Aihe: Puolison kanssa pelaamaan? - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Puolison kanssa pelaamaan?

Etusivu Foorumit Yleistä Puolison kanssa pelaamaan?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 45)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kokemuksia puolison kanssa pelaamisesta?

KL

Ulla Heikkinen kirjoitti: (22.8.2009 0:37:19)
    Kokemuksia puolison kanssa pelaamisesta?

On. Olen pelannut monenkin puolison kanssa, milloin kenenkin.

Olen elämäni aikana ehtinyt viettää paljon aikaa eri internetin keskusteluforumilla ja nähnyt paljon paskoja keskustelujenavauksia, mutta nämä Ullan aloitukset onnistuvat kyllä poikkeuksetta alittamaan sen kuuluisan peruskalliossa olevan riman.

UH kysyy, mutta ei koskaan vastaa. Onko UH oikea persoona, vai GP:n oma nikki, jolla avataan keskusteluja? Jälkimmäinen tuntuu uskottavammalta vaihtoehdolta.

Mutta vastauksena kysymykseen: (:-)

Oma puolisoni aloitti golfin peluun tänä vuonna, joten olen saanut kiertää hänen kanssaan nyt joitakin kertoja. Kokemukset ovat mileuisia, koska tunnemme molemmat omat rajoituksemme pelaajina sekä valmentajina. Olemme voineet nauttia hyvistä suorituksista, niin omista kuin kumppaninkin, sekä kirota tai naureskella niitä pallon työntämisiä. Yhdessä pelatessamme otamme golfin enemmänkin liikunnan ja yhdesäolon kannalta, kuin elämää surempana elämäntapana.

Iltapäivällä taas nautiskelee golfin peluusta vaimonsa knssa:

ts

Mika Ahola kirjoitti: (22.8.2009 9:59:27)
    UH kysyy, mutta ei koskaan vastaa. Onko UH oikea persoona, vai GP:n oma nikki, jolla avataan keskusteluja? Jälkimmäinen tuntuu uskottavammalta vaihtoehdolta.

Ei tunnu. Jos GP:n porukka ite oikeesti edes provoina avais ketjuja, niissä olis edes hieman järkeä. Nyt nää on korkeintaan loistavia syitä olla omistamatta golfosaketta…

Ex-vaimon kanssa onnistuin riitelemään jopa golfkentällä.

Googleta Ulla H.

janari kirjoitti: (22.8.2009 19:45:50)
    Googleta Ulla H.

Oon kyllä kuullut myyristä jotka ’kaivaa’ palomuureista läpi mutta orava joka käyttää tietokonetta…

Uskokaa tai älkää, kyllä Ulla Heikkinen ymmärtääkseni on ihan oikea elävä persoona. Vaikuttaa tietääkseni nykyisin Nordcenterin tienoilla.

Driving Force kirjoitti: (22.8.2009 20:54:51)

Uskokaa tai älkää, kyllä Ulla Heikkinen ymmärtääkseni on ihan oikea elävä persoona. Vaikuttaa tietääkseni nykyisin Nordcenterin tienoilla.

Siispä kysymys: Kokemuksia Ulla Heikkisen kanssa pelaamisesta?

Mikähän tässä kysymyksessä niin ihmeellistä on? Pelaan usein vaimon kanssa, eikä se tuota minkäänlaisia ongelmia. Hierarkia perheessä on jo ajat sitten muodostunut ihan muilla perusteilla. Asemani on tuossa hierarkiassa on luonnollisesti vaatimaton mutta vähäinen.

ts

Mil Phickelson kirjoitti: (22.8.2009 21:49:44)

Siispä kysymys: Kokemuksia Ulla Heikkisen kanssa pelaamisesta?

Todennäköisesti olis hyvä syy olla omistamatta golfosaketta…

Yllättäen lähes kaikki Ullan aivopierut tänne keskustelupalstalle saavat alkunsa yön tunteina. Taitaa olla taas siideri maistunut vähän liiankin hyvin Ullalle…

’Mikähän tässä kysymyksessä niin ihmeellistä on? Pelaan usein vaimon kanssa, eikä se tuota minkäänlaisia ongelmia. Hierarkia perheessä on jo ajat sitten muodostunut ihan muilla perusteilla. Asemani on tuossa hierarkiassa on luonnollisesti vaatimaton mutta vähäinen.

(Chip Greenside 22.8.2009 22:06:29) ’

Chip Greenside, olet ns. ’kartalla’ mutta liian vaatimaton. Lisäksi olet ainoa jonka kommenttiin otan ’kantaa’.

