangellakin. Tosin viimetalvenakin taisi jäädä käymiset siellä yhteen kertaan.

#247281 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mä meen meen tänää huitomaan tonne kuplaan. Talviharjuuttelusta voidaan puhua ainakin siltä osin että täällä Vierumäellä on 10cm lunta. Muutenhan tää menee tietty vaan swingin virheitten vahvistamiseksi.

#247282 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Greencard kirjoitti: (31.10.2006 11:31:51)
    Season golfin ja golfsataman hinnasto on hieman epäselvä tämän suhteen. Sen huomasin, että season golfissa varauksen yhteyteen laitettu maksu koskee yhtä henkilöä.

Season Golfissa 1,50 ekellä saa päivällä 30 palloa ja illalla/viikonloppuisin 22 palloa.
    Mitään muita maksuja ei ole. Eihän tuon halvempaa ja yksinkertaisempaa hinnoittelua voi olla. Halutessasi voit jakaa yhden korin vaikka kymmenen kaverin kanssa seitsemällä matolla.

Paikkavaraus on erikoispalvelu niille, joille 99%:n varmuus lyöntipaikan saamisesta yhden minuutin kuluessa sisääntulosta ei riitä.

#247283 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Season Golf Suomenojalla me emme rajoita henkilölukua lyöntipaikalle ja näemme jopa
    hyvänä asiana sitä että jaetaan lyöntipaikka kaverin kanssa ja siitä lyödään vuorotellen.

Valitan jos hinnastomme antaa epäselvän käsityksen palvelustamme, korjaamme tai täydennämme sen pian.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #247283 kohteessaTalviharjoittelu, missä?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Talviharjoittelu, missä?