Aihe: Swingitaso liian alhaalla… - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Swingitaso liian alhaalla…

Etusivu Foorumit Yleistä Swingitaso liian alhaalla…

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nyt hei kaikki golf-gurut, vähän jeesiä. Mulla tippuu swingiplane/taso liian alas jonka seurauksena tulee rajuja slaissia ja välillä soketteja. Onko mitään drillivinkkiä, jonka avulla pystyisi reenauttamaan planen kohdilleen?

Juuh, peili.

Toinen varsinainen drilli on käyttää ohjaimia. Eli maahan vanha varsi/keppi pystyyn planen tasoon mallia Vijay Singh.

Auttaisko pystymmät mailat…itse katselen SW lyönnissä mailan lapaa suoraan päältä osumahetkellä. Mulla on PINGin valkotäplaiset..sopii pitkälle jannulla.

AaPeeVee kirjoitti: (13.7.2007 9:22:21)
    Nyt hei kaikki golf-gurut, vähän jeesiä. Mulla tippuu swingiplane/taso liian alas jonka seurauksena tulee rajuja slaissia ja välillä soketteja. Onko mitään drillivinkkiä, jonka avulla pystyisi reenauttamaan planen kohdilleen?

Tuossa lauseessa on aikamoinen sisäinen ristiriita, joten jos tuo on oma tulkintasi swingiongelmastasi, veikkaisin, että pro voisi auttaa enemmän kuin drilli.

Jos nyt kuitenkin sitkeästi olet sitä mieltä, että flatti plane ja slaissi kuuluvat samaan yhtälöön, ja haluat itse tehdä asialle jotakin, tsekkaile vaikka täältä

4. Club shaft stuck in the ground behind the golfer, matching the angle of the club at address.

Keeping the club ’on plane’ — neither too vertical nor too horizontal — is essential to a repeating swing. The shaft provides Singh with a visual checkpoint for his plane on both backswing and downswing. But this may distract less experienced players, Donovan says. A more ’feel’-related drill to improve swing plane: Use a training aid like the ’Inside Approach’ ($80, http://www.insideapproach.com; knockoffs made of PVC pipe are available via eBay for about $15) or the homemade model Donovan recommends (fashioned from a range ball basket, a club shaft and a length of foam pipe insulation). All prevent a too-vertical swing plane, which creates the out-to-in slice-maker move. Or try this drill: Grab a driver, tee a ball up high and hit it from your knees. This ingrains a horizontal, more baseball-swing-like motion. It also stabilizes the body and ensures club head release. Take that feeling back to your regular stance and watch the ball fly.

Scoop kirjoitti: (13.7.2007 9:31:23)

Nyt hei kaikki golf-gurut, vähän jeesiä. Mulla tippuu swingiplane/taso liian alas jonka seurauksena tulee rajuja slaissia ja välillä soketteja. Onko mitään drillivinkkiä, jonka avulla pystyisi reenauttamaan planen kohdilleen?

Tuossa lauseessa on aikamoinen sisäinen ristiriita, joten jos tuo on oma tulkintasi swingiongelmastasi, veikkaisin, että pro voisi auttaa enemmän kuin drilli.

Jos nyt kuitenkin sitkeästi olet sitä mieltä, että flatti plane ja slaissi kuuluvat samaan yhtälöön, ja haluat itse tehdä asialle jotakin, tsekkaile vaikka täältä

Joo kiitti linkistä, onneksi loma alkaa tänään joten tässä on neljä viikkoa aikaa olla rangella. Ilmeisesti mailan tason putoamisen seurauksena tulee aivan järkyttävä ’kuokka’ palloa kohti, en tiedä… Paska Laji ! 🙂

Mailatkin voivat olla liian pitkät, jolloin on pakko pitää plane flättinä ?

Mailatkin voivat olla liian pitkät, jolloin on pakko pitää plane flättinä ?

Se ei luultavasti pidä paikkaansa, koska mittaa on 195 cm, ja selkä ei ole kovinkaan lyhyt.

Onko sulla normaalimittaiset mailat…sulle ilmeisesti kävisi tuumaa pidemmät ja pari napsua pystymmät mailat…Oulussa asiassa voisi auttaa Ilkka Matila Golf2000 ja tsadissa alan liikkeet.