Ulla Heikkisiä on Suomessa noin 60!

on, mutten suosittele kenellekkään sellaisten hankkimista kovin tiiviiseen tahtiin.

Parisuhteessa elävien yhteisen golfharrastuksen ongelma syntyy siitä kun toinen osapuoli kokee golfkierroksen parisuhteen jatkumoksi ja yhteiseksi tekemiseksi, toisen kokiessa sen samanaikaisesti parisuhteesta täysin irralliseksi yksilön kilpailutilanteeksi kenttää vastaan ja kun tästä alkuasetelmasta lähdetään yhdessä kentälle 1 -2 kertaa viikossa läpi kauden, ongelmia alkaa ilmeta jo ennen kesäkuun alkua.

Tuosta alkuasemasta syntyy kiusalliset 10 -18 reikää….
    …jollei muille niin ainakin lähdön kahdelle muulle pelaajalle, näiden väistellessä parisuhdelaisten välillä sinkoilevia salamoita.

vai onkos joku joskus nähnyt jossain pariskunnan pelaavan sopuisasti?
    (fluoksetiinin vaikutuksen alaisia pariskuntia ei tässä huomioida, eikä sitä köpiksen lähellä havaittua pilvipöllyssä pelaavaakaan)

ts kirjoitti: (22.8.2009 22:20:01)

Todennäköisesti olis hyvä syy olla omistamatta golfosaketta…

kyllä, ainakin jos kentällä on paljon 2-pelioikeuden osakkeita. 😀

tekstistä voisi arvailla että UH on ammatiltaan joko konsultti tai sitten ’dynaaminen’ myynti- / markkinointipäällikkö

noilla molemmilla ammattiryhmillä kun on työympäristössään tapana availla keskusteluja yhden lauseen ’heitoilla’ tavoitteena tuloksellinen brainstorm, jota voikin sitten seurata sivusta ja tuoda näin syntyneet ideat esiin toisessa yhteydessa ominaan.

Ei ole pienintäkään kiinnostusta harrastaa golfia rouvan kanssa. Tämä on mun juttu ja olen sen tehnyt hänelle selväksi.

Ulla Heikkinen kirjoitti: (23.8.2009 1:04:28)
    Ulla Heikkisiä on Suomessa noin 60!

Voi niitä viittäkymmentäyhdeksää rassua jonka maine on itsestään riippumista syistä lopullisesti tahraantunut 🙁

BTW: Noista kuudestakymmenestä aika harva taitaa pelata golfia. Ainakaan enää.

Mielenkiintoista

Aiheellisesta keskustelunavauksesta (toki lyhyt sellainen) on saatu aikaan käsittämättömän surkea (ala-arvoinen) viestiketju.

Kysymys on aiheellinen. Olen pelannut 20 vuotta ja vaimoni aloitti minua muutaman vuoden myöhemmin. 15 vuotta sitten pelasimme viimeisen yhteisen kierroksen (olemme yhä aviossa). Kuulemma keskityn liikaa omaan peliini, enkä vaimooni. Pelasin tuona aikana yhtä parhaimmista kierroksistani, seitsemännen perättäisen parin jälkeen vaimoni lähti klubitalolle.

Olemme suunnitelleet aloittavamme yhdessä pelaamisen eläkkeellä ollessamme.

Summa summarum – meidän tapauksessa yhdessä pelaaminen ei ole sitä yhteisen ajan viettämistä eikä siis meidän juttu. Olen kuullut vastaavia tapauksia muualtakin. Toki tiedän paljon pariskuntia, jotka pelailevat sopuisasti yhdessä säännöllisesti.

On. Lisäksi vielä niin, että opetin itse alkeet vaimolle. Ja rakensin mailat komponenteista.

Hauskaahan tää on. Aluksi toki vaatii sellaista norsun kärsivällisyyttä. Golf-harrastuksen alkuvaiheessa pettymysten kokemukset ovat aika voimakkaita. Niistä ei kannata ottaa liikaa ’hernettä nenään’. Eka yhteinen kokemus isolla kentälllä oli Luukissa (vai Lakisto..) no kuitenkin yhtenä maanantaina, jolloin kentällä oli +4 astetta ja viimaa…

Luulen että meillä yhteisen pelaamisen tekee mukavaksi se asia, että omaksuttiin swingi-konsepti samalla tavalla. Eihän me täydellisiä pelaajia olla, mutta jos mennään metsään, niin mennään samaan metsään 🙂 Jos olis oleellinen ero siinä et miten noin periaatteessa swingi tapahtuu mielikuvissa, niin olis vaikea antaa minkään näköistä neuvoa asiaan. Mut tää toimii. Perustuu toki siihenkin et vaimo hyväksy et mä voin tuoda nää golfin alkeet hänelle. Ja mä pyrin antaa ne hyväksi havaitut periaatteet mihin olin jo siinä vaiheessa itse tutustunut. Ja kun opettaa toiselle, niin itselle kiteytyy paremmin mistä on kysymys. Oma tasoitus laski neljällä sinä vuonna kun opetin vaimon pelaan. Toki kierroksen aikana on syytä olla hyvin hienovarainen neuvojen pyyteettömän antamisen suhteen.

