Aihe: Ruuhikoski - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Ruuhikoski

Etusivu Foorumit Yleistä Ruuhikoski

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onneksi olkoon eteläpohjalaisille kolopallonpelaajille.Vierailin ensimmäistä (mutta ei viimeistä)kertaa ruuhikosken upealla kentällä.Puitteet,palvelu,kenttä,kaikki erinomaisessa kunnossa.Pienen ajoharhailun jälkeen meinasimme myöhästyä tiiajaltamme,mutta startteri oli hienosti siirtänyt aikaamme hieman edemmäksi,eikä näin ollen tullut turhaa ajomatkaa.Itse kenttä on upeissa puitteissa ja yllätyksenä muutamat isot korkeuserot(ollaanhan pohjanmaalla).Väittäisin kyseessä olevan Tampereelta pohjoiseen suuntaan parhaan kentän.Kannataa tosiaan käydä häjyillä kylässä,täällä ei tarjota enää pelkää kauhavan rautaa vieraalle.

ja vielä naapurissa kauhajoella olisi löytynyt vielä paree kenttä. menkää hyvät ihmiset käymään sielä samalla reissulla. osaavat sielä nimittäin kentän hoidon ehkä parhaiten suomessa. greenit on aiva loistavat, ja muutenki. loistavaa botnia golf!

juza21 kirjoitti: (12.7.2009 19:11:29)
    ja vielä naapurissa kauhajoella olisi löytynyt vielä paree kenttä. menkää hyvät ihmiset käymään sielä samalla reissulla. osaavat sielä nimittäin kentän hoidon ehkä parhaiten suomessa. greenit on aiva loistavat, ja muutenki. loistavaa botnia golf!

Hmmnn….olethan muillakin kentillä pelannut etkä vaan Botnialla? mietin vaan, että millä mittapuulla ne kernit on loistavat ja millalailla?
    Itse olin joskus etäjäsen sinne ja harmittaa kun ei tullut käytyä koskaan siellä mutta korjaan asian kyllä vielä.

Mozze kirjoitti: (12.7.2009 20:15:21)mietin vaan, että millä mittapuulla ne kernit on loistavat ja millalailla? Itse olin joskus etäjäsen sinne ja harmittaa kun ei tullut käytyä koskaan siellä mutta korjaan asian kyllä vielä.

Käypä tosiaan pelaamassa niin tiedät millä lailla ne on loistavat. Useimmat golfarit tosin tietävät mitä termi ’aivan loistavat greenit’ tarkoittaa. En ole itse pariin vuoteen Kauhajoella pelannut, mutta viimeksi kun pelasin, greenit tosiaan olivat aivan loistavat.

clap kirjoitti: (12.7.2009 20:57:21)

Mozze kirjoitti: (12.7.2009 20:15:21)mietin vaan, että millä mittapuulla ne kernit on loistavat ja millalailla? Itse olin joskus etäjäsen sinne ja harmittaa kun ei tullut käytyä koskaan siellä mutta korjaan asian kyllä vielä.

Käypä tosiaan pelaamassa niin tiedät millä lailla ne on loistavat. Useimmat golfarit tosin tietävät mitä termi ’aivan loistavat greenit’ tarkoittaa. En ole itse pariin vuoteen Kauhajoella pelannut, mutta viimeksi kun pelasin, greenit tosiaan olivat aivan loistavat.

No jotkut ’golfarit’ pitää kernejä hyvinä jos niissä on ruohoa tasaseen mutta kun se ei riitä. Olisi kiva jos ne eivät olisi hitaat että joutuu lyömään palloa kernillä ja kaiken lisäksi pitäisi olla vielä tasaisetkin.
    Missään kun ei ole speksattu millaiset ovat ’aivan loistavat greenit’. Jossain PGA-kisoissa on varmaan todella loistavat ja hyvät greenit mutta että suomessa olisi? Ehkä muutamalla kentällä kesässä silloin tällöin. Olikohan Aurassa nyt viikonloppuna hyvät vai loistavat ja ihan ok greenit?
    kaverukset taitaa nyt kehua kilpaa kotikenttäänsä :).

ts

Mozze kirjoitti: (12.7.2009 22:03:13)
    Olikohan Aurassa nyt viikonloppuna hyvät vai loistavat ja ihan ok greenit?
    ).

