Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][22]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 1,551 - 1,575 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #241969 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nips kirjoitti: (24.10.2011 19:08:10)
    Tomsin sijoitus on total driving -tilastossa on parempi kuin Elsin mutta Elsin distance-tilastossa. Onko tutkittu total driving -tilaston kärkimiesten osalta, montako kolmioavaajaa vs. muita …

    Juutubissa sattui silmään Dust J:n hidastusta draiverilla. Kaverihan on driving dist -tilaston kärkipäässä ja hyvin myös total drivingissä. Näyttäisi kolmioavaajalta kuten yllämainittu T ja lapa sulkeutuu ainakin näiden pikkuvertailujeni perusteella selvästi myöhemmin. Tältä osin näyttää paremmalta kuin T, mutta tosin silti sijoittuu accurac -tilastossa huonommin kuin T. Total-tilastossa kuitenkin selvästi parempi.

    #241970 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    pari juttua tulee heti mieleen Dustinista. Vasen ranne on poikkeuksellisen kuperana lähes koko swingin ajan. Miten tuo lavan suljettu asento kompensoidaan? Toiseksi jäbä on varmaan notkeimpia pallonlyöjiä omassa kokoluokassaan. Varsinkin tuo liikkuvuuspuoli tekee kopioimisen epäkiitolliseksi tehtäväksi perusjampoille.

    #241971 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Arsu kirjoitti: (24.10.2011 13:24:54)

    B kirjoitti: (24.10.2011 1:04:23)

    Arsu kirjoitti: (23.10.2011 22:15:11)
    Mä en nyt käsitä …
    Totean kuitenkin, että olen eri mieltä.

    😀

    Arsu kirjoitti: (23.10.2011 22:15:11)
    Lapa kiertyy kiinni, koska voimat ovat niin suuret täydessä lyönnissä.

    Mikä voima saa lavan sulkeutumaan itsestään lyönnissä?

    Kokeile vaikka oikein painavalla mailalla. Voit vaikka yrittää pitää lapaa auki ja katsoa miten hyvin siinä onnistut. Ehkä sinäkin voit tuntea siinä vaiheessa, että maila pyrkii sulkeutumaan kuitenkin. Voi myös kokeilla flippailla sillä ja tuntuuko se käsissä ja kehossa mukaval tai hallitulta…
    Lähes varma olen siitä, että et tähän ryhdy vaan jankutat tota samaa mantraa.. Samalla olen varma, että joskus tulet muuttamaan mielesi kun alat jotain oikeasti tajuamaan ja uskallat asioita kokeilla ja miettiä..

    Sinä olisit voinut kokeilla vastata suoraan ja yksinkertaiseen kysymykseen. Jos itsestään sulkeutuvia mailoja on niin paljon liikkeellä, kuin tällä palstalla tuntuu olevan, että ihan ongelmaksi asti, kannattaisi varmistaa niiden laillisuus. Tuolla kun katselee kentillä, tuntuu, että niille olisi ihan markkinarakoakin.
    Jos tuo sulkeutumisen ongelma, jota pitää niin kovin vastustaa, on lyöjän tuottamien voimien aikaansaannosta, kannattaa miettiä, missä on menty vikaan.
    Niin siinä on silloin käynyt.
    Yksi keskeinen asia selviää jo tämän ketjun aloitusviestistä. Mutta vain niille, jotkai oikeasti ymmärtävät. 😛

    #241972 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    DJ:llä tuntuu olevan maanantaikappele käsissään, kun lapa pitää sulkea jo bäkärissä ja vielä sulkea lisää koko dsw:n ajan. whattöheck?