Ehkä miehisestä näkövinkkelistä on hyvä havaita, että noin keskimäärin naisen kanssa liikunnan harrastaminen (ja oleminen yleensä) on aikalailla eriasia kuin sellainen kilpailullinen suorittava urheilu. Golfharrastus yhdessä on pysyvämpää,jos pystyy kiinnittämään huomiota muuhunkin kuin itse lyönteihin ja tuloskorttiin.

Vaikkakin valtaosa omista hyvistä kierroksista on kuitenkin tullut pelattua vaimon kanssa. Viimeksi eilen. Kolme ekaa reikää oli vähän hakemista, mutta sen jälkeen seuraavat 6 pelasin par’iin. 4 par, 1 birkku ja 1 bogey. Se on aika paljon paremmin, kuin mitä mun tasoitus osoittaa.

Meillä toimii golfharrastus yhdessä tällä taustalla. Mut lienee hyvin yksilöllistä.

salmon kirjoitti: (23.8.2009 9:54:50)
    Ei ole pienintäkään kiinnostusta harrastaa golfia rouvan kanssa. Tämä on mun juttu ja olen sen tehnyt hänelle selväksi.

Onko rouva asiaan tyytyväinen ?

Toimii parhaiten, jos samassa lähdössä on muitakin. Silloin ukko ei kehtaa kiukutella huonoista lyönneistä. Kahdestaan pelaillessa sujuu ihan hyvin jos miehellä peli kulkee. Yleensä kuitenkin käy niin, että 2. väylällä aloittaa kiroilun ja 4. väylällä jo paiskoo mailoja ja silloin menee hermot multakin siihen uskomattoman lapselliseen käytökseen ja jatkuvaan sadatteluun ja selittelyyn. 6. tiillä kilahdan sille että nyt turpa kiinni ja loppumatka pelataan hyvin hiljaa.

Aika monet välttelee pariskuntien lähtöjä peläten ettei sinne ’ylimääräisiä’ kaivata, mutta kyllä mä ainakin kiljun aina riemusta, jos joku on uskaltanut samaan lähtöön tulla. Silloin on paljon kivempaa kaikilla ja voi nauttia pelaamisesta.

-no eagle- kirjoitti: (23.8.2009 12:18:26)

salmon kirjoitti: (23.8.2009 9:54:50)

Onko rouva asiaan tyytyväinen ?

No haloo No-Eagle, ei sillä oo todellakaan mitään tekemistä asian kanssa. Itte vaihtaisin vaimoa, mielummin ku pilaisin ainoan kunnon harrastuksen. Hoitelen vaimoni muuten tyytyväiseksi ja pelailen ihan ittekseni.

Vastauksista päätellen kysymys olikin paikallaan.
    Itsellä kokemuksia kahden puoliskon kanssa pelaamisesta. Toinen jo entinen ja toinen nykyinen. Kumpikin aloittaneet golfin jo paljon ennen minua.
    Ensimmäisen kanssa pelattiin yhdessä ollessa, eron aikana ja sen jälkeenkin ja silloin
    ainoa asia mihin kentällä keskityttiin oli palaaminen. Muut murheet unohtuivat.
    Tämän nykyisen kumppanin tapasinkin scrambleä pelatessa ja nykyisinkin pelataan jonkun verran yhdessä. Toki hyvin paljon pelaan muiden kanssa.
    Ainoa pienet hermoja koettelevat hetket ovat olleet foursomea pelatessa, joissain kilpailuissa, kun ei ole ihan emäntä onnistunut alkuperäisen suunnitelman mukaan.
    Siitä on päästy kuitenkin helposti yli.
    Siis vaimon kanssa pelaaminen sopii pari, kolme kertaa viikossa aivan mainiosti.
    Opettaa hermojen hallintaa, joka ei haittaa omaa golfia yhtään. Pikemminkin päinvastoin!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 45)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #393092 kohteessaPuolison kanssa pelaamaan?

Etusivu Foorumit Yleistä Puolison kanssa pelaamaan?