Aihe: TALI -miten pystyy tekeen tulosta? - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

TALI -miten pystyy tekeen tulosta?

Etusivu Foorumit Yleistä TALI -miten pystyy tekeen tulosta?

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Onko vinkkejä Taliin, ovat uudet griinit salabreikkejä täynnä, entä mailat tiiltä? Miten pelata reikä 8 ja 18? Tulevatko puut peliin, vai onko se vain legendaa? Oma hcp 15. Kiitos etukäteen.

Jätä kotiin hukki sekä iso troo vasemmalle, niin olet oikealla polulla Talia varten. Tali on rakennettu slaissaaville papoille.

Ja ai niin, älä lyö sorapolulle. Sieltä joutuu Talissa jatkamaan.

18 on paholaisen keksintö ja siihen ei ole lääkettä.

Talissa vasemmalle kääntyvät lyönnit ovat myrkkyä, aina joku puu edessä. Salabreikkejä en ole huomannut, mutta hyvässä kunnossa ovat viheriöt jo nyt.

Talin kasilla avaus ajurilla ja lähestyminen reilusti hiekkaesteiden yli. Talin 18 on painajainen, ken siitä bogilla selviää on sankari. Avaus reilusti kuusen vasemmalta puolelta, kakkoslyönti kohti klubin tornia, väylän reunaan tai raffin puolelle ja pääset yrittämään wedgellä nostoa pikkuruiselle, korkeuksissa olevalle viheriölle. Saatat onnistua ohittamaan vasemmalta sen halvatun puujätin…

pjs

Ironia kirjoitti: (14.5.2008 15:29:45)
    Talin 18 on painajainen, ken siitä bogilla selviää on sankari. Avaus reilusti kuusen vasemmalta puolelta, kakkoslyönti kohti klubin tornia, väylän reunaan tai raffin puolelle ja pääset yrittämään wedgellä nostoa pikkuruiselle, korkeuksissa olevalle viheriölle. Saatat onnistua ohittamaan vasemmalta sen halvatun puujätin…

Itse en ole pelannut tuota tarpeeksi monta kertaa että olisin voinut varmistua taktiikan toimivuudesta, mutta… itse arvelin että helpoiten tuosta selviäisi jättämällä lähestymisen PW-I8 etäisyydelle koska noilla saa lyötyä huomattavasti korkeampia lyöntejä kuin (ainakaan minä) vaikka 60ast wedgellä.

18 – säkällä. Kakkos- ja/tai kolmoslyönti kannattaa aina tähdätä puuhun tai sen yli. Joskus osuu, joskus ei. Jos osuu, sitten vaan chippaillaan. Keskimäärin sillä konstilla tulee ainakin itsellä paras tulos, eikä tarvitse murehtia koko väylää ja puuta sen enempää.

KL

Talin 18 on perseestä.

Kylläpä oli tosi pelimiehen tuomio TALIn TAITOA vaativalle päätösväylälle !

Palstalla keskusteluja seuranneena olen pitänyt KooLää pelimiehenä.

Terveisiä Kehä III ulkopuolelta

kisi kirjoitti: (14.5.2008 22:48:20)

Sittenhän teitä on kaksi.

KL

Missäs semmoisia väyliä on, jotka eivät vaadi taitoa??? Sokkoväylätkin vaativat taitoa, mutta nekin ovat perseestä.

Pysyn kannassani, Talin 18 on epäonnistuneen väyläsuunnittelun kukkanen.

KL kirjoitti: (15.5.2008 8:52:28)

Kylläpä oli tosi pelimiehen tuomio TALIn TAITOA vaativalle päätösväylälle

Missäs semmoisia väyliä on, jotka eivät vaadi taitoa??? Sokkoväylätkin vaativat taitoa, mutta nekin ovat perseestä. Pysyn kannassani…

Talin 18 väylän greenille lähestyminen vaatii ’PELITAITOA’ ei pelimiestä. Monilla kentillä on omat ’kikka’juttunsa, joista kokenut ja innovatiivinen golfpelaaja selviää siistillä tuloksella. Toinen tarina on se, onko ko. väylä ns. kelvollinen/nykystandardin mukainen laadukas ym… Notkea kyky sopeutua erilaisiin, jopa ala-arvoisiin turvallisuusriskisiin golfväyliin, on merkki pelihenkilöstä. Se, onko kyseinen väylä hyvä tai hyvin suunniteltu, on eri asia.

Palstalla keskusteluja seuranneena…

Kannattaisi varmaan pysytellä ihan vaan seuraamisessa kommentoimisen sijaan. Jos jo ensimmäinen viesti on noin tasokas, oikein alkaa pelottamaan mitä jatkossa on odotettavissa. Tai siis ei ensimmäinen viesti tietenkään, vaan ensimmäinen viesti tällä nimimerkillä, mutta kuitenkin.

Ja sitäpaitsi olisi kiva tietää elämänfilosofiastasi lisää jos pitämästäsi pelimiehestä tekee pitämättömäsi eipelimiehen se että pelimies/eipelimies pitää jotakin väylää ’perseestä’. Mielenkiintoinen lähestymistapa asiaan. Tai itseasiassa ei olisi kiva tietää. Yksi lähestymistapasi tuntuu olevan parempi kuin olettamani kaksi tai useampi.

KL

Bulls Hit kirjoitti: (15.5.2008 8:49:31)

Sittenhän teitä on kaksi.

Kas, Bullshit on herännyt talviunilta.

