-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hei, ottaisin hyvin mielelläni vastaan mielipiteitänne näistä kahdesta Niken driverista. Pelaan tällä hetkellä Taylor Made R7 (S), ja toimii ihan hyvin, mutta täksi kaudeksi uusi driveri toisi piristystä bägiin … juu ja kyllä, olen naisgolffari =)
Sain itse reilu viikko sitten tuon Niken Sumo 5900 (regular varsi ja 10,5) ja voin kyllä
kehua sen maasta taivaisiin.
Heti ensi kokeiluista asti rangella ja sen jälkeen kentällä, niin maila sopii
käteeni kuin nenä päähän.
Se mitä sanotaan että tuolla mailalla on erittäin helppo lyödä, sen voin iloksi
vahvistaa. Lyönti on uskomattoman helppo ja vaivaton ja se suoruus,
en voi uskoa että minä löisin niin pitkiä ja suoria lyöntejä.
Mailalla saa lyötyä kepeästi yli 220m ilman myötätuulia, joten uskomaton
lahja oli ainakin omalla kohdallani.
Joten SUOSITTELEN tätä kaikille!!!Samaa aihetta sivuten..
Käytettynä ostetun n.10v vanhan driverini olen ajatellut seuraavaksi päivittää joko Nike SQ Sumo tai Nike SQ Sumo Square 5900, molemmat regular varrella ja 10,5 loftilla.
Onko näissä oleellista eroa? Onko ’clubhead size’ noissa molemmissa tuo 460cc? Mainintaa en tuosta löytänyt kuin tuon vanhemman Sumon kohdalla, mutta onko koko sama myös tuossa Square mallissa?
Taidoiltani olen aloittelija tasoa, lieneekö tuo 10,5′ järkevä, vai pitäisikö valita jopa 13′ loftilla?
Oleellinen ero tosiaan on tuossa muodossa. Lisaksi tuossa ’squaressa’ center of gravity on hieman alempana ja taaempana, joka tekee tuosta nupista hieman anteeksiantavamman ja hieman nostavamman. Suurta eroa niissa ei ole. Myos aanessa olen huommannut eron, silla squaren aani on hieman kimakampi ja kovempi. Molemmissa tilavuus on se sama 460cc.
Ma olen korkeamman loftin puolestapuhuja. Se tekee mailasta helpomman lyoda. Lisaksi kun varren mitta pidetaan 44′:ssa, niin johan tulee draiverista helppo! Ja mitassa ei karsi kun hieman. Jos olisin NikoN, ostaisin 13 asteisen.
Terv. nim. ’13 asteinen Sumo bagissa… josko on 8.5 asteinenkin’
No mä kävin testaamassa käytännössä kaikki tuupparien draiverit viime vuonna mukaanlukien nuo molemman Nike:t ja päädyin siihen että 10.5º reg Sumo 5000 päätyi lyhennettynä 44.5′ bägiin. Lentokaari on mielestäni yllättävänkin korkea joten yhtään enempää loftia en ainakaan henkilökohtaisesti kaipaa tähän keppiin. Ainakin 5000:n swingipaino on aika poikkeuksellinen D9 josta on oma hyötynsä, tai sitten ei…
Itse tilasin Sumo 5000 viime joulukuussa 9,5-asteisena ja stiff-varrella. Olen ollut draiveriin aivan uskomattoman tyytyväinen. Väyläosumieni määrä draiveilla on noussut varmasti jostain 30%-> 60-70% ja en ole koskaan luottanut mihinkään mailaan niin paljoa, kuin tähän draiveriin tällä hetkellä. Tuli sillä jo yksi draivikisan voittokin ja pystyn luottamaan että pallo on vähintään 250 metrin päässä ja yleensä vielä väylällä, mikä ennen oli harvinaista. Tosin tällä hetkellä pitkä pelini on muutenkin parhaassa kunnossa koskaan ja olen pelannut yli puolet tämän kesän harkkarundeista alle tasotukseni, mutta ehkä tämäkin on tämän uuden mailan ansiota? Vielä kun oppisi tuon lähipelin saloja…
Täytyy sanoa nyt parin harjoittelu kerran jälkeen, että 5900 on mahtava maila, ainut miinus tulee siitä, että lapa nostaa pallon tarpeettoman korkealle. Edullinen ja hyvä maila kaikentasoisille.
