4.6.–11.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][22]
KilpailuaSuomalaista

Taas Kahvista

Etusivu Foorumit Yleistä Taas Kahvista

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 85)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hupaisa tuoteseloste tupsahti vastaan pari vuotta sitten eräälä klubilla. Sellasessa salamipötkylässä oli selosteen mukaan lihaa 150%…Tuhtia kamaa.

    Jos tuollaiset huvittaa, niin suosittelen ostamaan meetvurstia. 100g:n tuotetta on käytetty 127g lihaa.

    Saat hyvät naurut joka kerta.

    Ja kuinka kaks kiloa tomaatteja mahtuu kiloon Felix-ketsuppia?

    😉

    Nimetön

    No toihan on ihan verrattavissa JuKon aikaisempaan selitykseen, kuinka myyntikate voi olla yli 100 prossaa. Meillä on ihan selkeästi talousnero täällä joukossa.

    Nimetön

    Mutta toisaalta: jos ostat kilon banaaneja ja teet niistä vaikka sellaista vauvamössöä, niin eipäs sitä olekaan enää kilon verran, mutta voit silti sanoa KÄYTTÄNEESI siihen kilon verran banaaneja, eikö?! Golfissahan homma toimii päinvastoin. Esim. tuplaparin tekemiseen voi mennä vain parin verran lyöntejä.

    suo kaivattiin Ruukis, muta kyll sine pojoisen kin pitttä tulla Pal- Rov- Oul Tahko – Katink.

    JUU SIELL LAPIIS MÄÄ SEN JUTUN KUULINKIN PANKINJOHTAJA- AIKOINA 1979 -83 – KU ASUTTIIN J A HOSUTTIIN NAPAPIIRILLÄ .

    Koko myyntikate-käsitettä ei Kirjanpitolautakunnan yleisohjeisohjeiden mukaan pitäisi enää käyttää lainkaan. Vuosia sitten silloisen käytännön mukaan myyntikatteeseen vaikuttavina erinä otettiin huomioon lisäävinä esim. raha-automattituotot, joita taas ei lisätty liikevaihtoon, Siten (kuten sanoin tilanne on teoreettinen yleensä) SAATTOI käydä niin, että myyntikate oli suurempi kuin liikevaihto. Kyseinen tilanne oli mahdollinen esim. hotellissa tiettyillä edellytyksillä.

    Mä otankin elämäni rennosti ja naureskelen kaikenlaisille pikku jutuille. Muunmuassa tältäkin saitilta löytyy hauskoja ’mun-isä-on-vahvempi-kuin sun-isä’ -tason pätkiä…hehhehheh…
    Viestini oli pikku kevennys, ei provo.
    127:n lihagramman käyttäminen 100g:n tuottamiseen menee jakeluun ihan iisisti, mutta se, että jonkun lihatuotteen lihapitoisuus on 150%, on mulle liian korkeaa matikkaa 😉

    ts

    Mä oon vähän kaipaillu tänne nettiosotteita mistä sais tilattua halpaa kahvia. Mieluummin Euroopasta ettei tarvi alveja maksaa ja tulleja.

    Juu ymmärrän kyl. Heitinkin ton vitsinä…

    Muuten olin kerran pihalla ku ilman kosteusprosentti oli 99 ja ei se mun mielestä ollu lähelläkään sama ku olis ollu 100%:sti vedessä, vaik eroa oli vain yks prosentti… 😉

    Nimetön

    Tuolla Kymenlaaksossa oli aikanaan helppoheikki nimeltään RukkasAntti.

    Kehui aina torilla,että minä ostan parin rukkasia kahdella markalla ja sitten minä myyn niitä markalla parin ja joka parista jää markka katetta.(voittoa)

    Tämä on tosi juttu ja laskelmakin pitää paikkansa.

    Missä RukkasAntti nyt on. Hanska hajosi eilen. Tarttisin vasemman käden XL:n tai pari. Markkoja löytyy ja tilillä katetta.

    Ilman suhteellinen kosteus kertoo sen, miten monta prosenttia ilmassa olevan vesihöyryn määrä on siitä määrästä, jonka ilma kykenee ko. lämpötilassa sisältämään. Arvo voi olla 100% ilman muuttumatta kuitenkaan vedeksi.

