14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Talman osake?

Etusivu Foorumit Yleistä Talman osake?

Esillä 11 viestiä, 51 - 61 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ulkomaille kirjoitti: (4.2.2009 11:59:42)

    Bulls Hit kirjoitti: (3.2.2009 8:13:39)

    Ballmarker kirjoitti: (3.2.2009 6:15:22)
    Mikä tässä on niin ”huh huh”? ?

    Tässä on huh, huh se, että kaikille ei ole juurikaan merkitystä kuinka osakkeen arvo kehittyy. Ostoon on aivan muut argumentit. Se tässä on huh, huh.

    Tuossapa tuo tuo hyvin sanottua. Alkuperäinen kirjoittaja on ollut kiinnostunut Talman osakkeen ostamisesta, eikä hän varmaankaan golfpisteen keskustelupalstalta hae vinkkejä pörssisijoittamiseen.

    Jostain syystä tämän aihepiirin ketjuissa aina jostain syvältä kumpuaa osakevastainen kommentointi esiin. Jos jollekin osakkeen ostaminen ei syystä tai toisesta ole kiinnostavaa tai mahdollista, niin mitä sitten. Joitain osakkeen ostaminen kiinnostaa, mitä sitten.

    Voi olla että golfosakkeen ostaminen ei ole taloudellisesti hyvä sijoitus, tai sitten se on.

    Siitä ei tässä kuitenkaan ole kysymys. Useimmat ostavat golfosakkeen todellakin aivan muista syistä kuin että sen arvo ehkä tulevaisuudessa nousee.

    Taloudellinen ymmärrys on meillä levinnyt laajalle. AamuTV:ssa oli juttua Islannista ja toimittaja soittelikin Islannissa olevalle toimittajalle (nuorehko nainen), joka kertoi pontevasti erityisesti asuntovelallisten siellä olevan huolissaan maan 18%:n inflaatiosta!

    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (4.2.2009 14:12:16)

    Taloudellinen ymmärrys on meillä levinnyt laajalle. AamuTV:ssa oli juttua Islannista ja toimittaja soittelikin Islannissa olevalle toimittajalle (nuorehko nainen), joka kertoi pontevasti erityisesti asuntovelallisten siellä olevan huolissaan maan 18%:n inflaatiosta!

    Tuosta on asuntovelallisen syytäkin olla huolissan, lainahan kutistuu ihan silmissä ennen kuin sitä ehtii maksaa!

    Osta ihmeessä jos se kerran kiinnostaa. Sopiviin paikkoihin laitetty ’halutaan ostaa Talman osake’ saat varmasti tarjouksia joista saa suhteutettua onko kohtuullinen hinta 5000 vai 15 000 hintahaitaria tulee esiintymään mutta onpa helppo asia sitten päättää.
    Muutahan siinä ei tarvi jatkossa kuin se ’varaisiirtoveron’ maksun esittäminen joka jää ostajalle jolloin voi osakkeen omistuksen muuttaa yhtiön rekisteriin. Niitä sattaa olla joissain pöytälaatikoissa-yritysten-Arsenalin hallussa joista halutaan päästä käyttämättöminä eroon ( ne on monesti niitä joita vuokrataan klubilla yhtiön piikissä nimellä VUOKRAPELIOIKEUS -:))

