14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][18]
KilpailuaSuomalaista

Sitoutumattomuus ongelma ratkaistu yksinkertaisella matemaattisella kaavalla;)

Etusivu Foorumit Yleistä Sitoutumattomuus ongelma ratkaistu yksinkertaisella matemaattisella kaavalla;)

Esillä 18 viestiä, 76 - 93 (kaikkiaan 93)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #450930 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 17:30:32)

    Diletantti kirjoitti: (19.11.2010 17:08:08)

    Marx kirjoitti: (19.11.2010 15:59:21)

    Diletantti kirjoitti: (19.11.2010 15:29:12)

    Täysin samaa mieltä Hörhön kanssa. Tästä vastavuoroisuudesta tuli mieleen, että eikö seurojen ja kenttien välisen epäpyhän allianssin voisi jo purkaa, jolloin samalla voitaisiin luopua kenttien / seurojen välisestä pakollisesta vierailuoikeudesta.

    Jos se puretaan niin silloinhan meitä vanhanliitonihmisiä on johdettu harhaan. Miksi muuten olisimme hankkineet osaketta ja sitoutuneet jos ei tuota vastavuoroisuusperiaatetta olisi ollut. Kaikihan olisi sidottuja yhteen kenttään ja sehän just on asvtoin esimerkiksi kaikkien sitoutumattomien periaatteita. Miksi se sii pitäisi pakottaa sotoutuneille.

    Ainoastaan vastavuoroisuuteen pakottaminen päättyisi. GF-pelaaminen säilyisi kutakuinkin ennallaan, mutta todennäköisesti korkeammilla hinnoilla. Jos alalle kerran kaivataan markkinataloutta ja vapaaehtoisuutta (eikä äidin apua pyllyn pyyhkimisessä) tulisi vastavuoroisuudenkin olla vapaaehtoista, ei liiton pakottamaa.

    Vieraspelaaminen jatkuisi siis edelleen, mutta aidosti markkinaehtoisesti. Ne, jotka ylläpitävät tasokkaampaa kenttää, pääsisivät vastavuoroisuuden periaatteella pelaamaan tasokkaimmille kentille edullisemmin, koska he vastaavasti päästäisivät toisten tasokkaampien kenttien omistajat omalle kentälleen edullisemmin.

    Hörhön esimerkkiä käyttääkseni Masterin osakkeenomistajien ei kannata tehdä yhteistyötä Ruukin osakkeenomistajien kanssa, ainakaan tasahinnoittelulla, koska vaihdettavat tuotteet ovat epäsuhteessa. Sen sijaan Masterin ja Sarfvikin (tai Pickalan ja Hirsalan) kannattaisi tehdä yhteistyötä ja sallia vastavuoroiset vierailut edullisemmalla GF:llä. Jäljelle jääviä aikoja myytäisiin muille vieraspelaajille, mutta vapaiden aikojen vähentyessä GF-hinnat väistämättä nousevat.

    Mun mielestä on tosi hienoa että golfin etikettiin liittyvät hienot periaatteet heitetään romukoppaan sen takia että jotkut eivät millään suostu käsittämään tämän lajin sosiaalisuutta, vieraanvaraisuutta ja kentästä huolehtimista ja suostu maksamaan siitä edes vähän enempää. Kyllä se golf lajina sillä tavalla menee huimasti eteenpäin ja suosio kasvaa. Tätäkö lajilta oikeasti halutaan?

    No oma arvaus on ettei noin tule käymään, mutta saahan sitä urputtaa hienoine ideoineen, vain minä itse ajattelulla ja puhtailla markkinatalouden lainalaisuus vaatimuksilla.

    Kyllä noita keskusteluja ns. premium-kenttien kesken on käyty. Keskinäisiä alempia greenfee-hintojakin on jo sovellettu.

    Vastavuoroisuuteen pakottaminen tuskin tulee poistumaan, mutta keskinäinen hinnoittelu saattaa muuttua ja tästä on jo ensiaskeleet otettu.

    #450931 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 17:30:32)
    Mun mielestä on tosi hienoa että golfin etikettiin liittyvät hienot periaatteet heitetään romukoppaan sen takia että jotkut eivät millään suostu käsittämään tämän lajin sosiaalisuutta, vieraanvaraisuutta ja kentästä huolehtimista ja suostu maksamaan siitä edes vähän enempää.

    Ja mua korpeaa kybällä kun joku yrittää käyttää golfin etikettiä tai periaatteita noin väärin tulkittuna.
    Rauski: laita mulle lainaus siitä kohta säännöistä tai etiketistä jossa puhutaan kenenkään maksamisesta mitään.

