Aihe: Sitoutuneeksiko - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Sitoutuneeksiko

Etusivu Foorumit Yleistä Sitoutuneeksiko

Esillä 17 viestiä, 51 - 67 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 11:16:27)

sdriver kirjoitti: (26.4.2012 11:12:30)

Juu selvästi on henkisesti persu. Lisäksi toistaiseksi vielä täysin vahvistamattomien kuulopuheiden myötä hän tykkää myös tanssia lampaiden kanssa. Tunnelmaan sopivan värinen kravatti kaulassa.

Onneksi se on vielä jäänyt tanssiin, sillä toistaiseksi vahvistamattomien tietolähteiden perusteella olen kuullut sinun menneen niiden kanssa vielä pitemmälle.

Vai tanssii se chip lampaitten kanssa ns. ruotsalaistuntumassa.
    Taitaa olla vielä pinkinväriset ruutuhousut jalassa henkselien paukuttelusta päätellen.

Johtaja XXL kirjoitti: (26.4.2012 13:03:22)

Lavantauti kirjoitti: (26.4.2012 12:01:13)
    Onko jollain kentällä siis lammas, jota vain osakkaat saa panna?

t: epätietoinen osakas Uudeltamaalta

Ja pannaanko pituusjärjestyksessä vai osakesarjan mukaan?

kysyy lyhyempi A-sarjan osakas Helsingistä

File on hyvä panna joskus marinoitumaan, mutta onko tuo paikka jota vahvasti epäilen teidän tarkoittavan nyt kuitenkaan se sopivin. Johtajan tuntien alkaa hieman lampaan puolesta tuntemaan sääliä, joka ei kuitenkaan tunteena oli verrattavissa siihen kauhuun, jota lammas osakasjoukon lähestyessä arvatenkin tuntee.

tuplabogi kirjoitti: (26.4.2012 13:03:50)

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 11:16:27)

Juu selvästi on henkisesti persu. Lisäksi toistaiseksi vielä täysin vahvistamattomien kuulopuheiden myötä hän tykkää myös tanssia lampaiden kanssa. Tunnelmaan sopivan värinen kravatti kaulassa.

Onneksi se on vielä jäänyt tanssiin, sillä toistaiseksi vahvistamattomien tietolähteiden perusteella olen kuullut sinun menneen niiden kanssa vielä pitemmälle.

Taitaa olla vielä pinkinväriset ruutuhousut jalassa henkselien paukuttelusta päätellen.

Tarpeeton yleistys. Aina ei pidä luulla, että se mikä koskee sinua itseäsi, olisi jotenkin tavanomaista muidenkin keskuudessa.

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 13:39:02)

tuplabogi kirjoitti: (26.4.2012 13:03:50)

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 11:16:27)

Tarpeeton yleistys. Aina ei pidä luulla, että se mikä koskee sinua itseäsi, olisi jotenkin tavanomaista muidenkin keskuudessa.

Siinä olet oikeassa,että mikä koskee sinua itseäsi,olisi jotenkin tavanomaista muidenkin keskuudessa.

Olisko tää luu loppuunkaluttu. Osallistujat punnittu ja kevyiksi havaittu

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 14:21:48)

Kyllä se on chippi jo loppuunkaluttu ja chippi kevyeksi havaittu ja jäänyt yksin omine mielipiteineen.

ts

tuplabogi kirjoitti: (26.4.2012 15:19:09)

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 14:21:48)

Kyllä se on chippi jo loppuunkaluttu ja chippi kevyeksi havaittu ja jäänyt yksin omine mielipiteineen.

Ei lainkaan loppuunkaluttu. Esim viime reissulla monen viheriön tuntumassa minun toinen chippini oli jo varsin kelvollinen. Siinä sitä kaluttavaa riittäisi. Taidanpa painua Tanskaan kokeilemaan meniskö siellä paremmin.

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 10:01:55)

Ballmarker kirjoitti: (26.4.2012 6:03:06)

salmon kirjoitti: (26.4.2012 1:11:06)
    Chip on huumorimies.

Niin…. se on sitä perussuomalaista huumoria, johon menneen talven mittaan on useassa eri yhteydessä saatu tutustua….

En tunne tuota perussuomalaista huumoria yhtä hyvin kuin sinä, mutta sekin lienee paremmin ymmärrettävissä kuin tuo kommunistinen maailmankatsomus, jonka mukaan toisten kenttä on minunkin ja meidän kaikkien yhteinen kenttä.

Tästä huitaisusta tuli täydellinen huti.

Niin kauan kun olen tälle foorumille kirjoitellut, olen johdonmukaisesti puolustanut golfyhtiöiden osakkaiden oikeutta päättää omistamiensa kenttien käytöstä ja käyttöehdoista. Tätä itsestäänselvyyttä ei tietääkseni kukaan muukaan ole täällä koskaan kyseenalaistanut.