    Se on kiva kun täällä jatkuvasti ’pelotellaan’ ja annetaan väärää kuvaa osakkeenomistuksesta ja sen riskeistä ja pidetään vuokrapelioikeutta samanarvoisena…Onhan se toki pelaamisen kannalta lähes sama asia mutta en ole vielä missään konkreettisesti nähnyt sellaista pelajaa joka on saanut vuokrapelioikeuden edullisemmin ja samoilla oikeuksilla kuin osakkeenomistaja/yhtiövastike, niin pöljää kauppiasta ei olekkaan..vai kuka rohkenee ilmoittautua. Ja se tärkein pointti, osakkeenomistus on sijoitus, jos pelaa niin silloin se on varmasti edullisinta sekä onhan silloinkin mahdollista ’vuokrata’ pelioikeus..(pikku voitolla) , myydä osake ( kun markkinat ja kysyntä taas käynniostyy niin omat saa pois jo lähiaikoina).. jos ei siis itse enää tarvi , vaihtaa paikkakuntaa jolloin voi vaihtaa jonkun toisen kentän osakkeeseen jne..vaihtoehtoja löytyy.. Mutta vuokrapelioikeudella ei ole mitään oikeuksia yhtiökokouksessa olla päättämässä kentän omistajien asioista…eikä mistään eduista pääse nauttimaan joita yhtiöt tulee kehittelemään osakkuuden pohjalta. Se de Facto..

    KL

    Koff ari kirjoitti: (4.2.2009 16:03:12)
    Onhan se toki pelaamisen kannalta lähes sama asia mutta en ole vielä missään konkreettisesti nähnyt sellaista pelajaa joka on saanut vuokrapelioikeuden edullisemmin ja samoilla oikeuksilla kuin osakkeenomistaja/yhtiövastike, niin pöljää kauppiasta ei olekkaan..vai kuka rohkenee ilmoittautua.

    Et taida olla kovin hyvin vihkiytynyt kysynnän ja tarjonnan lakeihin tahi markkinavoimiin, tappion minimoimisesta puhumattakaan.

    Sinä vaiheessa, kun oman osakkeen pelioikeuden käyttäminen ei ole realistinen vaihtoehto (eli se on jäämässä käyttämättömänä käsiin), voi joutua vuokraamaan sen ulos alle omakustannushinnan. Tämä on aivan normaalia tarjonnan ylittäessä kysynnän ja kun halutaan minimoida tappio. Vaihtoehdothan ovat vastikkeen suuruinen tappio tai sitten sitä pienempi. Yleensä valitaan jälkimmäinen vaihtoehto.

    Joissakin tapauksissa kauppiaan ei kannata myydä tai vuokrata hyödykettä lainkaan, jos se heikentää muita tulonhankkimismahdollisuuksia tai huonontaa markkinoita yleisesti. Näin kävi mm. lentoyhtiöiden nk. äkkilähdöille vuosia sitten. Ne lopetettiin, koska ihmiset eivät ostaneet täysihintaisia lentoja, vaan odottivat lähtöpäivän aattoon ja ostivat saman matkan pilkkahintaan. Pelioikeuksien kohdalla tämä ei mielestäni ole uskottava skenaario, vaan ko. hyödyke halutaan jossakin vaiheessa vuokrata pois miltei hinnalla millä hyvänsä.

    Ai niin, minä ilmoittaudun. Olen kerran joutunut suuren tarjonnan vuoksi vuokraamaan pelioikeuteni ulos hieman vastiketta halvemmalla hinnalla. Tämä on vain laskettava pitkän aikavälin tappioksi eikä se siinä tunnu itse asiassa yhtään missään, yhden green feen suuruinen summa. Olisin ehkä löytänyt vuokraajan, joka olisi maksanut täyden hinnan, mutta kun tarjous tuli pelikierroksella niin hyväksyin sen. Vaivaa säästyi, mikä sekin on otettava huomioon kokonaisuutta arvioitaessa.