    Yritä ymmärtää, suomalainen osake-golf on irvikuva oikeasta pallonlyömisestä vapailla nummilla.

    #450932 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (19.11.2010 23:10:16)

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 17:30:32)
    Mun mielestä on tosi hienoa että golfin etikettiin liittyvät hienot periaatteet heitetään romukoppaan sen takia että jotkut eivät millään suostu käsittämään tämän lajin sosiaalisuutta, vieraanvaraisuutta ja kentästä huolehtimista ja suostu maksamaan siitä edes vähän enempää.

    Ja mua korpeaa kybällä kun joku yrittää käyttää golfin etikettiä tai periaatteita noin väärin tulkittuna.
    Rauski: laita mulle lainaus siitä kohta säännöistä tai etiketistä jossa puhutaan kenenkään maksamisesta mitään.

    Yritä ymmärtää, suomalainen osake-golf on irvikuva oikeasta pallonlyömisestä vapailla nummilla.

    Taksikuski Dublinista on täysin oikeassa. Mikään ei estä golfin pelaamista vapailla nummilla myös Suomessa.

    Tosin, ne muutamat hehtaarit, joilla meidän säälittävä golfkenttämme sijaitsee, eivät ole vapiata nummia.

    #450933 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (19.11.2010 23:10:16)

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 17:30:32)
    Mun mielestä on tosi hienoa että golfin etikettiin liittyvät hienot periaatteet heitetään romukoppaan sen takia että jotkut eivät millään suostu käsittämään tämän lajin sosiaalisuutta, vieraanvaraisuutta ja kentästä huolehtimista ja suostu maksamaan siitä edes vähän enempää.

    Ja mua korpeaa kybällä kun joku yrittää käyttää golfin etikettiä tai periaatteita noin väärin tulkittuna.
    Rauski: laita mulle lainaus siitä kohta säännöistä tai etiketistä jossa puhutaan kenenkään maksamisesta mitään.

    Yritä ymmärtää, suomalainen osake-golf on irvikuva oikeasta pallonlyömisestä vapailla nummilla.

    Kyllä minusta Rauski on ihan oikeilla jäljillä. En kylläkään ole golfannut Skotlannin nummilla mutta kylläkin Englannin sellaisilla ja siellä olivat hyvät tavat kunniassa.

    #450934 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    [***

    Ei kun pelaajan aivoindeksin mukaan.

    Mikä on aivoindeksi???????

    #450935 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (19.11.2010 23:10:16)

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 17:30:32)
    Mun mielestä on tosi hienoa että golfin etikettiin liittyvät hienot periaatteet heitetään romukoppaan sen takia että jotkut eivät millään suostu käsittämään tämän lajin sosiaalisuutta, vieraanvaraisuutta ja kentästä huolehtimista ja suostu maksamaan siitä edes vähän enempää.

    Ja mua korpeaa kybällä kun joku yrittää käyttää golfin etikettiä tai periaatteita noin väärin tulkittuna.
    Rauski: laita mulle lainaus siitä kohta säännöistä tai etiketistä jossa puhutaan kenenkään maksamisesta mitään.

    Yritä ymmärtää, suomalainen osake-golf on irvikuva oikeasta pallonlyömisestä vapailla nummilla.

    Mua korpeaa taas typerykset (tuossta oli muitakin voiamakkampia sanoja tilalle), jotka eivät ole ymmärtäneet lajista ja sen harrastamisesta mitään. No jos puhutaan kentän kunnosta huolehtimisesta niin luuletko aikuisten oikeasti että siinä tarkoitetaan vain ja ainoastaan divottien paikalleen laittoa ja pallonjälkien korjaamisesta. Onko ikinä tullut mieleen mitä muuta se voisi tarkoittaa? Luuletko että noilla parilla toimenpiteellä kenttä on huippukunnossa? Miksi joku maksaa ennakkoon pelaamisestaan seuraavalle kaudelle, senkä takia että seura saa rahaa, jep saa rahaa ja mihin? Eikö herätä yhtään älynystyröitä? Miksi pitää olla tyhmä? Miksi tuollainen teksti eikö omatunto olekaan puhdas? Miksi sinne seuraan maksetaan mm. hoitovastike nimellä oleva raha? Mitä sillä tehdään? Mitä jos ei maksa sellaista mihinkään? Mitä tarkoittaa hoitovastike, toimarin palkkaako, vain? Mitä tarkoittaa greenfee, halpispelaajan unelmaako, että välttyy osallistumasta kentän hoitoon ja investointeihin? Aivan kuten golfin säännöissä ja etiketissä pitää ymmärtää myös asioiden laajempi kokonaisuus ja niiden henki. Mutta tuohan on aivan liikaa vaadittu, eiks je?

