Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][23]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 2,301 - 2,325 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #242719 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (15.11.2011 18:37:59)
    Muuten, Hogan puhui supination:ista puhuessaan ja kirjoittaessaan äidinkieltään. Ihan niinkuin minä, kun puhun ulkokierrosta.

    On sulla jutut… mulla loppuu jo luurista akku kun ihmiset soittelee ja nauraa sun sepustuksia.

    50-luvun maalaispojalla ei välttämättä hirveesti ollut noista termeistä käsitystä. EIkä monella muullakaan.

    Katso se linkki ja vaikene häpeissäs.

    #242720 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    supinus

    Sanoilla on tietysti aina jokin tarkoitus, eikä se ole välttämättä sama kuin sen myöhemmin saama lääketieteellinen määritelmä

    #242721 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    ts kirjoitti: (15.11.2011 18:34:34)

    B kirjoitti: (15.11.2011 18:29:15)

    Kyllä se supinaatio on ulkokierto nilkassakin. Liikesuunnat ovat täsmälleen samat vaikka mulla ei olekaan kyynärpäätä sääressä, onko sulla?

    Voisitko ihan hieman edes noita perusasioita opiskella.

    Mä voin keskittyä nyt niiden opettamiseen. Tilaisuus ainakin on hyvä.

    #242722 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    ts kirjoitti: (15.11.2011 18:41:18)

    B kirjoitti: (15.11.2011 18:37:59)
    Muuten, Hogan puhui supination:ista puhuessaan ja kirjoittaessaan äidinkieltään. Ihan niinkuin minä, kun puhun ulkokierrosta.

    Katso se linkki ja vaikene häpeissäs.

    Sinultako puuttuu nilkasta pronaatio ja supinaatio?? Onko tauti syynä?

    #242723 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    B kirjoitti: (15.11.2011 18:55:25)

    ts kirjoitti: (15.11.2011 18:41:18)

    B kirjoitti: (15.11.2011 18:37:59)
    Muuten, Hogan puhui supination:ista puhuessaan ja kirjoittaessaan äidinkieltään. Ihan niinkuin minä, kun puhun ulkokierrosta.

    Katso se linkki ja vaikene häpeissäs.

    Sinultako puuttuu nilkasta pronaatio ja supinaatio?? Onko tauti syynä?

    No, ei siinä mitään häpeämistä ole.

    #242724 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Oletko B ollut koskaan väärässä, missään asiassa?

    #242725 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    duffeli kirjoitti: (15.11.2011 19:20:05)
    Oletko B ollut koskaan väärässä, missään asiassa?

    Ai haet tätä: ’Kerran luulin erehtyneeni… :-DD
    Muuten, mietipä ihan hetkinen hiljaa itseksesi, miksi et kysy tuota ts:ltä.

    #242726 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Ymmärrettävää, että pidät minua nuoleskelijana. Me ei vaan olla päästy ts kanssa niin pitkälle, että ajatusten eroavaisuudet joutuisi kunnolla puntariin. Sen vuoksi olisin toivonut, että esim. nämä pinet termistöongelmat saataisiin alta pois.

    #242727 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (15.11.2011 19:26:11)

    Ai haet tätä: ’Kerran luulin erehtyneeni… :-DD

    Mitenkä se jatko menee?

    #242728 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Nauru pidentää ikää ja jos akku loppuu, käyttäkää laturia. ja muistakaa, pulla suussa ei kannata nauraa.
    ts:lle lyhyt oppimäärä: nilkan supinaatio= ulkokierto. nilkan pronaatio = sisäkierto.
    Ulkokierto kiertyy jalkaterän ulkosyrjän yli. aktiivisena liikkeenä puhutaan sisäsyrjän nostosta.
    Jos laitat kämmenen pöydälle, supinaatioliike on kierto pikkusormen ja 5. kämmenluun ympäri.
    Nilkan anatomiaa löytyy varmaan netistä myös.
    Koska se on monimutkista, lyhyesti: sagittaaliliikket ovat ojennus ja koukistus. Ne onnistuvat, jos talocruraalinivel ei ole jäykistynyt. Transversaaliliikkeet ovat pronaatio ja supinaatio. ne siis tapahtuvat taluksen ja calcaneuksen välisillä nivelpinnoilla (articulatio subtalaris) viiston kiertoakselin ympäri.
    Näiden kiertoliikkeiden taustalla oleva anatomia ja liikelaajuudet ja akselit ovat kovin erilaisia ala- ja yläraajassa.

    Kuitenkin: supinaatio- ja pronaatioliikenimitykset (bewegungen) ovat anatomisesti analogiset.

    #242729 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Johtaja XXL kirjoitti: (15.11.2011 19:36:25)

    B kirjoitti: (15.11.2011 19:26:11)

    Ai haet tätä: ’Kerran luulin erehtyneeni… :-DD

    Mitenkä se jatko menee?