AaPeeVee kirjoitti: (13.7.2007 9:39:36)

Scoop kirjoitti: (13.7.2007 9:31:23)

Joo kiitti linkistä, onneksi loma alkaa tänään joten tässä on neljä viikkoa aikaa olla rangella. Ilmeisesti mailan tason putoamisen seurauksena tulee aivan järkyttävä ’kuokka’ palloa kohti, en tiedä… Paska Laji ! 🙂

Ihan mielenkiinnosta: Osaatkos yhtään yksityiskohtaisemmin kuvata a) mistä päättelet, että ’mailan taso putoaa’ (video? oma fiilis? pelikaverin kommentti?) ja b) mitä tarkoittaa ’kuokka’?

double-eagle kirjoitti: (13.7.2007 10:11:13)
    Onko sulla normaalimittaiset mailat…sulle ilmeisesti kävisi tuumaa pidemmät ja pari napsua pystymmät mailat…Oulussa asiassa voisi auttaa Ilkka Matila Golf2000 ja tsadissa alan liikkeet.

Mä en ihan ekana lähtis olettua liian flättiä swingi-planea korjaamaan mailojen vaihdolla.

Mutta sinällään tuo ajatus siitä, että liian flätti plane aiheuttaa slaissia, voi hyvinkin pitää kutinsa. Varsinkin tuuppareilla tuo seikka bäkärin aikana voipi aiheuttaa down-swingissä kompensaationa reippaan OTT-liikkeen…mikä sitten ainakin edesauttaa tuon slaissin syntymistä. Lopullinen slaissin aiheuttajahan on aina sitten se, että lapa jää osumassa liikaa auki lyöntisuuntaan nähden osumassa.

Se, miten tuo liian flätti (back)swingi ja mahd OTT korjataan, antaakin sitten oivan syyn hakeutua osaavan golf-lekurin pakeille.

El ninó kirjoitti: (13.7.2007 10:49:29)
    Mä en ihan ekana lähtis olettua liian flättiä swingi-planea korjaamaan mailojen vaihdolla.

No tuossa olet oikeassa…mulla nimenomaan osui standardimailan lavan kärki maahan ja siksi vaihdoin nykyisiin.

Scoop kirjoitti: (13.7.2007 10:18:48)
    Ihan mielenkiinnosta: Osaatkos yhtään yksityiskohtaisemmin kuvata a) mistä päättelet, että ’mailan taso putoaa’ (video? oma fiilis? pelikaverin kommentti?) ja b) mitä tarkoittaa ’kuokka’?

Joo kaveri kuvasi yhden rundin videolle, ja noin 80 % lyönneistä oli täyttä kuraa, eli flattina lähinnä baseball-lyönnin ja Tigerin swingin välimaastossa. Ja sitten siitä kuokasta että vanhana maaviljelijän poikana ,tunne on sama kun ottaisit pottua pellosta käsikuokalla ylös. 🙂 (vaikea selittää).

Kai sitä joutuu nöyrtymään pro:on oppeja käyttämään…

AaPeeVee kirjoitti: (13.7.2007 12:43:20)
    Joo kaveri kuvasi yhden rundin videolle, ja noin 80 % lyönneistä oli täyttä kuraa, eli flattina lähinnä baseball-lyönnin ja Tigerin swingin välimaastossa. Ja sitten siitä kuokasta että vanhana maaviljelijän poikana ,tunne on sama kun ottaisit pottua pellosta käsikuokalla ylös. 🙂 (vaikea selittää).

Niin, jäin vaan miettimään miten palloon tulet, jos swingi on tosiaan flatti ja lopputulos slaissi. Mihin suuntaan pallit lähtevät; onko kyseessä push-slaissi (lähtevät oikealle, ja päätyvät vielä helvetin paljon enemmän oikealle)?

Jos kyseessä olisi over-the-top, niin kuin ninó ehdotti, niin tosiaan vain bsw olisi flatti, ja dsw jyrkästi ulkoa sisään. Mutta jos kerran swingisi muistuttaa enemmän baseballia, niin näin ei liene.

Olen kyllä kuokkinut perunoita, mutta en tuossa asennossa ja/tai sivusuuntaisesti (tai sitten teillä päin kuokitaan eri lailla…), joten tuo ei helpota. Tarkoitatko sillä jonkinlaista flippiä tai skuuppia?

No, anyhow, veikkaanpa, että pro auttaa parhaiten. Eikä siinä nöyrtymisestä ole kyse, ihan silkasta järjen käytöstä (mikäli tietty on hyvä pro…) 😉

Miul on iha sama onkelma tai ainakin luulen. Eli meikäläisel plane on hyvä backswingis mut sit se tippuu radikaalisti ku lähden downii —> ihan järkyttävä huuuuuuuuukki(ainakin pitkil raudoil). Mikä neuvoksi, oon pelannu kolffii 2 vuotta (3 menos) ja hcp 7,8 ,ikä 17, miesten kepit ,stiffit varret.

Alkuvuonna oli ihan suorii lyöntejä, eli en usko et on kepeissä vikaa.

Esillä 16 viestiä, 1 - 16 (kaikkiaan 16)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476461 kohteessaSwingitaso liian alhaalla…

Etusivu Foorumit Yleistä Swingitaso liian alhaalla…