28.5.–4.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][14]
KilpailuaSuomalaista

Soutamista ja huopaamista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Soutamista ja huopaamista

Esillä 2 viestiä, 51 - 52 (kaikkiaan 52)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (5.7.2007 0:01:39)
    hmm… väitinköhän minä jossain, että ajoitus ei olisi osa koordinaatiota???

    En minä ainakaan väittänyt että olisit väittänyt.

    ts kirjoitti: (5.7.2007 0:01:39)
    Koordinaatiokyvyllä kyllä ainakin minun tuntemassani valmennuskielessä käsitetään kokonaisuutta, joka on koko liikkeen ja liikemallin hahmottamista. Siis vallan perkaleen paljon laajempi käsite, kuin ajoitus.

    Ei kait siitäkään ollut kyse. Vaan siitä, että koordinaatio käsittää myös prosessin, jolla hahmottamisen kohteena olevat osatekijät integroidaan osaksi kokonaissuoritusta.

    ts kirjoitti: (5.7.2007 0:01:39)
    Timing on pieni osa tuosta tässä lajissa ja käsitteenä paljon exaktimpi kuin koordinaatio.

    Ehdottomasti näin.
    Vai?
    Tai no, ihan sama. Mä vaan cippailen omaksi ilokseni.

    Nyt menee puurot ja vellit sekaisin kun joku yrittää olla näsäviisas. AJOITUS (timing) on golfissa yleisesti käytetty termi ja käytetty läpi maailman sivu. Koordinaatiota (coordination) harvemmin käytetään golfissa kun puhutaan svingitekniikasta.

    Armeijassa kouluttajani (joka muuten oli ihan kiva kusipää) tapasi sanoa, että ammattimiehet käyttävät ammattitermejä. Pitää tässäkin kohdin paikkansa.

    Toki, ellei tunne itseään golfin ammattimieheksi, tai edes ’ammattimieheksi’, kannattaa kysyä jos joku termi vaikuttaa epäselvältä, eikä tiedä mitä sillä golfin yhteydessä tarkoitetaan. Nyt ei kuitenkaan ollut siitä kyse, vaan siitä, että oltiin tarjoamassa koordinaatiota ajoituksen tilalle golf-sanastoon. Se on sama kun alkaisi protestoimaan jääkiekon ’pitkää kiekkoa’, ’eihän se kiekko pitene’, sitä pitää alkaa kutsua tästä eteenpäin ’päätykiekoksi’.

Esillä 2 viestiä, 51 - 52 (kaikkiaan 52)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #238823 kohteessaSoutamista ja huopaamista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Soutamista ja huopaamista