Aihe: Suomenojan kuplahalli - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Suomenojan kuplahalli

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suomenojan kuplahalli

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko Suomenojalla ollut ruuhkaa, joutuuko odottelemaan ennen kuin pääsee lyömään? Pistäkää paikan päällä käyneet kokemuksia tänne. Yritin etsiä tästä vanhaa keskustelua, mutta en löytänyt. Vastaavanlaista hakutoimintoa kuin vanhassa foorumissa oli ei näköjään tässä uudessa ole. Siinä olisi kehittämiden paikka.

Juu, minä myöskin vastaavasta syystä hukkasin sen ketjun,mutta no hätä. Täällä ollaan taas.

Itse olen käynyt paikalla ainoastaan virka-aikana, joten tuohon ruuhkaisuuteen en osaa ottaa kantaa. Hinta on erittäin edullinen, riippuen tietysti kuinka raivoissaan niille palloille on (Lue => montako palloa haluat tappaa). Normali rangekäytäntö siis ja pallokorin hinta ei ole edes kovinkaan paljon kalliimpi keskivertorangen kesähintoja. Sisäänpääsymaksuahan ei ole.

Lyöntipaikat ovat ihan normaalit. Ei minulla ainakaan tule mitään mieleen, mitä niistä voisi sanoa puolsta tai vastaan. Muttamutta….

Puttigreeni on loistava ! Nopeus vastaa hämmästyttävän hyvin aitoja olosuhteita. Ainut asia mitä itse kummastelin, on se että se ei juurikaan breikkaa, mutta kai minä sitten vaan luen sen väärin 😉 Välillä pitkissä puteissa kumpin ympärillä myöskin se pienikin breikki voi oooa vähän epälooginen, mutta väliökös tuolla. Greeni saa minulta arvosanan 10-.

Sellainen vinkki puttaajille, jotta monet paikalla käyneet ovat varmasti huomanneet, että puttimatolla liikkuessa roppaan tulee staattista sähköä ja kun pallon nostaa kupista (edellyttäen että sen sinne vahingossa on saanut) saa ikävän sähköiskun näpeilleen. Tähän keksin eilen ratkaisun:

Kosketa putterin lavalla gripistä kiinni pitäen kupin teräsreunaan. Staattinen sähkö räpsähtää tällöin veke eikä palloa nostaessa tunnu näpeissä enää lainkaan. Sankarit tietysti koettavat kusta kuppiin, mutta siihen sähkävaraus on todennäköisesti kuitenkin liian pieni (tai en ole varma kun en ole kokeillut), joten kannattaa van pysytellä paimenpojissa, vai mitä ne lehmien alueelle-eristykseen käytettävät sähköhötköttimet nyt sitten kutsumanimeltään olikaan.

Epäilen että myöskin Pellen aivokemiallinen sähkövaraus alkaa kyllä nousta pikavauhtia, mikäli jok tuota koittaa, joten suosittelen käyttämään vihjeeni mukaista tapaa siihen saakka ennenkuin joku muu keksii paremman tavan.

Äh. Nyt alkaa menemään Mäkkäriksi…

Pitäisi se editointimahdollisuus kyllä äkkiä saada, ennenkuin minulle(kin) halutaan bannia tästä(kin) syystä.

Kyllä siellä melko täyttä on ollut, mutta ainakin itse olen joka kerta päässyt ilman odottamista heti paukuttamaan. Varmaan puolet lyöntipaikoista on varattu prime timena (16-20?) erilaisille kursseille ja pro-käyttöön.

Toinen lyöntitaso näköjään avattu, no nyt vähäsen ruhkat hellittää

Nimetön

Kävin kokeilemassa ylätellingin, ja sieltä on parempi valaistus vaikka matka vähän lyhenee. Näköalat lähipelialueelle ihan kuin olisi oikealla kentällä. Ilman muuta paras harjoittelupaikka, tosin vähän ruuhkainen.

Edellinen käynti alatasolla oli hieman jopa vaarallinen. Palloja tuli pomppien ohi vasemmalta ja oikealta sekä yhden nappasin kopiksi joka tipahti suojaverkon läpi alas. Lattia on sen verran kova että aina jotkut pallot pomppivat harjoittelijoiden päälle. Häiritsee paljon keskittymistä kun pitää väisetellä palloja. Snif.

Vähän samanlaisia ajatuksia tuli mitä CH-1 tässä esitti joskus tammikuussa kun olin alatasolla harjoittelemassa, mutta esim eilen illalla kun olin alatasolla ei tullut mistään
    pomppopalloja kintuille.

Vaikuttaa siltä että etuseinän verkko pysäyttää pallot.

Paikka on kyllä kokonaisuutena ihan jees kun vertaa esim mitä oli Kivenlahdessa ennen.

Nimetön

Njoo sehän tuolla on ongelma, että lyhyillä raudoilla lyödyt pallot tuppaavat pomppimaan takaisin alatasolla olevien päälle. Nyttemmin näytti tulleen kyltit, joissa kehotetaan välttämään lyömistä SW/PW/I9 -mailoilla tai lyhemmillä. Alkuperäiset pressutkin ovat vaihtaneet johonkin harsoihin, lieneekö joku lähiseudun asukas valittanut paukkeesta, se nimittäin kuului aika selvästi ulos niiden alkuperäisten pressujen aikaan. Ja joo, prime timena näyttää ainakin alatasolta olevan suurin osa paikoista varattu opetustarkoitukseen, mutta yläkerran avaaminen toki on tuotakin helpottanut.

laamavompatti kirjoitti: (1.3.2006 8:00:07)
    Njoo sehän tuolla on ongelma, että lyhyillä raudoilla lyödyt pallot tuppaavat pomppimaan takaisin alatasolla olevien päälle. Nyttemmin näytti tulleen kyltit, joissa kehotetaan välttämään lyömistä SW/PW/I9 -mailoilla tai lyhemmillä.

Varmasti Suomenojan kuplahallin johto on asiaa pähkäillytkin, mutta onko tätä asiaa varmasti siellä mietitty tarpeeksi? Vähän tuntuu että asiaan ei ole paneuduttu tarpeeksi.

Itse lähtisin korjaamaan asiaa niin, että lisäisin maahan pehmustetta, jotta pallot eivät pomppisi niin paljon. Pehmustetta ei luultavasti tarvitsisi edes lisätä koko ’pomppualueelle’, vaan viimeiset metrit heti ’puron’ jälkeen reilusti pehmustetuksi, jotta pallot eivät ottaisi niitä viimisiä vaarallisia pomppuja. Toinen ratkaisu voisi olla joku samaan tyyppinen ’hyppyri’ kuin on käytössä Vermossa. Se siis pysäyttäisi pallojen pomppusuunnat kohti lyöntipaikkoja.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #251208 kohteessaSuomenojan kuplahalli

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Suomenojan kuplahalli