Aihe: Rautalyönneistä katoaa tatsi ? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Rautalyönneistä katoaa tatsi ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Rautalyönneistä katoaa tatsi ?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 63)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts kirjoitti: (7.8.2007 21:59:14)

MakeeK kirjoitti: (7.8.2007 19:42:45)
    Mä vaan rupesin rangella lätkiin seiskalla ihan 1/4 swingejä kerta toisensa perään. Sitte vähä pidennetään backswingiä ja taas lätkitään. Sitte otetaan vähä jo vartalonkiertookin mukaan ja taas lätkitään erittäin vajailla swingeillä 1500 palloa. Sitte huomataankin että lyönti tulikin takasi.

Hmm… meillä otetaan toi ensin. Johtuu varmaan siitä, että minä maalaispoikana en ymmärrä, että ensin heilutellaan mailaa vartalon editse kohteen suuntaan ja sitten jatketaan tuota heiluttelua pistäen samalla se alusta pyörimään…. ei mahdu kaaliin ei…

Oon määkin maalaispoika ja hyvin näyttää kaaliin menevän 🙂 Jokainen saa reenata miten tykkää, mutta mulla kun oli tossa eri ’teesejä’ mihin kiinnittää huomioo, niin noin sain paremmin korostettua niitä pielessä olevia juttuja. Eli esim. käsien kiertyminen ja jotakin sen sellasta. Eikös Simon Says jotakin tollasta treeniä suositellukkin? Siinäkin vaan 1/4 swingiä mahdollisimman pienellä vartalonkäytöllä. Tällä juuri haetaan tuntumaa siihen käsien käyttöön vähä ennen osuma-aluetta ja vähä sen jälkeen. Ja hyvä reeni onkin!

ts

MakeeK kirjoitti: (8.8.2007 9:41:49)

ts kirjoitti: (7.8.2007 21:59:14)

MakeeK kirjoitti: (7.8.2007 19:42:45)
    Mä vaan rupesin rangella lätkiin seiskalla ihan 1/4 swingejä kerta toisensa perään. Sitte vähä pidennetään backswingiä ja taas lätkitään. Sitte otetaan vähä jo vartalonkiertookin mukaan ja taas lätkitään erittäin vajailla swingeillä 1500 palloa. Sitte huomataankin että lyönti tulikin takasi.

Hmm… meillä otetaan toi ensin. Johtuu varmaan siitä, että minä maalaispoikana en ymmärrä, että ensin heilutellaan mailaa vartalon editse kohteen suuntaan ja sitten jatketaan tuota heiluttelua pistäen samalla se alusta pyörimään…. ei mahdu kaaliin ei…

Oon määkin maalaispoika ja hyvin näyttää kaaliin menevän 🙂 Jokainen saa reenata miten tykkää, mutta mulla kun oli tossa eri ’teesejä’ mihin kiinnittää huomioo, niin noin sain paremmin korostettua niitä pielessä olevia juttuja. Eli esim. käsien kiertyminen ja jotakin sen sellasta. Eikös Simon Says jotakin tollasta treeniä suositellukkin? Siinäkin vaan 1/4 swingiä mahdollisimman pienellä vartalonkäytöllä. Tällä juuri haetaan tuntumaa siihen käsien käyttöön vähä ennen osuma-aluetta ja vähä sen jälkeen. Ja hyvä reeni onkin!

Niinon juu… ja sitten jossain vaiheessa muutaman vuoden päästä kun ymmärrät tästä asiasta enemmän, kiroat sitä, kun tuli harjoiteltua tuolla tavoin päin helvettiä. Mutta kuten sanoit, jokainen saa reenata miten tykkää.

Ropleema on oikeestaan siinä, että lähes kaikki mikä auttaa nopeasti on feikkiä. Ja tämän päivän ihminen tahtoo kaikkitännemullehetinyt. Jos lyönnit lähtee paremmin jonkun muutoksen jälkeen, oppi on ollu hyvä ja jos huonosti ni oppi on ollu huono.

Todellisuudessa tahtoo olla just päinvastoin.

ts kirjoitti: (8.8.2007 9:59:05)
    Niinon juu… ja sitten jossain vaiheessa muutaman vuoden päästä kun ymmärrät tästä asiasta enemmän, kiroat sitä, kun tuli harjoiteltua tuolla tavoin päin helvettiä. Mutta kuten sanoit, jokainen saa reenata miten tykkää.
    Ropleema on oikeestaan siinä, että lähes kaikki mikä auttaa nopeasti on feikkiä. Ja tämän päivän ihminen tahtoo kaikkitännemullehetinyt. Jos lyönnit lähtee paremmin jonkun muutoksen jälkeen, oppi on ollu hyvä ja jos huonosti ni oppi on ollu huono.

