Aihe: Taas tasoituksista - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Taas tasoituksista

Etusivu Foorumit Yleistä Taas tasoituksista

Esillä 6 viestiä, 76 - 81 (kaikkiaan 81)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Toisto kirjoitti: (25.5.2007 9:46:01)

goldencap kirjoitti: (24.5.2007 22:50:18)

Parti PersiMonni kirjoitti: (24.5.2007 20:32:14)
    Onnea vaan. Hyvä kierros on se minkä takia peliä pelataan.

Parti, mielestäni: Yksi hyvä lyönti on se minkä takia peliä pelataan. Sitten kun sattuu enemmän niitä hyviä lyöntejä peräkkäin, niin tuloksena on vähemmän lyöntejä kierroksella. 😉

Mä kyllä komppaan tässä Partia. Jos tätä pelattaisiin hyvien lyöntien takia, niin porukathan viihtyisivät lähinnä rangella 😮
    Mulla tulee rundilla keskimäärin 5-10 oikeasti hyvää lyöntiä, joiden lopputulos tosin ei välttämättä ole hyvä. Loput ovat enemmän tai vähemmän epäonnistuneita, joiden lopputulokset ovat kuitenkin pääosin kelvollisia, joskus jopa erinomaisia.
    Kierros golfia on eräänlainen henkinen eloonjäämiskamppailu, missä pitää ottaa vastaan se mitä tulee ja siitä huolimatta keskittyä yhteen lyöntiin kerrallaan. Kamppailun onnistumisesta tai epäonnistumisesta kertoo kierroksen jälkeen tuloskortista löytyvä lyöntipelitulos.

Paksupekka kirjoitti: (25.5.2007 12:11:58)

Toisto kirjoitti: (25.5.2007 9:46:01)

Parti, mielestäni: Yksi hyvä lyönti on se minkä takia peliä pelataan. Sitten kun sattuu enemmän niitä hyviä lyöntejä peräkkäin, niin tuloksena on vähemmän lyöntejä kierroksella. 😉

Mä kyllä komppaan tässä Partia. Jos tätä pelattaisiin hyvien lyöntien takia, niin porukathan viihtyisivät lähinnä rangella 😮
    Mulla tulee rundilla keskimäärin 5-10 oikeasti hyvää lyöntiä, joiden lopputulos tosin ei välttämättä ole hyvä. Loput ovat enemmän tai vähemmän epäonnistuneita, joiden lopputulokset ovat kuitenkin pääosin kelvollisia, joskus jopa erinomaisia.
    Kierros golfia on eräänlainen henkinen eloonjäämiskamppailu, missä pitää ottaa vastaan se mitä tulee ja siitä huolimatta keskittyä yhteen lyöntiin kerrallaan. Kamppailun onnistumisesta tai epäonnistumisesta kertoo kierroksen jälkeen tuloskortista löytyvä lyöntipelitulos.

Juu, ei rangella mitään pelata. Siellä harjoitellaan.

Tarkoitin tuolla vaikka sellaista tilannetta, että kun on koko kierroksen taputellut palloa eteenpäin, onistumatta juuri missään, niin sitten siihen kahdeksalletoista tulee parisataa metrinen lähestyminen vetästyä ihan lipulle. Täydellisyyttä hipova lyönti voi joskus olla se syy, miksi golfia jaksaa pelata.

En minä ainakaan pelaa tätä sen vuoksi, että joskus pallo pomppaakin tuurilla lammikon reunalla loikoilevan ankan polvesta kuppiin eli ns. taitolyönti ;-). Pelaan tätä siksi, että muutaman kerran kierroksella saan lyötyä oikeasti hyvän lyönnin ja onnistun paikkaamaan joskus niitä epäonnistuneita.
    Toki haluan minäkin hyvän tuloksen pelata kierroksellani. Kierros tosin voi olla hyvä, vaikka tulos ei olisikaan.

Jotkut vaan pelaa tätä kierros kerrallaan, minä lyönti kerrallaan.

Toisto kirjoitti: (25.5.2007 13:16:47)
    Tarkoitin tuolla vaikka sellaista tilannetta, että kun on koko kierroksen taputellut palloa eteenpäin, onistumatta juuri missään, niin sitten siihen kahdeksalletoista tulee parisataa metrinen lähestyminen vetästyä ihan lipulle. Täydellisyyttä hipova lyönti voi joskus olla se syy, miksi golfia jaksaa pelata.