Se, että olen joskus käsitellyt kriittisesti golfosakkeen omistamisen ihanuutta, on kokonaan toinen asia. Tottakai osakkaita ja rahoittajia tarvittiin silloin kun kenttiä rakennettiin, ei niitä muuten olisi syntynyt. Olen itsekin ollut mukana osakkaana erään golfyhtiön alkuvaiheissa.

Nyt ajat ovat toiset kuin silloin. Kentät ovat valmiina, ja niiden käyttöehdoista päättävät luonnollisesti kenttäyhtiöiden osakkaat. Ilmaiseksi kenttiä ei käytä kukaan (paitsi eräät täällä toisessa ketjussa mainitut erityisryhmät). Kaikki käyttäjät, niin osakkaat, pelioikeuden vuokraajat kuin greenfee-pelaajatkin, maksavat kenttien käytöstä juuri sen maksun mikä kenttäyhtiöiden osakaskokouksissa päätetään. Näillä maksuilla rahoitetaan kenttien ylläpito.

Vaikea ymmärtää tuota lapsellista heittoasi ’kommunistisesta maailmankatsomuksesta’ ja ’kaikkien yhteisestä kentästä’. Toistan vielä: kukaan ei ole missään yhteydessä kyseenalaistanut golfyhtiöiden osakkaiden oikeutta päättää niistä maksuista ja muista ehdoista, joilla pelaaminen heidän kentällään tapahtuu (tai vaikka sulkea kenttä ulkopuolisilta). Ihan itse osakkaat niistä vapaasti päättävät – tietenkin.

Chip. miksi jatkuvasti vääristelet tätä asiaa? Onko kysymyksessä tiukalle juurtunut asennevamma?

Ballmarker kirjoitti: (26.4.2012 18:42:29)

Chip on huumorimies.

Niin…. se on sitä perussuomalaista huumoria, johon menneen talven mittaan on useassa eri yhteydessä saatu tutustua….

En tunne tuota perussuomalaista huumoria yhtä hyvin kuin sinä, mutta sekin lienee paremmin ymmärrettävissä kuin tuo kommunistinen maailmankatsomus, jonka mukaan toisten kenttä on minunkin ja meidän kaikkien yhteinen kenttä.

Niin kauan kun olen tälle foorumille kirjoitellut, olen johdonmukaisesti puolustanut golfyhtiöiden osakkaiden oikeutta päättää omistamiensa kenttien käytöstä ja käyttöehdoista. Tätä itsestäänselvyyttä ei tietääkseni kukaan muukaan ole täällä koskaan kyseenalaistanut.

Se, että olen joskus käsitellyt kriittisesti golfosakkeen omistamisen ihanuutta, on kokonaan toinen asia. Tottakai osakkaita ja rahoittajia tarvittiin silloin kun kenttiä rakennettiin, ei niitä muuten olisi syntynyt. Olen itsekin ollut mukana osakkaana erään golfyhtiön alkuvaiheissa.

Nyt ajat ovat toiset kuin silloin. Kentät ovat valmiina, ja niiden käyttöehdoista päättävät luonnollisesti kenttäyhtiöiden osakkaat. Ilmaiseksi kenttiä ei käytä kukaan (paitsi eräät täällä toisessa ketjussa mainitut erityisryhmät). Kaikki käyttäjät, niin osakkaat, pelioikeuden vuokraajat kuin greenfee-pelaajatkin, maksavat kenttien käytöstä juuri sen maksun mikä kenttäyhtiöiden osakaskokouksissa päätetään. Näillä maksuilla rahoitetaan kenttien ylläpito.

Vaikea ymmärtää tuota lapsellista heittoasi ’kommunistisesta maailmankatsomuksesta’ ja ’kaikkien yhteisestä kentästä’. Toistan vielä: kukaan ei ole missään yhteydessä kyseenalaistanut golfyhtiöiden osakkaiden oikeutta päättää niistä maksuista ja muista ehdoista, joilla pelaaminen heidän kentällään tapahtuu (tai vaikka sulkea kenttä ulkopuolisilta). Ihan itse osakkaat niistä vapaasti päättävät – tietenkin.

Chip. miksi jatkuvasti vääristelet tätä asiaa? Onko kysymyksessä tiukalle juurtunut asennevamma?

Tilittää mies, joka on juuri hetkeä aikaisemmin merkannut pallonsa ihan väärään paikkaan!

Ps. Kommunistivertaus toimii aina.

Chip Greenside kirjoitti: (26.4.2012 21:14:23)

Ballmarker kirjoitti: (26.4.2012 18:42:29)

Chip on huumorimies.

Tilittää mies, joka on juuri hetkeä aikaisemmin merkannut pallonsa ihan väärään paikkaan!

Ps. Kommunistivertaus toimii aina.