Todellisuudessa tahtoo olla just päinvastoin.

Mistä noita ’ylijumalia’ oikeen syntyy… No anteeks nyt että teen asian oikein ja niin että lyönti saadaan oikeille urille. Eipähän tartte kirota tulevaisuudessa. Treenaa sää vaan miten haluat. Määhän ’vaan’ keskityn tekniikkavirheisiin ja näitä korjailen. Ja en tosiaan treenaa sillä mielellä että kaikki ja heti. Mulla on ranteidne käytössä just erittäin veemäinen vika ja prookin sanoi viikko sitten että se on sellanen vika johon ei oikeen korjausohjetta edes ole. Täydellisen tahaton liike joka vaan syntyy. Ja sen korjaaminen tehdään pikkuhiljaa. Tämän takia mentiin hakeen tuntumaa chippailuista siihen virheeseen joka syntyy täydellä swingillä.

ts

MakeeK kirjoitti: (8.8.2007 10:07:38)

Mistä noita ’ylijumalia’ oikeen syntyy… No anteeks nyt että teen asian oikein ja niin että lyönti saadaan oikeille urille. Eipähän tartte kirota tulevaisuudessa. Treenaa sää vaan miten haluat. .

Tota… taisin treenata viimeks vuonna -98 että se siitä 😉

Aika paljon oon onneks päässy seuraamaan hyvää harjottelua tässä vuosien varrella. Son siitä hyvä, että ei tuu ees paikat kipeeks.

Mutta muista silti vuosin päästä, että joku hullu kerto sulle jo vuonna 2007, että tossa piilee miina.

ts kirjoitti: (8.8.2007 10:18:28)

Mistä noita ’ylijumalia’ oikeen syntyy… No anteeks nyt että teen asian oikein ja niin että lyönti saadaan oikeille urille. Eipähän tartte kirota tulevaisuudessa. Treenaa sää vaan miten haluat. .

Tota… taisin treenata viimeks vuonna -98 että se siitä 😉

Aika paljon oon onneks päässy seuraamaan hyvää harjottelua tässä vuosien varrella. Son siitä hyvä, että ei tuu ees paikat kipeeks.

Mutta muista silti vuosin päästä, että joku hullu kerto sulle jo vuonna 2007, että tossa piilee miina.

Okkei, asia selvä 🙂

ts kirjoitti: (8.8.2007 9:59:05)
    … Ropleema on oikeestaan siinä, että lähes kaikki mikä auttaa nopeasti on feikkiä. Ja tämän päivän ihminen tahtoo kaikkitännemullehetinyt. Jos lyönnit lähtee paremmin jonkun muutoksen jälkeen, oppi on ollu hyvä ja jos huonosti ni oppi on ollu huono. …

Nii juu ja mielummin ilmaiseksi. Kylmä totuus nyt vaan on se että pitkäjänteinen suunnitelma toimivien asioiden parantamiseksi on perkeleen työläs toteuttaa. Tai pirustakos minä sen tiedän. Mutta ainakin näin kesähelteellä kaikki quickfixit kuullostavat varmasti houkuttelevilta (juu, elä pelkää, en mää sellasiin tartu).

… Mulla on ranteidne käytössä just erittäin veemäinen vika ja prookin sanoi viikko sitten että se on sellanen vika johon ei oikeen korjausohjetta edes ole. …

Vai olisko se korjausohje sellainen ettei tietoisesti käytetä ranteita? Olisko siinä se vika?

Niin se tatsi on erikoinen asia.

Eilen pelasin ekan kerran Virpiniemen valkoisilta ja kuinka ollakkaan takaysille 43 lyöntiä. : ) ( 22 pokipingoa taakse ja 13 eteen ).

Etuysin neljännellä väylällä par 3:lla ( 181 metriä ) tuli ratkaiseva oivallus.
    Tällä väylällä oli keltaiselta paukuttanut 80 % palloista vasemmalle hookkina…niin nytkin. Varapallon lyöntiä varten muutin stanssia…en avannut enää vasenta jalkaa vaan pidin vasemman ja oikean kiskoilla eli yhdensuuntaisena. Kuinka sitten ollakkaan pallo lensi 20 metriä kauemmas ja oli 3 metriä lipusta greenillä.

