Aihe: Sadesuoja bägille - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Sadesuoja bägille

Etusivu Foorumit Välineet Sadesuoja bägille

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Hei, Mistä kunnon sadesuoja bägille? – Kärrybägi – Riittävän iso – Ei sellainen läpinäkyvä muovirimpula – Kangasta joka todella on vedenpitävä Täyttääkö mikään näitä? T. Simo PS. Vai onko vielä jotain muita kriteerejä?

Nimetön

SimoAh kirjoitti: (24.5.2010 14:00:52)
    Hei,

Mistä kunnon sadesuoja bägille?

– Kärrybägi
    – Riittävän iso
    – Ei sellainen läpinäkyvä muovirimpula
    – Kangasta joka todella on vedenpitävä

Täyttääkö mikään näitä?

T. Simo

PS. Vai onko vielä jotain muita kriteerejä?

Kunnollista sadesuojaa on hankala löytää valmiina. Mutta sellaisen voi tehdä. Mene bägisi kanssa liikkeeseen nimeltä Eurokangas, valitse siellä taatusti vedenpitävää sadetakkikangasta, pyydä henkilökuntaa ottamaan mitat bägistä ja pyydä auttavasti ompelutaitoista ihmistä ompelemaan. Eurokankaasta saattaa saada ompelupalveluakin.

KL

SimoAh kirjoitti: (24.5.2010 14:00:52)
    Hei,

Mistä kunnon sadesuoja bägille?

– Kärrybägi
    – Riittävän iso
    – Ei sellainen läpinäkyvä muovirimpula
    – Kangasta joka todella on vedenpitävä

Täyttääkö mikään näitä?

T. Simo

PS. Vai onko vielä jotain muita kriteerejä?

Kyllä löytyy. Muutama vuosi sitten satuin löytämään kaupasta sellaisen mustan suojan, joka menee ’omaan taskuunsa’. Muovimateriaali on taipuisaa ja reunassa on joustava resori koko suojan matkalta. Kaulaosassa on semmoinen klipsi, jolla suojan saa pysymään mukavasti bägissä kiinni myös silloin, kun huppu on vedetty pois mailojen päältä. Lisäksi tuo tasku, johon suojan voi pakata, toimii bägin päällä tavarataskuna.

Ompelin siihen vielä kahdet lisäklipsit, koska kärrybägini on niin iso, että suojus lipsahteli alapäästä pois bägin päältä. Nyt toimii ja on paras sadesuoja, jonka olen koskaan bägin päälle nähnyt laitettavan.

Tuotteen merkistä en tiedä, mutta sen päällä lukee ’Keep Golfing’ ja olen sitä nähnyt useammassakin golfliikkeessä. Kannattaa kysellä, on varmasti toimiva. Sopii muuten auttavasti myös kantobägiin, varsinkin noilla lisäklipseillä varustettuna. Hinta oli muistaakseni semmoiset reilut 20 euroa.

Tuo KL:n mainitsema on oikeasti hyvä. Minulla taitaa olla samanlainen 🙂

Toisaalta minua mietityttää se, että mihin ihmeeseen sitä suojaa oikeasti tarvitsee? Ei kai se bägi ole sokerista tehty? Itse harvemmin sadesuojaa käytän ja suojaan ainoastaan valuablesit minigrippussiin tai johonkin muuhun pakastepussiin. Ei tiedä itkeäkö vai nauraako, kun taivaalta tulee yksi pisara vettä ja koko kentän väki siinä samassa hirveällä tohinalla alkaa viritellä niitä spärdäreitä bägin päälle aivan kuin ne sulaisivat, jos niihin tulee enemmän kuin kaksi pisaraa vettä.

Erilaisia sadesuojia on kokeiltu ja niiden kanssa räplääminen hankalaksi havaittu ja vaikka vettä pitäisivätkin niin avatessa roiskuu. Paras vaihtoehto on löytynyt Sun Mountain -bagien H2O -versiosta. Tuli vahingossa testattua vedenpitävyys sisäpuoleltakin pullon unohduttua auki. Vesi pysyi myös sisällä. Mutta tosiaan toistaiseksi toiseksi paras vaihtoehto. Parasta on pysyä klubin hellässä lämmössä sateella.

Hörhö

Ihmetelly kans, et kuka näitä sokeribägejä oikein valmistaa. Itte heittäny mailojen päälle vaan hupuksi isomman pallopyyhkeen, et ei nyt ihan suoraan sada bägiin sisään. Puhelimen ja muut podithan voi jättää autoon..

Nimetön

Hörhö kirjoitti: (25.5.2010 23:08:06)
    Tuo KL:n mainitsema on oikeasti hyvä. Minulla taitaa olla samanlainen 🙂

Toisaalta minua mietityttää se, että mihin ihmeeseen sitä suojaa oikeasti tarvitsee? Ei kai se bägi ole sokerista tehty? Itse harvemmin sadesuojaa käytän ja suojaan ainoastaan valuablesit minigrippussiin tai johonkin muuhun pakastepussiin. Ei tiedä itkeäkö vai nauraako, kun taivaalta tulee yksi pisara vettä ja koko kentän väki siinä samassa hirveällä tohinalla alkaa viritellä niitä spärdäreitä bägin päälle aivan kuin ne sulaisivat, jos niihin tulee enemmän kuin kaksi pisaraa vettä.