    Koff ari kirjoitti: (4.2.2009 16:03:12)
    Se on kiva kun täällä jatkuvasti ’pelotellaan’ ja annetaan väärää kuvaa osakkeenomistuksesta ja sen riskeistä ja pidetään vuokrapelioikeutta samanarvoisena…Onhan se toki pelaamisen kannalta lähes sama asia mutta en ole vielä missään konkreettisesti nähnyt sellaista pelajaa joka on saanut vuokrapelioikeuden edullisemmin ja samoilla oikeuksilla kuin osakkeenomistaja/yhtiövastike, niin pöljää kauppiasta ei olekkaan..vai kuka rohkenee ilmoittautua. Ja se tärkein pointti, osakkeenomistus on sijoitus, jos pelaa niin silloin se on varmasti edullisinta sekä onhan silloinkin mahdollista ’vuokrata’ pelioikeus..(pikku voitolla) , myydä osake ( kun markkinat ja kysyntä taas käynniostyy niin omat saa pois jo lähiaikoina).. jos ei siis itse enää tarvi , vaihtaa paikkakuntaa jolloin voi vaihtaa jonkun toisen kentän osakkeeseen jne..vaihtoehtoja löytyy.. Mutta vuokrapelioikeudella ei ole mitään oikeuksia yhtiökokouksessa olla päättämässä kentän omistajien asioista…eikä mistään eduista pääse nauttimaan joita yhtiöt tulee kehittelemään osakkuuden pohjalta. Se de Facto..

    Poika parka, unohdat kokonaan sen että osakkeenomistus tuo mukanaan myös velvoitteita, ei pelkästään oikeuksia.

    Jos Koff ari haluat olla päättämässä yhtiön asioista yhtiökokouksessa Talmassa pitää sun ostaa n.50 osaketta tai sitten mennä ’reittäpitkin’pappa-kööriin yhdellä osakkeella mutta se on vaikeaa pitää olla melkein musta kieli.

    Castores!

    Osta Talman osake se kannattaa!

    Jossain vaiheessa se hiekkakin vähenee!

    Hyviä puolia on enemmän kuin huonoja!

    Se de Facto,,

    Koff ari kirjoitti: (4.2.2009 16:03:12)
    Onhan se toki pelaamisen kannalta lähes sama asia mutta en ole vielä missään konkreettisesti nähnyt sellaista pelajaa joka on saanut vuokrapelioikeuden edullisemmin ja samoilla oikeuksilla kuin osakkeenomistaja/yhtiövastike, niin pöljää kauppiasta ei olekkaan…

    Olen vuokrannut saman uusmaalaisen kenttäyhtiön pelioikeutta vuodesta 2002 ja saanut sen joka vuosi edullisemmin ja samoilla pelioikeuksilla kuin osakkeenomistajat.

    Koff ari, oletko koskaan kuullut puhuttavan kysynnän ja tarjonnan laista? Kun tarjontaa on enemmän kuin kysyntää niin tarjoaja on silloin heikoilla ja ostaja vahvoilla.

    P.S. Tänä vuonna ao. kenttäyhtiön vuokrapelioikeuksien markkinahinta on vieläkin alempi kuin vuosi sitten. Kentän suurin yhteisöomistaja vuokraa pelioikeuksia 100-150 euroa edullisemmin kuin vuosi sitten. Samaan aikaan osakkeenomistajien hoitovastike nousi 120 eurolla.

    Ballmarker kirjoitti: (5.2.2009 6:08:41)
    Koff ari, oletko koskaan kuullut puhuttavan kysynnän ja tarjonnan laista? Kun tarjontaa on enemmän kuin kysyntää niin tarjoaja on silloin heikoilla ja ostaja vahvoilla.

    P.S. Tänä vuonna ao. kenttäyhtiön vuokrapelioikeuksien markkinahinta on vieläkin alempi kuin vuosi sitten. Kentän suurin yhteisöomistaja vuokraa pelioikeuksia 100-150 euroa edullisemmin kuin vuosi sitten. Samaan aikaan osakkeenomistajien hoitovastike nousi 120 eurolla.

