Aihe: Simukisa vol. 2 – OULU - Golfpiste.com

4.8.–11.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][9]
KilpailuaSuomalaista

Simukisa vol. 2 – OULU

Etusivu Foorumit Yleistä Simukisa vol. 2 – OULU

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 56)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • HEP! mailat ovatkin olleet pari päivää autossa mukana tällaista tai Holstinmutkaa varten.

Siis tänään kello 17. Nyt alkoi jännittää.

Mika, Ari ja allekirjoittanut pelasivat karsinta kierroksen. Mikan uudet ja komeat blade mailat olivat todella näyttävät ja mieskin oli tulokseensa tyytyväinen. Aria rupesi kakosreiän bogin jälkeen hikoiluttamaan koska oli luvannut pullon kirkasta jos hän tyrii yhtä pahasti kuin viimekerralla (85 brutto). Hiki kuitenkin kuivasi pelin edetessä. Pelasimme joillakin pehmeillä palloilla ja sen tautta lyönnit jäivät himppasen lyhyiksi 🙂 Mutta tuloksia:

AK MH W

4 6 3

6 6 4

3 4 3

4 4 4

3 3 3

5 5 5

3 5 5

4 8 5

4 5 5

36 46 37

5 5 5

4 4 4

3 4 2

3 4 3

4 4 5

7 6 5

3 4 3

5 6 8

5 6 4

75 89 76

netto 69 79 66

Hmm. Simun antamat mitat ihmetyttävät.

Otetaan esimerkiksi vaikkapa Willen swingi. Eilen ennen kierrosta simu kertoi pallon lähtönopeudeksi draiveissa tuollaiset 71-74 m/s, mutta mittaa ei tullut kuin vaivaiset 250 metriä parhaimmillaankin (spinnipalloilla oli varmasti vaikutusta :).

Mutta siis: täälläkin on kerrottu, että pallon lähtönopeus on max. 1,4 kertaa mailanpään nopeus. 74 m/s pallon nopeus tarvii siis vähintään 53 m/s vauhtia mailanpäälle.

53 m/s ~ 191 km/h ~ 118 mph. Tuo ei itse asiassa edes pahemmin epäilytä Willen lyönneissä, emme kyllä mitanneet tuota swingspeediä eilen, mutta mikäli muistini ei tee tepposia niin viime kesänä satuimme yhtä aikaa kentälle ja kyllähän Wille draivasi jatkuvasti 50 metriä kauemmas kuin minä, joka tarkoittaa reilut 20mph lisävauhtia swingiin minuun verrattuna – 115/120-haarukka voi siis olla aika lähellä.

Mutta. 118mph swingspeed tarkoittaa hyvällä osumalla ja suoralla (tai kevyellä drawlla) n. 265 metrin carrya draiveissa, kokonaismitta voisi siis nappilyönnissä olla lopulla 300 metriä.

Mikä mättää?

Omatkin draivini menivät eilen parhaimmillaan kevyellä drawlla kokonaismatkaltaan saman verran kuin uskon niiden jo lentävän kentällä kesäkelillä, eiliset mitat olivat hyvän tuntoisissa osumissa 185-205 metriä.

Tämä on ihan mutua, mutta olisikohan tuo simu kovin kranttu (l. tarkka) pallon lähtökulman kanssa, eli rankaisee normaalia enemmän ellei se ole simulle ’optimaalinen’.

Minullakaan ei ole simussa suurta ongelmaa draivien kanssa, muistelisin että onnistuneiden keskiarvo ehkä n. 210 m. Mutta rautalyöntien pituudet ihmetyttää. Sanoisin että minulla on niissä varsinkin lyhyillä- ja keskiraudoilla n. 20m liian pitkät lyönnit. En jaksa uskoa pitämällä 3 kk taukoa golfista olisi lyönti pidentynyt.

