Aihe: Sadeasu taskuun - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Sadeasu taskuun

Etusivu Foorumit Välineet Sadeasu taskuun

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Moi! Onko porukoilla käytännön kokemusta sadeasuista joita mainostetaan että takki/housut tahi molemmat mahtuvat sadepuvun omaan taskuun? Meneekö kuinka ryppyiseksi ,ilkeääkö loimea enää päällensä laittaa ja pysyykö sadetta pitävänä enää kun on pieneksi rutisteltu useamman kerran? Muutamat valmistajat mainostavat sadeasun menevän tosi pieneen tilaan. Kantobägissä ei kehtaisi turhaan ylimääräistä painoa kantaa mutta vaihtelevassa Suomen kesässä olisi kiva olla sadeasu varalla.

KL

atapani kirjoitti: (30.6.2009 20:01:29)
    Moi! Onko porukoilla käytännön kokemusta sadeasuista joita mainostetaan että takki/housut tahi molemmat mahtuvat sadepuvun omaan taskuun? Meneekö kuinka ryppyiseksi ,ilkeääkö loimea enää päällensä laittaa ja pysyykö sadetta pitävänä enää kun on pieneksi rutisteltu useamman kerran?

Muutamat valmistajat mainostavat sadeasun menevän tosi pieneen tilaan. Kantobägissä ei kehtaisi turhaan ylimääräistä painoa kantaa mutta vaihtelevassa Suomen kesässä olisi kiva olla sadeasu varalla.

Ovatko tila ja paino samoja asioita…? Kokemusta noista miniasuista ei ole, mutta pieni epäilys on siitä, että ohut materiaali (lue: pieni tila) on yhtä kuin heikompi suorituskyky.

Ymmärrän joidenkin ihmisten fanaattisen halun kantaa bägiään säässä kuin säässä. Itse olen ratkaissut ongelman siten, että epävakaisen sään vallitessa käytän isoa bägiä kärryineen (= paljon tilaa sadeasuille sun muille) ja muulloin kantobägiä.

Mulla on käytössä FJ;n sadeasu vesikeleille mutta tarkoituksena ois hankkia näitä uudemman teknologian asuja epävakaille ilmoille. Tommosen FJ asun kun käärii bägiin niin on aikamoinen möhkäle joka pullottaa SunMountainin H20:ssa aikalailla

Eli Linkki tai Linkki 2 tämmösiä olen ajatellut. Onko vastaavista kokemusta?

Tee

Hmm..

Mulla on ihan tavallinen suomalainen coretex asu, jonka laitan melkein joka kiekalle ihan varmuuden vuoksi kantobägin suurimpaan taskuun. Asu (housut + takki) painaa muutaman sata grammaa, ei pullota kovin pahasti. Pitää vettä ja mikä tärkeintä on myös pätevä wind breaker jos poutasäälläkin sattuu tuuli navakoitumaan.

Mun lihakset ainakin ovat niin herkät, et jos tuuli puhaltaa lämpöiseen pintaan, niin lihakset tahtovat mennä ’lukkoon’/jäykistyä toivottoman herkästi. Minä olen siis se, joka pelaa pitkissä vaatteissa, kun muut kulkevat shortseissa ja t-paidassa…

Moi, mulla on toi haltin puku, ei rypisty ja pitää vettä hyvin.

Minulla on ollut muutamat ’sadeasut’ , mutta mikään ei voita Crossin FTX Stretchiä!
    Uskomattoman kevyt, hengittävä ja menee pieneen tilaan. Toimii loistavasti ja
    pitää rankkasateissakin kuivana.

Liputan myös Crossin FTX Stretchin puolesta. Tosi kevyet ja ei rypisty vaikka olis ennen käyttöä tuhannen rullalla bägissä.

KL

Baron kirjoitti: (1.7.2009 9:43:03)
    Minulla on ollut muutamat ’sadeasut’ , mutta mikään ei voita Crossin FTX Stretchiä!
    Uskomattoman kevyt, hengittävä ja menee pieneen tilaan. Toimii loistavasti ja
    pitää rankkasateissakin kuivana.

Pitääkö tuota asua jotenkin uudelleenkäsitellä? Oletko pessyt sitä?

KL kirjoitti: (1.7.2009 9:54:27)

Pitääkö tuota asua jotenkin uudelleenkäsitellä? Oletko pessyt sitä?

Ko. materiaalille on oma pesuaine.

Mulla on käytössä tälläinen takki + housut yhdistelmä epävakaampia ilmoja varten. Takista hyvänä puolena se, että voi pestä aivan normaalisti muiden tekokuitujen kanssa pesukoneessa 40-asteessa ja sopiipa tuo takki ulkonäön puolesta käyttöön golf-kentän ulkopuolella vapaa-ajallakin. Kertaakaan ei ole vesi tullut takista tai housuista läpi, vaikka aikamoisessa syys- ja kevätmyräköissä tullut noita käytettyä. Takki ei paina (kuivana) juuri mitään, ehkä sen 400-500 grammaa ja sen saapi taiteltua rullalle, joka on ~30cm leveä ja ~10cm paksu. Ainoana miinus puolena toki hinta, joka takki+housut yhdistelmälle 180€ pinnassa ja yksittäin ostettuina siinä 90€ pinnassa.

