Aihe: puttien määrä - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

puttien määrä

Etusivu Foorumit Yleistä puttien määrä

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • nyt kun oma putti peli takkuaa olisi mukava tietää muiden putti keskiarvoja (noin).putterilla ei väliä kun on niin yksilöllinen.niin ja tietty greenien kunto vaikuttaa.meillä aika paskat.(mm.vieläkin talvigreeni).1kpl.

2.3/GIR. Noin. Välillä.

31 puttia per kierros näkyy olevan keskiarvo onlinegolfpäiväkirjan mukaan.

AJ

Jotta puttien määrästä saisi realistisemman kuvan, niin mielestäni tietoihin voisi lisätä sen, kuinka monen kierroksen perusteella keskiarvo on laskettu ja ehkä sen miten puttien määrä on kehittynyt viime kausien aikana…

Mulla on takana tällä kaudella vasta 2 kierrosta, puttikeskiarvo 32,5 ja putteja per viheriö 1,81. Kun 10 kiekkaa on täynnä ja jos keskiarvo ei noussut yli 33:n, niin olen ihan tyytyväinen, sillä silloin suunta on oikea.

Edellisten kausien perusteella tulokset ovat seuraavat:

* 2003 – Kierroksia 9, putteja 36,6 ja putit per viheriö 2,03
    * 2004 – Kierroksia 14, putteja 33,8 ja putit per viheriö 1,88
    * 2005 – Kierroksia 10, putteja 34,6 ja putit per viheriö 1,92
    * 2006 – Kierroksia 6, putteja 33,2 ja putit per viheriö 1,84

Toukokuussa 16 kierrosta, putit per GIR 2.00
    Kokonaisputtimäärä on keskimäärin alle 32, mutta siihenhän vaikuttaa puttaamisen ohella niin moni muukin asia.

APEx kirjoitti: (2.6.2007 11:48:41)
    Jotta puttien määrästä saisi realistisemman kuvan, niin mielestäni tietoihin voisi lisätä sen, kuinka monen kierroksen perusteella keskiarvo on laskettu ja ehkä sen miten puttien määrä on kehittynyt viime kausien aikana…

Nii-i. Ja kierroskeskiarvo. Paras ja huonoin tulos. Scrämpläys-% ja sandsave-%.
    ja sokerina pohjalla draivi-ka.

* 2005 – Kierroksia 12, putteja 31,0 ja putit per viheriö 1,72 (GIR 1,97)
    * 2006 – Kierroksia 18, putteja 32,7 ja putit per viheriö 1,81 (GIR 1,98)
    * 2007 – Kierroksia 1, putteja 36,0 ja putit per viheriö 2,00 (GIR 2,00)

AJ

Bosco kirjoitti: (2.6.2007 12:14:40)
    Nii-i. Ja kierroskeskiarvo. Paras ja huonoin tulos. Scrämpläys-% ja sandsave-%.
    ja sokerina pohjalla draivi-ka.

Noo.. ei nyt mennä ihan hifistelyn puolelle 🙂 Pysytään vaan kylmän viileästi puteissa. Eiköhän ne 250+ draivi-ka:t ole jo varsin kattavasti käyty täällä läpi.. ja vielä useamman viestiketjun muodossa..

Katinkullan tämänviikkoisten 3 kierroksen perusteella puteissa on paljon parannettavaa. Tai griinien kunnossa. Tai molemmissa.
    38-38-40. Ja uskomattoman paljon missattuja metrin putteja.

V. 2006: 25 kierrosta:
    – puttikeskiarvo 34,2 (parantamisen varaa olisi)
    – putit / GIR: 2,06 (viheriö osumista pitäisi päästä alle 2:n)
    – putit / viheriö: 1,90

Viheriöillä:
    – 0 puttia: 1%
    – 1 putti: 22%
    – 2 puttia: 64%
    – 3 puttia: 13%

Mielenkiintoista on, että kilpailukierrostuloksista näkee, miten keskittyminen vaikuttaa suorituksiin (tosin vain 2 kilpailukierrosta tallennettu):
    – puttikeskiarvo: 30,5
    – putit / GIR: 1,82
    – putit / viheriö: 1,69

Viheriöillä:
    – 0 puttia: 0%
    – 1 putti: 33%
    – 2 puttia: 64%
    – 3 puttia: 3%

APEx kirjoitti: (2.6.2007 12:34:37)

Noo.. ei nyt mennä ihan hifistelyn puolelle 🙂 Pysytään vaan kylmän viileästi puteissa. Eiköhän ne 250+ draivi-ka:t ole jo varsin kattavasti käyty täällä läpi.. ja vielä useamman viestiketjun muodossa..

Pitää kyllä paikkansa! 🙂

Gir-putit 2,155…
    Kaikki 1,894…
    Ei gir 1,805…

Paremmin kuin viime vuoden alussa 🙂

Puttien absoluuttinen määrä per kierros ei kerro mitään puttaamisen taidosta. Tai no sillei että jos puttien määrä on pieni niin et ole osunut griineihin vaan olet joutunut chippaan forelta ja tyrkit chipin jälkeen näitä säpajä sisään.

