Aihe: puolenvaihto! - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

puolenvaihto!

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu puolenvaihto!

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kellään kokemuksia lyöntipuolen vaihdosta? Itse pelaan kaikkia muita lajeja vasemmalta puolelta paitsi golfia. Muutaman lyönnin vasemmalta kokeilleena tuntuu svingaaminen helpommalta ja liikeradat oikeilta. mahdollista?

Yllättävän helppo homma. Itse olen umpioikeakätinen mutta aloitin lätkätaustaisena aikoinaan golfin vasemmalta. Paha moka, koska golflyönti on kaikkea muuta kuin lämäri, ja se siellä taustalla kuitenkin aina lätkäpelaajia vaanii. Jonkun vuoden kuluttua päätin sitten kokeilla oikealta.

Alussa tuntui kyllä uskomattoman kädettömältä, mutta sitten homma yhtäkkiä aukeni. Meni vain jokunen viikko ja ehkä noin 10 kertaa rangella, niin parhaat lyönnit olivat jo pidempiä ja luontevamman tuntuisia kuin vasemmalta. Siis silloin kun sattui osumaan palloon…

Nyt sujuu molemmilta puolilta, mutta oikealta luontevammin. Ja lentää pidemmälle.

hcj

Mä olen myös kaikin puolin oikeakätinen, mutta kaikki mailalla pelattavat lajit menee vasurin puolelta — paitsi golf. Aloittelin kylläkin ihan vasta koko lajin, mutta oikealta vain lähti kulkemaan reilusti paremmin kuin vasemmalta, joten jätin oikeakätiseksi.

Kannattaa toki testata vähän enemmänkin sitä vasuria jos se lähtisi vaikka kulkemaan, eikä kyseessä ole pelkkää tuuria. Se on vaan kova homma kääntää vasurille, jos oikea on jo iskostunut selkärankaan.

Saas nähdä, pitääkö mun alkaa parin vuoden päästä syyttämään kätisyyttä kun händäri jämähtää 😉

Jos vaihdatte puolta, kannattaa harjoitella aina silloin tällöin myös siltä entiseltä puolelta ja pitää yhtä toisen puolen mailaa mukana. Laskin, että olisin viime kisassa tehnyt kolme lyöntiä paremman tuloksen, mikäli osaisin lyödä vasurilta ja olisi ollut vasurin maila bägissä:

– Draivi väylän vasemmassa reunassa olevan puun juureen niin, että pallo oli noin 20 cm rungosta oikealle. Ainoa mahdollisuus oli chipata muutama metri taakse päin. –> Yksi ylimääräinen lyönti.

– Pallo syvän väyläbunkkerin oikealle puolelle noin 30 cm bunkkerin reunasta. Jouduin ottamaan lyöntiasennon siten, että seisoin bunkkerissa ja pallo oli melkein vyötärön tasalla. No ei se siitä paljoa liikkunut. –> Yksi ylimääräinen lyönti.

– Pallo vasemmalla olevan vesiesteen reunalla niin, että olisin joutunut seisomaan vedessä, mikäli olisi halunnut lyödä siitä. –> Chippi sivulle ja yksi ylimääräinen lyönti.

Kaikista näistä tilanteista olisin selvinnyt vasurin wedgellä ja sillä, että osaisin lyödä vasemmalta.

Nimetön

Mä pelaan vasemmalta puolelta. Kokeilin alussa oikeata puolta rangella mutta tuntuin niin oudolta että tyydyin vasuriin. Muista ottaa huomioon saatavuus puoli. Vasurilla siinä on hyviä ja huonoja puolia. Pienempi valinnan mahdollisuus ellei halua tilata kauempaa. Mutta sitten jos jaksaa etsiä niin voi löytää herkkuja. Itse ostin viime syksynä Deep red II tour sandin 65 eurolla yhdestä pääkaupunkiseudun kaupasta kun halusivat päästä eroon vanhoista malleista ;). Tällä hetkellä etsin driveriä josta jokin kauppa haluaisi päästä eroon 🙂

’Itse ostin viime syksynä Deep red II tour sandin 65 eurolla yhdestä pääkaupunkiseudun kaupasta kun halusivat päästä eroon vanhoista malleista ;). ’

No eipä tuo nyt mitenkään erikoisen halpa ollut.

#253806 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen tahkonnut nyt kuusi vuotta vasemmalta, ja kaksi vikaa kautta kehitys on polkenut paikallaan tai mennyt jopa takapakkia.

Ostin eilen demopoistosaavista kaksi kirjoituskäden rautaa, joita testasin takapihalla positiivisin tuloksin. Birdiepallot lensivät kivasti ja oikeidenkin pallojen chippaus tuntui kontrolloidummilta kuin aiemmin.

Kuvasin myös svingin, joka näyttää paljon paremmalta kuin vasurilta. Ihme juttu. Kroppa vaan tuntuu kääntyvän paremmin. Fiilis on tosin skitso, mutta pakko kai tätä on alkaa treenata.

#253807 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kash, historian siipien havinaa! Kiva kun joku löysi tällaisen ketjun.

Mikäli vasurimailojen saatavuus vaikuttaa kaupassa ongelmalliselta, kannattaa vaihtaa kauppaa… mun mielestä tuollainen osoittaa vain tietynlaista ’välinpitämättömyyttä’ vasurivähemmistöä kohtaan. Totta kai vasurivälineiden menekki on pienempi kuin oikeakätisten, joten bisnesnäkökulmasta tuo ’välinpitämättömyys’ on usein täysin ymmärrettävissä.

Mistä löytyisi vasenkätisiä palloja? Noihin oikeakätisiin, joita joka kaupasta löytyy, tulee aivan IHmespinnejä.

#253808 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä tuota golfia lyödään pääsääntöisesti aina siltä puolelta miltä pesäpalloakin. Liikerata täysin sama.

Miltä puolelta nyt puolta vaihtaneet pelaavat pesäpalloa?

Tuo lätkä/bandyn pelaaminen ei asiaan juuri vaikuta.

Välinepuolella harvalla merkillä on kaikkia saatavana edes vasureille. Ainut joka tulee mieleen on PING.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #253807 kohteessapuolenvaihto!

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu puolenvaihto!