Aihe: Spine alignment - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Spine alignment

Etusivu Foorumit Välineet Spine alignment

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Miksi puu3 nuppien pitäisi olla titaania?

Taotulla 15-5 rosterisella facellä, joka on liitetty tarkuusvalettuun runkoon saadaan maksimi sallittu COR arvo.(wishon 515) puu3:lle.

Titaani nuppeja on esim. 915 Wishon, mutta se ei yllä teräsnupin COR:iin.

Laadukkaat teräsvarret ovat omien mittausteni mukaan sen verta konsistentteja, jotta itse en usko teräsvarren spinaamisella saavutettavan merkittävää hyötyä. Yhdenkään laadukkaan varren sisältä en ole löytänyt enempää kuin n. 2 cpm eroja eri suuntien välillä, joten isoa huolta ei varsinkaan frekvenssisortatussa tai -matchatussa teräsvarsisetissä ole tuon suhteen.

Graffa on asia erikseen, eritoten huonolaatuinen graffavarsi. Huonoimmista mitatuista varsista on löytynyt jopa lähes 15 cpm eroja eri suunnissa (kyseessä n. $10 varsi). Callawayn Steelhead III:n stock-varresta (onko se System III vai mikä?) löytyi 9 cpm eroja eri suunnissa. Mittaamani muutama kappale Grafalloy ProLite 35-varsia ovat olleet jo 2 cpm sisällä eri suunnissa. Mitä parempi varsi, sitä vähemmän tuolla on merkitystä.

Titaaninaama spooniin? Miksi? Tuntumaltaan huonompaa (oma mielipiteeni) kuin teräs ja teräksellä saadaan väyläpuunupin painonjakauma varmasti säädettyä tavoitelluksi. Ja CORkin saadaan teräksellä riittäväksi. ’Kuumimman’ tuntoinen komponenttispooni, joka on eteeni tullut, on Snake Eyes Viper TiSteel. Body 17-4, face Carpenter Custom 455 steel (mitä lienee).

Spineen en ota erityistä kantaa, mutta väittäisin Mikan olevan oikeassa.

Mitä nuppeihin tulee, Svingarin mainitsema Wishonin 515CRT on todella hyvä. Hankin sen vasta itselleni, enkä malttanut odottaa alkuperäisen olettamukseni mukaisesti kevääseen (heh – jaksoin odottaa peräti vuorokauden…), vaan törkkäytin siihen AccuFLEXin VS-02:n varreksi. Todennäköisesti (= vain sisätilatestaukseen perustaen) paras 3w-kombinaatio mitä olen koskaan kokeillut.

Toinen ehdottomasti kokeilemisen arvoinen nuppi on Ashtonin X-1. Siinä on mikälie Moly-Ti -naama, ja se on todella hot. Omassani oleva varsi on vain ehkä aavistuksen turhan letkeä.

Tsekkaa alla olevat linkit, ja jos tuote kiinnostaa, niin ilmoittele. Tunnen nimittäin yhden Ashtonin jälleenmyyjän.

Perusteellinen käyttäjäarvio: http://www.golf-gear-review.com/review-display/3657.html

Lue lisää: Ashton golf

No ei ollu isoja cpm eroja noissa Hekkasen mittaamissa kunnon varsissa. Normaali pelaajalle ei taida ko. toimenpiteestä olla muuta hyötyä kuin mahdollinen itseluottamuksen kasvu.

Niin, miksi titaania spooniin. Hyvä kysymys. Miksi titaania draiveriin. Suurempi sweet spot ja pitemmät lyönnit?

Ajattelin käyttää titaani puu-3:sta avauksiin. Tietenkin jos terälselläkin päästää 0,83 COR:iin..hmm. Oliskohan titaani puu-3:ssa mahdollisesti suurempi sweet spot? Tilavuus ainakin saadaan keveyden asiosta tehtyä suuremmaksi.

Toisaalta jos olisivat hyödyllisä ja hyviä pelejä varmaan useampia valmistaja niitä tekisi…

Miksi titaania draiveriin? Ei, ei swetari siitä materiaalista kasva vaan nupin ja ennen kaikkea naaman isommasta koosta…

Ja teräksestä ei saada nykytekniikoin tehtyä yli 400cc nuppia, joka kestäisi vielä lyödäkin. Titaani ei ole tuohon hyvä materiaali, mutta ainoa jonka kustannukset pysyvät edes joten kuten siedettävinä tehtäessä noita mopontankin kokoisia nuppeja.

Väyläpuunuppiin on käytettävissä 10 tai useampikin gramma enemmän materiaalia ja nupin tilavuutta (samalla nupin pinta-alaa) on vähemmän, joten tuossa ei ole yhtä isoa tarvetta löytää NIIN kevyttä mutta kestävää materiaalia kuin draiverien tekoon.

Asiaa enemmän tietävät väittävät, että titaani käyttäytyy hieman ’epätasaisesti’ golfmailassa eli lyönteihin tulisi eroja teräslapoihin verrattuna. Menen ja tiedä. Spooni on tarkkuusmaila.

Pelimiehet sanovat teräksen olevan tuntumaltaan parempi kuin titaani.

Selitykseski teräksen ylivoimaan ei kelpaa se, että titaani on kallista, koska lähes kaikki ammattilaiset käyttävät terästä ja sillä tasolla kustannuksilla ei ole käytännössä mitään väliä.

Mainitsit että sinulla on Ashtonin X-1 väyläpuu. Osaisitko antaa vähän arvioita ko. nupista, kun olen ihan tosissani harkitsemassa sellaisten hankkimista ( 3 & 5). Luin kyllä antamasi linkin arvostelun, mutta myös ’second opinion’ kiinnostaa.