Vähän korkeammalla händärillä huiskiessa tuo on usein se eteenpäin vievä voima. Näin oli itsellänikin. Enää ei tosin yksittäiset onnistumiset niin paljoa lämmitä että ne vaikuttaisivat pelaako peliä vai ei.

Nyt jos lyö koko kierroksen palloa hyvin se lämmittää mieltä vaikka tulos ei olisikaan mikään ennätys ja saa jatkamaan ja treenaamaan vieläkin kovemmin.

januz kirjoitti: (25.5.2007 13:27:40)

Nyt jos lyö koko kierroksen palloa hyvin se lämmittää mieltä vaikka tulos ei olisikaan mikään ennätys ja saa jatkamaan ja treenaamaan vieläkin kovemmin.

Tätä juuri tarkoitin sillä, että kierros voi olla hyvä, vaikka tulos ei olisikaan.

Toisto kirjoitti: (25.5.2007 13:34:43)

januz kirjoitti: (25.5.2007 13:27:40)

Tätä juuri tarkoitin sillä, että kierros voi olla hyvä, vaikka tulos ei olisikaan.

Itselläni tuo toimii myös käänteisesti. Eli jos pelaan vaikkapa alle tasoitukseni, mutta olen lyönyt palloa huonosti niin kierroksesta jää kuitenkin paha maku päällimmäiseksi.

Toisto kirjoitti: (25.5.2007 13:16:47)

Paksupekka kirjoitti: (25.5.2007 12:11:58)

Toisto kirjoitti: (25.5.2007 9:46:01)

Juu, ei rangella mitään pelata. Siellä harjoitellaan.

En minä ainakaan pelaa tätä sen vuoksi, että joskus pallo pomppaakin tuurilla lammikon reunalla loikoilevan ankan polvesta kuppiin eli ns. taitolyönti ;-). Pelaan tätä siksi, että muutaman kerran kierroksella saan lyötyä oikeasti hyvän lyönnin ja onnistun paikkaamaan joskus niitä epäonnistuneita.
    Toki haluan minäkin hyvän tuloksen pelata kierroksellani. Kierros tosin voi olla hyvä, vaikka tulos ei olisikaan.

Jotkut vaan pelaa tätä kierros kerrallaan, minä lyönti kerrallaan.

Tulos- vai suorituskeskeisyys? Nautinto tuloksista vai golfin pelaamisesta? Kummasta nauttii enemmän: Karmea kylkkäri puun ja ja haravan varren kautta holariksi vai täysin onnistunut lyönti kahden metrin päähän lipusta? jne….

Taitavat olla kysymyksiä, joihin ei, niihinkään, ole yhtä oikeaa vastausta, kai. Toiston tapaan minäkin tavoittelen joka lyönnillä sitä hyvää suoritusta. Silloin harvoin, kun se onnistuu, olen tosi tyytyväinen.

Tiedän, etten tule koskaan saavuttamaan golfissa hyviä tuloksia. Mutta haluaisin nauttia pelaamisesta siitä huolimatta ja oppia jatkuvasti uutta.

Juuri tällä hetkellä ’golfurani’ on, itse asiassa, sellaisessa vaiheessa, että viihdyn paremmin harjoitusalueilla kuin kentällä. Parina viime kesänä en ole oikeastaan oppinut mitään uutta enkä kehittynyt pelaajana. Tasoitus ja ennätys ovat kyllä parantuneet. Nyt yritän fds:n ja ts:n kirjoitusten innoittamana opetella oikean lyöntitavan. Edistystä ei ole vielä paljoa tapahtunut, mutta innostus on korkeammalla kuin pitkään aikaan. Olen ollut kevään aikana harjoittelmassa varmaan toistakymmentä kertaa, mutta kentällä vain kerran koko kierros ja kerran 15 reikää. Pelaamisen aika tulee sitten kun saa lyönnit vähän paremmin tavoitteen mukaisiksi. Tiedän, tyhmää.

Nyt siis kiiruusti rangelle. Hyvää viikonloppua kaikille! Ja tsemppiä Mikolle ja tytöille!

Esillä 6 viestiä, 76 - 81 (kaikkiaan 81)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #478241 kohteessaTaas tasoituksista

Etusivu Foorumit Yleistä Taas tasoituksista