    #241973 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Nips kirjoitti: (26.10.2011 13:09:24)

    Iso Helppo kirjoitti: (21.10.2011 1:46:08)
    Elsin svingissä menee pieleen ainakin se että juuri osumaan tullessa tyyppi pysäyttää lantionkierron täysin, potkaisee oikean jalan lukkosuoraksi —> eipä siinä jää muuta pelastusta sulkee lapa kuin krossaus

    Saattaa olla toisinkin eli potkaisulla pyrkii estämään krossausta. Joskus jalkani siirtyi hieman selän taakse ja koin että kropan pyrkimyksenä oli jatkaa lantion kiertymistä ja estää mailaa menemästä osuma-alueella sisälle tai lapaa sulkeutumasta. Jos painoa olisi enemmän takajalalla, jalka saisi tukea maasta eikä siirtyisi taakse. Näkee että toisilla pelaajilla takajalka ’leijuu’ maan päällä, toisilla lisäksi suoristuu ja jopa siirtyy suuntana selän taka mutta toisilla jalka ottaa tukea maasta eikä siksi siirry. Eli saattaa olla että takajalan kohdelinjan sivuittaisilla liikkeillä pelaaja ohjailee mailaa.

    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa… Oikean jalan suoristaminen osumaan tultaessa tekee tilaa osumalle mutta pysäyttää vartalon liikkeen hetkellisesti täysin, mikä taas tekee lavan sulkeutumisesta aika arpapeliä, koska lapahan ei pysähdy mihinkään… Kaikki tää voi johtua esim. siitä, että Els tulee liian jyrkästi palloon ja tarvitsee lisää tilaa ja sen takia se jalka on lyötävä suoraks ja siitä alkaa huono ketju, jossa on paljon huonoja tapahtumia toistettavuuden kannalta.. Tästä aiheesta on kyllä paljon räikeempiäkin esimerkkejä kuin Els mutta tääkin toimii… Down the line view:stä tarkasteltuna down svingin alussa mun mielestä plane pitäisi olla niin flätti että vasen käsivarsi osoittaa selvästi pallon ’ulko puolelle’… Tässä esim. todella flätti down sving

    #241974 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 18:26:29)
    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa…

    Näin.

    Tässä puolestaan Sergio kiertää käsikolmiota auki pitäen oikean kyynärpäänsä tiukassa kylkituntumassa estäen lapaa sulkeutumasta näin aikaansaaden nätin pikku faden. äRäR toimii, toihan se näyttävän voiton juuri miehen kotikisassa!

    #241975 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:07:27)

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 18:26:29)
    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa…

    Näin.

    Tässä puolestaan Sergio kiertää käsikolmiota auki pitäen oikean kyynärpäänsä tiukassa kylkituntumassa estäen lapaa sulkeutumasta näin aikaansaaden nätin pikku faden. äRäR toimii, toihan se näyttävän voiton juuri miehen kotikisassa!

    Hyvin on samanoloinen svingi raudallakin. ammattimies

    #241976 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Katselin luupilla tuota postaamaani Dustin J:n svingia uudelleen ja tulin tehneeksi hälyyttävän havainnon.
    Lapa pyrkii avautumaan nopeusvektoriin nähden heti dsw:n alusta alkaen. Vahvistaa epäilyäni avautuvasta mailamerkistä. Siitä siis on kehittynyt tuo julma rannesulku jo aikaisessa vaiheessa ja perinteinen krossaus hoitaa loput.. Fiksu kaveri.

    #241977 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:18:31)

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:07:27)

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 18:26:29)
    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa…

    Näin.

    Tässä puolestaan Sergio kiertää käsikolmiota auki pitäen oikean kyynärpäänsä tiukassa kylkituntumassa estäen lapaa sulkeutumasta näin aikaansaaden nätin pikku faden. äRäR toimii, toihan se näyttävän voiton juuri miehen kotikisassa!

