Aihe: Swinger or Player? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Swinger or Player?

Etusivu Foorumit Yleistä Swinger or Player?

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tätä asiaa on sivuttu jo muissakin ketjuissa, mutta pistetäänpä silti oma ketju: Vapaapäivän ratoksi katselen vuoden 2004 Mastersia. Arnien jäähyväiset ovat tietysti liikuttavaa katsottavaa, mutta toinenkin asia kiinnitti huomioni. Katselin kuva kuvalta Freddie Couplesin swingiä. Tavallaa hyvinkin hirveää katsottavaa: Flying elbow, järkyttävä crossaus yms. pientä tekijää, joita jokainen swingiään rakentava yrittää kaikin tavoin välttää. Näistä huolimatta Freddie on yksi kaikkien aikojen pallonlyöjistä. Tämän katsominen järkyttää pientä mieltä: Onko tuollaisen swingin olemassaolo hyvä vai huono asia? Toisaalta se antaa toivoa, ”virheelliselläkin” swingllä voi pelata loistavaa golfia. Aika jees uutisia ihmisille, jonka swingissä perusvirheet pysyvät näköjään lähtemättömästi. Toisaalta tämä aiheuttaa hämmennystä, miksi yritän opetella ”oikeaa” swingiä jos tulos tehdään kuitenkin pelaamalla? Pitäisikö käyttää aikansa swingin hiomisen sijaan pelaamisen opettelemiseen? Swingi-vinkkejä on maailma pullollaan mutta missä opetetaan ja miten opitaan pelaamaan? freddie Ps. Arnie on kuningas!! Jokaisen golfarin pitäisi nähdä Arnien jäähyväishaastattelu hänen viimeisen Mastersinsa jälkeen.

ts

Mää joudun vaan tähän toteemaan, että ei tuo pahasti ole pielessä. Mutta ennen tätä talvea olisin voinut olla eri mieltä, koska en tajunnut, että koko hemmetin swingin tarkastelussa on pyöritty varsin väärien asioiden ympärillä. Siis aika syvällä metsässä oikeesti.

Mutta pelaamaan pitää oppia toki… heti sen jälkeen kun lopettaa sitä haittaavien asioiden yrittämisen swingissä 😉

Niin kyllähän se niin on, että kyky lyödä ajoittain hienoja lyöntejä tuhoaa helposti tuloksen. Moni amatööri pelaa huonoja scooreja yrittäessään pelata kuin TV:n koosteissa ja kun homma ei koskaan kuitenkaan niin suju, niin muuta järkevää pelisuunnitelmaa sitten ei olekaan.

Tulos tehdään lujalla tahdolla ja järjellä. Omien kykyjen realistisesta arvioinnista ei ole haittaa. Taitaa se Tiikerikin haluta palloa reikään tärkeissä puteissaan melkoisesti, sillä niin usein ne uppoavat.

Parti PersiMonni kirjoitti: (8.2.2008 15:41:54)

Ps. Arnie on kuningas!! Jokaisen golfarin pitäisi nähdä Arnien jäähyväishaastattelu hänen viimeisen Mastersinsa jälkeen.

Ei siinä muuta kuin pistät DVD:n kiertoon. Mun Player voisi olla ensimmäinen pysäkki!

Tuohon kysymykseen puolohuolimaton vastaukseni on että sekä-että tietysti, mutta sitä kannattaa treenata kummassa on kenelläkin enemmän slack:iä. Kun tuota svingiä ’kaikki’ hioo päivät pitkät, niin pelaamaan oppimalla voi oppia tekemään scorea? Eikä tässäkään mitään viisasten kiveä ole, taikka oikotietä onneen, pitää vaan investoida ja paljon!

Itsellä slack on selvästi tällähetkellä tekniikan puolella.

Golftuloksen pelaamisessa on ’paljon’ matematiikkaa, pitää pelata vahvuuksien kautta. Odotan Pappa Tykin threadia pelisuunnitelmista ja todennäköisyyksistä!

draiviratkaisee kirjoitti: (8.2.2008 16:08:38)
    Taitaa se Tiikerikin haluta palloa reikään tärkeissä puteissaan melkoisesti, sillä niin usein ne uppoavat.

Taitavat ne 159 muutakin golfaria per kisa haluta sen pallon sinne kuppiin, kylää siellä on muita tekijöitä takana kuin puhdas halu. Vai ymmärsinkö väärin?

Silla Arnien swingillakin on voitettu aikamoinen maara tuornamentteja, vaikka joku voisi siitakin esim suurennuslasilla katsomalla jonkun virheen loytaa…

Anton. kirjoitti: (8.2.2008 16:12:08)
    Ei siinä muuta kuin pistät DVD:n kiertoon. Mun Player voisi olla ensimmäinen pysäkki!