    Ei enempää tällä kertaa, mutta tuostakin itsestäänselvyydestä aletaan vääntää asiat niinkuin minä itse sen tulkisten ja näen ja saan omatuntoni puhtaaksi.

    #450936 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 23:48:05)
    Mua korpeaa taas typerykset (tuossta oli muitakin voiamakkampia sanoja tilalle), jotka eivät ole ymmärtäneet lajista ja sen harrastamisesta mitään.

    Rauski hyvä, sä vaahtoat asiasta hyvin kapealla sektorilla. Kaikissa lajin suurmaissa golf on laji kaikkien muiden joukossa ja kunnallisille kentille pääsee pelaanmaan kuka tahansa kohtuullisella korvauksella.

    Yritä ymmärtää että Suomi on vetänyt aivan uniikin ladun tämän lajin genreen näillä sitoutumis-kuviollaan. Tämä ei liity millään tavalla Golfiin. Tämä on puhtaasti suomalaisuuteen liittyvä asia.

    #450937 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (20.11.2010 12:06:51)

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 23:48:05)
    Mua korpeaa taas typerykset (tuossta oli muitakin voiamakkampia sanoja tilalle), jotka eivät ole ymmärtäneet lajista ja sen harrastamisesta mitään.

    Rauski hyvä, sä vaahtoat asiasta hyvin kapealla sektorilla. Kaikissa lajin suurmaissa golf on laji kaikkien muiden joukossa ja kunnallisille kentille pääsee pelaanmaan kuka tahansa kohtuullisella korvauksella.

    Yritä ymmärtää että Suomi on vetänyt aivan uniikin ladun tämän lajin genreen näillä sitoutumis-kuviollaan. Tämä ei liity millään tavalla Golfiin. Tämä on puhtaasti suomalaisuuteen liittyvä asia.

    En minä tätä nyt aivan uniikisi sanoisi. Kyllä maailma on väärällään golf-kenttiä, joilla sitoutumisen vaatimus on paljon korkeammalla tasolla. Ja löytyy maita myös euroopasta, joissa pelaaminen tavalliselle pulliaiselle on käytännössä mahdotonta kotimaassaan.
    Eikä suomalaisia kenttiä voi syyttää kunnallisten kenttien puutteesta.
    Tai oikeastaan voi siinä mielessä, että nykyiset kentät mahdollistavat golfin harrastamisen edullisesti ilmankin niitä 😉

    #450938 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (20.11.2010 12:06:51)

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 23:48:05)
    Mua korpeaa taas typerykset (tuossta oli muitakin voiamakkampia sanoja tilalle), jotka eivät ole ymmärtäneet lajista ja sen harrastamisesta mitään.

    Rauski hyvä, sä vaahtoat asiasta hyvin kapealla sektorilla. Kaikissa lajin suurmaissa golf on laji kaikkien muiden joukossa ja kunnallisille kentille pääsee pelaanmaan kuka tahansa kohtuullisella korvauksella.

    Yritä ymmärtää että Suomi on vetänyt aivan uniikin ladun tämän lajin genreen näillä sitoutumis-kuviollaan. Tämä ei liity millään tavalla Golfiin. Tämä on puhtaasti suomalaisuuteen liittyvä asia.

    Kuka on Suomi ja miten se Suomi on vetänyt tavan pelata ja päättää miten täällä pelataan? Musta on hyvä että Suomessakin pääsee pelaamaan kunnallisille kentille ihan niin paljon kuin haluaa ja todella paljon edullisemmin kuin missään muualla maailmassa.

    #450939 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (20.11.2010 12:29:32)
    Kuka on Suomi ja miten se Suomi on vetänyt tavan pelata ja päättää miten täällä pelataan? Musta on hyvä että Suomessakin pääsee pelaamaan kunnallisille kentille ihan niin paljon kuin haluaa ja todella paljon edullisemmin kuin missään muualla maailmassa.