    Hyvin on samanoloinen svingi raudallakin. ammattimies

    Onhan se aina ollut ihan huippu pallonlyöjänä, mutta kerrankin ollaan about samaa mieltä asiasta. Ja turhaan sä toistelet samaa linkkiä, minkä mä jo äsken laitoin tänne. Tosin hieno on toi rautalyöntikin… Jos pääsisit kysymään tyypiltä niin aivan varmasti sanois tekevänsä avaavaa kiertoa ja pyrkivänsä estämään krossauksen tapahtumista liian aikaisessa vaiheessa.

    #241978 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:07:27)

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 18:26:29)
    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa…

    Näin.

    Tässä puolestaan Sergio kiertää käsikolmiota auki pitäen oikean kyynärpäänsä tiukassa kylkituntumassa estäen lapaa sulkeutumasta näin aikaansaaden nätin pikku faden. äRäR toimii, toihan se näyttävän voiton juuri miehen kotikisassa!

    Eikös sulle ole jo riittävän moni sanonut, että ei tarvitse enää toistaa ymmärtämättömyyden julistustasi? Kaikki tietävät jo ihan varmasti, että olet ymmärtänyt aivan persiilleen koko tuon RR:n mekaniikan ja pelaajan tekemiset siinä. Samoin kuin koko nopeusvektorin, jota hienoa termiä viljelet alituiseen, tietämättä edes mihin se missäkin vaiheessa osoittaa.

    #241979 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 19:35:37)
    . Jos pääsisit kysymään tyypiltä niin aivan varmasti sanois tekevänsä avaavaa kiertoa ja pyrkivänsä estämään krossauksen tapahtumista liian aikaisessa vaiheessa.

    Mäkään en ole päässyt kysymään itseltään, tai siis en ole kehdannut. Isältään/ valmentajaltaan kyllä, kuten myös nuoruusvuosiensa pelikaverilta, joka myös nykyään kaveria välillä auttelee treenitouhuissa. Mutta tuskin nuo mitään asiasta tietävät….

    #241980 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (26.10.2011 17:59:39)

    Arsu kirjoitti: (24.10.2011 13:24:54)

    B kirjoitti: (24.10.2011 1:04:23)

    Arsu kirjoitti: (23.10.2011 22:15:11)
    Mä en nyt käsitä …
    Totean kuitenkin, että olen eri mieltä.

    😀

    Arsu kirjoitti: (23.10.2011 22:15:11)
    Lapa kiertyy kiinni, koska voimat ovat niin suuret täydessä lyönnissä.

    Mikä voima saa lavan sulkeutumaan itsestään lyönnissä?

    Kokeile vaikka oikein painavalla mailalla. Voit vaikka yrittää pitää lapaa auki ja katsoa miten hyvin siinä onnistut. Ehkä sinäkin voit tuntea siinä vaiheessa, että maila pyrkii sulkeutumaan kuitenkin. Voi myös kokeilla flippailla sillä ja tuntuuko se käsissä ja kehossa mukaval tai hallitulta…
    Lähes varma olen siitä, että et tähän ryhdy vaan jankutat tota samaa mantraa.. Samalla olen varma, että joskus tulet muuttamaan mielesi kun alat jotain oikeasti tajuamaan ja uskallat asioita kokeilla ja miettiä..

    Sinä olisit voinut kokeilla vastata suoraan ja yksinkertaiseen kysymykseen. Jos itsestään sulkeutuvia mailoja on niin paljon liikkeellä, kuin tällä palstalla tuntuu olevan, että ihan ongelmaksi asti, kannattaisi varmistaa niiden laillisuus. Tuolla kun katselee kentillä, tuntuu, että niille olisi ihan markkinarakoakin.
    Jos tuo sulkeutumisen ongelma, jota pitää niin kovin vastustaa, on lyöjän tuottamien voimien aikaansaannosta, kannattaa miettiä, missä on menty vikaan.
    Niin siinä on silloin käynyt.
    Yksi keskeinen asia selviää jo tämän ketjun aloitusviestistä. Mutta vain niille, jotkai oikeasti ymmärtävät. 😛

