Aihe: Skinistä kysymys… - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Skinistä kysymys…

Etusivu Foorumit Yleistä Skinistä kysymys…

Esillä 22 viestiä, 126 - 147 (kaikkiaan 147)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Vasuri-Eiköhän noihin ole tullut jo vastaus aiemmissa viesteissäni,mutta vastataan.

1. Minun pelit loppui reiällä 16 ja siitä ei etelän-mallin mukaista sankkiota seuraa jatkorei ille,sillä Oulun mallissa ei ole pottia ennenkuin se realisoidaan voittamalla reikä tai reikiä. Periaatteessa on sama pelataanko Oulun mallia 1-116 reikää,niin kesken voi lähteä vaikka sienimettään kunhan maksaa siihen astisen tilanteen mukaan loppumaksut kohdaltaan.Minä maksoin ja muut eivät tehneet loppumaksuja reiällä 16 vaan vasta sitten,kun olivat pelanneet 18 reikää. Siksi he jatkoivat seuraavaa 17:sta reikää kahden reiän putken metsästyksenä kolmisin ja tietenkin,kun en ollut mukana ,niin potentiaalinen kahden reiän putki antaisi kolmen pelaajan panoksien mukaisen voiton realisoituessaan eikä neljän.Olisihan tuo nyt hullua,että kolmen pelaajan jatkanut ryhmä saisi neljän pelaajan mukaisen voiton.ja vielä hullumpi se neljäs joka suostuisi Oulun mallissa tuon touhun maksamaan…

2.Olisin ihan samoin kuin kaikki 18 reikääkin olisi mennyt tasan.

Sanohan mizuno, olisitko voinut poistua kiireeseen vedoten kuudentoista tasatun reiän jälkeen reiältä 17 kahden outtiin menneen avauksen jälkeen?

mojo-En ,sillä olisinhan pelannut tuota reikää ja minun voitonmahdollisuudet menivät suurella todennäköisyydellä kahden outtiin lyödyn pallon takia.Olin mukana potentiaalisessa kahden reiän voitontavoittelussa ja olisin joutunut maksamaan jonkun ne voittaessa. Toisaalta tiedän,että pelaamassamme skinissä tuo 17:sta reikä meni tasan
    ja vasta viimeisellä joku onnistui voittamaan 3 reiän putken.

Olit tyhmä kun maksoit ylipäätään mitään. Skinissä on kyse uhkapelistä, jossa ei ole ’oikeita’ sääntöjä, eikä se, mitä mahdollisesti on jossain vaiheessa sovittu, päde, jos joku muuttaa mieltään kun käy huonosti. ’Voittoja’ ei voi periä eikä tyhmyyttään maksamiaan tappioita saa mitenkään takaisin.

vieraspelaaja- Maksoin sen mikä kuuluikin eli reiän 16 mukaan ,jonka olin hyvissä ajoin noin 2 tuntia ennen ilmoittanut lopetusreiäkseni. Oletkos sinäkin syönyt niitä sieniä ?!

KL

Ette kai te enää jatka tätä ketjua?!?!?!? Säälikää jo Mizunoa ja päästäkää hänet pelaamaan skiniä/pokeria/backgammonia/mölkkyä vaikka millä säännöillä, kunhan ei meidän kanssamme.

Outtaan itseni threadin lopuksi toteamalla, että ihan hyvin voisin kuvitella pelaavani Mizunon kanssa Oululaisittain. Ei ole minulla mennyt jakeluun, vaikka ketju pitkähkö onkin, että miksi tämä ’uusi’ malli olisi niin kerettiläinen ettei sitä voi-saa-pysty pelaamaan. Kunhan asioista sovitaan etukäteen. Ehkä syy ymmärtämättömyyteeni löytyy skini-pelaamattomuudesta. Hyvin on ainakin leirit foorumilla kehittyneet puolesta ja vastaan, EHDOTTOMASTi.

Hauskaa luettavaa kaikinpuolin 😉

Mizuno kirjoitti: (11.8.2006 8:32:42)

Zapal- Oulussa olen pelannut vuodesta 2000 asti skiniä

Reippaasti viime vuosituhannella tuli itse aloitettua. Tunnustan pelaavani yleensä skinit tutussa porukassa. Onneksi 😉

Mizuno kirjoitti: (11.8.2006 8:32:42)
    Oululaisena hävettää ,ettet edes sinä ymmärrä tuon pelaamamme B-mallin syvintä olemusta ja eroa etelän=A-mallin skiniin.

