Aihe: Riittäiskö miljoonalle ihmiselle 27 reikäinen kenttä ? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Riittäiskö miljoonalle ihmiselle 27 reikäinen kenttä ?

Etusivu Foorumit Yleistä Riittäiskö miljoonalle ihmiselle 27 reikäinen kenttä ?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 78)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tässä on aikoinaan kehittelemäni tehokas kenttämalli ( 15 ha per 9 koloa ! ) sijoitettuna noin miljoonan ihmisen kaupunkiin 3 x 3 km alueella. Alueeella myös 530 000 asuntoa ja 60 000 kauppaa/raflaa/ateljeeta/tstoa ja 250-900000 autopaikkaa sekä 41 futiskenttää ja 3600 tenniskenttää ( 5 kerroksen pihoilla ). 27 kolon kenttä Hartela, NCC, SRV, Sato, Skanska kiinnostunut ?

ts

Aivan loistava idea. Ehdottomasti kannustan jatkamaan kehitystyötä asian tiimoilla. Sitä voi toki olla jäljellä yllättävän paljonkin….

Mikäli tähän loistavaan kehittelemääsi malliin ei innostuta noiden toimijoiden joukossa, niin ihmetellä sopii. Vain 3×3 km alue riittäisi kaikkeen tuohon ja sinne hommattaisiin miljoona asukasta, nerokasta.

ts

Mun mielestä vähän riskialtista levittää tällaista ideaa julkisuuteen. Joku voi vaikka kaapata sen… tai sitten tulee sedät pukemaan semmosen paidan päälle missä napit on selkäpuolella.

Chip Greenside kirjoitti: (15.9.2013 14:11:33)
    Mikäli tähän loistavaan kehittelemääsi malliin ei innostuta noiden toimijoiden joukossa, niin ihmetellä sopii. Vain 3×3 km alue riittäisi kaikkeen tuohon ja sinne hommattaisiin miljoona asukasta, nerokasta.

Niin joku kunnanisi aurinkoinen rakennuttais ensin koko helahoidon ja koska teollisella valmistamisella saataisiin toistoa aikaiseksi niin hinta per asunto / liikehuoneisto pysyisi selkeästi alle 100 000 eurossa.

Pienellä yliasuttamisella tonne mahtuisi kaikki Syyrian pakolaiset…esim YK:n kanssa pitäis ensin roudata diili että saadaan füffet rakentamiseen..arvelisin että työpaikkoja syntyisi noin 200 – 300 000 apaut 10 vuodeksi. Ruotsalaiset olisivat kateellisia ja Suomen kantaväestö jäisi alakynteen jo 2030 paikkeilla. Toki tonne voisi otta vastaa thaimaalaiset marjanpoimijat ympärivuotiseen asumiseen..tai opiskelijoita tai ketä tahansa joita oma liikehuoneisto ja asunto alle 200 000 eurolla kiinnostaa..omalla tennis- ja kolopallokentällä. Ikävää olisi tietty jos kilometrin säteellä olisi 10 – 20 000 raflaa ja liikettä.

ts kirjoitti: (15.9.2013 14:29:55)
    Mun mielestä vähän riskialtista levittää tällaista ideaa julkisuuteen. Joku voi vaikka kaapata sen… tai sitten tulee sedät pukemaan semmosen paidan päälle missä napit on selkäpuolella.

Se on esitetty sellaisessa mittakaavassa, että yksityiskohdat eivät näy, mutta pohjia myösten on tutkittu että se toimii..jokaisessa korttelissa on 4 kpl 24 kerroksisia vertikaalisia rakennuksia.

3 x 3 kilometriä ei ole ihan minialue, mutta tämä osoittaa että meillä kyllä törsätään löysällä rakentamisella paljon rahaa…kunnallisekniikka tulee kalliiksi ja teiden ylläpito jne.

ts kirjoitti: (15.9.2013 13:05:23)
    Aivan loistava idea. Ehdottomasti kannustan jatkamaan kehitystyötä asian tiimoilla. Sitä voi toki olla jäljellä yllättävän paljonkin….

Joo ei tällainen ihan riskitöntä ole; haamukaupunki

ts

-no eagle- kirjoitti: (15.9.2013 18:16:05)

Se on esitetty sellaisessa mittakaavassa, että yksityiskohdat eivät näy, mutta pohjia myösten on tutkittu että se toimii..jokaisessa korttelissa on 4 kpl 24 kerroksisia vertikaalisia rakennuksia.