Tiedätkös, sinulla ja minulla on kaksi eroavaisuutta: 1) vain toinen meistä on kehunut olevansa pelimies (vihje: se en ollut minä), ja 2) toinen meistä vastaa huutoonsa (vihje: se toinen en ole minä). Sen kaiken viimevuotisen pullistelusi jälkeen odotan edelleen, että tulet näyttämään miten Talman Laakson seiska vetäistään kahdella päälle bäkäriltä. Pistä meiliä profiilin osoitteeseen heti, kun olet valmis seisomaan sanojesi takana. Minä olen aina.

Ota nyt taas vaan ihan iisisti.
    Mä en ole koskaan pitänyt itseäni, saati sanonut olevani, pelimies.( Näytä viesti mistä sait sen käsityksen).
    Toisekseen silloin oli puhe birkun tekemisestä laakson seiskalle, lipun ollessa oikealla, kumpikohan meistä käänsi asian kahdella päälle lyömisen helppouteen (minä kerroin ainoastaan sen olevan mahdollista).
    Sulla tuntuu olevan karmea pätemisen tarve, kun ’tiedät’ joka asiasta kaiken (näihin sälleihin suhtaudun aina epäillen).
    Uskoisin, että meitä kahta ei pidä pelimiehenä kukaan, pois lukien sun mutsis ja sä (ja nekin pitää vain toista meistä pelimiehenä, ja se en ole minä).

Kun Talin 18:n lyö kahdella ja siis oikaisee lopun mutkan niin lyötävää matkaa on vain jotain 430-440. Kannattaa tähdätä avaus väylän oikeaan laitaan ja toinen lyönti lippua kohti tai vähän siitä oikealle. Jos jää lyhyeksi niin greenin edessä ja oikealla on reippaasti avonaista tilaa. Ja vaikka lyönti jäisi matalaksi ja puihin, siitä pääsee yleensä chippaamaan lipulle. Kolmella päälle se on vaikea väylä koska kakkoslyönnin pitää olla niin tarkka ja greeni on pieni.

pjs

titullapaahan kirjoitti: (16.5.2008 11:47:23)
    Kun Talin 18:n lyö kahdella ja siis oikaisee lopun mutkan niin lyötävää matkaa on vain jotain 430-440. Kannattaa tähdätä avaus väylän oikeaan laitaan ja toinen lyönti lippua kohti tai vähän siitä oikealle. Jos jää lyhyeksi niin greenin edessä ja oikealla on reippaasti avonaista tilaa. Ja vaikka lyönti jäisi matalaksi ja puihin, siitä pääsee yleensä chippaamaan lipulle. Kolmella päälle se on vaikea väylä koska kakkoslyönnin pitää olla niin tarkka ja greeni on pieni.

Hetkinen. Minä olen aina kuvitellut että kannattaa lyödä joko väylän keskelle tai vasempaan laitaan. En ole tosin koskaan ollut oikealla puolella. Jos yrittää kahdella päälle oikeasta reunasta minusta ainakin näyttäisi siltä, että oikean puolen puut (noin 70-120m greenistä) tulisivat lyönnin eteen.

Virtual golfer: 18 väylä

Eiköhän kaikilla kentillä päde sama kaava. Avaus väylälle, lähestyminen greenille ja yritä putata ensimmäinen putti lähelle. Mielestäni on aivan sama, millaisella kierteellä pallonsa saa osumaan väyliin tai greeneihin, ota oma luontainen kierteesi huomioon tähtäyksessä. Jos missaat olet enemmän tai vähemmän vaikeuksissa joka kentällä. Tuo alun kaava päti ainakin omalla kohdalla viime syksynä Talissa.

Hyvä lyönti kantaa niistä puista helposti yli.

Pelataanko ko. 18. väylä LETilla normaalissa kuosissaan? Jos pelataan, väylässä kai on jotain ideaa?

pjs kirjoitti: (16.5.2008 12:23:31)

Hetkinen. Minä olen aina kuvitellut että kannattaa lyödä joko väylän keskelle tai vasempaan laitaan. En ole tosin koskaan ollut oikealla puolella. Jos yrittää kahdella päälle oikeasta reunasta minusta ainakin näyttäisi siltä, että oikean puolen puut (noin 70-120m greenistä) tulisivat lyönnin eteen.

Virtual golfer: 18 väylä

oikeeseen laitaan väylää mäkin lähtisin avauksen suuntamaan jos väkipakosta pitää toisella yrittää greenille (mikä ei ehkä ihan voittajaveto taida olla..). oikesta laidasta toisen lyönnin pitäs vielä saada mukavasti drawlla kiertämään puu ja pistää kädet ristiin osuman jälkeen ettei osu oksien päihin. muuten sen saa aika rauhassa pelailtua keskeltä tai vasenta laitaa pitkin kolmella päälle. tokan lyönnin jättää n. 100 metriin ihan väylän kulmaan ni saa pallon vielä pienellä raudalla/wedgellä pallon pysähtymään greenille. jos toisen lyönnin kusasee ni sit on paras tyytyä johonki muuhun ku par:iin.

Oikealla on out mitä pitää varoa. Yksi vaihtoehto on pelata pitkä lyönti 17. väylälle, niin sieltä aukeaa putki greenille. LET pro-amissa viime vuonna olin siellä (tosin sinisiltä lyötynä), mutta 17. väylää käveli Anna Rawson joka ihmetteli miksi siellä olen. Täytyy kyllä myöntää että kyseisen keskustelun ja hänen katseensa alla kakkoslyönnistä ei sitten tullut kyllä mitään…

Esillä 20 viestiä, 1 - 20 (kaikkiaan 20)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #405256 kohteessaTALI -miten pystyy tekeen tulosta?

Etusivu Foorumit Yleistä TALI -miten pystyy tekeen tulosta?