Ymmärrän, mutta haluan olla eri mieltä, kuten sinäkin 😉

Kaikille ketjun lukijoille- Jotta tuo Oulun malli aukenisi myös kaikkein hitaimmilla hoksottimilla ketjua lukeneille ,niin kerron tapauksen ,jossa pelaaja (Alakuijalan Risto)
    tuli skiniin mukaan vaiheessa,jossa takana oli kolme tasattua reikää kolmen pelaajan
    taistelemana.Otimme hänet mukaan taistelemaan neljän reiän potentiaalisesta reikäputkesta neljän pelaajan voimin.Meille se sopi hyvin,sillä taistelimme nyt potentiaalisesta kolmen pelaajan neljän reikäputken voiton sijasta neljän reiän putkesta neljän pelaajan voimin eli potentiaalinen voittomahdollisuus kasvoi rahallisesti.No,seuraavakin reikä tasattiin ja vasta seuraavalla reiällä Risto onnistui voittamaan kuuden reiän putken.Eli Oulun mallin skiniin voi tulla keskenkin ja siitä voi myös lähteä ilman etelän-mallin sanktioita maksaa siirtyneistä reikäpanoksista pottiajatteluineen,sillä Oulun mallissa rahat realisoituvat vasta jonkun voittaessa jotain…

p.s. Zapal- Mizunon mielipiteet ovat faktoja ja haluan olla samaa mieltä faktojen kanssa ; )

AAH- Kävin tänään Virpiniemen rangella ja kuivan kesän(100v.) tuhot eivät näyttäisi olevan samaa luokkaa kuin Sankivaarassa.Olen ollut varovainen tähän kysymykseen vastausta miettiessäni,sillä väärää informaatiota antaessani voisin joutua tilille sanomisistani.Joka tapauksessa kuiva kesä ei ole ollut Virpiniemen kenttä-hankkeen puuhaajille mieleen,mutta hieno golfkenttä siitä tulee mitä nyt siitä olen havaintoja voinut tehdä.Ainakin rangella pallot rulli tosi hyvin…

KL

Mizuno kirjoitti: (12.8.2006 9:30:34)
    p.s. Zapal- Mizunon mielipiteet ovat faktoja ja haluan olla samaa mieltä faktojen kanssa ; )

Toi oli ihan ehdoton!! Olet sinä Mizuno aivan omassa luokassasi !

Mutta edelleenkään en ymmärrä miksi kysyit meiltä muilta mielipiteitä, kun kerran omasi ovat faktoja ja toimintasi ko. skinissä oli täysin kaikkien oululaisten pelaajien tunteman ja hyväksymän B-mallin mukaista ja siten ihan oikein. Myöskään en ymmärrä miksi kanssapelaajasi, yksi tai useampi, alkoi vääntää kanssasi kättä asiasta, joka oli kaikkien tiedossa jo pelin alkaessa ja kaikkien oululaisten skiniä pelaavien tiedossa erityisesti. Tämä jäänee minulle ikuiseksi arvoitukseksi, mutta luulen pystyväni asian kanssa elämään.

KL-Viestissä 107 vastaus …

p.s. Köysi kiristyy kohta kolmosella…öitä ; )

KL

Mizuno kirjoitti: (12.8.2006 22:54:18)
    KL-Viestissä 107 vastaus …

…. on piilotettuna niin hyvin, ettei sitä löytynyt.

Siis:
    1) Miksi kysyit toisten palstalaisten mielipiteitä ongelmaasi, jota ei ollut
    ja
    2) Miksi porukassanne oli joku, joka ei sääntöjä tuntenut

Kl- 1) Halusin kartoittaa tilanteen yleisellä tasolla ,sillä ymmärsin hyvin kaverini vaateet perustuvan A-mallin skiniin.
    2) Se kaveri oli uudessa tilanteessa(minun keskeyttäminen 16:sta) ja sovelsi
    samaa paskaa kuin te muutkin.

-Olen Clint fani ja nyt öitä…

Hra Mizuno ei suostu ymmärtämään, mikä ero on pelimuodossa, jossa tasatut reiät jäävät pötköön ja missä ne nollautuvat. Ks.Tapauksessa Mizuno halusi nussia ’potentiaaliselta’ pötkön voittajalta jo pelatun 16. reiän panoksensa, jota häneltä oikeutetusti vaadittiin. Ks keskeyttäjäpelle jaksaa jauhaa paskaa tuntikausia todennäköisesti about 50 centin ehkä korkeintaan 1 euron säästöstä. Tämä vääntö kertoo kaiken herra Mizunon lukkiutuneesta ajatusmaailmasta.

Joopa. Onneksi ketjun aloittajan tarina on pelkkä hypoteesi ja nerokkaasti aseteltu haaste palstan vääräleuoille. Kuka helvetti nyt rahapelin lopettaisi 16. reiällä..

Ditto kirjoitti: (13.8.2006 4:34:26)
    Joopa. Onneksi ketjun aloittajan tarina on pelkkä hypoteesi ja nerokkaasti aseteltu haaste palstan vääräleuoille. Kuka helvetti nyt rahapelin lopettaisi 16. reiällä..

