Aihe: Ruohonjuuritason tasoitusproblematiikkaa - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Ruohonjuuritason tasoitusproblematiikkaa

Etusivu Foorumit Yleistä Ruohonjuuritason tasoitusproblematiikkaa

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #484195 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Samat keskustelun aiheet toistuvat vuodesta ja kuukaudesta toiseen. Yksi kestosuosikkeja on raavaiden uroiden häpeällinen joutuminen golfuran alussa akkojen punaiselle tiille. Se jos mikään on, jos nyt ei aivan ihmis-, niin ainakin miesarvoa (liekö myös mieskuntoa?) alentavaa.

En minä tätä porua ymmärrä. Eihän siellä punaisilla tarvitse kuin käväistä. Muutama vuosi sitten kun aloitin ja liki kuuskymppisenä äijänkäppänänä, kesti tasan neljänteen kierrokseen, kun tasoitus putosi suoraan 34,5:een. Täytyyhän sen jumankekka nuoremmilta onnistua yhdessä vilauksessa. Ja kuten olemme juuri lukeneet niin kaverithan vielä auttavat. Ja voihan sitä lähteä aikaisin aamulla, ettei vain tuolle kaamealle alennustilalle löydy merkkarin lisäksi muita todistajia.

#484196 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

PrBoy, eihän tässä ketjussa ole ollenkaan siitä kyse, että sieltä punaisilta olisi häpeällistä pelata vaan siitä, että tasoitustoimikunnat voisivat käyttää maalaisjärkeä tasoituksen laskemisen kanssa.

#484197 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Einari kirjoitti: (20.12.2006 20:45:04)
    PrBoy, eihän tässä ketjussa ole ollenkaan siitä kyse, että sieltä punaisilta olisi häpeällistä pelata vaan siitä, että tasoitustoimikunnat voisivat käyttää maalaisjärkeä tasoituksen laskemisen kanssa.

Samaa mieltä!

Olen itsekin monesti halunnut kokeilla punaiselta pelaamista ja saada kokemusta siitä, miten erilaiselta kenttä tuntuisi. Se on aina kaatunut siihen, että kaverit ei halua pelata punaisilta, enkä ole sitten viitsinyt mennä yksin punaisille.

Olen sitten miettinyt sitäkin, että voisi naispelaajien seurassa mennä itsekin punaisille. Se on taas kaatunut siihen ajatukseen, että he varmaan kuvittelisivat tuon haluavan leuhkia, kuinka paljon heitä parempi on, enkä ole sitten viitsinyt sitäkään tehdä.

Joskus vielä kokeilen, eikä kyllä hävetä tippaakaan.

#484198 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ratkaisimme punaisilta pelaamisen pulman ja järjestimme kaveriporukalle kilipailut punaisilta ja oli mainio kokemus. Palkinnoista en puhu mitään kun ne kaikki juotiin 🙂

#484199 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Punaisilta (Kaliforniasa ei ole ennää punasia tiitä, ku ne olis seksistisiä, en on hopian väriset) pellaamisesa on oma etunsa. Vnahat käppänätki voivat ainaski toisinhan ajatella mailan valittemista niinku ammattilaiset. Ei tartte aina svingata kaikin voimin että pääsis griinile asti seuraavala lyönnilä.

#484200 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

No niinhän se pitäisi tehdä. Yritän esittää asiaa ensi kesänä kavereille, vai onko ne mitään kavereita, ei ainakaan ystäviä. Senverran keskinäistä v…uilua kanssakäymisemme sisältää.

#484201 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Einari kirjoitti: (20.12.2006 20:45:04)

Täällä täytyy näköjään kirjoittaa, aivan kuin ennen vanhaan katekismuksessa, myös selityskappale: ’Mitä se on?’

Tässä säikeessähän on keskusteltu siitä, että alusta saakka pitää hyväksyä miltä tahansa tiiltä tehdyt suoritukset tasoitukseen. Minä taas en voi ymmärtää, miksi niitä paria kertaa, jotka tasoituksen pudottaminen 36:een vaatii, voi aivan hyvin pelata punaisilta, niin kuin säännöt määräävät. Sen jälkeenhän voi aivan vapaasti valita, miltä tiiltä pelaa. Ei se sitä paitsi ole sen kummempaa kuin jälkien korjaaminen kentällä tai nopeampien päästäminen ohitse.