Puttien suuri määrä taas osoittaa että olet osunut griineihin, mutta upotus on vastaavasti paljon vauíkeampaa.

Pelin edistymisen kannalta otan mielelläni enemmän GIRejä, puttien määrä on enemmän tulosta siitä mistä puttaan kuin siitä miten puttaan.

KL

Parti PersiMonni kirjoitti: (2.6.2007 21:20:40)
    Puttien absoluuttinen määrä per kierros ei kerro mitään puttaamisen taidosta. Tai no sillei että jos puttien määrä on pieni niin et ole osunut griineihin vaan olet joutunut chippaan forelta ja tyrkit chipin jälkeen näitä säpajä sisään.

Puttien suuri määrä taas osoittaa että olet osunut griineihin, mutta upotus on vastaavasti paljon vauíkeampaa.

Pelin edistymisen kannalta otan mielelläni enemmän GIRejä, puttien määrä on enemmän tulosta siitä mistä puttaan kuin siitä miten puttaan.

Asian ytimessä. Monesti olen pelannut paremman bruttotuloksen selvästi suuremmalla puttimäärällä, kun olen onnistunut osumaan griineihin. Eilen pelasin Talman Masterin brutto 75 ja peräti kahdeksan kertaa pelastin parin yhdellä chipillä ja putilla, mikä kertoo selvää kieltään lähestymisten onnistumisesta 🙁

Aina lähipeliä arvioidessa tulisi laskea yhteen chipit, bunkat ja putit. Sitten kun näiden kokonaismäärä alkaa säännöllisesti olla alle 40, niin kyseessä on pelimies. Sitten kun noiden keskiarvo on alle 36, kyseessä on ammattilainen, tai tuleva sellainen….

Mua kiinnostas myös ensimmäisen putin pituus.

Jamasa kirjoitti: (2.6.2007 22:09:56)

Siis kuinka kaukaa puttaa ekan putin reiästä. Ei siis putin pituus 🙂

Tai mones lähtee. Pitkällä putilla voi ryssiä eagelin tai pelastaa kympin.

Silti toisessa kohtaa korttiin kirjataan 4 ja toisessa 10.

Oon alkanut kallistumaan koulukuntaan jossa kaikilla rei’illä tärkeintä on missä oot kahden lyönnin jälkeen. Piste.

Parti PersiMonni kirjoitti: (2.6.2007 22:31:38)
    Oon alkanut kallistumaan koulukuntaan jossa kaikilla rei’illä tärkeintä on missä oot kahden lyönnin jälkeen. Piste.

Tervetuloa ;-D

Tai mones lähtee. Pitkällä putilla voi ryssiä eagelin tai pelastaa kympin.

Silti toisessa kohtaa korttiin kirjataan 4 ja toisessa 10.

ei sitä yksin tulkita… kernillä olevan pallon matkaa reikään…voipi käyttää hyväkseeen…no kyllä sää tiedät.

Greenillä tai seuraavalla tiillä 🙂

GIR ja Putts/GIR, muilla ei ole väliä.

Itsellä Putts/GIR = 2.1

Sniff… =(

Mika Hekkanen kirjoitti: (2.6.2007 14:59:39)
    Katinkullan tämänviikkoisten 3 kierroksen perusteella puteissa on paljon parannettavaa. Tai griinien kunnossa. Tai molemmissa.
    38-38-40. Ja uskomattoman paljon missattuja metrin putteja.

Samaisella reissulla putts/GIR mainiot 2,47 );
    GIRrejä tuli kyllä paljon enemmän kuin mihin olen tottunut, 19/54 eli 35,2%. Hyvä merkki.

Minä en pahemmin tilastoi pelejäni, mutta viikonlopun rundilta laskin nyt jälkikäteen: putteja 33 kpl, 13 gir ja bto 74. Putteja on kyllä liikaa…

2007 11 kierrosta 32,7 (1,82/viheriö), 2,14/GIR 25%. Lähipeliyht: 45,8
    2006 31 kierrosta 33,0 (1,83/viheriö), 2,1/GIR 30%. Lähipeliyht: 45,5
    2005 52 kierrosta 33,1 (1,84/viheriö), 2,11/GIR 27%. Lähipeliyht: 46,4

Tuosta voi päätellä sen, että harjoittelematta ei kehitystä tapahdu ja tasoitus hukataan viheriön kantissa 😮
    Lähipeli on toki tärkeää, mutta kyllä mun pitäisi hieman kiinnittää huomiota lähestymislyönteihin, jotka ovat keskimäärin luokattomia.

Putit kaikki 1,7….GIR 1,9

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 38)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #477870 kohteessaputtien määrä

Etusivu Foorumit Yleistä puttien määrä