    Bm. oletko kuullut kestämättömästä tuloskehityksestä? Kentälläsi voi olla vielä pitkään moinen tilanne, joten sinulla ei liene ongelmia pelata siellä vuokralla.
    Minun kentälläni vuokrahinta on n. 500€ vastiketta korkeampi eikä pelioikeuksia riitä kaikille halukkaille.
    Ilmeisesti kenttiemme sijainti, laatu tai muut seikat vaikuttavat asiaan.
    Sinä olet ilmeisen onnellinen kentälläsi, hienoa. Minäkin olen onnellinen minun kentälläni. Kaikki hyvin?
    Turha näistä on vääntää, tilanteita ja mielihaluja on niin monenlaisia.

    Bulls Hit kirjoitti: (5.2.2009 8:38:49)

    Ballmarker kirjoitti: (5.2.2009 6:08:41)
    Koff ari, oletko koskaan kuullut puhuttavan kysynnän ja tarjonnan laista? Kun tarjontaa on enemmän kuin kysyntää niin tarjoaja on silloin heikoilla ja ostaja vahvoilla.

    P.S. Tänä vuonna ao. kenttäyhtiön vuokrapelioikeuksien markkinahinta on vieläkin alempi kuin vuosi sitten. Kentän suurin yhteisöomistaja vuokraa pelioikeuksia 100-150 euroa edullisemmin kuin vuosi sitten. Samaan aikaan osakkeenomistajien hoitovastike nousi 120 eurolla.

    Bm. oletko kuullut kestämättömästä tuloskehityksestä? Kentälläsi voi olla vielä pitkään moinen tilanne, joten sinulla ei liene ongelmia pelata siellä vuokralla.
    Minun kentälläni vuokrahinta on n. 500€ vastiketta korkeampi eikä pelioikeuksia riitä kaikille halukkaille.
    Ilmeisesti kenttiemme sijainti, laatu tai muut seikat vaikuttavat asiaan.
    Sinä olet ilmeisen onnellinen kentälläsi, hienoa. Minäkin olen onnellinen minun kentälläni. Kaikki hyvin?
    Turha näistä on vääntää, tilanteita ja mielihaluja on niin monenlaisia.

    Näinhän se ulkopuolisesta tuntuu mutta Bulls Hit on ihan oikeassa ja KL on ’todella’ huono kauppamies.. Olen tavannut monella kentällä ’omistajia’ jotka on tarjonneet GF:ää edullisemmin kuin mitä tiskiltä saisi..ja kun laskee yhteen että osakkeenomistaja saa esim 25 pelilippua vastiketta vastaan..ja GF olisi 40 euroa…niin se tekisi 1000 euroa..ja yhtiö vastike olisi 500 euroa…. on se edullista varmaan pelata vuokrapelioikeudella..hintaan 750 euroa.. Miettikää nyt vähän ennenkuin Teitä alkaa ’kyrsimään’ kun ei ole tullut ostettua aikoinaan osaketta..Teiltä puuttuu päätöksenteko kykyä..saa sitä liikenneympyrää kiertää jos ei osaa päättää mihin sitä oikein pitäisi mennä -:)

    KL

    Koff ari kirjoitti: (5.2.2009 17:55:27)

    Bulls Hit kirjoitti: (5.2.2009 8:38:49)

    Ballmarker kirjoitti: (5.2.2009 6:08:41)
    Koff ari, oletko koskaan kuullut puhuttavan kysynnän ja tarjonnan laista? Kun tarjontaa on enemmän kuin kysyntää niin tarjoaja on silloin heikoilla ja ostaja vahvoilla.

    P.S. Tänä vuonna ao. kenttäyhtiön vuokrapelioikeuksien markkinahinta on vieläkin alempi kuin vuosi sitten. Kentän suurin yhteisöomistaja vuokraa pelioikeuksia 100-150 euroa edullisemmin kuin vuosi sitten. Samaan aikaan osakkeenomistajien hoitovastike nousi 120 eurolla.