    Nimetön

    Eiköhän se termari ole paras pitää aina mukana, niin olisi parempi fiilis klubin kuppilassa.

    Niin, ja Einsteinin suhteellisuusteorian mukaan jos sun nenä on mun perseessä, niin mulla on suhteellisesti parempi olo.

    Jaa, Rukkas-Antti. Minäkin näin hänet Rovaniemen torilla, niin ja maatalousnäyttelyssä Kemijärvellä. Antti pinosi kinthaita isäntien ja poromiesten edessä, vinoja pinoja, tunnista toiseen. Kullekin maksukyvyn ja -halun mukaan. Muutamat parit vielä kaupantekijäisinä. Ilimiömäinen pisnismies. Siinä kohtasivat tarve, palvelu, tuote, hinta ja huomiotalous.

    Alla olevasta osoitteesta kaverini on tilannut raakoja papuja ja paahtanut/jauhanut itse…

    Lue lisää: Täältä kahvia

    ts

    Nyt rupes kiinnostamaan. Onkos joku tilannu tuolta kahvia ja jos on niin minkälaiset olivat toimituskulut? Oliko rahtivapaasti jos osti yli 5 kuppia? Onko ollut takuuongelmia (esim jäähtynyt saapuessa perille) ja miten ovat ne hoitaneet? Ovatko lämmittäneet uudelleen vai antaneet vallan uuden kupillisen. Tää on ainakin vahvaa mitä nyt justiin juon. Keitetty klo 9 aamulla. Ei hyvää.

    Sitten on vielä Reilun kaupan kahvia. Ei mikään alennussavotta, mutta koettaa taata että viljelijäperhekin saisi touhusta elantonsa.

    Lue lisää: Reilu kauppa

    Alkutalvesta tuli käytyä Väli-Amerikassa lomalla ja siellä vuoristokahvitilalla kahvipapuja poimimassa. Neljän tunnin poiminnasta sai noin 1$ verran poimintapalkkaa ja sen lisäksi pavut piti vielä kuoria, pestä, kuivata ja lajitella.. käsin, mutta nytpä on raakapapauja, mistä voi sitten kotona paahtaa kahvinsa. Omakustannushintaa noille kupeille saa pahimmilllaan laskettua ehkä 20$/ kuppi. Maksan kyllä edelleen klubilla sen 2€/kuppikin, mutta kate meneen kyllä väärään paikkaan.. kun muistelee niitä poimijoita.

    Silti oli hyvä linkki tuosta kahvin paahtamisesta, jos vähän vielä paahtoastetta saisi justeerattua..

    niin sen verran vielä, että eihän kahvilassa/klubilla makseta pelkästä kahvista vaan myös siitä sosiaalisuudesta mitä koetaan kun juodaan porukalla kahvia, toista se on yksin juoda termarista jossain nurkan takana pylly märkänä

    Lue lisää: HUOM! tuolta voi muuten myös tilata kupillisen…

    Mitas jos kahvit tehtais komponenteista tai ostettais kloonina Kiinasta? Saasto olisi selva!

    Mita mielta tasta on palstan kahvinjauhajat?

    Kahvia on alun perin viljelty kaiketi ensimmäiseksi jossain Koilis-Afrikassa ja siten luonnollisesti muualla tuotettu kahvin on piraattikahvia. Tarkemmin ajatellen voisi kuvitella, että ainakin Jamaicalla tuotettu kallis Blue Mountain kahvi on piraattikahvia. Suomalainen regulaarikahvihan ei ole niin jäykkää, joten sitä joutuu usein tippaamaan konjakilla.

    No siitahan ei seuraa kun huikea lentorata! Hienoa.

    Nyt testaamaan!

    Pieni kuppi kahvia maksaa 1,5 euroa ja paketin saa kaupasta 2,5 euroon.

    Biltemasta Scanna-palloja saa 8,90e tusina.

    Moniko ostaisi proshopista yhden Scannapallon viidellä eurolla ?

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 85)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #351803 kohteessaTaas Kahvista

Etusivu Foorumit Yleistä Taas Kahvista