Aika hyvin tavalliset bägit suojaavat jo sinänsä bägin sisältöä. Bägin kanssa tullut sadehuppu yleensä riittää. Ja kun laittaa lompakot ja kännykät vedenpitävään muovipussiin, ei suuria vahinkoja sateella pääse syntymään, josko vahinkoja ollenkaan. Muutama kuiva hanska kannattaa laittaa myös muovipussiin. Kunnon sateella kuitenkin mailojen gripit kastuvat, joten on oikeastaan pakko silloin laittaa vedenpitävä suoja kärrybägin päälle, mutta silloin peli menee helposti ikäväksi rättisulkeiseksi. Kantobägillä sadesuoja tekee pelin epämukavaksi. Melkoista sählinkiä syntyy, kun siinä saa lisäksi availla ja sulkea sateenvarjoa.

Eiköhän tärkeämpää kuin vedenpitävä bägisuoja ole sittenkin sateenvarjo ja kunnollinen sadeasu?

Jostakin syystä moni peruu pelivuoron, jos pieni sadepilvi näkyy horisontissa…

Itsellä Abacus:n valmistama sadesuoja. Olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen. Helppo ’pukea’ päälle ja ’riisua’ pois. Pääsy kärrybägin taskuihin on erittäin hyvä. Laatua voisi hehkuttaa, sillä kaikki saumat ovat vahvistettuja ja siten sadesuoja ei repeä vaikka bägin taskuille hiukan runnomalla ’menisikin’. Materiaali on taipuisaa ja erittäin kevyt. Sisälle on mahtunut oma bägi ja isompikin mahtuisi. Hintaa en muista.

KL

Tap in kirjoitti: (26.5.2010 12:06:39)

Hörhö

Ihmetelly kans, et kuka näitä sokeribägejä oikein valmistaa. Itte heittäny mailojen päälle vaan hupuksi isomman pallopyyhkeen, et ei nyt ihan suoraan sada bägiin sisään. Puhelimen ja muut podithan voi jättää autoon..

No jaa, jokainen tyylillään. Omassa bägissäni on kaikenlaista sekalaista kastuvaa tavaraa enkä halua kaikkea pakkailla erikseen myovikasseihin, joten käytän sadesuojaa. En myöskään halua kuivattaa jokaista esinettä erikseen kierroksen jälkeen enkä varsinkaan valutella bägiä tyhjäksi vedestä, se kun on GO:n Grip-Lok, jossa jokaisella mailalla on oma putkensa ja johon sisään satanut vesi varastoituu varsin tehokkaasti.

Vesitiivis bägi on mahdollisesti ostoslistalla, jahka nykyiset pääsevät tiensä päähän.

Nimetön

Chipper kirjoitti: (26.5.2010 15:42:41)
    Itsellä Abacus:n valmistama sadesuoja. Olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen. Helppo ’pukea’ päälle ja ’riisua’ pois. Pääsy kärrybägin taskuihin on erittäin hyvä. Laatua voisi hehkuttaa, sillä kaikki saumat ovat vahvistettuja ja siten sadesuoja ei repeä vaikka bägin taskuille hiukan runnomalla ’menisikin’. Materiaali on taipuisaa ja erittäin kevyt. Sisälle on mahtunut oma bägi ja isompikin mahtuisi. Hintaa en muista.

Vaikka pyrin välttämään sadesuojan käyttöä pienellä sateella ja lyhyellä sadekuurolla, on käytössäni rankan tai pitkähkön sateen varalta todennäköisesti samanlainen sadesuoja kuin Chipperillä. Se on kestävä ja taatusti vesitiivis. Hintaa ei ole tiedossa, sillä voitin sen jossakin pikkukisassa palkintona.

Vesitiivis bägi voisi olla tekijälle myyntivaltti. Mistähän sellaisen löytäisi?

Sun Mountain H2NO taitaa olla ainoa tarjolla oleva vesitiivis bägi. Kärryversio toimii mainiosta jo toista kautta. Englannista noita saa lähes järjelliseen hintaan.

Eipä kait Sun Mountainin bägien vedenkestävyys ole kuin jotain 2000g/m2/24h (?),
    kun taas parhailla sadeasuilla se on 20 000!
    Tosiaan itse en ole viitsinyt räpeltää bägin sadesuojan kanssa ollenkaan. Kuten moni jo
    totesi niin pakastepusseissa sääntökirjaa ja varahanskaa. Sateenvarjokin on tullut
    jätettyä jo kokonaan pois bägin kyljestä. On kunnon sadeasu ja sadekelin hanskat niin
    voi keskittyä siihen olennaiseen eli nauttia pelistä ja suomen suvesta! Sadelakki on
    myös hyvä keksintö, kun kaljua on turha kastella, kun mikään ei kuitenkaan kasva.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306765 kohteessaSadesuoja bägille

Etusivu Foorumit Välineet Sadesuoja bägille