Näin on chipin tapauksessa ,kun itsestään kertoo,niin vertaus on aina kohdallaan.

Ja takaisin asiaan kolhooseista ym. kaalinkasvatukseen sopivimmista mielipiteistä

Driving Force kirjoitti: (25.4.2012 21:53:59)
    Perheenjäsen kyllä pääsee Pickalassa seuran jäseneksi, mutta ei hän kentälle mitään pelioikeutta sillä saa. Toki hieman alennusta tavallisen vieraspelaajan greenfee-hinnoista.

Kylpylä? Neljäs kenttä? Älä unta näe…

Tässä onnistuin llaittamaan taas omat sanani ristiin, kun tosiaankin tarkoitin, että saa pelata ja varata aikoja samoin kuin pelioikeudenhalltijat, tuoda vieraita, ja vaikka pelaisikin ilman varsinaista pelioikeuden haltijaa, niin saa saman alennuksen kierrosmaksuista. Pelioikeuden vuokrahinnalla pelaakin sitten jo 40 kierrosta golfia Pickalassa, joka ainakin toisen ketjun statistiikkaan katsoen on keskiarvoa enemmän. Itsellenikään ei taida tuota 40 kierrosta joka vuosi tulla Pickalassa, kun lomat pelaa pääosin muualla. Tämän lisäksihän perheenjäsenet pääsee myöskin nauttimaan seuran iloisista tapahtumista ja pääsevät sitten vielä lokkeilemaan muille kentille. Eli näen tämän selkeänä etuna, viiden hengen perheessä, jossa osa on näitä satunnaisgolffareita, niin tulee homma edullisemmaksi tällä tavalla.

Tulevana osakkeen omistajana tulen kyllä tuota 4:ttäkin kenttää kannattamaan, jos sellainen asialistalle tulee ja rahoitus saadaan järkevälle pohjalle. Tuosta kylpylästä en nyt ole niin varma.

Kiitokset virkeästä keskustelusta.

Neljäs kenttä! Sehän tarkoittaa lyhyellä matikalla C-osakkeen hinnaksi 2500€.

Kyllä se kylpyläkin sinne ’järjestyy’, älä ole huolissasi. Kehittyvä keskus kuitenkin ja ainutlaatuiset suunnitelmat.

Ulla Heikkinen kirjoitti: (26.4.2012 22:52:00)

Matematiikka ei ollut koulussa mitenkään lempiaineeni, joten tiedostan puutteeni tässä lajissa. Voitko Ulla hieman avata sitä yhtälöä, jolla neljäs kenttä vie C-osakkeen hinnan 2500€:een?

Ballmarker kirjoitti: (27.4.2012 7:01:26)

Matematiikka ei ollut koulussa mitenkään lempiaineeni, joten tiedostan puutteeni tässä lajissa. Voitko Ulla hieman avata sitä yhtälöä, jolla neljäs kenttä vie C-osakkeen hinnan 2500€:een?

Tämä tulee varmasti siitä, että kun neljäs kenttä päätettiin rakentaa, rahoitus ei ollut kunnossa, osakkeita myytiin vain 50 % suunnitellusta ja joten osakkaiden velkataakka nousi 2500 euroon per C-osake, joka suoraan heijastuu osakkeen hintaan….tätä odotellessa. Parempi sijoitus se on kuitenkin kuin erään suuren suomalaisen osakeyhtiön osake, arvosta säilyi kuitenkin puolet ja kun velka on maksettu, niin sehän voi jopa hieman nousta, tosin silloin ylläpitokulut ja näin ollen vastike on vastaavasti noussut noin 15 %. Tämän vaikutusta hintaan en lähde spekuloimaan.

HipHei,

Jos neljäs kenttä tulee, niin sillehän emme voi mitään.

TeeAPee kirjoitti: (27.4.2012 19:14:33)

Ballmarker kirjoitti: (27.4.2012 7:01:26)

Tämä tulee varmasti siitä, että kun neljäs kenttä päätettiin rakentaa, rahoitus ei ollut kunnossa, osakkeita myytiin vain 50 % suunnitellusta ja joten osakkaiden velkataakka nousi 2500 euroon per C-osake, joka suoraan heijastuu osakkeen hintaan….tätä odotellessa. Parempi sijoitus se on kuitenkin kuin erään suuren suomalaisen osakeyhtiön osake, arvosta säilyi kuitenkin puolet ja kun velka on maksettu, niin sehän voi jopa hieman nousta, tosin silloin ylläpitokulut ja näin ollen vastike on vastaavasti noussut noin 15 %. Tämän vaikutusta hintaan en lähde spekuloimaan.

Esillä 17 viestiä, 51 - 67 (kaikkiaan 67)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #427253 kohteessaSitoutuneeksiko

Etusivu Foorumit Yleistä Sitoutuneeksiko