Aihe: putterin painovarret - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

putterin painovarret

Etusivu Foorumit Välineet putterin painovarret

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #340593 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Huomasin kaupassa semmoisia mustia varsia yes mailoissa. Katsoin lähempää ja tunnustelin ja ihmettelin että nämähän mailat painaa. Olin niin häkeltynyt että en myyjää enempää haastatellut. Kotimatkalla heräsikin kysymyksiä. Kertokaa nyt asiantuntijat ihmeessä että onko tommoinen ostettava? Mihinkäköhän se vaikuttaa. Ehkä vakauttaa lyöntiä mutta häviääkö mailan pään tuntuma kasvattamalla varren painoa? ja kuinka paljon painoa pitää laittaa. Olettaisin että sekin fitattavissa. Mielenkiintoinen aihe.

En noista Yes!:in puttereista tiedä (jo tuo ylipirtsakka nimi saa minut kiertämään ne kaukaa), mutta itse pelasin koko viime kauden (ja tulen pelaamaan seuraaviakin kausia) Heavy Putterilla (B1-M). Jos on ongelmia yliaktiivisten käsivarsien kanssa putatessa, niin ekstrapaino varressa auttaa todella paljon; se pakottaa käyttämään hartioita. Uskon tuon tuntuman muutoksen olevan lähinnä tottumiskysymys. Kerran, kun tuolla painavemmalla putterilla tottuu puttaamaan, niin tuskin haluaa vaihtaa enää takaisin;). Varsinkaan, kun se kevyt putteri tuntuu vielä paljon oudommalta sen jälkeen.

Ja mitä tulee ostettavuuteen: Siihen ei voi vastata edes kokenein ammattilainenkaan, kun kyse on putterista!

Speksejä niistä minun putterini painoista ynnä muista löytää täältä: http://www.boccierigolf.com/heavy-putter/heavy-weight/b1/. Jos kiinnostaa vaikka vertailla.

Taino, ostaahan voi aina, mutta sitä ei pysty sanomaan etukäteen tuleeko toimimaan. Mutta kokeile ihmeessä! Äläkä tyrmää ensimmäisen putin jälkeen, koska on selvää, että se painoero tuntuu aluksi omituiselta.

Mulla käytössä tällainen Yessin SWS vartinen putteri johon vaihdettu vielä raskas grippi. Putterin tuntuma on erikoinen, kun saksalainen varsi notkahtaa putattaessa. Siihen tottuu. Raskas putteri on omimmillaan nopeilla griineillä lyhyissä puteissa, kun ei pysty tekemään hätiköityjä putteja, vaan liike on tehtävä hartioista. Käytän hitailla griineillä (joita Suomessa riittää) Pingin lisäpainollista IN-putteria ja nopeilla Yessiä. Kannattaa käydä testaamassa vaikka sisätiloissa, on se niin erikoinen.

Zam

hutkija kirjoitti: (21.10.2010 10:55:30)
    Mihinkäköhän se vaikuttaa. Ehkä vakauttaa lyöntiä mutta häviääkö mailan pään
    tuntuma kasvattamalla varren painoa? ja kuinka paljon painoa pitää laittaa.
    Olettaisin että sekin fitattavissa. Mielenkiintoinen aihe.

Tuo on hyvin yksilöllistä, joillekin tuo stabiliteettiä jotkut taas ovat kauhuissaan ettei tuollaisella lekalla voi lyödä. Itse käytän TourLockPro painoja jotka ovat helppo säätää, eri painoisia puntteja löytyy sopivasti ja sopivat lähes kaikkiin puttereihin. Painon voi asentaa varren sisään lähes mihin syvyyteen vaan, jolloin tuntumaa ja swingipainoa voi säätää samalla sopivaksi. Kannattaa kokeilla, painon saa muutamassa sekunnissa pois jos ei miellytä.

garageaholic kirjoitti: (2.11.2010 0:17:18)
    En noista Yes!:in puttereista tiedä (jo tuo ylipirtsakka nimi saa minut kiertämään ne kaukaa), mutta itse pelasin koko viime kauden (ja tulen pelaamaan seuraaviakin kausia) Heavy Putterilla (B1-M). Jos on ongelmia yliaktiivisten käsivarsien kanssa putatessa, niin ekstrapaino varressa auttaa todella paljon; se pakottaa käyttämään hartioita. Uskon tuon tuntuman muutoksen olevan lähinnä tottumiskysymys. Kerran, kun tuolla painavemmalla putterilla tottuu puttaamaan, niin tuskin haluaa vaihtaa enää takaisin;). Varsinkaan, kun se kevyt putteri tuntuu vielä paljon oudommalta sen jälkeen.

Ja mitä tulee ostettavuuteen: Siihen ei voi vastata edes kokenein ammattilainenkaan, kun kyse on putterista!

Speksejä niistä minun putterini painoista ynnä muista löytää täältä: http://www.boccierigolf.com/heavy-putter/heavy-weight/b1/. Jos kiinnostaa vaikka vertailla.

Mistä ostit tuon putterin? Tsekkasin antamastasi linkistä tilausta, mutta tuli ilmoitus, ettei Suomeen voi toimittaa…

Observer kirjoitti: (4.11.2010 13:11:49)

Mistä ostit tuon putterin? Tsekkasin antamastasi linkistä tilausta, mutta tuli ilmoitus, ettei Suomeen voi toimittaa…

Putteri tilattiin Direct Golfista (http://www.direct-golf.co.uk/). Tiedän, ettei se ole suoraan tilattavissa noilta nettisivuilta, koska ko. putteria ei edes löydy valikoimasta. Sähköpostitiedustelulla kuitenkin selvisi, että he pystyivät toimittamaan sen.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #305350 kohteessaputterin painovarret

Etusivu Foorumit Välineet putterin painovarret