Aihe: Reikää vai lyöntiä - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Reikää vai lyöntiä

Etusivu Foorumit Yleistä Reikää vai lyöntiä

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Pelasin tuossa eilen reikäpelikisan, jonka hävisi kuin akat (anteeksi arvon leidit, tämä on vain sanonta). Myöhemmin asiaa mietiskellessäni totesin, etten juuri koskaan ole voittanut reikäpelejä. Sen sijaan lyöntipeli ja pistebogikisoissa olen saanut hienojakin voittoja. Tuli vain mieleeni, että ehkei minun pääni kestä jatkuvasti vertailla lyöntejäni toisen pelaajan lyönteihin vaan minun pitäisi vain pelata omaa peliäni ja katsella mihin se riittää. Reikäpelikisassa tulee helposti mentyä vastustajan mukaan, jolloin tulee joko turhaa varmistelua tai yliyrittämistä. Ja molemmat johtavat ainakin minun kohdallani katastrofiin. Monet täällä ovat todenneet, että reikäpeli on ainoa oikea golfkisa. Minulle se ei kuitenkaan sovi, ellen opi pitämään ajatuksiani omassa pelissäni. Mites muilla, reikää vai lyöntiä?

EFC

Joskus nuorempana tuli osallistuttua muutaman kerran seuran reikäpelimestiksiin ja joku avauskierroksen voitto napattua, mutta siihen ne on sitten jääneetkin. Jotenkin itse tuntuu lyöntipeli mukavammalta pelimuodolta, ilmeisesti se lopputuloksen (lyöntimäärän) saaminen kiinnostaa enemmän, kuin esim. yksittäisten reikien voitto.

Reikäpeli on erittäin hyvä harkka rundin pelimuoto kaverin kanssa.
    Jos menee väylä huonosti tulee helpommin otettua pallo taskuun ja annettua reikä.
    Ja huonot väylät unohtuvat täysin koska niillä ei ole merkitystä kuten lyöntipelissä.

Itselle reikä peli sopii tällä hetkellä tuloksellisesti peremmin koska Rivelino pamauttaa aina välillä pallon myös syvälle metsään. Lyöntipeli kierroksella ne tekee 8-12 lyöntiä jolloin kierros on taas bufferissa, ei alle.

Niin ja joskus kun reikäpelissä saa reiän vaikka triplalla niin lyöntipelissä viimein putti olisi tuskaa ja reikäpelissä yes juttu.

Reikäpelin filosofiasta ollaan montaa mieltä mutta sama juttu siinä on kuin lyöntipelissä.
    Pitää tietää mihin kykynee.

Intensiivisempää, vaatii reagoimista kaverin tilanteen mukaan, golfin alkuperäinen pelimuoto, mano a mano, sallii psyykkauksen, taktisempi pelimuoto…….

Reikää.
    Ehdottomasti reikää.

kyllä minä pelaisin lyöntipelii koska reikäpelis tulee liikaa riskejä varsinkin jos toinen saa hyviä lyöntejä.

Harkkakierroksilla alkaa puutumaan, jos ei harrasta muuta kuin lyöntipeliä. Tänään esim pelattiin kavereitten kanssa joukkuekisaa, joukkueen paras tulos reijältä ja klubilla hävinneet vastasivat tarjoilusta. Välillä pelataan sramplea, ja onhan noita. Tänäänkin oli tosi kiva fiiilinki, puristamatta puffaan. Siis muutakin kuin lyöntiä, reikääkään unohtamatta.

Kyllähän reijän kunnioittaminen on aina sentään jotain lyömiseen verrattuna… oli sitten kyse Golfista tai jostain muusta….

Tosin olí kyse kummasta tahansa, niin pääasiahan on että nauttii tekemisistään

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489954 kohteessaReikää vai lyöntiä

Etusivu Foorumit Yleistä Reikää vai lyöntiä