Em. kirjoituksen ei ole tarkoitus kritisoida simugolffia, yritän vain oppia tätäkin lajia. Tähän asti simukierrokset ovat olleet oikein mukavia ja uskon että niin on jatkossakin.

ps. loputkin komponentit saapuivat tänään – sunnuntaina/alkuviikosta voisi lähteä karsintakiekalle tai Holstinmutkaan testailemaan

Juuh – on se kumma miten erilailla tuo simu tahtoo kohdella erilaisia swingejä. Vaikuttaisi siltä, että parhaat tulokset tehdään sweeppaamalla pallo ilmaan, osumalla palloon ja vain palloon swingin alimmassa kohdassa. Oman swingini olen saanut väännettyä asiallisen kovaa alaspäin palloon tulevaksi, se sitten ottaakin kentällä reilun divotin ja nostaa pallon Korkealle. Tuossa simussa se ei vain oikein toimi (seli seli, iloinen vesseli 🙂 Eilen kyllä rautakuutonen ampui palloa jatkuvasti 133-138 metriä, eli varmaan ihan samoja mitä kentälläkin. Voi kun olisin vain päässyt lyömään lähestymisiä tuolta matkalta enkä 170 metristä 🙂 Nooh – alle 90 lyöntiä kuitenkin, koko ajan menee paremmin.

Vieläkö pelaajia tulossa? Missä backtee ja sen veli? Ja muut? Melko laimeeta on innostus.

zapal Wille AK Tuomo MH väpö Larppa

out 35 37 36 42 46 57 51

in 34 39 39 37 43 38 44

Total 69 76 75 79 89 95 95

HCP 4 10 6 9 10 13 12

Netto 65 66 69 70 79 82 83

Hiljaista tosiaankin oli – ehkä ensimmäisessä kisassa oli sekä uutuudenviehätystä että innostusta tuon eteläisemmän kisan ansiosta.

Onhan tuolla vielä Asko ja Akim, joilta voinee odottaa kisakierrosta ainakin jos Holstinmutkassa ei paista aurinko viikonloppuna.

Meillä on taas venyny toi karsintakierroksen pelaaminen, on ollu kiirusta.Ensi viikolla sen vois käydä huitomassa, ehkä jo alkuviikosta.Mennään mikon kans kahdestaan ellei jotain muuta innosta lähtä mukaan=)

Tosiaan, simussa ei voi oikeen prässätä kunnolla.Vie pituutta se matto.Ainakin mulla…

Se simutekniikka on puhdas palloon osuminen, eli ei saa hipastakkaan mattoon :). Draivit pitäs saada ylös ja herjakuvan (kuvassa näkyvän pallon) pitäs olla pallon ’jatke’ jos herja ei osu kohalleen niin lyönnistä menee mitta sillon herja lähtee yleensä alhaalta :(. Sehän kuiteski on simu ja simuna hirmu kiva peli ja auttaa löytämään himppa niitä svingilihaksia joita kohta tarvitaan!!! Joteski kuiteski mielekkäämpää kuin pressuun lyöminen…

Pallon lähtönopeus lasketaan mittaamalla pallon kulkuaika lähtöalustalta kameran mittauslinjalle.

Aloituspulssi saadaan lähtöalustan alla olevasta akustisesta anturista (mikrofoni). Jos maila osuu mattoon ennen palloa, on mahdollista, että mikrofoni saa pulssin siitä äänestä. Silloin mitattu kulkuaika on todellisuutta suurempi ja lyönnin pituus lyhenee.

Tuosta flying elbow:n antamasta selityksestähän voi hyvinkin johtaa myös syyn siihen, että alaspäin kulkeva mailanpää ei kuljeta palloa yhtä hyvin kuin sweep…

Voisin arvata, että tuon maton ’läpi’ alaspäin kulkeva pallo pysyy kiinni mailan lavassa pidemmän aikaa kuin sweepattu pallo, joten vaikka pallon oikea lähtönopeus mailanpäästä olisi aivan samaa luokkaa molemmilla swingeillä, niin aika ensimmäisestä kosketuksesta mittauspisteeseen on merkittävästikin eri – jolloin simulaattori laskeekin pallon lähtönopeudeksi erilaiset arvot.

