Aihe: Suunnan vaihto - Golfpiste.com

24.9.–1.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][24]
KilpailuaSuomalaista

Suunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto

Esillä 25 viestiä, 1,076 - 1,100 (kaikkiaan 2,469)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (22.4.2008 13:55:09)
    Mä sanosin, että suurimman osan on täysin mahdoton uskoa, kuinka paljon mailaa pitää painaa selän taakse, jotta se kierron yhteydessä tulis suorasta palloon ilman kropan jarruttamista.

    Ja iso osa vielä luulee, että mäkin opetan tulemaan helvatisti sisältä kun tuota kerron. Näinhän asia ei ole, koska alusta pyörii samalla ja tuo mailan linjalle.

    Tosin luulisi tyhmemmänkin sen tajuavan, jos asettuu about osumahetken asentoon (noh ei siihen tietenkään täsmälleen oikein voi asettua) ja miettii siinä sitten hetken, että mihinkä suuntaan tämän mailanlavan pitäisi tässä kohtaa olla menossa, että pallo voisi päätyä edes lähelle kohdetta.

    V*****aa vaan, kun ei millään meinaa saada kiskoittua sitä mailaa riittävästi selän taa ennen kuin kierto vyötäröstä (no sieltä jostain niin) purkautuu ja homma on taas levällään… *jupinaa*…

    Vessu kirjoitti: (22.4.2008 13:37:55)
    Kysymys jalkatyöstä vielä: onko oikein ajatella potkaisevansa oikealla jalalla eteenpäin ja samalla vasemmalla taakse? Ja jos, niin missä järjestyksessä eli: lähteekö jompikumpi ensin liikkelle bäkärin huipulta?

    Tarkennan: oikealla jalalla potkaistaan kohteen suuntaan ja vasemmalla selän taa, jotta saadaan lantio oikeasti pyörimään?

    Bosco kirjoitti: (22.4.2008 11:11:47)
    Näpertely kontrollikeskuksen ulkopuolella tuottaa ohjauksia, joita on vaikea ellei mahdoton hallita.

    = yips

    Vessu kirjoitti: (22.4.2008 15:32:54)
    Tarkennan: oikealla jalalla potkaistaan kohteen suuntaan ja vasemmalla selän taa, jotta saadaan lantio oikeasti pyörimään?

    Oikeella ei potkita mitään. Fukke kirjoitteli aikoinaan: ’Kuvittele, että oikean käden pitää ohittaa oikea reisi, ennenkuin reisi liikahtaa yhtään. Jalkatyö siis menee niin, että vasen lantio siirtyy pois edestä, mutta oikea jalka ei tee mitään – siis ei mitään vitun painonsiirtoja.’

    MakeeK kirjoitti: (22.4.2008 19:39:42)

    Vessu kirjoitti: (22.4.2008 15:32:54)
    Tarkennan: oikealla jalalla potkaistaan kohteen suuntaan ja vasemmalla selän taa, jotta saadaan lantio oikeasti pyörimään?

    Oikeella ei potkita mitään. Fukke kirjoitteli aikoinaan: ’Kuvittele, että oikean käden pitää ohittaa oikea reisi, ennenkuin reisi liikahtaa yhtään. Jalkatyö siis menee niin, että vasen lantio siirtyy pois edestä, mutta oikea jalka ei tee mitään – siis ei mitään vitun painonsiirtoja.’

    Mää tohon sanoisin (siis olen antanut itseni ymmärtää) jotta takimmaisella jalalla pitää potkasta niin että hippulat vinkuu!

    Taika Rauta kirjoitti: (22.4.2008 19:44:36)
    Mää tohon sanoisin (siis olen antanut itseni ymmärtää) jotta takimmaisella jalalla pitää potkasta niin että hippulat vinkuu!

    No mikä nyt lasketaan potkuksi ja kuinka kova se on jos potkastaan hippulat vinkuen?
    Tää swingi kai kuitenkin ei oo se maailman huonoin eikä siinä mun mielestä mitään potkua tapahdu vaan oikee koipi on aika rauhassa.
    Hippulat hiljaa

    MakeeK kirjoitti: (22.4.2008 20:05:01)

    Taika Rauta kirjoitti: (22.4.2008 19:44:36)
    Mää tohon sanoisin (siis olen antanut itseni ymmärtää) jotta takimmaisella jalalla pitää potkasta niin että hippulat vinkuu!