    Sä olet ainoa joka on puhunut itsestään sulkeutuvista mailoista. En missään vaiheessa ole puhunut itsestään sulkeutuvista. Muutenkin päätin jo ettei sun juttuihin kannata tuhlata aikaa, joten tämä jää viimeiseksi. Ole mitä mieltä haluat, mua ei kiinnosta:)

    #241981 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    duffeli kirjoitti: (26.10.2011 17:12:45)
    pari juttua tulee heti mieleen Dustinista. Vasen ranne on poikkeuksellisen kuperana lähes koko swingin ajan. Miten tuo lavan suljettu asento kompensoidaan? Toiseksi jäbä on varmaan notkeimpia pallonlyöjiä omassa kokoluokassaan. Varsinkin tuo liikkuvuuspuoli tekee kopioimisen epäkiitolliseksi tehtäväksi perusjampoille.

    Yhtenä perusajatuksista on se, että jos lantio on nopea pitäisi pelata vahvalla gripillä, koska muuten lapa jää auki. Keskinopea= neutraali ja hidas= heikko.
    Hitaalla lantiolla maila pyrkii ohittamaan kehon jollain lapa sulkeutuu liian aikaisin joten heikko toimii silloin. Nopealla taas päinvastoin.
    Toki syitä voi olla muitakin…

    #241982 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Arsu kirjoitti: (26.10.2011 19:54:47)
    Sä olet ainoa joka on puhunut itsestään sulkeutuvista mailoista. En missään vaiheessa ole puhunut itsestään sulkeutuvista. Muutenkin päätin jo ettei sun juttuihin kannata tuhlata aikaa, joten tämä jää viimeiseksi. Ole mitä mieltä haluat, mua ei kiinnosta:)

    Oletinkin, ettei itsestään sulkeutuvia ainakaan ammattimiehille myydä, josko niitä onkaan.
    Siksi mietinkin, eikö olisi helpompaa korjata svingivirheet. Jos palstan RR-gurulla aina vaan pyrkii karkailemaan vasemmalle, joutuu kyllä ihmettelemään, mistä on kysymys.
    No arvaampa vastauksenkin sen perusteella, mitä olen saanut lukea ja nähdä, mutta ilmaistarjontana ei nyt kuitenkaan tämän enempää. 😀

    #241983 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    B kirjoitti: (26.10.2011 20:08:34)

    Arsu kirjoitti: (26.10.2011 19:54:47)
    Sä olet ainoa joka on puhunut itsestään sulkeutuvista mailoista. En missään vaiheessa ole puhunut itsestään sulkeutuvista. Muutenkin päätin jo ettei sun juttuihin kannata tuhlata aikaa, joten tämä jää viimeiseksi. Ole mitä mieltä haluat, mua ei kiinnosta:)

    Oletinkin, ettei itsestään sulkeutuvia ainakaan ammattimiehille myydä, josko niitä onkaan.
    Siksi mietinkin, eikö olisi helpompaa korjata svingivirheet. Jos palstan RR-gurulla aina vaan pyrkii karkailemaan vasemmalle, joutuu kyllä ihmettelemään, mistä on kysymys.
    No arvaampa vastauksenkin sen perusteella, mitä olen saanut lukea ja nähdä, mutta ilmaistarjontana ei nyt kuitenkaan tämän enempää. 😀

    Jokainen maila painotuksensa vuoksi sulkeutuu itsestään swingissä, jos sen liikesuunta on vähänkään oikea ja varatlo tekee rotaatiota.

    Ja mun lyönnit ei hirveesti kyllä karkaile juuri nyt mihinkään suuntaan, kunhan muistaa tehdä avaavaa kiertoa tarpeeksi. Eikä ne karannu enää Hoganillakaan sen jälkeen kun sen ymmärsi. Suurimmalla osalla huippupelaajista ne toki karkaavat sinne edelleen aina kun karkaavat. Tai sitten blokkina oikeelle jos kierto häiriintyy, mutta pääosin vasemmalle.