    Nyt vaikuttaa siltä että kouraan on sattunut väärän värisiä pillereitä jo toinen päivä putkeen. 😉

    #450940 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (20.11.2010 12:37:37)

    Rauski kirjoitti: (20.11.2010 12:29:32)
    Kuka on Suomi ja miten se Suomi on vetänyt tavan pelata ja päättää miten täällä pelataan? Musta on hyvä että Suomessakin pääsee pelaamaan kunnallisille kentille ihan niin paljon kuin haluaa ja todella paljon edullisemmin kuin missään muualla maailmassa.

    Nyt vaikuttaa siltä että kouraan on sattunut väärän värisiä pillereitä jo toinen päivä putkeen. 😉

    Jep, hienoa perustelua ja arvostettavia mielipiteitä.

    #450941 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Rauski kirjoitti: (20.11.2010 12:42:24)
    Jep, hienoa perustelua ja arvostettavia mielipiteitä.

    Kaikella kunnioituksella, olen taksikuskin kanssa täsmälleen samaa mieltä. On se kumma kun ei yksinkertaisetkaan asiat tunnu menevän jakeluun vaikka on sata kertaa ja vissiin sadassa ketjussa kerrottu.

    #450942 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Tiedän ettei pitäisi kaikkeen sorkkia, mutta…

    KUNNALLNEN GOLFKENTTÄ – Mitä se tarkoittaa?

    Eli mun mielestä keskustelu ohjautuu nyky-yhteiskunnassa taas helposti väärin. Mietitään miten kunnat/valtio on aikoinaan tehnyt sitä ja sitä…

    Eihän ne nykyään näin toimi. Kaikki vähänkin suuremmat jutut, tehdään yhteistyössä kunnan kanssa, kunta kaavoittaa, antaa liikuntapaikoille markkinahintaa alhaisemman vuokran, erityistapauksissa voi toimia takaajana, rakentaa itse kiinteistön jne. Mutta ilman yrittäjää ei näistä enää tule mitään. Usein aloitteetkin lähtevät yrittäjiltä kunnille päin, ei päinvastoin. Olen oikeasti tehnyt opintomatkoja golfin parissa 10 vuotta, kahdeksan vuotta asunut Ruotsissa. Kunnallisilla kentillä on yrittäjä – ei kunta niitä itse pyöritä, eikä nykyään edes rakenna!

    Ja itse olen valmis vaikka heti tekemään näitä kunnallisia golfkenttiä Kehä 3 varteen, jos saan kunnalta maat vuokralle järkevään hintaan (en tarvi niin halpaa vuokraa kuin Tali) ja kaavoitusapua. Eli liitto jos oikeasti haluaisi lisää kenttiä Suomeen, etsisi yrittäjiä (olen valmis heti) ja lähtisi yhdessä kuntien/kaupunkien kanssa tätä ajamaan. WIN-WIN tilanne kaikille! Eikä ne kenttien teot niin kalliita ole, kun ei tarvi tehdä mitään miljoona klubeja ja infraa! Takaisinmaksu aika yrittäjälle max. kymmenen vuotta, jos liiton jätkät ei hörheile välissä sekoittamassa markkinatalouden toimintaa.

    Katsokaa kaikkea tämän päivän vähänkin suurempaa liikuntarakentamista, vaikka siellä on kaupungit/kunnat mukana, niin on siellä yrittäjäkin vahvasti ja valmis ottamaan projekteihin omaa riskiä, ei niitä muuten enää tänä päivänä synny! Vihdissä on kaikki yrittäjävetoista, paitsi jalkapallo ja yleisurheilukentät (jäähallit, tennishallit, palloiluhallit, kuntosalit, sählyhallit, hiihtoladut, laskettelu, golf). Jäähallikin tehtiin yksityisellä rahalla ja nyt jo toinen. Kunta tarjos halvan vuokramaan ja kaavoitusapua. Espoossa jo fudiskin on menossa yrittäjävetoiseen malliin!

    Tervetuloa 2010-luvulle, niille jotka luulee, että kunta tekee kentän ja lähtee sitä pyörittämään itse kuntana….

    #450943 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Taksikuski Dublinista kirjoitti: (20.11.2010 12:06:51)

    Rauski kirjoitti: (19.11.2010 23:48:05)
    Mua korpeaa taas typerykset (tuossta oli muitakin voiamakkampia sanoja tilalle), jotka eivät ole ymmärtäneet lajista ja sen harrastamisesta mitään.

    Rauski hyvä, sä vaahtoat asiasta hyvin kapealla sektorilla. Kaikissa lajin suurmaissa golf on laji kaikkien muiden joukossa ja kunnallisille kentille pääsee pelaanmaan kuka tahansa kohtuullisella korvauksella.

    Yritä ymmärtää että Suomi on vetänyt aivan uniikin ladun tämän lajin genreen näillä sitoutumis-kuviollaan. Tämä ei liity millään tavalla Golfiin. Tämä on puhtaasti suomalaisuuteen liittyvä asia.

    Kyllä tällä kertaa taksisuhari vetäisi kunnon hudin. Jo 1700-luvulla, kun peliä pelattiin vain Brittein saarilla, kenttien ylläpito oli golfseurojen vastuulla ja rahat kerättiin sitoutuneiden golfareiden vuosittaisista maksuista. Olkoonkin, että nämä olivat pääasiassa parempituloisia. Tähän aikaan rahvaalla ei ollut juurikaan asiaa golfin pariin, sen verran isoja nuo maksut olivat. Caddiet tietysti poikkeuksena.

    Kunnallisia kenttiä ei todellakaan ollut. Maaperä, missä kentät sijaitsivat olivat toki yleensä yhteistä maata mutta jossain vaiheessa kunnat kuitenkin myivät maat rahantarpeeseensa golfklubeille.

    Golf pyöri vahvasti seuratoiminnan ympärillä, erilaisia golfklubeja muodostettiin useitakin yhdelle kentälle. 1800-luvun alkupuoliskolla koko golf pelinä oli kuolla kun pelaajien mielenkiinto laski ja halukkuus pulittaa laskevista jäsenmääristä johtuvia nousevia rahasummia kenttien ylläpitoon. Vain hillitön vedonlyönti ja siihen liittyvät näytösmatsit pitivät pelin hengissä vaikeiden vuosien yli.

    Lienee turha mainita ettei p&p kenttiä ollut olemassa eikä niitä syntynytkään ennen kuin 1900-luvulla. Muutama play-kenttä (ei tarvinnut maksaa) oli kenttien syntyolosuhteista johtuen (maat omisti esimerkiksi kirkko tai ne oli testamentattu ikiajoiksi ’kaupunkilaisten käyttöön’, näin esim. St Andrewsissa.

    Joten, Suomi ei suinkaan vetele omia uriaan tässäkään asiassa, toimintakulttuuri on ehkä omaksuttu muutaman sadan vuoden takaa.

    #450944 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    McEwan kirjoitti: (20.11.2010 13:53:37)
    Kyllä tällä kertaa taksisuhari vetäisi kunnon hudin. Jo 1700-luvulla, kun peliä pelattiin vain Brittein saarilla, kenttien ylläpito oli golfseurojen vastuulla ja rahat kerättiin sitoutuneiden golfareiden vuosittaisista maksuista. Olkoonkin, että nämä olivat pääasiassa parempituloisia. Tähän aikaan rahvaalla ei ollut juurikaan asiaa golfin pariin, sen verran isoja nuo maksut olivat. Caddiet tietysti poikkeuksena.

    Kunnallisia kenttiä ei todellakaan ollut. Maaperä, missä kentät sijaitsivat olivat toki yleensä yhteistä maata mutta jossain vaiheessa kunnat kuitenkin myivät maat rahantarpeeseensa golfklubeille.

    Golf pyöri vahvasti seuratoiminnan ympärillä, erilaisia golfklubeja muodostettiin useitakin yhdelle kentälle. 1800-luvun alkupuoliskolla koko golf pelinä oli kuolla kun pelaajien mielenkiinto laski ja halukkuus pulittaa laskevista jäsenmääristä johtuvia nousevia rahasummia kenttien ylläpitoon. Vain hillitön vedonlyönti ja siihen liittyvät näytösmatsit pitivät pelin hengissä vaikeiden vuosien yli.

    Lienee turha mainita ettei p&p kenttiä ollut olemassa eikä niitä syntynytkään ennen kuin 1900-luvulla. Muutama play-kenttä (ei tarvinnut maksaa) oli kenttien syntyolosuhteista johtuen (maat omisti esimerkiksi kirkko tai ne oli testamentattu ikiajoiksi ’kaupunkilaisten käyttöön’, näin esim. St Andrewsissa.

    Joten, Suomi ei suinkaan vetele omia uriaan tässäkään asiassa, toimintakulttuuri on ehkä omaksuttu muutaman sadan vuoden takaa.

    Kun vertaan tuohon alkuun, niin se on hyvin identtinen laskettelun/alppihiihdon tulolle Suomeen. Pieni porukka, varakkaita, seura/talkoo töitä…olipa Uudellamaalla yksi osakas-laskettelukeskuskin Nummi-Pusulassa, joka sulki ovensa vasta 1980-luvun lopulla, mutta pääsääntöisesti olivat seurojen.