    No mikä nyt lasketaan potkuksi ja kuinka kova se on jos potkastaan hippulat vinkuen?
    Tää swingi kai kuitenkin ei oo se maailman huonoin eikä siinä mun mielestä mitään potkua tapahdu vaan oikee koipi on aika rauhassa.
    Hippulat hiljaa

    Rohkenen olla MakeeK kanssasi (jopa täysin) eri mieltä, ainakin tämän videon perusteella. Mielestäni Tikru potkii tuossakin oikealla oikein kunnolla (katso miten oikea jalka pyrkii taipumaan polven kohdalta sisäänpäin). Homman nimi onkin se, että samaan aikaan vasurilla potkitaan vielä lujemmin vastaan ja taaksepäin, jolloin alusta lähtee pyörimään.

    Mitä tuohon oikean käden ohittamiseen tulee, niin ei se ainakaan ristiriidassa ole tämän kanssa. Oikea jalka ei tosiaan liiku vielä mihinkään (siis ainakaan meno suuntaan).

    ts kirjoitti: (22.4.2008 13:55:09)
    Mä sanosin, että suurimman osan on täysin mahdoton uskoa, kuinka paljon mailaa pitää painaa selän taakse, jotta se kierron yhteydessä tulis suorasta palloon ilman kropan jarruttamista.

    Mä oon pitkään ihmetelly, miten tuon vasemman käsivarren saa painettua luonnollisesti rintaa vasten dsw alussa. Ainut tapa millä saan painetta rinnan ja käsivarren väliin on painaa kädet suoraan alas dsw:n huipulta, lantiokierrolla tietysti ensin aloittaen. Ollanko nyt tekemässä liikettä oikeaan suuntaan?

    Vessu kirjoitti: (22.4.2008 21:19:27)
    Rohkenen olla MakeeK kanssasi (jopa täysin) eri mieltä, ainakin tämän videon perusteella. Mielestäni Tikru potkii tuossakin oikealla oikein kunnolla (katso miten oikea jalka pyrkii taipumaan polven kohdalta sisäänpäin).

    Nii kuka mitäkin jalkaliikettä pitää potkuna? Ei toi mun mielestä mikään potku ole että hibulsit ulisisi. ’Voi olla tai ainakin luulen niin… tai ainakin melkein kai’ kuten Popeda asian ilmaisi aikoinaan 😀 On se ihmeellistä että kun kerrankin sanoo jotain swingistä mitä pitää tehdä tai mitä ei, niin se menee aina päin helvataa. Taidan pysyä kyselijälinjalla…

    MakeeK kirjoitti: (22.4.2008 21:50:56)

    Vessu kirjoitti: (22.4.2008 21:19:27)
    Rohkenen olla MakeeK kanssasi (jopa täysin) eri mieltä, ainakin tämän videon perusteella. Mielestäni Tikru potkii tuossakin oikealla oikein kunnolla (katso miten oikea jalka pyrkii taipumaan polven kohdalta sisäänpäin).

    Nii kuka mitäkin jalkaliikettä pitää potkuna? Ei toi mun mielestä mikään potku ole että hibulsit ulisisi. ’Voi olla tai ainakin luulen niin… tai ainakin melkein kai’ kuten Popeda asian ilmaisi aikoinaan 😀 On se ihmeellistä että kun kerrankin sanoo jotain swingistä mitä pitää tehdä tai mitä ei, niin se menee aina päin helvataa. Taidan pysyä kyselijälinjalla…

    Mun kirjoittelujen takia sun ei ainakaan kannata mitään linjanmuutosta tehdä!
    Siis kirjoitteluhan tyrehtyisi alkuunsa jos ei olisi erilaisia näkemyksiä asioita.

    Mulle on muotoutunut tietty svingikäsitys, mutta sen toteuttaminen on vielä alkutekijöissään. Tällä tahdon sanoa että svingini perusteella mun ei pitäis kirjoittaa tänne tavuakaan, nyyh.