EFC

Samba kirjoitti: (1.7.2009 13:32:15)
    Ainoana miinus puolena toki hinta, joka takki+housut yhdistelmälle 180€ pinnassa ja yksittäin ostettuina siinä 90€ pinnassa.

Tuoko muka kallis 😉 oon kuullu huhua jopa 500e maksavista asuista. Asiaan… itsellä suht pieneen tilaan menevä Haltin asu, materiaali oli Drymax ja sille kertyi hintaa reilu vuosi sitten reilu 200e.

atapani kirjoitti: (1.7.2009 7:02:10)
    Mulla on käytössä FJ;n sadeasu vesikeleille mutta tarkoituksena ois hankkia näitä uudemman teknologian asuja epävakaille ilmoille. Tommosen FJ asun kun käärii bägiin niin on aikamoinen möhkäle joka pullottaa SunMountainin H20:ssa aikalailla

Eli Linkki tai Linkki 2 tämmösiä olen ajatellut. Onko vastaavista kokemusta?

ProQuip asu (en tiedä onko JUST sama) on toiminut loistavasti. Hengittää sen verran hyvin, että viitsii laittaa päälle kolealla kelillä vaikka ei sitten välttämättä sadakkaa. Ei haittaa svingiä. Eikä kahise. Pitää vettä. Loisto peli.

EFC kirjoitti: (1.7.2009 14:04:23)

Samba kirjoitti: (1.7.2009 13:32:15)
    Ainoana miinus puolena toki hinta, joka takki+housut yhdistelmälle 180€ pinnassa ja yksittäin ostettuina siinä 90€ pinnassa.

Tuoko muka kallis 😉 oon kuullu huhua jopa 500e maksavista asuista. Asiaan… itsellä suht pieneen tilaan menevä Haltin asu, materiaali oli Drymax ja sille kertyi hintaa reilu vuosi sitten reilu 200e.

Joillekin tuo 90€ on melkeen yhden työpäivän palkka, pitää osata suhteuttaa omiin tuloihin nuo hinnat.. Tosin niin kauan, kun kuljen 80€ t-paidoissa, ei varmaan pitäis hirveästi avautua siitä, että 90€ takki on kallis. Lähinnä siis tarkoitin, että löytyyhän noita halvempiakin sateen kestäviä teknisiä vaatteita, jotka ovat täysin käyttökelpoisia golf-kentille. Ja kyllähän nyt pelkkiin farkkuihin saa ton 500€ menemään, jos vain tietää mistä etsiä..

Aiemmin keväämmällä ’natsi-siwasta’ tarttui matkaan ’sadetakiksi’ luokiteltava taskuun mahtuva…taisi maksaakin jotain 5 – 10 euron haarukkaan…

Proquip on Must! Pieni sijoitus siihen että pysyy kuivana. Ja tottakai näitä asuja voidaan pitää päällä myös kentän ulkopuolella jos vaikka kalareissulla alkaa satamaan. Itse kokeilin sadeasua, joka menee taskuun ja oli olo kuin uitetulla koiralla. Huono sadeasu heikentää peliä entisestään, kun taas hyvä voi seivata muutaman lyönnin sadekierroksilla.

Itsellä on tuo Haltin DryMax? kevyt/pieneen tilaan menevä sadetakki + housut. Pitää kyllä sateen, mutta kun sateella ulkopinta kostuu, niin tuntuu halvatun kylmältä, vaikka olisi puuvillaneuletta alla. Niinpä nyt näin Suomen suvessa tuli taas tällä viikolla yhden golfkierroksen aikana pienen sateen yllättäessä taas todettua, että vaihtoon menee. Haltiin päädyin tälläkin kertaa, mutta nyt on takissa verkkovuori ja toivottavasti on hieman lämpimämpi kuin tuo kylmän nihkeä vuoriton takki :o). Toki ei mene yhtä pieneen tilaan kuin tuo kevyempi versio.

EFC

GolfBot kirjoitti: (9.7.2009 17:32:59)
    mutta nyt on takissa verkkovuori ja toivottavasti on hieman lämpimämpi kuin tuo kylmän nihkeä vuoriton takki :o). Toki ei mene yhtä pieneen tilaan kuin tuo kevyempi versio.

Mulla on omassa toi verkkovuori ja oli tänäänkin ihan ookoo.

Mul on rotsissa sellainen pehmee vuori. Proquipin SilkTouch nääs. Kyllä kelpaa.

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309046 kohteessaSadeasu taskuun

Etusivu Foorumit Välineet Sadeasu taskuun