    Kyllä sinä tiedät. Palstan kynäniekka. 🙂

    #242730 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    duffeli kirjoitti: (15.11.2011 19:34:33)
    Ymmärrettävää, että pidät minua nuoleskelijana. Me ei vaan olla päästy ts kanssa niin pitkälle, että ajatusten eroavaisuudet joutuisi kunnolla puntariin. Sen vuoksi olisin toivonut, että esim. nämä pinet termistöongelmat saataisiin alta pois.

    Luuletko, että tämä myös mielestäni todella mitätön ongelma on mitätön, jos sillä perustellaan kokonaista ideologiaa. Tämä tulee olemaan vuosien teesi.

    #242731 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    monien harmiksi se on juuri jalan kierto, joka aiheuttaa nilkan ’lintan’ esim. juostessa. Ongelmaa kuvataan kuvissa, kuten kuvataan, siksi, lintta-asento aiheuttaa terveysvaivoja.
    lähtekääpä juoksemaan ja kiertäkää jalkaterää ulos aku-ankkamaisesti, niin silloin se nilkka taittuu ja siihen sitten tossuja myydään.
    Mutta ei tällä ole golfin kanssa yhtään mitään tekemistä.

    #242732 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    edit: ’siksi, että lintta…’

    #242733 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    James Pivot kirjoitti: (15.11.2011 20:14:33)
    Mutta ei tällä ole golfin kanssa yhtään mitään tekemistä.

    Tuntuu olevan paljonkin. Sillä lyödään linttaan golfin raamattua.

    #242734 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Jos ymmärsin oikein niin B paljasti vihdoin oman määritelynsä ranteen supinoinnille. Siis sen että hänen mielestään ei ole oleellista mistä nivelestä se kierto lähtee vaan jos se kiertyy ulospäin niin on kyse supinoinnista. Samalla analogialla jalkaterän saa tietysti supinoimaan vaikka lantion ja polven liikkeellä.

    Voin olla tietysti väärässä koska asioiden selkä esitys ei vaikuta kuuluvan B:n tapoihin, pikemminkin päinvastoin.

    #242735 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Pankaahan poijaat Oravalle meili ja ottakaa termistöön puolueettoman osapuolen mielipide. Luulisi tällä herralla olevan sen verran painava visio, että B:kin uskoo…

    Sairaala NEO

    #242736 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Mä konsultoin Gray’s anatomyä, Anatomie des menscheniä , Atlas of human anatomyä ja atlas der anatomietä. Ne on tuossa melkein next to Lee Trevinon kirjaa hyllyssä.
    Mikäs siinä, jos Oravalla on paremmat opukset…

    #242737 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Jake2 kirjoitti: (15.11.2011 20:33:50)
    Voin olla tietysti väärässä .

    Voit olla ja oletkin.

    #242738 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (15.11.2011 21:00:40)
    Mä konsultoin Gray’s anatomyä, Anatomie des menscheniä , Atlas of human anatomyä ja atlas der anatomietä. Ne on tuossa melkein next to Lee Trevinon kirjaa hyllyssä.
    Mikäs siinä, jos Oravalla on paremmat opukset…

    Miten hitossa sä voit noista mitään tajuta, kun et edes ymmärrä täällä kirjoitettua kotimaista tekstiä.

    #242739 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Lavantauti kirjoitti: (15.11.2011 20:41:51)
    Pankaahan poijaat Oravalle meili
    Sairaala NEO

    Meili sillä ehkä vielä on, mutta pyöränsä on nää sällit pöllineet.

    #242740 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (15.11.2011 21:00:40)
    Mä konsultoin Gray’s anatomyä, Anatomie des menscheniä , Atlas of human anatomyä ja atlas der anatomietä. Ne on tuossa melkein next to Lee Trevinon kirjaa hyllyssä.
    Mikäs siinä, jos Oravalla on paremmat opukset…

    Jaa että Brejvikille ne ei antanu linnaan netiyhteyttä, mutta Laihon Esalle sentään.

    #242741 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kysymys B:lle.

    Onko supinaatiota siis koko käsivarren ulkokierto ei vain kyynärvarren?

    Ja toinen kysymys

    Koska vastapuolen ammatillinen positio on tiedossa niin olisi mukava tietää minkälainen koulutustausta sinulla on?

    Ei tarvitsisi turhaan lähetellä Youtube linkkejä. 😉 En halua opettaa isää……

    #242742 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Statisti kirjoitti: (15.11.2011 21:26:27)
    En halua opettaa isää……

    Tekemään mitä?

    #242743 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (15.11.2011 21:00:40)
    Mä konsultoin Gray’s anatomyä, Anatomie des menscheniä , Atlas of human anatomyä ja atlas der anatomietä. Ne on tuossa melkein next to Lee Trevinon kirjaa hyllyssä.
    Mikäs siinä, jos Oravalla on paremmat opukset…

    Melkonen ulkokierto nilkoissa kun ovat supinoituneet

    Hitto kun tosta vasemmasta nilkasta tulee johonkin ranteen kuvaan mielleyhtymä. Ei vaan saa millään päähänsä että mihin…

Esillä 25 viestiä, 2,301 - 2,325 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240470 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto