Aihe: Säädettävä draiveri ja pyöreä grippi - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Säädettävä draiveri ja pyöreä grippi

Etusivu Foorumit Välineet Säädettävä draiveri ja pyöreä grippi

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Ostin alkukeväästä uuden TaylorMade R9:n jossa on säätömahdollsuuksina lavan kulman säätö (avoin/suljettu) ja säätö painoilla. Olen vain mietiskellyt että onko tuosta lavan kulman säätämisestä juurikaan hyötyä kun varsi on suora ja grippi on poikkileikkaukseltaan pyöreä? Tietenkin jos gripin ottaa aina jonkun varren merkin mukaan millilleen kohdalleen niin sitten lavan kulma muuttuu riippuen mihin asentoon lapa on asennettu. Itse harkitsin ns. ’ovaalin’ gripin hommaamista, jolloin grippi vakioituu paremmin ja varsinainen säätö vaikuttaa enemmän.

Kokeile eri säätöjä useamman lyönnin sarjoilla. Huomaat, että ero on huomattava, varsinkin mikäli otat gripin varren merkkien mukaan aina samalla tavalla. Varsinkin pitkällä pelaajalla, jolla on kädet korkealla, se NU, normal uprigth, on oiva vaihtoehto.

Vaihdatin eilen Golf Priden gripin alkuperäisen tilalle, mutta en ole sen ’ovaliuudesta’ niin varma. Katselin sitä draiverin varren päässä olevaa ’holkkia’ jota vasten lapa kiinnittyy. Siinähän oli lievää epäkeskoisuutta, joten ilmeisesti kulma muuttuu säädettäessä myös muutenkin kuin siten että ottaisi pyöreästä gripistä pari astetta suljetumman tai avoimemman gripin. Kiitoksia vinkistä. Olen jonkun verran kokeillut noita eri asentoja sen mukaan miten lyönti on rangella minäkin päivänä sujunut. Pääasiassa kuitenkin olen sen säätänyt lopulta neutraaliin asentoon.

Itselläni on Niken VR str8-fit driver. varteen kiinnitetty adapteri on 2 astetta vinossa mikä mahdollistaa säädön 32 eri asentoon. Luulen, että R9 on samantapainen ratkaisu.

Jos suljet/avaat lapaa setupissa grippiä ottaessasi, niin loft muuttuu myös. Kun varren kiinnityskohta ei ole aivan suorassa varteen nähden, niin näin ei tarvitse käydä. Tässä (ja varren vaihdon helppoudessa) on tuo varren säädön pointti.

Ja sitäpaitsi gripin (ja kaiken muunkin…) vakiointi on kovasti tavoiteltavaa.

Juuri kun kehuin lyöväni pääasiassa täysin neutraalilla vakioasetuksella suoraa draivia, niin eilen pukkasi rangella ennen kierrosta isoa fadea, jota joku itselleen rehellinen saattaisi slaissiksikin kutsua. En tiedä johtuiko tämä nyt sitten gripin uutuudesta vai mistä. Säädin aluksi lavan suljetummaksi ja lyönti suoristui lieväksi fadeksi. Lopulta heitin painavimman painon keskeltä lavan kantaan ja johan alkoi toimia. Pienen draw puolelle kääntyi draivi. Tuo tuntui erittäin toimivalta pelin kannalta, koska raudoilla tulee pientä ja isompaa drawta lähes koko ajan. Hyvä on vaan tiedostaa harjoitellessa se millä setupilla draiveria käyttää, muuten voi loppua säätövara kesken 🙂

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #306945 kohteessaSäädettävä draiveri ja pyöreä grippi

Etusivu Foorumit Välineet Säädettävä draiveri ja pyöreä grippi