    Aika muuttui 1980-luvun alussa, kun suuret massat innostuivat lajista. Siinä tuo muutos oli niin nopea ja radikaali, ettei sitä voinut ymmärtää, seurat jyrättiin markkinavoimien edessä täysin. Yksi viimeisistä seuramäistä, Klaukkalan Tornimäki siirtyi meille 1989. Mutta seurat käänsivät tuon lopulta edukseen, ei tarvi painia taloushuolien kanssa, ei yllä pitää kenttää jne. voidaan keskittyä olennaiseen ja avot. meillä on Poutiaiset, Sandelit ja Palanderit pienestä maasta! Miettikää, kun seuratkin golfissa voisi keskittyä olennaiseen, tuottamaan eri palveluja jäsenistölleen, ei tarvitsisi tuskailla talouden (joidenkin vielä kentänhoidon) kanssa, ei taistella golfliiton kanssa jne.jne.

    Golf ei ole kasvanut kuin laskettelu, eikä ikinä kasva, koska se on liian vaikea laji, jotta siitä tulisi koko kansan laji, jota voi näpytellä kerran kolmessa vuodessa, kuten laskettelua. Lisäksi golfista puuttuu vauhdin hurma, jos mietitään junnuja. Meillä on hyvä kontrasti, kun hirveällä työllä ja markkinoinnilla on saatu n. 140 lasta mukaan ilmaiseen junnutoimintaan. Laskettelu/lautailussa on vuosittain tuhansia junnuja ja aivan sama mitä kurssit/liput maksaa, populaa riittää. Lajeilla on eroja lasten silmissä ja kiinnostavuudessa!

    Mutta takaisin aiheeseen…eli golf on kasvanut hitaammin (2 milj. laskettelijaa, taloustutkimuksen mukaan ja n.142 000 golffaria, golfliiton mukaan), mutta laji on kuitenkin ohittanut kriittisen pisteen, jossa seuratyö/talkoot toimisivat enään. Ja suunta on selvillä, eli turha haikailla vanhoja hyviä aikoja takaisin, vaan sopeutua ja hyväksyä väistämätön muutos – niin raadollista kuin se vanhanliiton miehistä onkaan!
    Nyt osa yrittää paluuta vanhaan väkinäisillä pelisäännöillä, jotka tässä nyky-yhteiskunnassa ja markkinataloudessa hyvin usein todetaan laittomiksi.

    #450945 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Seison korjattuna jos näin on.
    Minulle oli muodostunut erilainen kuva esim St Andrewsin kenttien historiikin perusteella. Siinä kirjoitettiin kyläläisten vapaasta pelioikeudesta joka siirtyi historiaan vasta myöhemmillä vuosilla maineennuousun myötä. Ja siitä että kenttä olisi edelleen yhden päivän viikossa kävelypuistona. Ja että yliopiston opiskelijoilla on edelleen pelioikeus suurinpiirtein ilmaiseksi

    #450946 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Mun kommentit tähän halpapelaamis-keskusteluun kumpuavat siitä perusideasta että porukat ovat huomanneet kaivaneensa itselleen syvän kuopan. Ja sitten laitettiin viisaat päät yhteen ja ja lopputuloksena oli kaivaa samaa kuoppaa vanhoilla eväillä mutta suuremmalla innolla. Ziisös.
    Periaatteessa Kiina tulee joskus vastaan mutta tarjolla olisi lyhyempiäkin reittejä maanpinnalle.

    #450947 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Kuoppienkaivanta on ns. maan tapa ja kyllä se toimii edelleen jos kerran on aina ennenkin toiminut. Tosin tietty pienemmällä porukalla sai aikaan pienen kuopan mutta nyt iso porukka tarvitsee todella ison kuopan.

    Vanhoilla eväillä tietty uuden ison kuopan kaivaminen täytyy onnista, koska onnistuihan sen pienenkin. Eihän siinä ole paljonkaan eroa tartteeko 28.000 ihimstä pikkukuopan vai 140.000 vähän isomman.

Esillä 18 viestiä, 76 - 93 (kaikkiaan 93)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #450906 kohteessaSitoutumattomuus ongelma ratkaistu yksinkertaisella matemaattisella kaavalla;)

Etusivu Foorumit Yleistä Sitoutumattomuus ongelma ratkaistu yksinkertaisella matemaattisella kaavalla;)