    Taika Rauta kirjoitti: (22.4.2008 22:19:09)
    Mun kirjoittelujen takia sun ei ainakaan kannata mitään linjanmuutosta tehdä!
    Siis kirjoitteluhan tyrehtyisi alkuunsa jos ei olisi erilaisia näkemyksiä asioita.

    Mulle on muotoutunut tietty svingikäsitys, mutta sen toteuttaminen on vielä alkutekijöissään. Tällä tahdon sanoa että svingini perusteella mun ei pitäis kirjoittaa tänne tavuakaan, nyyh.

    Amen Bro!

    Yhdyn täysin edelliseen, minunkaan viestien takia ei kenenkään kannata kirjoitteluaan ainakaan lopettaa. Ennemmin lisätä ja vielä mehustella omia mielipiteitään senkin päälle. Ei keskustelu yksinkään onnistu!

    Hyvää yötä kaikille. Nähkääpä nättejä swingejä unissanne!

    ts

    No totta helvatissa se potkasee. Koittakaa nyt huviksenne laittaa oikee jalka johonkin liukkaalle pinnalle ja lyökää. Muistakaa ottaa videolle että saadaan juutuupissa sitten porukalla nauraa.

    Elikkä, onko siis tarkoitus bsw huipulta naulata kädet vartaloon ja vartalolla viedä ne osuman läpi?

    ts kirjoitti: (22.4.2008 23:53:47)
    No totta helvatissa se potkasee…

    … mut onneks vasta läpilyönnissä, kun oikee käsi on mennyt ohi.

    ja se ei oo mikään polvi, joka puskee eteenpäin, vaan samanlainen ponnistusliike kuin pituushypyssä, jossa jalkaterä suoristuu.

    Noin muuten olis melkein parempi, jos alkaisitte välillä pelaamaan, nimittäin RR:n kanssa pääsee aika solmuun, jos sen merkitys svingin kokonaisuuden osana ei mennyt vielä talvella jakeluun.

    fukke diise saisse kirjoitti: (23.4.2008 2:15:23)

    ts kirjoitti: (22.4.2008 23:53:47)
    No totta helvatissa se potkasee…

    … mut onneks vasta läpilyönnissä, kun oikee käsi on mennyt ohi.

    ja se ei oo mikään polvi, joka puskee eteenpäin, vaan samanlainen ponnistusliike kuin pituushypyssä, jossa jalkaterä suoristuu.

    Noin muuten olis melkein parempi, jos alkaisitte välillä pelaamaan, nimittäin RR:n kanssa pääsee aika solmuun, jos sen merkitys svingin kokonaisuuden osana ei mennyt vielä talvella jakeluun.

    Elikkä ensin pyöritetään paikallaan ja lopussa ponnistus kohteeseen.
    Mitä mieltä sä oot Fukke tuosta käsien naulaamisesta vartaloon ja siitä vartalolla osuman läpi?
    RR:ää yritän käyttää, kun yritän fadea lyödä ja pelaamaan ei ole vielä päässy.

    ts

    fukke diise saisse kirjoitti: (23.4.2008 2:15:23)

    ts kirjoitti: (22.4.2008 23:53:47)
    No totta helvatissa se potkasee…

    … mut onneks vasta läpilyönnissä, kun oikee käsi on mennyt ohi.

    ja se ei oo mikään polvi, joka puskee eteenpäin, vaan samanlainen ponnistusliike kuin pituushypyssä, jossa jalkaterä suoristuu.

    Noin muuten olis melkein parempi, jos alkaisitte välillä pelaamaan, nimittäin RR:n kanssa pääsee aika solmuun, jos sen merkitys svingin kokonaisuuden osana ei mennyt vielä talvella jakeluun.

    Jumanklavita… toihan elää vielä 😉

    Silti mä nään, että toi oikeen puolen potku toimii yhdessä vasemman kanssa lantiota pyörittävänä elementtinä. Mutta siis ei potkuna joka siirtäisi painoa kohteen suuntaan.

    Mites sillä vasemmalla jalalla sätkitään ja ponnistellaan swingin aikana?