Todellakin! Eikä ainakaan jättäisi maksamatta viimeisiä luovuttamiaan väyliä.

Hälytys torpeedojen ylipäällikkö Mizuno!

Audi on järjestämässä Audi Quattro Skins Gamet Lappeenrannassa nelikolle Karjalainen, Sandel, Ilonen ja Pilzt. Lueskelin sääntöjä ja mitä, potenttiaalinen kertymä laukeaa maksuun!!!!!!!!!!!!!!!!!

Käsittämätöntä, eikö vain? Ole ihmeessä yhteydessä järjestäjiin ja kerro kuinka skinissä toimitaan. Kaikki pelaa ja kukaan ei voita!!!

Mizuno tiedusteli toisaalla M Hekkaselta:
    ’-Olisiko sulla vasurille rauta kakkosta tai ykköstä tarjolla…myös käytetty sopisi.?!
    Onko tapahtumassa C-mallin mukainen tulonsiirto oululaisittain?

Allekirjoitan enemmistön mielipiteen.
    Onko muuten yleisimmin noudatetut skini-säännöt jossain luettavissa,
    kun en ole skiniin juuri osallistunut, mutta olen ’potentiaalinen’ rahan jakaja minäkin.

Bosco- Ei ole kyse mistään C-mallista,sillä ostaessani tuon mailan joudun siitä maksamaan täyden hinnan…Ensin tosin sain minulle sopimattoman mailan jossa vartta oli lyhennetty rauta kolmosen pituudeksi ja stiffi varsi ei antanut potkua eli jäin omasta rautakolmosestakin 20-30 metriä.Nyt tänään Hekkanen tuo minulle ’pätkimättömän’ rautakakkosen regulaaria vastaavalla varrella ja odotan innolla kokeilemaan pääsyä.
    Tuo rautakakkonen on tarpeen ,jos draivi katoaa kuten minun tapauksessa,mutta vain toimiessaan eli en ole skinissä ulkona heti toimimattoman draivin jälkeen vaan tukevasti väylällä ja lipusta noin 130-100 metrin päässä,sillä oletan lyöväni rautakakkosella 20-30 metriä pitemmälle kuin rautakolmosellani…

Teeshot- Tuota alkuperäistä A-mallin skinin pidetään kirjoittamattoman skinin kantaisänä,mutta pelataan sitä monella muulla tavallakin.Jossakin skinissä ei tasattuja
    reikiä laiteta maksuun vaan vain voitetut eli sopii hyvin kahden pelaajan skiniksi,jotka
    pelaavat esim. pullakahvista tai kaljasta ja vain puolikkaan kerrallaan.

Äijjä- Ilonen ja kumppanit pelaavat A-mallin skiniä ja tässä lainaus kisatiedotteesta:

Pelin kulku

Nelikko pelaa toisiaan vastaan yhdeksän reikää, joilla jokaisella on oma hintansa. Reiän

voittaja vie aina reikäkohtaisen potin. Jos reikä tasataan yhden tai useamman pelaajan

kesken, siirtyy kyseisen reiän ”potti” seuraavalle reiälle jälleen kaikkien tavoiteltavaksi.

Näin peli etenee yhdeksän reikää, ellei uusinta reikää viimeisen skinipotin voittajan

selvittämiseksi tarvita.

-Eli ,jos heillä ei olisi tuota uusintaa ,niin he pelaisivat B-mallin skiniä ja jos kaikki reiät menisivät siinä tasan ei kukaan saisi 5000 egen palkintorahojakaan ,joka olisi ammattilaisen kauhistus eli pelata ilman palkkaa….

-Tapahtui tänään kahden ryhmän n.s. sokkoskinissä. Yksi pelaajista kesken kierrosta oli epävarma ehtisikö lentokoneeseen ja jätti yhdelle ryhmässämme rahaa koko kierroksen peleihin jo alkurei illä. Hän oli tehnyt jo kolme birdietä ilman birdie-lisää ilmoittaessaan koneen lähtöajasta. Kun nyt oli kyse sokkoskinistä kahden ryhmän välillä
    ja yhden keskeyttämisestä toisesta ryhmästä,niin en ole itsekkään ihan varma voiko siitä
    lähteäkkään ilman seurauksia,sillä kahden ryhmän välistä chippikisaa ei ole olemassakaan… Kaikki mikä oli niin selvää ja mielipiteeni vahva normaaliskineissä
    tuli tässä käytännön tilanteessa uuden pohdinnan kohteeksi.

Pohtikaa…

Esillä 22 viestiä, 126 - 147 (kaikkiaan 147)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488680 kohteessaSkinistä kysymys…

Etusivu Foorumit Yleistä Skinistä kysymys…