7.5. – 14.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][17]
KilpailuaSuomalaista

pukukoodi

Etusivu Foorumit Yleistä pukukoodi

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 190)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Älkää unohtako lippalakkia. Lippa taaksepäin suunnattuna tietysti. Kuinka pitkä tuon lipan muuten pitää olla? Vaikuttaako se pelinopeuteen?

    Suomen Golfliitto viestitti, että pukeutumiskoodi on vapaa,
    ja edellä kerrotut viestit ovat muilta kuin joskus golffia pelanneilta,
    jos tiedätte, mistä on kysymys, ketokaa mielipiteenne asitasta,
    minä pelaan ja minun mielestä voi katu-uskottavalla paidalla ja housulla myös golf kentälle tulla ja pelata,

    Selkeitä mielipiteitä, kiitos.

    T.V. Kausi alkaa

    Kupo kirjoitti: (21.3.2013 15:49:12)
    Älkää unohtako lippalakkia. Lippa taaksepäin suunnattuna tietysti. Kuinka pitkä tuon lipan muuten pitää olla? Vaikuttaako se pelinopeuteen?

    Pienipäisillä on lippa taaksepäin, sillä jos se olisi eteenpäin, se valuisi silmille ja vaikeuttaisi pelaamista. Pienipäisyydestä on muutakin haittaa, jota ei juuri siitä pienipäisyydestä johtuen pienipäinen edes itse huomaa. Sen on luonto järjestänyt niin.

    nytheti kirjoitti: (21.3.2013 16:18:41)
    Suomen Golfliitto viestitti, että pukeutumiskoodi on vapaa,
    ja edellä kerrotut viestit ovat muilta kuin joskus golffia pelanneilta,
    jos tiedätte, mistä on kysymys, ketokaa mielipiteenne asitasta,
    minä pelaan ja minun mielestä voi katu-uskottavalla paidalla ja housulla myös golf kentälle tulla ja pelata,

    Selkeitä mielipiteitä, kiitos.

    T.V. Kausi alkaa

    Katu-uskottavuus ei ole uskottavuutta golfkentällä, vaan moukkamaisuutta. Toivon, että kentillä pidetään hyvät tavat ja pukeutuminen edelleen kunniassa ja näytetään katupojille mustaa kättä ja osoitetaan heidän paikkansa, joka ei ole kentällä.

    Budhamaisen veikeästi ne jotka mitenkään puuttuu pukeutumiseen on semmosia nipottajaniiloja.

    Ja niitähän ei budhamasesti golfin nirvanoinnissa tarvita.
    Mut kyllähän niinku kaikki on okei, paitsi se niiloilu minkä buddhamaisesti kieltää ukkoyliniilobuddha.

    nytheti kirjoitti: (21.3.2013 16:18:41)
    minä pelaan ja minun mielestä voi katu-uskottavalla paidalla ja housulla myös golf kentälle tulla ja pelata,

    Minä olen vapaan (ja fiksun) pukeutumisen kannattaja ja jokainen hävetköön puolestaan, jos ei ole ole katu-uskotatva … ei siitä kannata muiden huolta kantaa.

    Sitten voidaan kysyä, missä kulkee raja vai onko rajaa lainkaan:
    – voiko pelata ilman paitaa tai uimahousuissa
    – entä naiset yläosattomissa
    – ei-golfkengissä tai paljain jaloin
    – p****ssa farkuissa

    Entä onko ok, jos näissä asuissa esiinnytään / oleskellaan klubitiloissa tai missä tahansa ravintolassa?

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2013 16:20:59)

    Kupo kirjoitti: (21.3.2013 15:49:12)
    Älkää unohtako lippalakkia. Lippa taaksepäin suunnattuna tietysti. Kuinka pitkä tuon lipan muuten pitää olla? Vaikuttaako se pelinopeuteen?