Mikä varsi sinulla sinä on ?

Onko tämä Ashton jällenmyyjätuttusi täältä kotimaasta vai jenkkilästä ? Jos voit, niin kerro nimi / yhteystiedot ….

tnx

Vartena on stiffi Aggressive Frenzy 80 (82g, torque 2.8, high kick point; ks. linkki). Erinomainen varsi sinänsä, mutta olisi voitu ehkä tipata hieman. Hyvä, letkeä tuntuma napakalla potkulla.

Nuppi on hyvän muotoinen ja asettuu mukavasti (square). On kuitenkin profiililtaan matala (31mm.), joten saattaa tuntua hieman matalalta tiiatessa. Olen vasta kokeillut sisätiloissa, joten mitään sen perusteellisempaa en pysty sanomaan. Pallo lähtee tosi napakasti (eli tuntuu ’kuumalta’) ja soundi on hyvä. Palaute hyvästä osumasta siis palkitsee, eikä jätä kylmäksi. Varsinkin väylältä voisin kuvitella toimivan erittäin hyvin.

Muutaman päivän sisällä tulee ulos X-1:n rinnakkaismalli X-1D hieman korkeammalla naamalla (35mm.), joka saattaa olla parempi vaihtoehto tiiausta ajatellen.

Pistä postia osoitteeseen: scoop[@]scientist.com, niin pistän yhteystietoja, yms., jos sellaisia kaipaat.

Lue lisää: Frenzy

Nimetön

Minulla on hyvä cold rolled beta titanium 15-loftinen kolmosen nuppi edullisesti jos kiinnostaa.Vastaa Arnooata@jippii.fi (HUOM! iso A-alkuun)niin vastaan tarkemmin kaikkeen mitä haluat tietää.Noin muuten mitä tulee kysymykseesi,kannattaa unohtaa moinen hölynpöly,jos lyöt suoraan ja tiedät mitä mikäkin rautasi kantaa,koska muuten tulee liikaa ajateltavaa.Oma lyönti parani heti kun lopetin liian lukemisen,ei tässä tyylipisteillä tulosta tehdä.

Mutta minä en haluaisi lyödä jatkuvaa vänkää huonon varren takia.tai no huono varsi ei sitä vielä aiheuta,vaan se että jo on huono varsi ja se sattuu olla asennettu ääriasentoon,niin kyllä se lentoon vaikuttaa varmasti.

taas tullaan tähän,että onko callyn ja taylorin vakiovarret ostamisen arvoisia????????oman mielipiteeni jo tiedättekin…

HEKKANEN,voisit joskus tehdä tutkimusta noista halpavarsista frekvenssivehkeelläsi.kuitenkin sulla joku MAS siellä nurkassa lojuu!

Kyllä mulla on tarkoitus kasata jonninmoista enemmän tai vähemmän pätevää dataa sekä jälki- että ensiasennusvarsien frekvenssien sekavuudesta. Vielä ei kovin monesta varresta ole mitattua dataa, mutta vähitellen vähitellen…

… elikkäs tuokaa vaan mieluusti niitä OEM-keppejä mulle varrenvaihtoon ;-DDD

Mulla on pull out laatikossa useampikin MAS ja frekvenssimittari pöydällä. Täytyypä joku ilta kokeilla.

Täydellisen tietämättömyyden antamalla itsevarmuudella vertaisin näitä varren värähtelyjuttuja hifistien juttuihin.

Sehän on tunnettu legenda, että kaiuttimien johtojen pitää muka olla yhtä pitkät ettei tule aikavirhettä stereotoistossa. Mutta eräs hifisti väitti tosissaan, että töpselien pitää olla samoin päin kaikissa laitteissa, että vaihtovirtasähkö on kaikissa laitteissa samassa vaiheessa. Muuten soundi on huono.

Samaa sarjaa ovat nämä golfjutut.

Ei ole nämä varsijutut ole samaa kaliberiä tässä yhteydessä, kuin mainitsemasi hifistijutut.

Jos sama varsi voi yhdessä asennossa toimia esim. firminä ja toisessa asennossa L-flexinä, niin ero on todella suuri.

#183026 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Siirretäämpäs huomio pois mun mailoista kohti varsia.. Tulin hommanneeksi spine alignment-työkalun ja täytyy myöntää että se on tähän mennessä varmaan paras ostokseni kautta aikain mailanrakentelun saralla. Mulla on pajalla varmaan parisenkymmentä irtovartta (graf ja teräs), jotka nyt sitten testailin, ja ei yhdenkään ’spine’ osunut kohdalleen siten, että oikein suunnattuna varren logo olisi symmetrisesti ylös/alaspäin, kuten ne tehtaalta tullessaan yleensä on. Tiesin toki ennestään, mitä spine alignment on, mutta en ollut käsittänyt, miten herkästi varsi tosiaankin pyrkii kohti vahvaa kohtaansa, ennenkuin pyörittelin niitä ihan itse. Olen vakuuttunut, että ’spainaamalla’ kaikki varret, saa lyönnit pienempään sektoriin. (Tämä paljon parjattu välinefriikkeily on siis sittenkin tarpeellista pelin kannalta!) PS: Täytyy vissiin oman mielenrauhan vuoksi purkaa brand new Miurat ja spainata ne, kun ei tullut tilattua spainattuna:)..

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #358170 kohteessaSpine alignment

Etusivu Foorumit Välineet Spine alignment