3 x 3 kilometriä ei ole ihan minialue, mutta tämä osoittaa että meillä kyllä törsätään löysällä rakentamisella paljon rahaa…kunnallisekniikka tulee kalliiksi ja teiden ylläpito jne.

Joo.. mutta mä en usko yksityiskohtien oikeesti kiinnostavan ton todennäkösemmän skenaarion valossa.

ts kirjoitti: (15.9.2013 18:20:55)

-no eagle- kirjoitti: (15.9.2013 18:16:05)

Joo.. mutta mä en usko yksityiskohtien oikeesti kiinnostavan ton todennäkösemmän skenaarion valossa.

Tämähän on vain esitetty mahdollisuus..mikäli tämä olisi vaikka 10 km stadistaa pohjoiseen tai itään ja saunallinen yksiö lämpimällä autopaikalla maksaa vaikka 50 000 ekkua niin toki mä täältä kakkosasunnon ostaisin jos rakentamisen laatu hyvä ja pikku kahviloita ja liikkeitä ja elämää riittävästi.

Tämä olisi erittäin ekotehokasta. Pääkaupunki alueen väkimäärä 1½ kertaistuisi hetkessä.

-no eagle- kirjoitti: (15.9.2013 18:48:02)

Tämähän on vain esitetty mahdollisuus..mikäli tämä olisi vaikka 10 km stadistaa pohjoiseen tai itään ja saunallinen yksiö lämpimällä autopaikalla maksaa vaikka 50 000 ekkua niin toki mä täältä kakkosasunnon ostaisin jos rakentamisen laatu hyvä ja pikku kahviloita ja liikkeitä ja elämää riittävästi.

Tämä olisi erittäin ekotehokasta. Pääkaupunki alueen väkimäärä 1½ kertaistuisi hetkessä.

Onko sille alueelle aivan pakko sijoittaa se 27-reikäinen kenttäkin?

toki mä täältä kakkosasunnon ostaisin jos rakentamisen laatu hyvä ja pikku kahviloita ja liikkeitä ja elämää riittävästi.

Oliko se juuri Rooma, joka rakennettiin päivässä ja nimenomaan pikku kahviloiden ympärille.

KL

Miten ajattelit siirrellä ne uudet puoli miljoonaa ihmistä kodeista työpaikoille ja takaisin ilman merkittävää kajoamista liikenteen infrastruktuuriin? Siihen samaan, joka jo nykyisellään on pk-seudun suurin ongelma.

Entä mitä tapahtuisi niille kaupungeille ja kunnille, joista ’hetkessä’ muuttaisi puoli miljoonaa ihmistä suunnittelemaasi paratiisiin? Onko tullut mieleen?

Joko sinut on potkittu SAFAsta vai vieläkö harkitsevat? Vai eivätkö koskaan edes hyväksyneet jäseneksi…?

KL kirjoitti: (15.9.2013 20:59:39)

Miten ajattelit siirrellä ne uudet puoli miljoonaa ihmistä kodeista työpaikoille ja takaisin ilman merkittävää kajoamista liikenteen infrastruktuuriin? Siihen samaan, joka jo nykyisellään on pk-seudun suurin ongelma.

Entä mitä tapahtuisi niille kaupungeille ja kunnille, joista ’hetkessä’ muuttaisi puoli miljoonaa ihmistä suunnittelemaasi paratiisiin? Onko tullut mieleen?

Joko sinut on potkittu SAFAsta vai vieläkö harkitsevat? Vai eivätkö koskaan edes hyväksyneet jäseneksi…?

Onko tullut mieleen että alueelle syntyy 60 000 PK yritystä…ja alueella on 920 000 asukasta. Ei tässä olla nyt suunnittelemssa uutta itä-väylää…se ei kuulu arkkitehdin toimenkuvaan…myöskin rata voi olla mahdollista ( uusi metrolinja ).

SAFAsta pitäisi ensin potkia pois kaikki hometalojen suunnittelijat..se jälkeen olisi enää yksi arkkitehti jäljellä …:)

Tietääkö KL miten uusia suomalaisia tehdään ?

Chip Greenside kirjoitti: (15.9.2013 19:58:20)

Onko sille alueelle aivan pakko sijoittaa se 27-reikäinen kenttäkin?