rusnak kirjoitti: (13.6.2009 19:40:35)
Itse tilasin Sumo 5000 viime joulukuussa 9,5-asteisena ja stiff-varrella. Olen ollut draiveriin aivan uskomattoman tyytyväinen. Väyläosumieni määrä draiveilla on noussut varmasti jostain 30%-> 60-70% ja en ole koskaan luottanut mihinkään mailaan niin paljoa, kuin tähän draiveriin tällä hetkellä. Tuli sillä jo yksi draivikisan voittokin ja pystyn luottamaan että pallo on vähintään 250 metrin päässä ja yleensä vielä väylällä, mikä ennen oli harvinaista. Tosin tällä hetkellä pitkä pelini on muutenkin parhaassa kunnossa koskaan ja olen pelannut yli puolet tämän kesän harkkarundeista alle tasotukseni, mutta ehkä tämäkin on tämän uuden mailan ansiota? Vielä kun oppisi tuon lähipelin saloja…Pelaatko minkälaisella tasoituksella ja oletko aiemmin käyttänyt stiff-varsia?
Olen ostamassa 9.5 asteista sumoa stiffinä ja tässä pähkäilen että sopiiko stiff varsi minulle.
Swingini on aika nopea ja 10.5 asteisella regu Taylorilla tulee sliceä jos laitan lyöntiin enemmän voimaa. Voiman kun otta pois niin varsi pysyy aisoissa ja lyönti on suorempi.valtaa kirjoitti: (28.9.2009 20:56:52)
Itse tilasin Sumo 5000 viime joulukuussa 9,5-asteisena ja stiff-varrella. Olen ollut draiveriin aivan uskomattoman tyytyväinen. Väyläosumieni määrä draiveilla on noussut varmasti jostain 30%-> 60-70% ja en ole koskaan luottanut mihinkään mailaan niin paljoa, kuin tähän draiveriin tällä hetkellä. Tuli sillä jo yksi draivikisan voittokin ja pystyn luottamaan että pallo on vähintään 250 metrin päässä ja yleensä vielä väylällä, mikä ennen oli harvinaista. Tosin tällä hetkellä pitkä pelini on muutenkin parhaassa kunnossa koskaan ja olen pelannut yli puolet tämän kesän harkkarundeista alle tasotukseni, mutta ehkä tämäkin on tämän uuden mailan ansiota? Vielä kun oppisi tuon lähipelin saloja…Pelaatko minkälaisella tasoituksella ja oletko aiemmin käyttänyt stiff-varsia?
Olen ostamassa 9.5 asteista sumoa stiffinä ja tässä pähkäilen että sopiiko stiff varsi minulle.
Swingini on aika nopea ja 10.5 asteisella regu Taylorilla tulee sliceä jos laitan lyöntiin enemmän voimaa. Voiman kun otta pois niin varsi pysyy aisoissa ja lyönti on suorempi.4,1 on tällä hetkellä tasoitus ja olen pelannut stiff-varsilla 15-vuotiaasta lähtien. Tällä hetkellä raudoissa on X-stiffit varret. Sitä että sopiiko maila sinulle ei saa selville kuin testaamalla.
valtaa kirjoitti: (28.9.2009 20:56:52)
Swingini on aika nopea ja 10.5 asteisella regu Taylorilla tulee sliceä jos laitan lyöntiin enemmän voimaa. Voiman kun otta pois niin varsi pysyy aisoissa ja lyönti on suorempi.En suosittele pelkästään voiman pois ottamista vaan myös greencardin….
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)