    Pienipäisillä on lippa taaksepäin, sillä jos se olisi eteenpäin, se valuisi silmille ja vaikeuttaisi pelaamista. Pienipäisyydestä on muutakin haittaa, jota ei juuri siitä pienipäisyydestä johtuen pienipäinen edes itse huomaa. Sen on luonto järjestänyt niin.

    Tälle peukutan! Hymy pukkasi huulille huolimatta aamun veret hyydyttävästä pakkasesta

    Putti-Possu kirjoitti: (21.3.2013 18:08:44)

    nytheti kirjoitti: (21.3.2013 16:18:41)
    minä pelaan ja minun mielestä voi katu-uskottavalla paidalla ja housulla myös golf kentälle tulla ja pelata,

    Minä olen vapaan (ja fiksun) pukeutumisen kannattaja ja jokainen hävetköön puolestaan, jos ei ole ole katu-uskotatva … ei siitä kannata muiden huolta kantaa.

    Meillä on pari kertaa ollu kisa jossa pukeutuminen vapaa. Joitakin väyliä on pelattu ihan ilman vaatteitakin…

    Chip Greenside kirjoitti: (21.3.2013 16:20:59)

    Kupo kirjoitti: (21.3.2013 15:49:12)
    Älkää unohtako lippalakkia. Lippa taaksepäin suunnattuna tietysti. Kuinka pitkä tuon lipan muuten pitää olla? Vaikuttaako se pelinopeuteen?

    Pienipäisillä on lippa taaksepäin, sillä jos se olisi eteenpäin, se valuisi silmille ja vaikeuttaisi pelaamista. Pienipäisyydestä on muutakin haittaa, jota ei juuri siitä pienipäisyydestä johtuen pienipäinen edes itse huomaa. Sen on luonto järjestänyt niin.

    Tässä kirjoittaja tarkoittanee sitä, että pienessä päässä on pienet aivot.

    Jos golfhousuehdokkaista vastakkain pannaan siistit ja ehjät farkut ja ilmavat tuulipuvun housut, niin kallistun mielummin farkkuihin. Tiedän, että alunperin edelliset ovat duunarin työhousut ja jälkimmäiset suomalaisjuntin pyhähousut, mutta siitä huolimatta (joku voi sanoa: juuri sen takia) näistä kahdesta ehjät ja värinsä pitäneet farkut ovat golfkentälläkin enemmän ok.

    Ehkä tämä koodin poisto on ihan hyväksi julkissuskuvalle. Ja niinkuin uutisessakin lainattiin ’Ei hiihtoladuillakaan näe kenenkään hiihtävän farkuissa, vaikka sitä ei missään ole kielletty”.

    Kyllä mä silti toivoisin, että samassa flaitissa olivat eivät olis farkuissa ja t-paidassa. Samalla vaivalla sitä laittaa ’golfvaatteetkin’ päälle ku mitkä tahansa muut.

    Mä en jaksa ymmärtää, miks täytyy sotia pukeutumiskoodia vastaan. Perusteena on usein että ’se on nyt vaan vaate (lippis, farkut jne), mitä väliä sillä on’. Jos sillä ei ole väliä, niin miksei voi sit laittaa koodin mukaista, niin mielyttää samalla niitä harvoja, joita asia haittaa?

    Rätei ja lumpui…

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (26.3.2013 7:13:07)
    Ja niinkuin uutisessakin lainattiin ’Ei hiihtoladuillakaan näe kenenkään hiihtävän farkuissa, vaikka sitä ei missään ole kielletty”.

    Itse olen hiihtänyt farkuissa ja nähnyt muidenkin hiihtävän. Kelistähän se kiinni on.
    Myös golfia on usein farkuissa pelattu.