    MakeeK kirjoitti: (23.4.2008 9:30:08)
    Mites sillä vasemmalla jalalla sätkitään ja ponnistellaan swingin aikana?

    Potku, sätkiminen, ponnistus? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mä kuvittelin sen olevan koukussa olevan jalan voimakkaalla oikaisulla, onko se sitten potku noin perinteisessä mielessä, ei varmaankaan, ehkä. Nyt kun tuo vasen oikaistaan (vastaliike oikean jalan potkulle) ja vasen jalkaterä on vähän auki niin lantio vasenpuoli lähtee kiertymään taaksepäin. Samaan aikaan oikeaa jalkaa potkaistaan, päkiällä. Oikea jalka vie lantion oikeaa puolta ja vasen jalka kun oikenee ripeästi niin se tuo lantiolle sen kiertoliikkeen jota haetaan. Olellista tuossa on mun mielestä se, että vasenjalkaterä on todellakin vähän auki, jos se on suorassa tai jopa sisäänpäin kääntynyt niin lantion vasemman puolen liike ei oikein voi olla kunnolla kierron mukainen. Jos ei vasemmalla tee mitään niin lantio alkaa liukumaan eteenpäin oikean jalan potkusta johtuen(kun ei ole mitään tekemässä sitä vastaliikettä).

    Toivottavasti meni edes jotenkin oikeaan suuntaan.

    ts

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 9:58:04)

    MakeeK kirjoitti: (23.4.2008 9:30:08)
    Mites sillä vasemmalla jalalla sätkitään ja ponnistellaan swingin aikana?

    Potku, sätkiminen, ponnistus? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mä kuvittelin sen olevan koukussa olevan jalan voimakkaalla oikaisulla, onko se sitten potku noin perinteisessä mielessä, ei varmaankaan, ehkä. Nyt kun tuo vasen oikaistaan (vastaliike oikean jalan potkulle) ja vasen jalkaterä on vähän auki niin lantio vasenpuoli lähtee kiertymään taaksepäin. Samaan aikaan oikeaa jalkaa potkaistaan, päkiällä. Oikea jalka vie lantion oikeaa puolta ja vasen jalka kun oikenee ripeästi niin se tuo lantiolle sen kiertoliikkeen jota haetaan. Olellista tuossa on mun mielestä se, että vasenjalkaterä on todellakin vähän auki, jos se on suorassa tai jopa sisäänpäin kääntynyt niin lantion vasemman puolen liike ei oikein voi olla kunnolla kierron mukainen. Jos ei vasemmalla tee mitään niin lantio alkaa liukumaan eteenpäin oikean jalan potkusta johtuen(kun ei ole mitään tekemässä sitä vastaliikettä).

    Toivottavasti meni edes jotenkin oikeaan suuntaan.

    Varsin hyvin selostettu.

    ts kirjoitti: (20.4.2008 22:24:11)

    No kun tuota nii…. sillä oikeella lyödään tavallaan moneen suuntaan. Aikaa syntyy esim siitä, kun sitä ensin vedetään kohti ’niskaa’ ja oikeaa kylkeä. Siis ei alas!!

    Sillä oikeella kädellä voi sitten tulittaa täysillä, kun lantio ensin vetää mailan tuohon osumaan. Tää tosin on aihe, joka on hemmtin vaikee saada tässä kuvailtua. Jopa liian vaikee, jos ei sitä tuolta aiemmista teksteistä ole hahmottanut.

    Täs on nyt vieläkin vähän ulalla oikean toiminnasta kun sinä sanot että ei alas ja fukke sanoo alas ja läpi, eli oletteko eri mieltä asiasta? Vai onko niin että olkavarsi painetaan/vedetään kylkeen eli alas ja siitä läpi kun taas ’kämmen ja hauis’ yrittävät vetää seläntaakse ja ylös. Siis niinkuin että oikean käsivarren takapuoli yrittää mennä läpi ja etupuoli vastustaa sitä. No jos tosta jotain ymmärrätte niin onnea vaan. Yritän vaan hahmottaa edelleen oikean toimintaa.