Nyt Mikakin ymmärtää 🙂 eikä anna simussa hukattujen metrien haitata laisinkaan – ja toivoo, ettei simukierrokset sekoita omaa luonnollista swingiänsä (hah, hah ja vielä kerran hah – luonnollinen swingi muka, mitä vielä. ja muut asiat sen swingin sekoittavat kuin pelaaminen 🙂

Olikos vielä karsintakierroksen pelaajia tälle viikolle? Minulla ei ole ’avainta’, joten peliseuraa kaivataan.

Löytyisikö keneltä Oulussa/Haukiputaalla 3 kpl ylimääräisiä .335 ferruleita. Luulin että ne olisivat tulleet Nemmyn & Bangin spoonin & puufemman lapojen mukana, mutta eipäs tulleetkaan.

Tommoisia pikkukilkkeitä mailojen tekemiseen kyllä löytyy, taitaapi olla muutamaakin erinäköistä .335 ferrulea vielä kaappien kätköissä. Ainaskin näin luulisin 🙂

Milloin Holstinmutkassa käymään?

Hieno homma jos ferrulet järjestyy. Minulla on jo muutama Ravenin blade kasattuna, joten niitä pääsisi siinä samalla katsastamaan.

Huomiselle iltapäivälle ja perjantaille olisi säätietojen mukaan luvassa hieman aurinkoakin. Minulle sopii joko ennen klo 16 tai sitten klo 17 jälkeen. Pitää siinä välissä hoitaa pesue kotiin. Mihin aikaan sinulle sopii?

Sunnuntai kuulemma passaa, kysäisin kotoa.

Meillä on lauantaina ristiäiset ja homma vielä kovasti, kovasti, kovasti vaiheessa ja minulle annettiin tarkat ohjeet asioitten tärkeysjärjestykseen laittamisella. Sunnuntain kelistä ei ole kyllä vielä mitään tietoa.

Voinhan minä toki napata noita ferruleita vaikka huomenna työpaikalle, jotta saat kasattua nuo puutkin ennen kuin lähtee uusia keppejä rangelle demoamaan 🙂

Onkos tietoo millon räiskittäs palloo?

Wille: backteen ja Mikon tuloksia olen tässä kaipaillut. Voidaan kyllä pelata toinen finaali, jos pojat ei ehdi pelaamaan.

Tässä on tullut vähän mutkia matkaan…..Mun piti mennä torstaina pelaamaan askon ja akimin kanssa mutta en saanut sitten kyytiä simuun joten se siitä.Mikolla taas alko viime viikolla viikon mittanen pelikielto.Jos pelaatte finaalin ens viikolla niin tullaan sitten mikon kans seuraavaan kisaan.

pelikielto = Mikolla kirjoitukset???

Voidaan kai me tässä 2. finaali pelata välissä ja pistetään vielä ennen kauden alkua uusi kisa pystyyn. Tiedä vaikka siihen tulisi sitten ennemmän innostuneita, kun kausikin on lähempänä.

Pelataanko finaali ensi viikolla?

Mukaan: zapal, Wille, Ari K, Tuomo.

Mikkoa on vähän parsittu nii se ei saa riuhtoa itteään=)

Ens kierroksella ollaan mukana hirveellä rähinällä….

Mulle vainen passaapi ti ja to ja ehkä su ilta

Mulle ja Tuomolle passaa huomenna tiistaina.

Soitan Arille.

Mulle ja Tuomolle passaa huomenna tiistaina.

Soitan Arille.

Ari ei vastannut. Jätin tekstiviestin.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 56)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #383648 kohteessaSimukisa vol. 2 – OULU

Etusivu Foorumit Yleistä Simukisa vol. 2 – OULU