DVD löytyy Martinlaaksosta ja sen saa lainaksi milloin tahansa noutamalla. Samaan rahaan lähtee muutkin ”kirjaston” levyt. Mm Ben Hogania, Ryder Cuppia, The Openia….

Roger.

Ei ole oikeaa tai väärää swingiä. Jokainen peluri heiluttaa mailaansa niinkuin parhaiten kroppaansa ja liikkuvuuteensa kykenee. Ratkaisevaa on ne sekunnin sadasosat jolloin mailan lapa on kontaktissa palloon.

PGA tourilla näkee yhtä monta erilaista swingiä kuin on pelaajaakin, mutta yhteistä kaikille on osuman puhtaus ja lavan asento osumahetkellä.

Niinkuin Rauhalan Timokin monesti korostaa, kun häneltä yrittää kysyä, onko oikein tehdä näin tai noin, vastaus on yleensa ’kummallakin tyylillä on Majoreita voitettu’

Näkeekö kukaan tässä ’järkyttävää crossausta’???

Järkyttävää crossausta????

Eikohan suomalaisessa golf/swingikeskustelussa (lue: taalla golfpisteessa) olla menty sikali sinne ts:n mainitsemaan metsaan, etta jokaisen swingista halutaan etsia niita virheita (onko tama nyt sita suomalaista perusnegatiivisuutta?). Kun Fredin, Arnien, Jimin, Tiikerin ym ym swingeja tarkastellaan, eiko olisi hyva katsoa myos swingin niita osia, jotka heilla on todella hyvia? Siis niita, miksi he sita palloa lyovat niin hyvin. Ehka niista vois oppia jotain, eika vaan etsimalla etsia virheita ja sita kautta hakea itselleen parempaa fiilista.

Vai olenko taas ’metsassa’?

Golfinn kirjoitti: (11.2.2008 17:38:00)
    Eikohan suomalaisessa golf/swingikeskustelussa (lue: taalla golfpisteessa) olla menty sikali sinne ts:n mainitsemaan metsaan, etta jokaisen swingista halutaan etsia niita virheita (onko tama nyt sita suomalaista perusnegatiivisuutta?). Kun Fredin, Arnien, Jimin, Tiikerin ym ym swingeja tarkastellaan, eiko olisi hyva katsoa myos swingin niita osia, jotka heilla on todella hyvia? Siis niita, miksi he sita palloa lyovat niin hyvin. Ehka niista vois oppia jotain, eika vaan etsimalla etsia virheita ja sita kautta hakea itselleen parempaa fiilista.

Se mitä olen vähäisen kokemuksen perusteella nähnyt junnujen opetusta ja mitä itse olen saanut niin ei lähtökohta ole virheiden hakeminen, vaan se kuinka homma tehdään niin että on edes jonkunlainen mahdollisuus kehittyä ja saavuttaa ymmärrystä mistä koko hommasta on kysymys. Itse olen siitä vielä kaukana ja tuskin sitä koskaan edes saavutan, mutta toivossa on hyvä elää että harjoittelun kautta alkaa tulemaan enemmän onnistumisen tunteita ja alkaa enemmän nauttia pelistä. Työtä se vaatii hitosti.

Tuohon kormikin viestiin liittyen niin itse olen varsinainen jäykkä p****a, mutta mutta minäkin pystyn ne toteuttamaan toistaiseksi aika-ajoin. Se tuntuu hiton hyvältä. Kun tuo tekniikka on oikeampi pystyy sen myös paremmin toteuttamaan. Oikeastaan ihmettelee miten aikaisemmin on edes paikat pysyneet, noin 120 kierrosta viimekaudella pelanneena, ehjänä.

Golfinn kirjoitti: (11.2.2008 17:38:00)

Se mitä olen vähäisen kokemuksen perusteella nähnyt junnujen opetusta ja mitä itse olen saanut niin ei lähtökohta ole virheiden hakeminen, vaan se kuinka homma tehdään niin että on edes jonkunlainen mahdollisuus kehittyä ja saavuttaa ymmärrystä mistä koko hommasta on kysymys. Itse olen siitä vielä kaukana ja tuskin sitä koskaan edes saavutan, mutta toivossa on hyvä elää että harjoittelun kautta alkaa tulemaan enemmän onnistumisen tunteita ja alkaa enemmän nauttia pelistä. Työtä se vaatii hitosti.

Tuohon kormikin viestiin liittyen niin itse olen varsinainen jäykkä p****a, mutta mutta minäkin pystyn ne toteuttamaan toistaiseksi aika-ajoin. Se tuntuu hiton hyvältä. Kun tuo tekniikka on oikeampi pystyy sen myös paremmin toteuttamaan. Oikeastaan ihmettelee miten aikaisemmin on edes paikat pysyneet, noin 120 kierrosta viimekaudella pelanneena, ehjänä.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #407792 kohteessaSwinger or Player?

Etusivu Foorumit Yleistä Swinger or Player?