Se olisi kaunis vihreä sydän alueella.

Lavantauti kirjoitti: (15.9.2013 20:57:20)

toki mä täältä kakkosasunnon ostaisin jos rakentamisen laatu hyvä ja pikku kahviloita ja liikkeitä ja elämää riittävästi.

Oliko se juuri Rooma, joka rakennettiin päivässä ja nimenomaan pikku kahviloiden ympärille.

Sitten on ison veden takana sellainen kaupunki ruutukaavalla kuin NEW YORK kovasti otsikoissa ja paljon ihmisiä..siellä väännetään myös maailman korkeinta asuinrakennusta 428 metristä 432 Park Avenueta !

432 PA

ts

Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä paljon suurempi pallo….

KL kirjoitti: (15.9.2013 20:59:39)

Muuten jos katsot kuvaa niin ne vihreät pystysuuntaiset puistokatut on 100 m leveitä ja reunoilla kulkee 3 kaistaiset autoväylät ( kokoojaliikenne ) keskellä koirapuistot ja 40 futiskenttää jne…

Ongelmaksi tulee kuinka liikenne stadista tänne uuteen kaupunkiin sujuu.

. saunallinen yksiö lämpimällä autopaikalla…

Kuka haluaa saunoa yksiössä lämpimällä autopaikalla? Tai edes lämmittämättömällä?

ts kirjoitti: (16.9.2013 9:04:53)
    Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä paljon suurempi pallo….

Tällaiset vanhan kaupungin purkavat uudet kaupungit eivät ole saaneet varauksetonta suosiota; Plan Voisin

Johtaja XXL kirjoitti: (16.9.2013 9:08:46)

. saunallinen yksiö lämpimällä autopaikalla…

Kuka haluaa saunoa yksiössä lämpimällä autopaikalla? Tai edes lämmittämättömällä?

En osaa vastata siihen en ole asunnonvälittäjä..muuten jos otat siitä 12 korttelia ja siirrät ne Pasilaan saat 40 000 ihmisen kaupunginosan…eli tässä oli nyt tarkoitus tutkia high density asumista eikä todellakaan Helsingin kuihduttavaa uutta pääkaupunkia..se tuli sivutuotteena.

Jos joku rakentaa näitä esimerkiksi 10-20 kappaletta esimerkiksi Viipuriin tai Guangzhouhun parin vuoden pääästä vetäydyn kaikesta vastuusta ja vetoa tällaisiin nauttimiini aamupaloihin;
    LYCOPERDON EXPULIFORME

Toki tämä kaupunkimalli olisi ekologinen ja kaupunkikuvaltaan onnistuneempi kuin Kiinan hylätyt aavekaupungit. Ehkä juuri 12-15 tällaista koettelii menisi eri suunnittelijoiden toimesta toteutettuna…15 korttelissa oli 1800 PK yritystä.

Malliksi New Yorkilaisen 432 Park Avenuen 9. kerroksen pohjapiirros; sauna/uima-allas

Pakko vastata itse kun ei kukaan muu halua…

Eli miljoonalle ihmiselle on sama asia 3256 kuin 6 miljoonalle se että pelaajia on noin 140 000.

Jos yhdeksälle reiälle on 1085 pelaajaa josta tuskin kaikki on aktiivisia niin 27 koloa taitaa juuri riittää.

-no eagle- kirjoitti: (17.9.2013 14:00:40)

Eli miljoonalle ihmiselle on sama asia 3256 kuin 6 miljoonalle se että pelaajia on noin 140 000.

Jos yhdeksälle reiälle on 1085 pelaajaa josta tuskin kaikki on aktiivisia niin 27 koloa taitaa juuri riittää.

Kyllä nyt tais matikka pettää..se on 7770 pelaajaa per 9 -reikäinen.

ts

-no eagle- kirjoitti: (17.9.2013 14:00:40)

.

Eipä tätä viestien sisältöä voisi juuri paremmin kuvailla, mutta jatka toki laskutoimituksia ja hetken päästä kaikki Suomen väki asuu ja yritykset toimii yhdessä 150 neliön talossa…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 78)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #413130 kohteessaRiittäiskö miljoonalle ihmiselle 27 reikäinen kenttä ?

Etusivu Foorumit Yleistä Riittäiskö miljoonalle ihmiselle 27 reikäinen kenttä ?