Tämän ’minulle kaikki heti’-vaatimuksen tueksi en ole löytänyt mitään muuta syytä kuin punaisiin tiihin liittyvän alitajuisen akkamaisuuden pelon.

#484202 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Don Key kirjoitti: (20.12.2006 15:52:44)
    KL, kiitos vastauksestasi. Kipupisteesi liittyy siis äidinkieleen, opettajaan ja laiskanläksyihin. Ne saattavat seurata meitä kuin repullinen kiviä, jotka sokea kana heitti säkillä kaivonsilmään.

Koetan vastedes käyttää lyhyempiä sanoja, lauseita ja ajatuksia sekä välttää sivistyssanoja Jos kuitenkin tekee oikein mieli käyttää hienompia sanoja, kuinka monta voin mielestäsi mahduttaa puolikkaaseen liuskaan heikentämättä liialti hahmottamiskykyäsi?

Takauma; luokkahuone; aurinkoinen kevätpäivä: Kello soi ja lapset kirmaavat wedgeineen puistoon chippailemaan. KL jää viimeisenä istumaan pulpettiinsa. Hän järsii tuskaisena lyijykynän päätä pohtien kuumeisesti aineensa aloitusvirkettä.

Raskas taakka.

Niin on. Se ylioppilaskirjoitusten kuudes laudatur tuli aikoinaan vasta uusinnan kautta, sen verran se äidinkielen magna jäi kaivelemaan.

#484203 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Liekö koko sotku kahden erillisen ajatuksen sekoittamisesta johtuva. Yhtenä osasena on pelin nopeuttaminen määräämällä yli 36 tasoituksella pelaavat etu- eli punaisille tiille. Toinen osanen onkin sitten mitkä tulokset huomioidaan tasoitusta laskettaessa. Jos tämä aloittelija, pelattuaan pari vuotta tasoituskelvottomalla par 3 kentällä, sattuu pelaamaan valkoiselta tiiltä, kaiketi tämäkin tulos heijastaa hänen pelikykyään.

#484204 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Chip Greenside kirjoitti: (20.12.2006 21:09:34)

Olen itsekin monesti halunnut kokeilla punaiselta pelaamista ja saada kokemusta siitä, miten erilaiselta kenttä tuntuisi. Se on aina kaatunut siihen, että kaverit ei halua pelata punaisilta, enkä ole sitten viitsinyt mennä yksin punaisille.

Olen sitten miettinyt sitäkin, että voisi naispelaajien seurassa mennä itsekin punaisille. Se on taas kaatunut siihen ajatukseen, että he varmaan kuvittelisivat tuon haluavan leuhkia, kuinka paljon heitä parempi on, enkä ole sitten viitsinyt sitäkään tehdä.

Joskus vielä kokeilen, eikä kyllä hävetä tippaakaan.

Punaisilta pelaaminen on varsin hauskaa vaihtelua, eikä minua hävetä tippaakaan mennä sieltä pelaamaan. Ihan yhtä vinoja draiveja minä osaan lyödä aloituspaikan merkkien väristä riippumatta. Sen sijaan kenttä saattaa taktiikan osalta muuttua aivan valtavasti, layoutista riippuen. Ainakin Talman Laakso tarjoaa aivan toisenlaisia mahdollisuuksia punaiselta pelattuna ja yhä alhaisempi slope puolestaan varmistaa sen, ettei hyvän tuloksen pelaaminen ole mitenkään itsestään selvää.

Lakistossakin on kiva huidella punaisilta. Slope on siellä minulla tasan nolla, joten haastetta piisaa, vaikka moni parnelkku onkin punaisilta lyötävissä griinille yhdellä lyönnillä. Myös Keimolan Saras muuttuu paikoin dramaattisesti keltaisilta punaisille siirryttäessä.

Suosittelen lämpimästi tiipaikkojen vaihtelua sen iänikuisen takatiille pyrkimisen sijaan myös sinne lyhyempään suuntaan.

#484205 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

KL, uusinnan kautta suoritettu arvosana on mielestäni hitusen arvokkaampi kuin ensimmäisellä yrittämällä sutaistu, koska se kertoo paljon asenteesta. Onneksi olkoon näin jälkikäteen.

KL=Kuusi Laudaturia.

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

#484206 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

Don Key kirjoitti: (21.12.2006 12:15:13)

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

Kiitos samoin!

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #484171 kohteessaRuohonjuuritason tasoitusproblematiikkaa

Etusivu Foorumit Yleistä Ruohonjuuritason tasoitusproblematiikkaa