    Että vähän pieleen menee tuo lause…

    Onhan tässä nyt se hyvä puoli kun tämä muodin syklien nopea vaihtuminen tuo hiukan liikkumavaraa omaankin kolf-pukeutumiseen… Onkin käynyt välilllä raskaaksi kaikkien muotivirtausten seuraaminen ja omaksuminen… kalliiksihan se käy kun edellisen vuoden kuteet on auttamatta vanhentuneita aina uuden kauden alussa… haittaahan se jo peliäkin…

    Lajiin helposti juurtuneiden mielikuvien kannalta vapauttava virtaus lienee hyväksi, vaikka tosiasiassa aika nopeasti kyllä selviää mikä pukeutuminen on tarkoituksenmukaista ja mukavaa… Varsin liikunnallinen laji kuitenkin on…

    Tasamaan tuuppari kirjoitti: (26.3.2013 7:13:07)

    Ehkä tämä koodin poisto on ihan hyväksi julkissuskuvalle. Ja niinkuin uutisessakin lainattiin ’Ei hiihtoladuillakaan näe kenenkään hiihtävän farkuissa, vaikka sitä ei missään ole kielletty”.

    Kyllä mä silti toivoisin, että samassa flaitissa olivat eivät olis farkuissa ja t-paidassa. Samalla vaivalla sitä laittaa ’golfvaatteetkin’ päälle ku mitkä tahansa muut.

    Mä en jaksa ymmärtää, miks täytyy sotia pukeutumiskoodia vastaan. Perusteena on usein että ’se on nyt vaan vaate (lippis, farkut jne), mitä väliä sillä on’. Jos sillä ei ole väliä, niin miksei voi sit laittaa koodin mukaista, niin mielyttää samalla niitä harvoja, joita asia haittaa?

    Rätei ja lumpui…

    Ei pukukoodista luopuminen muuta mitään. Farkut ja t-paita golfkentällä osoittaa vain ja ainoastaan, että henkilö on nuija. Turpeenpuskijaksi pukeutuminen tullee hieman lisääntymään, mutta onneksi fiksummat kuitenkin käsittävät miten kentällä tulee pukeutua. Ei ole kiva pelata henkilön kanssa, jolla on lypsyjakkaran jättämä kuva housunpersauksissa.

    Ballmarker kirjoitti: (26.3.2013 5:45:40)
    Jos golfhousuehdokkaista vastakkain pannaan siistit ja ehjät farkut ja ilmavat tuulipuvun housut, niin kallistun mielummin farkkuihin. Tiedän, että alunperin edelliset ovat duunarin työhousut ja jälkimmäiset suomalaisjuntin pyhähousut, mutta siitä huolimatta (joku voi sanoa: juuri sen takia) näistä kahdesta ehjät ja värinsä pitäneet farkut ovat golfkentälläkin enemmän ok.

    Se on nyt vaan niin, että ne farkut ovat yleensä ne epäsiistit suomalaisjuntin pyhähousut. Tuulipuvun housuissa en ole nähnyt ketään moniin vuosiin kentällä. Tämä golfliiton päätös on taas yksi osoitus liiton surkeasta alennustilasta ja alankin pikkuhiljaa ryhtyä kannattamaan koko liiton alasajoa ja uuden fiksumpien henkilöiden miehittämän nykyistä ’hyväväkaveri-organisaatiota’ kevyemmän lajiliiton perustamista.

    Eihän liitton vapauttava päätös vielä edes tarkoita, että kenttien on sallittava farkuissa tms. pelaaminen. Jokainen seura päättää dresscodesta itsenäisesti – vai Liiton puolelta aiemmin ohjeistettu pamfletti 60-luvulta olevine kuvineen on poistettu.

    En usko farkkujen sallimiseen monissakaan seuroissa ihan lähitulevaisuudessa. Vaatii useampia vuosia, että hallituksiin tulee uutta ja nuorempaa verta, joilla vanhat etiketit eivät ole niin iskostettuja päähän.

    Ällikkämies kirjoitti: (26.3.2013 10:36:00)
    En usko farkkujen sallimiseen monissakaan seuroissa ihan lähitulevaisuudessa. Vaatii useampia vuosia, että hallituksiin tulee uutta ja nuorempaa verta, joilla vanhat etiketit eivät ole niin iskostettuja päähän.