    No se oli varsin hyvin selostettu kiitos paljon! Musta tuntuu että se oma ongelma lantion kierron vajauksessa onkin ihan että mä en tee jaloilla mitään (varsinkaan vasemmalla) vaan koitan pyörittää pelkästään lantiota. Ilmankos ei oikeen onnaa. Tällä foorumilla oppii joka päivä jotain uutta (harvalla foorumilla niin tapahtuu…)

    ts kirjoitti: (23.4.2008 10:44:00)

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 9:58:04)

    MakeeK kirjoitti: (23.4.2008 9:30:08)
    Mites sillä vasemmalla jalalla sätkitään ja ponnistellaan swingin aikana?

    Potku, sätkiminen, ponnistus? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mä kuvittelin sen olevan koukussa olevan jalan voimakkaalla oikaisulla, onko se sitten potku noin perinteisessä mielessä, ei varmaankaan, ehkä. Nyt kun tuo vasen oikaistaan (vastaliike oikean jalan potkulle) ja vasen jalkaterä on vähän auki niin lantio vasenpuoli lähtee kiertymään taaksepäin. Samaan aikaan oikeaa jalkaa potkaistaan, päkiällä. Oikea jalka vie lantion oikeaa puolta ja vasen jalka kun oikenee ripeästi niin se tuo lantiolle sen kiertoliikkeen jota haetaan. Olellista tuossa on mun mielestä se, että vasenjalkaterä on todellakin vähän auki, jos se on suorassa tai jopa sisäänpäin kääntynyt niin lantion vasemman puolen liike ei oikein voi olla kunnolla kierron mukainen. Jos ei vasemmalla tee mitään niin lantio alkaa liukumaan eteenpäin oikean jalan potkusta johtuen(kun ei ole mitään tekemässä sitä vastaliikettä).

    Toivottavasti meni edes jotenkin oikeaan suuntaan.

    Varsin hyvin selostettu.

    Mitenköhän tuossa kävisi, jos oikea jalkaterä olisi käännetty vähän sisäänpäin niin että oikean jalan potku kohdistuisi melko suoraan lantion kierron suuntaan. Tässä työhuoneessa kun kokeilee niin ainakin jää turha vääntö pois nilkasta eikä kengän pohja väännä maata jalkojen alla ja lähtisi nopeammin oikeaan suuntaan. Kummatkin jalkaterät näyttisi siis jo valmiiksi vähän eteenpäin. Olisi kyllä vähän hölmön näköistä, kun vasen on vähän auki ja oikea vähän suljettu, mutta oli se Chaplinkin hölmön näköinen kun käveli ja silti pidetty ja kuuluisa.

    Täytyy tänään rangella kokeilla, miten siinä käy.

    mac

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 11:53:05)

    ts kirjoitti: (23.4.2008 10:44:00)

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 9:58:04)

    MakeeK kirjoitti: (23.4.2008 9:30:08)
    Mites sillä vasemmalla jalalla sätkitään ja ponnistellaan swingin aikana?

    Potku, sätkiminen, ponnistus? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mä kuvittelin sen olevan koukussa olevan jalan voimakkaalla oikaisulla, onko se sitten potku noin perinteisessä mielessä, ei varmaankaan, ehkä. Nyt kun tuo vasen oikaistaan (vastaliike oikean jalan potkulle) ja vasen jalkaterä on vähän auki niin lantio vasenpuoli lähtee kiertymään taaksepäin. Samaan aikaan oikeaa jalkaa potkaistaan, päkiällä. Oikea jalka vie lantion oikeaa puolta ja vasen jalka kun oikenee ripeästi niin se tuo lantiolle sen kiertoliikkeen jota haetaan. Olellista tuossa on mun mielestä se, että vasenjalkaterä on todellakin vähän auki, jos se on suorassa tai jopa sisäänpäin kääntynyt niin lantion vasemman puolen liike ei oikein voi olla kunnolla kierron mukainen. Jos ei vasemmalla tee mitään niin lantio alkaa liukumaan eteenpäin oikean jalan potkusta johtuen(kun ei ole mitään tekemässä sitä vastaliikettä).