Hyvät, loistavat ja erinomaiset. Jos ei olis satanu, oisivat olleet vielä kovatkin.

Stimppi oli 11,5 ja taitaa Augusta olla kisakunnossa 12.

Tässä yhteydessä Auralle kiitos loistavista järjestelyistä ja varsinkin huikeasta asenteesta kentän laittamisessa kisakuntoon. Hienoa, että löytyy yhdistelmä osaamista ja tahtoa!

Tänään kävin myös Ruuhikosken kiertämässä, eikä ollut hullumpi kokemus ollenkaan, taidan mennä toistekin.

Eli siis peli kulki? Minäkin pelasin tänään Ruuhikosken, mutta putattuani kuin pulloperse sika joudun toteamaan että koko kenttä on täysin hanurista.

Mozze kirjoitti: (12.7.2009 22:03:13)
    No jotkut ’golfarit’ pitää kernejä hyvinä jos niissä on ruohoa tasaseen mutta kun se ei riitä. Olisi kiva jos ne eivät olisi hitaat että joutuu lyömään palloa kernillä ja kaiken lisäksi pitäisi olla vielä tasaisetkin. Missään kun ei ole speksattu millaiset ovat ’aivan loistavat greenit’. Jossain PGA-kisoissa on varmaan todella loistavat ja hyvät greenit mutta että suomessa olisi? Ehkä muutamalla kentällä kesässä silloin tällöin. Olikohan Aurassa nyt viikonloppuna hyvät vai loistavat ja ihan ok greenit?

Saivarrellahan aina voi, mutta jos joku kehuu Kauhajoen greenejä, niin eipä minulle heti ensimmäisenä tule mieleen verrata niitä johonkin Augustan greeneihin, vaan kyllä se vertailupohja haetaan ihan kotimaisista ’arkikuntoon viritetyistä’ muiden kenttien greeneistä. Siinä sarjassa Kauhajoki ansaitsee varmasti arvosanan ’aivan loistava’. Ihan sama jos, puhutaan Auran kisan greeneistä, niin silloin tietenkin verrataan muiden kenttien ’huippukisakuntoon’.

Yhteistä ja peruslähtökohtana huippugreeneille on varmaan tasalaatuinen ruoho. Nopeushan määräytyy pitkälti siitä kuinka lyhyeksi greeni on ajettu. Eli kyllä lukijaltakin voi olettaa jonkinlaista perspektiivin hahmotuskykyä, ei Aurankaan greenejä pidetä ’FT-kunnossa’ läpi kesän.

kauhalokiset on tunnetusti vaatimatonta väkeä, mutta olis mukava jos sieltä vaikkapa kenttämestari antais jonkun päivän stimpmeter lukeman niin loppuis nämä spekulaatiot. itse olen sitä mieltä että varsinkin nämä uudemmat 9 reikää kun avattiin niin olivat niin loistavat kuin aurassa em aikoihin. pelasin silloin kentän heti kisojen jälkeisenä maanantaina. tokikaan eivät olleet enää varmastikkaan ihan niissä kisavirityksissä, mutta veikkaan lukemaa 8-10. mutta näille botnian arvostelijoille: toivottavasti olette käyneet paikanpäällä jos tällaisia kommentteja heittelette. toissa vuonna mielestäni parhaat missä sinä vuonna kävin. joukossa oli kytäjät, vanaja, tali, aura ja joukko muita, myös nurmo. tokikin heillä oli silloin vielä vanhojen grenien uudistus kesken, mutta puhunkin kokoajan uusista greeneistä. että tälläisia ajatuksia.

Mukavaa kun on saatu hyvä keskustelu aikaiseksi Ruuhikosken hienosta kentästä?

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #394675 kohteessaRuuhikoski

Etusivu Foorumit Yleistä Ruuhikoski