    En minäkään usko, sillä konservatiivisesti orientoituneille henkilöille näin jättiläismäinen harppaus totutuista ja vakiintuneista käytännöistä ennen jyrkästi kielletyn hyväksymiseen vaatii pidemmän ajan kypsyttelyä – ja ehkä myös sukupolven vaihtumista.

    Ällikkämies kirjoitti: (26.3.2013 10:36:00)
    En usko farkkujen sallimiseen monissakaan seuroissa ihan lähitulevaisuudessa. Vaatii useampia vuosia, että hallituksiin tulee uutta ja nuorempaa verta, joilla vanhat etiketit eivät ole niin iskostettuja päähän.

    höpö höpö, nyt kannattaisi ihan alkuun ottaa asioista selvää ja kirjoittaa vasta sitten..

    farkut ovat olleet sallitut useimmilla kentillä jo vuosia, ainoa mitä Suomessa ei olla katsottu hyvällä on siniset sellaiset

    Kertokaa mikä siinä ottaa luonnon päälle jos joku tulee kentälle siisteissä tummansinisissä farkuissa tai puhtaassa ja ehjässä paidassa, jossa ei ole kaulusta?

    Luulisi että hidas pelaaminen, kantapäille lyöminen, lyönnin häiritseminen, jne. harmittaa mutta itse en ymmärrä mikä toisen vaatteissa voi aiheuttaa näin paljon tunteita?

    ..jos löytyisi edes pari järjellä ymmärrettävää syytä. ’Toisten kunnioittaminen’ ei oikein riitä syyksi koska se pitäisi ymmärtää myös toisen osapuolen näkökulmasta.

    Samaan aikaan, mikäli golf-kerho haluaa määritellä pukeutumiskoodin niin tottakai sitä pitää kunnioittaa jos ko. kentällä haluaa pelata.

    Slicer kirjoitti: (26.3.2013 21:16:09)
    Kertokaa mikä siinä ottaa luonnon päälle jos joku tulee kentälle siisteissä tummansinisissä farkuissa tai puhtaassa ja ehjässä paidassa, jossa ei ole kaulusta?

    Kerropa sinä puolestasi, miksi et voi hankkia itsellesi sellaista vaatetusta, jollaista golfissa kaikkialla pidetään lajiin sopivana? No, minä arvaan: Sä et halua pukeutua niinkuin etikettiin kuuluu, vaan sä haluat ihan periaatteessa vastustaa tuollaista ’vaatimusta’. Voi tietenkin olla mahdollista, ettei sulla ole varaa hankkia kunnollisia vaatteita, silloin se on jollakin tavalla ymmärrettävää, mutta toisaalta valittu laji saattaa olla sinulle siinä tapauksessa liian kallis harrastaa.

    Voitaneen sanoa, että kaikissa lajeissa on jonkinlainen pukeutumiskoodi, mutta vain golfissa se on monille niin pirun vaikea noudattaa. Ihmettelen, että moni huolimatta siitä tiedosta, että mm. farkkukankaisilla farkuilla ei saa pelata, on kuitenkin hakeutunut ilmeisen vastentahtoisesti lajin pariin. Juuri tämä kokonaisuus todistaa sitä junttimaisuutta, joka istuu niin syvällä tämän metsäläiskansan sisimmässä, että sitä on vaikea joskus käsittää.

    Niin ja jälleen kerran ne siniset farkut ovat siistit ja se t-paita puhdas ja ehjä, ikäänkuin vastakohtana etiketinmukaiselle vaatetukselle, jossa golfhousut ovat epäsiistit, kauluksellinen paita likainen, auringonpolttama ja risainen, kuten tämä asia aina näissä yhteyksissä esitetään. Se on todella säälittävää.

    Chip Greenside kirjoitti: (26.3.2013 21:59:07)

    Slicer kirjoitti: (26.3.2013 21:16:09)
    Kertokaa mikä siinä ottaa luonnon päälle jos joku tulee kentälle siisteissä tummansinisissä farkuissa tai puhtaassa ja ehjässä paidassa, jossa ei ole kaulusta?