    #241984 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mua jäi nyt hieman hämäämään tämä been maininta ilmaistarjonnasta. Tarkoittiko se sitä että been arvailuista joku maksaa? Vai että been arvailuista tulisi jotain maksaa? Mitä näistä arvailuista tulisi maksaa? Ja ennenkaikkea miksi?

    #241985 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    tennis

    Ajassa 4:13 on mielestäni koko rr jutun ydin. Lyhyt bs ja kova veto vartalolla. Maila jää jälkeen ja aukeaa, ja jos ei jä jälkeen pallo lahtee pullina. Golfissa juuri kukaan amatööri ei vaan osaa tehdä suunnan vaihtoa oikein. Johtunee siitä, että palloon osuminen on alussa niin vaikeaa ja siksi alusta lähtien homma menee metsään. Paitsi junnuilla, joilla ei voiman puutteen vuoksi ole muuta vaihtoehtoa, kuin tehdä oikein.

    #241986 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    4.13 olkin pätkän pituus, mutta hyviä kämmeniä pätkä täynnä.

    #241987 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (26.10.2011 20:29:06)

    B kirjoitti: (26.10.2011 20:08:34)

    Arsu kirjoitti: (26.10.2011 19:54:47)
    Sä olet ainoa joka on puhunut itsestään sulkeutuvista mailoista. En missään vaiheessa ole puhunut itsestään sulkeutuvista. Muutenkin päätin jo ettei sun juttuihin kannata tuhlata aikaa, joten tämä jää viimeiseksi. Ole mitä mieltä haluat, mua ei kiinnosta:)

    Oletinkin, ettei itsestään sulkeutuvia ainakaan ammattimiehille myydä, josko niitä onkaan.
    Siksi mietinkin, eikö olisi helpompaa korjata svingivirheet. Jos palstan RR-gurulla aina vaan pyrkii karkailemaan vasemmalle, joutuu kyllä ihmettelemään, mistä on kysymys.
    No arvaampa vastauksenkin sen perusteella, mitä olen saanut lukea ja nähdä, mutta ilmaistarjontana ei nyt kuitenkaan tämän enempää. 😀

    Jokainen maila painotuksensa vuoksi sulkeutuu itsestään swingissä, jos sen liikesuunta on vähänkään oikea ja varatlo tekee rotaatiota.

    Ja mun lyönnit ei hirveesti kyllä karkaile juuri nyt mihinkään suuntaan, kunhan muistaa tehdä avaavaa kiertoa tarpeeksi. Eikä ne karannu enää Hoganillakaan sen jälkeen kun sen ymmärsi. Suurimmalla osalla huippupelaajista ne toki karkaavat sinne edelleen aina kun karkaavat. Tai sitten blokkina oikeelle jos kierto häiriintyy, mutta pääosin vasemmalle.

    Mun pointti oli tossa ettei tässä maailmassa mikään tapahdu itsestään:) Eli juurikin niin tapahtuu kuten totesit. Voihan olla, että B:llä on niin lyhyet varret ja kevyet lavat ja hidas mailanpäännopeus…
    Mä voisin hyvin jakaa tietoa ilmaiseksi jos tämä ei aina olisi näin rasittavaa. Eri mieltä saa olla, mutta olisihan se kiva kuulla jotain perusteluja… Siis hyviä sellaisia, jotka voisi ottaa edes harkintaan.

    #241988 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 19:35:37)

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:18:31)

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:07:27)

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 18:26:29)
    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa…

    Näin.

    Tässä puolestaan Sergio kiertää käsikolmiota auki pitäen oikean kyynärpäänsä tiukassa kylkituntumassa estäen lapaa sulkeutumasta näin aikaansaaden nätin pikku faden. äRäR toimii, toihan se näyttävän voiton juuri miehen kotikisassa!