Jotenkin tämä stanssi antoi mahdollisuuden kehittää täysi vauhti lapaan aiemmin eikä hookkia enää synny..drawta aika-ajoin silti. Tein takaysillä kesän toisen pirkun…ja varjossa oli 26-27 astetaa lämpöä..en tiedä helpottiko se pelaamista. Porukka ( flaitti ) jossa kahden hcp oli 10 tienoilla ja alle ehkä auttoi peliä.

Ilman lentomuurahaisinvaasiota kuutosväylän greenillä olisi etuysikin ollut hieman sidettävämpi..seiskan avaus duffasi ja seuraava pallo puuhun ja pallo lensi kimmokkeesta ainankin 80 metriä ja hävisi. Jäin eilen valkoisilta yhden lyönnin HCP vauhdista 35 pokipingoa oli tulos. Kolme ekaa väylää jännitin pelkkää valkoisilta pelaamista..ihan suotta.

Kesän tavoite pelata 10 hcp pintaan voinee onnistua.

Let’s stance !

PS: Hanska jonka ostin unohtui kotiin ja mailoista pesin gripin vain i5:sta, jolla avasin kolmasti.

Grip, aim, stance and posture. Siinähän nuo perusasiat ovat.
    Tatsi sen sijaan, kuten mainitisitkin, on varmaan aivan eri(koinen) juttu.

kebax kirjoitti: (8.8.2007 11:18:50)
    Grip, aim, stance and posture. Siinähän nuo perusasiat ovat.
    Tatsi sen sijaan, kuten mainitisitkin, on varmaan aivan eri(koinen) juttu.

Kyllä kyllä tuntuma…on henkimaailman asia…mutta kyllä pelifiilikset kasvaa kummasti kun saa pois yhden ratkaisevan virheen lyönnistä…nyt olen pelannut 10 rundia tälle suvelle..annas olla kun 30 on täynnä.

Edelleenkään en edes uskalla lyödä rauta femmalla väylältä…Hekkasen kanssa pohdittiin kun mailat on 4 grammaa painavammat 2 senttiä pidemmät, että se swingi paino on aika valtava nyt…tosin sitten 8:lla ja kuutosellakin näyttää jonkinlaisia 160-170 metrisiä lähtevän, jopa raffista.

double-eagle kirjoitti: (8.8.2007 11:11:41)
    PS: Hanska jonka ostin unohtui kotiin ja mailoista pesin gripin vain i5:sta, jolla avasin kolmasti.

OK, hyvä 🙂

Jos minä yritän lyödä 1/4 swingillä ilman vartalonkäyttöä, niin päin helvettiä menee… siis oikeaan etukulmaan – ilman kovaa gripin puristamista. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa…

Jos minä yritän lyödä 1/4 swingillä ilman vartalonkäyttöä, niin päin helvettiä menee… siis oikeaan etukulmaan – ilman kovaa gripin puristamista. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa…

Ditto kirjoitti: (8.8.2007 13:51:26)
    Jos minä yritän lyödä 1/4 swingillä …

Jos taas minä koetan lyödä 1/4 swingillä, tulee siitä kokonainen. Ilmankos tuo tatsi on kateissa kun minkäänlaista toleranssia ei herkkyydelle ole. Ai nii se hanska piti hakea tänään…

double-eagle kirjoitti: (8.8.2007 11:25:57)
    Edelleenkään en edes uskalla lyödä rauta femmalla väylältä…Hekkasen kanssa pohdittiin kun mailat on 4 grammaa painavammat 2 senttiä pidemmät, että se swingi paino on aika valtava nyt…tosin sitten 8:lla ja kuutosellakin näyttää jonkinlaisia 160-170 metrisiä lähtevän, jopa raffista.

Parempihan se vain on kun on lavassa painoa, tuntee missä se lapa swingin aikana kulkee.

Minä lisäilin jokaiseen lapaan 6g lisää painoa ja varret on puoli tuumaa pidemmät. Hyvät on.

januz kirjoitti: (8.8.2007 14:11:01)

double-eagle kirjoitti: (8.8.2007 11:25:57)

Parempihan se vain on kun on lavassa painoa, tuntee missä se lapa swingin aikana kulkee.