    Kerropa sinä puolestasi, miksi et voi hankkia itsellesi sellaista vaatetusta, jollaista golfissa kaikkialla pidetään lajiin sopivana? No, minä arvaan: Sä et halua pukeutua niinkuin etikettiin kuuluu, vaan sä haluat ihan periaatteessa vastustaa tuollaista ’vaatimusta’. Voi tietenkin olla mahdollista, ettei sulla ole varaa hankkia kunnollisia vaatteita, silloin se on jollakin tavalla ymmärrettävää, mutta toisaalta valittu laji saattaa olla sinulle siinä tapauksessa liian kallis harrastaa.

    Voitaneen sanoa, että kaikissa lajeissa on jonkinlainen pukeutumiskoodi, mutta vain golfissa se on monille niin pirun vaikea noudattaa. Ihmettelen, että moni huolimatta siitä tiedosta, että mm. farkkukankaisilla farkuilla ei saa pelata, on kuitenkin hakeutunut ilmeisen vastentahtoisesti lajin pariin. Juuri tämä kokonaisuus todistaa sitä junttimaisuutta, joka istuu niin syvällä tämän metsäläiskansan sisimmässä, että sitä on vaikea joskus käsittää.

    Niin ja jälleen kerran ne siniset farkut ovat siistit ja se t-paita puhdas ja ehjä, ikäänkuin vastakohtana etiketinmukaiselle vaatetukselle, jossa golfhousut ovat epäsiistit, kauluksellinen paita likainen, auringonpolttama ja risainen, kuten tämä asia aina näissä yhteyksissä esitetään. Se on todella säälittävää.

    Mun on kyllä myös pakko ihmetellä, miten ne farmarit on joillekin niin punainen vaate. Tai siis jos ne on punaiset farkut, niin se ois kai ihan ok, mutta että siniset, herraisä, sehän on pyhäinhäväistys golfkentällä.. Kertokaa nyt oikeasti ihmiset, Chip ja muut, miksi se toisten pukeutuminen niin häiritsee? Jos siis oletetaan, että kenttäyhtiö vapaamman pukeutumisen sallii, niin miksi yksittäisen pelaajan ’vapaampi’ pukeutuminen sitten toista yksittäistä pelaajaa niin jurppii. Ja puhutaan siis Siisteistä farkuista, ei mistään repaleisista ja pas***sista.

    Itse en todennäköisesti tule golfkentälle (minkään värisiin) farkkuihin pukeutumaan, koska a) olen turhamainen ja golfmuoti nyt vaan on tyylikästä pukeutumista; b) farkut ei mun mielestäni ole kovin mukavat tuollaisella 3-4h:n kävelyretkellä; c) omistamieni farkkujen taskuista tiin, griinihaarukan, merkkausnastan tai minkä muun tahansa tarvikkeen kaivaminen aiheuttaisi takuulla hidasta pelaamista. Rangella pystyn palloa helposti farkut jalassa hakkaamaan.

    Ei se ole minulta pois, jos joku toinen haluaa farkuissa pelata, tuskin ykköstiitä kauemmaksi asialla mieltäni vaivaisin (ja tuota mielenvaivaa aiheuttaisi ennen kaikkea nuo kohdat b ja c – miten kukaan pystyy farkuissa pelaamaan noista syistä?).

    Mainitsematta ensimmäistäkään nimimerkkiä, niin selvästi huomaa että jotkut täällä ovat juuri niitä joiden vuoksi golfia yhä edelleenkin pidetään tiukkapipoisten vanhojen herrojen elitistisenä harrastuksena.

    Ennen kuin sinä joka koet tärkeäksi tähän vastata ehdit ajatuksesi kirjoittamaan, mainitsen vain sen, että kyllä, pukeudun kentälle juuri kuten Sinun etikettisi vaatii. En vain ymmärrä sitä, että miksi kaikki tätä lajia koskevat uudistukset ovat kuin punainen vaate eräille.