    Toivottavasti meni edes jotenkin oikeaan suuntaan.

    Varsin hyvin selostettu.

    Mitenköhän tuossa kävisi, jos oikea jalkaterä olisi käännetty vähän sisäänpäin niin että oikean jalan potku kohdistuisi melko suoraan lantion kierron suuntaan. Tässä työhuoneessa kun kokeilee niin ainakin jää turha vääntö pois nilkasta eikä kengän pohja väännä maata jalkojen alla ja lähtisi nopeammin oikeaan suuntaan. Kummatkin jalkaterät näyttisi siis jo valmiiksi vähän eteenpäin. Olisi kyllä vähän hölmön näköistä, kun vasen on vähän auki ja oikea vähän suljettu, mutta oli se Chaplinkin hölmön näköinen kun käveli ja silti pidetty ja kuuluisa.

    Täytyy tänään rangella kokeilla, miten siinä käy.

    Tuskin sais BSW kunnon lantion kiertoa!

    mac kirjoitti: (23.4.2008 12:47:09)

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 11:53:05)

    ts kirjoitti: (23.4.2008 10:44:00)

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 9:58:04)

    MakeeK kirjoitti: (23.4.2008 9:30:08)
    Mites sillä vasemmalla jalalla sätkitään ja ponnistellaan swingin aikana?

    Potku, sätkiminen, ponnistus? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mä kuvittelin sen olevan koukussa olevan jalan voimakkaalla oikaisulla, onko se sitten potku noin perinteisessä mielessä, ei varmaankaan, ehkä. Nyt kun tuo vasen oikaistaan (vastaliike oikean jalan potkulle) ja vasen jalkaterä on vähän auki niin lantio vasenpuoli lähtee kiertymään taaksepäin. Samaan aikaan oikeaa jalkaa potkaistaan, päkiällä. Oikea jalka vie lantion oikeaa puolta ja vasen jalka kun oikenee ripeästi niin se tuo lantiolle sen kiertoliikkeen jota haetaan. Olellista tuossa on mun mielestä se, että vasenjalkaterä on todellakin vähän auki, jos se on suorassa tai jopa sisäänpäin kääntynyt niin lantion vasemman puolen liike ei oikein voi olla kunnolla kierron mukainen. Jos ei vasemmalla tee mitään niin lantio alkaa liukumaan eteenpäin oikean jalan potkusta johtuen(kun ei ole mitään tekemässä sitä vastaliikettä).

    Toivottavasti meni edes jotenkin oikeaan suuntaan.

    Varsin hyvin selostettu.

    Mitenköhän tuossa kävisi, jos oikea jalkaterä olisi käännetty vähän sisäänpäin niin että oikean jalan potku kohdistuisi melko suoraan lantion kierron suuntaan. Tässä työhuoneessa kun kokeilee niin ainakin jää turha vääntö pois nilkasta eikä kengän pohja väännä maata jalkojen alla ja lähtisi nopeammin oikeaan suuntaan. Kummatkin jalkaterät näyttisi siis jo valmiiksi vähän eteenpäin. Olisi kyllä vähän hölmön näköistä, kun vasen on vähän auki ja oikea vähän suljettu, mutta oli se Chaplinkin hölmön näköinen kun käveli ja silti pidetty ja kuuluisa.

    Täytyy tänään rangella kokeilla, miten siinä käy.

    Tuskin sais BSW kunnon lantion kiertoa!

    Tuo on tietysti totta, mutta kuinka paljon sen lantion täytyisi kiertää BSW:ssä, jos toisaalta saat sen tulemaan nopeammin mukaan kiertolikkeeseen.

    Rauski kirjoitti: (23.4.2008 14:10:01)
    Tuo on tietysti totta, mutta kuinka paljon sen lantion täytyisi kiertää BSW:ssä, jos toisaalta saat sen tulemaan nopeammin mukaan kiertolikkeeseen.

    Vihasesti tulee maila todennäköisesti ulkoa, jos et avaa sitä lantiota BSW:ssä…

Esillä 25 viestiä, 1,076 - 1,100 (kaikkiaan 2,469)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #240447 kohteessaSuunnan vaihto

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suunnan vaihto