Niin…itse lisäsin tuon 4 grammaa viime kesänä. Pro sanoi, että paino on hyvä jos vain hallitsee sen ja kykenee lyömään.

Voisko toi tarkkuus olla hieman kiinni kehäpainotteisuudesta lavoissa… mitä voittaisin bleideillä ? Lavis varmaan sanois että Miurat on instrumentit ja muut on soopaa.

double-eagle kirjoitti: (8.8.2007 15:38:35)
    Lavis varmaan sanois että Miurat on instrumentit ja muut on soopaa.

Ja yleensä kiinalaista soopaa..

Lavantauti kirjoitti: (8.8.2007 15:49:11)

Lavis varmaan sanois että Miurat on instrumentit ja muut on soopaa.

Ja yleensä kiinalaista soopaa..

Paitsi Titut jotka on amerikkalaiset eikä soopaa ollenkaan. Ihmetyttää kyllä vähän, että kenen luvalla Januz on mennyt Tituhin painoja lisäämään? Kova poika!

Voisko toi tarkkuus olla hieman kiinni kehäpainotteisuudesta lavoissa… mitä voittaisin bleideillä ?

No nyt alkaa taas karata… Ei se tarkkuus lavoista kiinni ole, vaan lavan jatkeena olevan varren heilauttajasta. Miksi ihmeessä bleidi olisi tarkempi sinänsä? Jos kehäpainotteinen antaa enemmän anteeksi, eikö se tarkoita sitä, että hajonta sekä pituuden että leveyden suhteen olisi pienempi, ja siten myös lopputulos keskimäärin parempi (= tarkempi)?

Eli vastaus: et voittaisi yhtään mitään.

ts kirjoitti: (8.8.2007 10:18:28)

Palatakseni vielä asiaan hiukan, niin kertoisikko minkälainen miina siellä piilee? Että mä tiedän varoa sitten kun alan siellä miinakentällä pelailemaan.

Scoop kirjoitti: (8.8.2007 15:55:19)

Voisko toi tarkkuus olla hieman kiinni kehäpainotteisuudesta lavoissa… mitä voittaisin bleideillä ?

No nyt alkaa taas karata… Ei se tarkkuus lavoista kiinni ole, vaan lavan jatkeena olevan varren heilauttajasta. Miksi ihmeessä bleidi olisi tarkempi sinänsä? Jos kehäpainotteinen antaa enemmän anteeksi, eikö se tarkoita sitä, että hajonta sekä pituuden että leveyden suhteen olisi pienempi, ja siten myös lopputulos keskimäärin parempi (= tarkempi)?

Eli vastaus: et voittaisi yhtään mitään.

Ei mielestäni…driverissa on kupera pinta, joka painuu osumassa sisäänpäin. Raudoissa on tasainen pinta joka painuu sisään..laidoiltahan sellainen ampuu aina vinoon. Bleideissä taas on pienempi svetari ja osuminen hyvin keskelle on melko tärkeää. Voin olla väärässäkin.

MakeeK:n mailanheiluttelussa ei piile minkäänlaista miinaa – päinvastoin.

’Helppo ja tarkka svingi – oikealla painonsiirrolla’.
    – DI Raimo Kainulainen

double-eagle kirjoitti: (8.8.2007 16:16:20)
    Ei mielestäni…driverissa on kupera pinta, joka painuu osumassa sisäänpäin. Raudoissa on tasainen pinta joka painuu sisään..laidoiltahan sellainen ampuu aina vinoon. Bleideissä taas on pienempi svetari ja osuminen hyvin keskelle on melko tärkeää. Voin olla väärässäkin.

Nyt meni pahasti ohi. Siis häh?! Siis että kun osuma swetariin on bleideissä vaikeampaa, siitä seuraa lisää tarkkuutta?

putting kirjoitti: (8.8.2007 16:26:38)
    MakeeK:n mailanheiluttelussa ei piile minkäänlaista miinaa – päinvastoin.

Tähän en ota kantaa, kun en tiedä minkälaisesta heiluttelusta on kyse.

– DI Raimo Kainulainen

’Höpö, höpö’.
    – PhD Scoop

– DI Raimo Kainulainen

No siinä sitä vasta miinojen miina onkin!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 63)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #237630 kohteessaRautalyönneistä katoaa tatsi ?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Rautalyönneistä katoaa tatsi ?