    Hyvin on samanoloinen svingi raudallakin. ammattimies

    Jos pääsisit kysymään tyypiltä niin aivan varmasti sanois tekevänsä avaavaa kiertoa ja pyrkivänsä estämään krossauksen tapahtumista liian aikaisessa vaiheessa.

    En voi kiistää, mutta en voi olla aivan varmakaan tuosta. Toisaalta, teen mieluummin itse omat johtopäätökseni siitä mitä tapahtuu, joskin aina on mielenkiintoista kuulla miten kukin svinginsä kokee.
    Hidastus paljastaa yllättävänkin aktiiviset kädet Sergiolla svingissään. Eron huomaa selkeästi esim Hoganin svingiin.Hogan Ben
    Tai siis huomaa, jos osaa katsoa.

    #241989 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (27.10.2011 0:43:24)

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 19:35:37)

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:18:31)

    B kirjoitti: (26.10.2011 19:07:27)

    Iso Helppo kirjoitti: (26.10.2011 18:26:29)
    Uskoisin, että yrittää epätoivoisesti pelastaa sen mitä on pelastettavissa…

    Näin.

    Tässä puolestaan Sergio kiertää käsikolmiota auki pitäen oikean kyynärpäänsä tiukassa kylkituntumassa estäen lapaa sulkeutumasta näin aikaansaaden nätin pikku faden. äRäR toimii, toihan se näyttävän voiton juuri miehen kotikisassa!

    Hyvin on samanoloinen svingi raudallakin. ammattimies

    Jos pääsisit kysymään tyypiltä niin aivan varmasti sanois tekevänsä avaavaa kiertoa ja pyrkivänsä estämään krossauksen tapahtumista liian aikaisessa vaiheessa.

    En voi kiistää, mutta en voi olla aivan varmakaan tuosta. Toisaalta, teen mieluummin itse omat johtopäätökseni siitä mitä tapahtuu, joskin aina on mielenkiintoista kuulla miten kukin svinginsä kokee.
    Hidastus paljastaa yllättävänkin aktiiviset kädet Sergiolla svingissään. Eron huomaa selkeästi esim Hoganin svingiin.Hogan Ben
    Tai siis huomaa, jos osaa katsoa.

    Hoganissa ja Sergiossa on aika paljonkin samaa. Nää epäselvät 2D videot kertoo lähinnä vaan sitä että molemmat tekee avaavaa kiertotyötä käsillä ja molemmilla on flätti down svingi ja paljon tilaa svingille. Tokihan molemmilla se ’krossaus’ tapahtuu jossain vaiheessa osuman jälkeen (niinkuin kaikilla pelaajilla täysissä lyönneissä) tosin voi olla että Hoganilla vähän myöhemmin kuin Sergiolla. Mun mielestä silti Sergio tekee homman nykypäivän pelaajista aikalailla hyvin..

    #241990 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    Iso Helppo kirjoitti: (27.10.2011 1:37:48)
    Nää epäselvät 2D videot kertoo lähinnä vaan sitä että molemmat tekee avaavaa kiertotyötä käsillä ja molemmilla on flätti down svingi ja paljon tilaa svingille. Tokihan molemmilla se ’krossaus’ tapahtuu jossain vaiheessa osuman jälkeen (niinkuin kaikilla pelaajilla täysissä lyönneissä) tosin voi olla että Hoganilla vähän myöhemmin kuin Sergiolla. Mun mielestä silti Sergio tekee homman nykypäivän pelaajista aikalailla hyvin..