    En itsekkään haluaisi nähdä nappiverkkari kansaa kentillämme, katseet vain alkeiskurssien suuntaan että millaisilla ohjeilla aloittelijamme sieltä ulos päästetään. Tosin en kyllä köyttäkään kaulani ympärille virittäisi jos ryhmääni joku farkuissa tulisi. Toisilla sen köyden olisi parempi olla kaulan ympärillä koko ajan. Mielellään yhtä kireällä kuin se päässä oleva pipo.

    KL

    Tulipa noita pukeutumiseen liittyviä kannanottoja lukiessani mieleen, että saisinko minä mennä golfkentälle pelaamaan golfia käyttäen mailana jääkiekkomailaa golfmailan sijaan? Aivan varmasti saisin osakseni kummeksuvia, jopa paheksuvia katseita, mutta löytyykö jokin määräys kieltämään moisen toiminnan?

    Aika monella ummikolla peruslämäri olisi paljon tehokkaampi lyönti kuin alkeiskurssilla ’opittu’ svingi. Pelikin sujuisi vikkelämmin, joten…?

    KL kirjoitti: (26.3.2013 23:52:14)
    Tulipa noita pukeutumiseen liittyviä kannanottoja lukiessani mieleen, että saisinko minä mennä golfkentälle pelaamaan golfia käyttäen mailana jääkiekkomailaa golfmailan sijaan? Aivan varmasti saisin osakseni kummeksuvia, jopa paheksuvia katseita, mutta löytyykö jokin määräys kieltämään moisen toiminnan?

    Aika monella ummikolla peruslämäri olisi paljon tehokkaampi lyönti kuin alkeiskurssilla ’opittu’ svingi. Pelikin sujuisi vikkelämmin, joten…?

    Tuo täyttää jo OT:n määritelmän, eihän tuo ole millään relevantti kysymys puhuttaessa vapautetuista pukeutumiskoodeista..

    Mailoille on käsittääkseni (ja toki korjaat jos olen väärässä?) määritelty säännöissä tiettyjä ehtoja, ja niistä poikkeava voidaan julistaa laittomaksi pelivälineeksi. Toki, jos saat lätkämailasi hyväksytettyä lailliseksi pelivälineeksi (golfissa) niin pistä bägiin vaan.

    Kuten täällä on jo todettu, eivät farkut ole kovinkaan mukavat ja käytännölliset golfkierrokselle, joten itse en moisia käyttäisi, vaikka rangella saatankin joskus moiset jalassa käydä. Toisaalta harvemmin lähden kaupungillekaan pyörähtämään t-paidassa. Ja jos asiaa alkaa oikein miettiä, niin kyllä juoksulenkeillekin tuppaan laittaa päälleni jonkin teknisen paidan, missä on kaulukset ennemmin kuin tavallisen, puuvillaisen t-paidan. Vähiin on jäänyt t-paitojen käyttö…

    Tuskinpa minua kuitenkaan toisen siistit farkut ja t-paita golfkentällä häiritsisi. Ongelma tuleekin siinä vaiheessa, kun nuo vermeet – tai tuulihousut – eivät olekaan enää siistit. Ääripäänä ne risaiset kaksiraitaverkkarishortsit, Karjala-lippis ja kiitos-paita.

    Ja toki täytyy ihmetellä sitä, että jotkut eivät vain jaksaisi pukeutua koodin mukaisesti. Miten on isompi vaiva laittaa etiketin mukaiset vaatteet päälle, kuin etiketin vastaiset? Tästä herää mielestäni väkisinkin jatkokysymys, että jos ongelma on tuota luokkaa, niin mahtaisiko noiden henkilöiden etiketistä poikkeava vaatetus olla sieltä siistimmästä päästä?

    Niin ja itse ainakin käytän kentällä vaatteita, mitä en muualla kehtaisi käyttää, kuten esim. punaisia housuja.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 190)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #419786 kohteessapukukoodi

Etusivu Foorumit Yleistä pukukoodi