    Bm. oletko kuullut kestämättömästä tuloskehityksestä? Kentälläsi voi olla vielä pitkään moinen tilanne, joten sinulla ei liene ongelmia pelata siellä vuokralla.
    Minun kentälläni vuokrahinta on n. 500€ vastiketta korkeampi eikä pelioikeuksia riitä kaikille halukkaille.
    Ilmeisesti kenttiemme sijainti, laatu tai muut seikat vaikuttavat asiaan.
    Sinä olet ilmeisen onnellinen kentälläsi, hienoa. Minäkin olen onnellinen minun kentälläni. Kaikki hyvin?
    Turha näistä on vääntää, tilanteita ja mielihaluja on niin monenlaisia.

    Näinhän se ulkopuolisesta tuntuu mutta Bulls Hit on ihan oikeassa ja KL on ’todella’ huono kauppamies.. Olen tavannut monella kentällä ’omistajia’ jotka on tarjonneet GF:ää edullisemmin kuin mitä tiskiltä saisi..ja kun laskee yhteen että osakkeenomistaja saa esim 25 pelilippua vastiketta vastaan..ja GF olisi 40 euroa…niin se tekisi 1000 euroa..ja yhtiö vastike olisi 500 euroa…. on se edullista varmaan pelata vuokrapelioikeudella..hintaan 750 euroa.. Miettikää nyt vähän ennenkuin Teitä alkaa ’kyrsimään’ kun ei ole tullut ostettua aikoinaan osaketta..Teiltä puuttuu päätöksenteko kykyä..saa sitä liikenneympyrää kiertää jos ei osaa päättää mihin sitä oikein pitäisi mennä -:)

    Ihan oikeasti, Koff ari, Sinä olet tästä asiasta kirjoitustesi perusteella ulkona kuin lumiukko.

    Koff ari kirjoitti: (5.2.2009 17:55:27)
    Miettikää nyt vähän ennenkuin Teitä alkaa ’kyrsimään’ kun ei ole tullut ostettua aikoinaan osaketta..Teiltä puuttuu päätöksenteko kykyä.

    Kuulepas nyt Koff ari, kyllä ne on ihan eri ihmiset joita kyrsii, ilmeisesti kitkeryydestäsi päätellen sinäkin kuulut heihin vaikka et tahdo sitä itsellesikään myöntää.

    Olin 1990-luvulla golfyhtiön osakkeenomistaja lähes 10 vuoden ajan. Möin osakkeeni v. 1998 ja päätin silloin, että niin kauan kun vuokrapelioikeuksien markkinahinnat eivät olennaisesti nouse en kajoa pitkällä tikullakaan golfosakkeeseen. Ei ole tarvinnut kajota, vaan olen voinut sijoittaa senkin rahan tuottamaan.

    Omassa tapauksessani vuokrapelioikeuden ja osakkeenomistajan hoitovastikkeen välinen hintaero on 50 euroa. Sen päälle useimmat osakkeenomistajat maksavat vuosittain rahoitusvastiketta 200-300 euroa. Ne jotka eivät maksa, ovat maksaneet osuutensa kenttäyhtiön lainasta pois muutaman tuhannen euron kertasuorituksella. Ja kaiken päälle koko ajan juoksevat laskennalliset korkokulut tuottamattomasti sijoitetulle pääomalle.

    Tosi naivia sinulta on sotkea tähän vertailuun gf-maksuja. Jos pelaisin niiden varassa vuotuiset kierrosmääräni, hinnaksi tulisi yli 4000 euroa kaudessa.

    Olen erittäin kiitollinen, että on olemassa sellaisia henkilöitä, jotka syystä tai toisesta haluavat ostaa golfyhtiöiden osakkeita. He tekevät kenttien rakentamisen ja kehittämisen mahdolliseksi. Siksi olen ehdottomasti sitä mieltä, että heidän pitäisi saada sellaisia etuja joita vuokrapelioikeuden haltijalla ei ole.

Esillä 11 viestiä, 51 - 61 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #399185 kohteessaTalman osake?

Etusivu Foorumit Yleistä Talman osake?