    Maailmanluokan pelaajaksi Sergiolla paljastuu svingissään yllättävä ongelma. Jättimäinen ero Hoganiin. Yksi avaintekijä, missing link, joka voisi avittaa Sergion suureksi mestariksi. Taitaa olla liian myöhäistä aloittaa peruskurssilta tuossa iässä ja noiden menestysten jälkeen. 🙁

    #241991 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    B kirjoitti: (27.10.2011 8:51:46)
    Maailmanluokan pelaajaksi Sergiolla paljastuu svingissään yllättävä ongelma. Jättimäinen ero Hoganiin. Yksi avaintekijä, missing link, joka voisi avittaa Sergion suureksi mestariksi. Taitaa olla liian myöhäistä aloittaa peruskurssilta tuossa iässä ja noiden menestysten jälkeen. 🙁

    Tarkotat missing linkillä varmaan puttaamista? Jos et, niin mitä?

    #241992 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    B

    MakeeK kirjoitti: (27.10.2011 9:14:29)
    Tarkotat missing linkillä varmaan puttaamista?

    En. Yhtään voittoa päätoureilla ei oteta huonolla puttaamisella. Ei myöskään majoreissa.
    Sergiolla on ollut omat ongelmansa putin kanssa. Niin on ollut varmaan jokaisella pelaajalla. Ei vähiten Hoganilla. Sneadista puhumattakaan. Tiger on putannut ajoittain heikosti. Parhaiten silloin, kun lyöntikin on ollut kasassa. Kun svingi on pakkopullaa, tulee putistakin helposti sitä. Kun lyönti kulkee alkaa yllättäen myös birkkuja tipahdella.

    #241993 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille mielenkiintoisista näkökulmista. Muiden palloilulajien parista vasta melko vähän aikaa sitten ”golfsuhteeseen” tulleena, on hauskaa ja välillä melko hämmentävääkin lukea tätä keskustelua. TS:lle propsit asiantuntemuksesta ja itsensä likoon laittamisesta niin täällä, kuin myös noilla kansainvälisillä palstoilla (jatka samaan malliin omien ajatusten ja tiedon kyseenalaistamista).

    Tuntuu jotenkin omituiselta, että tämän hetken maailman parhaan pelaajan (ainakin rankingien mukaan) lyömistä voidaan pitää ”pökellyksenä”, eikö hän kuitenkin tee sen tällä hetkellä parhaiten maailmassa? Ainakin muissa lajeissa ns. ranking ykkösiä pidetään yleisesti melko taitavina… Heräsikin muutamia ajatuksia tästä ns. Hogan swingi vs. release vastakkainasettelusta.

    Niin kuin esim. tuolla SITD.com forumissa Hughes, ts ja kumppanit varsin perustellusti osoittavat, ns. Hogan swingi pitäisi olla varsin toistettava tapa lyödä palloa (ja meinaahan siinä melkeen tippa tulla linssiin kun katsoo kuinka helpolta se esim. Hoganilla näyttää). Miksi kuitenkin tällä hetkellä maailman kärkipelaajista varsin harva tätä toteuttaa (Furyk, Garcia?, jne.), ja sitten on valtava määrä muita pelaajia (Tiger, Rory, Fowler, Donald jne.), jotka potkivat mailankärkeen vauhtia tuolla releasillä, ja silti käsitykseni mukaan pelaavat ihan ok?

    Ovatko nykypelaajat vain niin paljon parempia urheilijoita, että pystyvät ajoittamaan releasen oikein, vaikka se huomattavasti vaikeampaa näiden keskustelujen mukaan pitäisi ollakkin? Tuli myös mieleen, että onko tuon äärettömän vaikean ajoituksen oppiminen tuossa release swingissä kehittänyt myös mailankäsittelytaitoa ja ajoitusta, josta voisi olla hyötyä esim. lähipelissä? Tilanteessa kuin tilanteessa saa ajoituksen toimimaan ja lavan tulemaan oikeassa asennossa pallolle?

    Onko tässä golfpelissäkin kaikesta huolimatta kuitenkin kyse vain pallon pelaamisesta. Jos olet riittävän taitava, pystyt pelaamaan palloa swingistä riippumatta?

Esillä 25 viestiä, 1,551 - 1,575 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240447 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto