14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Pukeutumisvaatimukset

Etusivu Foorumit Yleistä Pukeutumisvaatimukset

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 108)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Oliskohan viisasta kenttien määritellä varauskalentereihin värittömät ja värilliset lähdöt tai vaikka eri päivät, niin ei tarvis nähdä edes klubilla värillisiä/värittömiä siis vaatteita ;). Tartan rules!

    ts kirjoitti: (14.5.2013 13:40:52)
    Toisten huomioiminen yksinormista?

    Mutta suvaitsevaisuudellakin on jännä piirre, koska se suvaitsee vain suvaitsevaisuuden, mutta ei siitä poikkeavia näkemyksiä, jonka johdosta suvaitsevaisuus on kovin epäsuvaitsevaista ja siis vain suvaitsevaisuuden suvaitsevaa. Sitten aletaan suvaitsevaisuuden nimissä olemaan epäsuvaitsevaisia niitä kohtaan, jotka esim pitävät perinteitä ja vanhoja arvoja kunniassa, koska heidän suvaitsevaisuutensa ei täytä suvaitsevaisuuden merkkejä jotka suvaitsevaisuus itse määrittää tiukan suvaitesemattomasti .. eiku.. tuota… meni taas asian sivuun 😉

    Kieltämättä yhtä vaikea aihe kuin täydellisen swingin sielu. Sitä yhtä totuutta ei ole oikeasti olemassa. Tai jos on, niin Hogan on kai ainoa ihminen joka on kummankaan löytänyt.

    Mun näkemys on että kohteliaisuus ja toisten ihmisten huomiomisen perusteet eivät ole kultturiin, pukeutumiseen tai aikakauteen liittyviä. Frakkiin pukeutunut kaveri voi olla täysi kusipää ja lökäpöksy hieno kaveri.

    Jokainen pukeutuu ja käyttäytyy omalla tavallaan ja lähettää kummastakin asiasta viestin itsestään lähiympäristöön. Yksilön oma valinta.

    Jos mä menen hienoon konserttiin puku päällä niin mun illan onnistumisen määrittelee orkesterin tarjoilema musiikki-elämys, ei se että vieressä istuu kaveri nuhjuisessa paidassa. Jos joku lähistöllä hölisee kännykkään niin se olisi ikävä juttu. Mutta se että kaikki nuhjuiset kaverit käännytettäisiin ovelta ei takaa sitä etteikö jollakin soisi kännykkä kesken konsertin.
    Mä otan viereeni mieluummin nuhjuisen eikännykkäkaverin kuin frakkipukuisenhölöttäjän..

    Miksi mun pitäisi golf-kentällä funtsia mitä muilla on päällä? Jos kaveri on hiljaa kun mä lyön eikä tallo puttilinjaa niin se riittää mulle.

    Jos alkaa funtsimaan golf-kierroksella muiden pukeutumista niin fokus on mielestäni väärässä asiassa. Jos golf oikeasti haluaa luoda sivistyneen ympäristön pelaamisella niin blokkaus-kriteerit ovat muualla kuin pukeutumisessa.

    ts

    Parti, sulla on ihan hyvät periaatteet noissa. Se ei vaan sulje pois sitä, että jollain muulla olevat päinvastaiset näkemykset ovat yhtä hyviä.

    Sitten voidaan tietty kysä, onko pukeutuminen tilanteen kunniottamisesta lähtevää, vai pyritäänkö sillä itsensä korostamiseen. Asioita voi katsoa niin kovin monelta suunnalta.

    Lisää suvaitsevaisuudesta:

    Kai se isoin pointti on se että suvaitsevassa ilmapiirissä annetaan kaikenlaisille pelaajille (myös niille äärikonservsatiiveille) kertoa pukeutumisellaan omista arvoistaan.
    Mä en ymmärrä mikä tässä ajatuksessa pelottaa…

    ts kirjoitti: (14.5.2013 14:29:13)
    Sitten voidaan tietty kysä, onko pukeutuminen tilanteen kunniottamisesta lähtevää, vai pyritäänkö sillä itsensä korostamiseen. Asioita voi katsoa niin kovin monelta suunnalta.

    Aivan. Jotkut haluavat korostaa itseään ja se heille suotakoon. Mitä pahaa siinä on?

    Mulle riittää että mä itse kunnioitan golf-kierrosta sille itse määrittelemälläni tavalla. Toisten tekemiset eivät siihen liity mitenkään niin kauan kun eivät häiritse mun peliä fyysisesti.

    Kunhan eivät hölötä kun mä lyön ja jättävät puttilnjat tallomatta.

    ts

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 14:45:05)

    ts kirjoitti: (14.5.2013 14:29:13)
    Sitten voidaan tietty kysä, onko pukeutuminen tilanteen kunniottamisesta lähtevää, vai pyritäänkö sillä itsensä korostamiseen. Asioita voi katsoa niin kovin monelta suunnalta.

    Aivan. Jotkut haluavat korostaa itseään ja se heille suotakoon. Mitä pahaa siinä on?

    Mulle riittää että mä itse kunnioitan golf-kierrosta sille itse määrittelemälläni tavalla. Toisten tekemiset eivät siihen liity mitenkään niin kauan kun eivät häiritse mun peliä fyysisesti.

    Kunhan eivät hölötä kun mä lyön ja jättävät puttilnjat tallomatta.

    Mua vaan häiritsee kun suvaitsevaisuudesta on tullut savuverho yleisiin normeihin sopeutumattomuudelle ja niihin perustuvien arvojen kunniottamiselle. Eikä tää nyt hirveesti liity pukeutumiseen vaan kaikkeen mitä ympärillä tapahtuu. Onhan se vallan huvittava paradoksi kun suvaitsevaisuudella puolustetaan oikeutta toisen henkilön mielipiteen kieltämiseen.

    ts kirjoitti: (14.5.2013 14:55:23)
    Onhan se vallan huvittava paradoksi kun suvaitsevaisuudella puolustetaan oikeutta toisen henkilön mielipiteen kieltämiseen.

    Kuka pystyy kieltämään kenekään mielipidettä? Siihen tarvitaan Stasin tyyppistä toimintaa.
    Se että kertoo olevansa erimieltä ei ole kieltämistä.

    KL

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 14:36:14)
    Lisää suvaitsevaisuudesta:

    Kai se isoin pointti on se että suvaitsevassa ilmapiirissä annetaan kaikenlaisille pelaajille (myös niille äärikonservsatiiveille) kertoa pukeutumisellaan omista arvoistaan.
    Mä en ymmärrä mikä tässä ajatuksessa pelottaa…

    Minkä vuoksi ihmisen pitäisi golfkentällä omalla pukeutumisellaan kertoa omista arvoistaan? Mitä kummaa minä tai joku muu sillä tiedolla tekee???

    Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, minusta pukeutuminen kertoo henkilön suhtautumisesta niin lajiin kuin kanssaihmisiinkin. Omien arvojen viestittäminen edellisiä kunnioittamatta kertoo ihmisestä valitettavan ikäviä asioita.

    KL kirjoitti: (14.5.2013 17:44:56)
    Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, minusta pukeutuminen kertoo henkilön suhtautumisesta niin lajiin kuin kanssaihmisiinkin. Omien arvojen viestittäminen edellisiä kunnioittamatta kertoo ihmisestä valitettavan ikäviä asioita.

    Aivan hyvä pointti.
    Sama toisinpäin: Minä en saa mitään tunteita muiden ihmisten pukeutumisella osoittamalla kunniotuksella minua tai golfia kohtaan. Ulkokehän asioita.
    Jos joku katsoo pukeutumisohjeesta mallin ja heittää pikeen päälle niin mitä se kertoo mitään kunnioittamisesta? Hieman koulutettu simpanssikin pystyy siihen.

    Ainoa kiinnostava asia kanssapelaajissa on käyttäytyminen kentällä, se merkkaa.

    Toinen juttu, miksi sinusta tuntuu siltä että omana itsenään oleminen ja ihmisen arvojen viestittäminen kertoo epäkunniotuksesta toista ihmistä kohtaan? Miten se että jollakin toisella ihmisellä on eri arvot kuin mulla voisi loukata mua?
    Mä tunnen aika huonoja fiboja yhteisöstä jossa aletaan kontrolloimaan ihmisten ulkoasuakin.

    Oikeesti, miksi golfista tehdään näin hankalaa? Kaikki meistä käyvät ostamassa lähikaupasta maitoa ja leipää ilman että koko ajan kytätään mitä muilla asiakkailla on päällä. Ei ole paljoa merkitystä miltä jonon ohi kiilaaja näyttää. Urpo mikä urpo ja sitä ei voi pukeutumissäännöillä poistaa.

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 18:49:58)

    KL kirjoitti: (14.5.2013 17:44:56)
    Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, minusta pukeutuminen kertoo henkilön suhtautumisesta niin lajiin kuin kanssaihmisiinkin. Omien arvojen viestittäminen edellisiä kunnioittamatta kertoo ihmisestä valitettavan ikäviä asioita.

    Aivan hyvä pointti.
    Sama toisinpäin: Minä en saa mitään tunteita muiden ihmisten pukeutumisella osoittamalla kunniotuksella minua tai golfia kohtaan. Ulkokehän asioita.
    Jos joku katsoo pukeutumisohjeesta mallin ja heittää pikeen päälle niin mitä se kertoo mitään kunnioittamisesta? Hieman koulutettu simpanssikin pystyy siihen.

    Ainoa kiinnostava asia kanssapelaajissa on käyttäytyminen kentällä, se merkkaa.

    Toinen juttu, miksi sinusta tuntuu siltä että omana itsenään oleminen ja ihmisen arvojen viestittäminen kertoo epäkunniotuksesta toista ihmistä kohtaan? Miten se että jollakin toisella ihmisellä on eri arvot kuin mulla voisi loukata mua?
    Mä tunnen aika huonoja fiboja yhteisöstä jossa aletaan kontrolloimaan ihmisten ulkoasuakin.

    Oikeesti, miksi golfista tehdään näin hankalaa? Kaikki meistä käyvät ostamassa lähikaupasta maitoa ja leipää ilman että koko ajan kytätään mitä muilla asiakkailla on päällä. Ei ole paljoa merkitystä miltä jonon ohi kiilaaja näyttää. Urpo mikä urpo ja sitä ei voi pukeutumissäännöillä poistaa.

    Pukeutumalla erilaisiin tilaisuuksiin niihin sopivin asustein kunnioittaa sekä tilaisuutta että muita osallistujia. Jos hieman koulutettu simpanssi pystyy laittamaan pikeepaidan päällensä, niin täysin kouluttamaton pystyy laittamaan minkä tahansa paidan aivan sattumanvaraisesti, miten arvontakone sattuu näyttämään.

    Eihän arvoton moukka tietenkään voi loukata ketään itseään kunnioittavaa ihmistä, ainoastaan hän voi käytöksellään tehdä itsestään pellen. Joku kontrolli on syytä olla, vaikkapa vain siitä syystä, että kaikkien ihmisten arvostelukykyyn ei voi luottaa, ei tässäkään asiassa, niinkuin ei monessa muussakaan. Täysin ilman sääntöjä (myös käytos-) ja lakeja itseohjautuen kaikki
    muuttuisi kaaokseksi ja anarkiaksi.

    Uskon, että se kaupassa ohikiilaaava urpo on pukeutunut likaiseen t-paitaan ja farkkuihin keskimääräistä useammin. Kauppaa ei voi muutenkaan verrata golfkenttään, sillä he eivät tietääkseni ole julkistaneet mitään ohjeita siitä, miten olisi sopivaa pukeutua ja käyttäytyä.

    KL

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 18:49:58)

    KL kirjoitti: (14.5.2013 17:44:56)
    Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, minusta pukeutuminen kertoo henkilön suhtautumisesta niin lajiin kuin kanssaihmisiinkin. Omien arvojen viestittäminen edellisiä kunnioittamatta kertoo ihmisestä valitettavan ikäviä asioita.

    Toinen juttu, miksi sinusta tuntuu siltä että omana itsenään oleminen ja ihmisen arvojen viestittäminen kertoo epäkunniotuksesta toista ihmistä kohtaan? Miten se että jollakin toisella ihmisellä on eri arvot kuin mulla voisi loukata mua?

    Äläpäs väännä omia ajatuksiasi minun kirjoittamiksini. En minä ole sanonut mitään tuollaista.

    Sanoin ja tarkoitin sitä, että jonkun omien arvojen viestittäminen ei mielestäni saa olla ristiriidassa lajin ja kanssapelaajien kunnioittamisen kanssa. Otetaan (ääri)esimerkiksi vaikkapa naturisti, jonka elämän ohjenuorana on kulkea alasti aina ja kaikkialla. Eikö hänen omien arvojensa esiin tuominen golfkentällä saattaisi loukata niitä, jotka kunnioittavat lajin arvoja, henkilökohtaisesta kunnioituksesta säädyllisyyttä kohtaan puhumattakaan?

    Toisaalta taas, jos jonkun mielestä kaikkien tulisi uskoa Shivaan eikä hän sen vuoksi kuitenkaan pukeudu ko. uskonnon mukaiseen asusteeseen golfkentälle tullessaan, niin hän ei loukkaa ketään omilla arvoillaan, vaikka hän yrittäisikin käännyttää kanssapelaajansa jokaisella tiipaikalla.

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 19:28:48)
    Pukeutumalla erilaisiin tilaisuuksiin niihin sopivin asustein kunnioittaa sekä tilaisuutta että muita osallistujia.

    Sanavalinta ”tilaisuus” on mielenkiintoinen. Kierros golfia ei itsessään mielestäni ole tilaisuus joka tarvitsisi mitään erikoista pukeutumista.
    Kierros Old Coursella tai Kytäjällä on ”tilaisuus” ja ansaitsee tarkemman valinnan asusteen suhteen, normi-kentällä en pitäisi niin suurta väliä.

    KL kirjoitti: (14.5.2013 19:35:18)
    Äläpäs väännä omia ajatuksiasi minun kirjoittamiksini. En minä ole sanonut mitään tuollaista.

    Sanoin ja tarkoitin sitä, että jonkun omien arvojen viestittäminen ei mielestäni saa olla ristiriidassa lajin ja kanssapelaajien kunnioittamisen kanssa. Otetaan (ääri)esimerkiksi vaikkapa naturisti, jonka elämän ohjenuorana on kulkea alasti aina ja kaikkialla. Eikö hänen omien arvojensa esiin tuominen golfkentällä saattaisi loukata niitä, jotka kunnioittavat lajin arvoja, henkilökohtaisesta kunnioituksesta säädyllisyyttä kohtaan puhumattakaan?

    Toisaalta taas, jos jonkun mielestä kaikkien tulisi uskoa Shivaan eikä hän sen vuoksi kuitenkaan pukeudu ko. uskonnon mukaiseen asusteeseen golfkentälle tullessaan, niin hän ei loukkaa ketään omilla arvoillaan, vaikka hän yrittäisikin käännyttää kanssapelaajansa jokaisella tiipaikalla.

    Aika äärimmäisyyksiä lähdit hakemaan. Pelaamista alasti ja uskonnollista käännytystä.
    Eiköhän arkipäivä Suomessa ole kuitenkin paljon lähempänä keskinkertaisuutta. Sekin tuntuu olevan liikaa osalle porukkaa.

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 19:54:03)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 19:28:48)
    Pukeutumalla erilaisiin tilaisuuksiin niihin sopivin asustein kunnioittaa sekä tilaisuutta että muita osallistujia.

    Sanavalinta ”tilaisuus” on mielenkiintoinen. Kierros golfia ei itsessään mielestäni ole tilaisuus joka tarvitsisi mitään erikoista pukeutumista.
    Kierros Old Coursella tai Kytäjällä on ”tilaisuus” ja ansaitsee tarkemman valinnan asusteen suhteen, normi-kentällä en pitäisi niin suurta väliä.

    Ryhdyit halkomaan hiuksia, vaikka luultavasti ymmärsit minun tarkoittavan tilanteita, tilaisuuksia, urheilukilpailuja, kalastus- ja metsästysreissuja, jääkiekko-otteluita, näyttelyjä, työpaikkoja, kotioloja, ravintola-iltoja, sukujuhlia, häitä, hautajaisia ja golfkierroksia.

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 20:15:28)
    Ryhdyit halkomaan hiuksia, vaikka luultavasti ymmärsit minun tarkoittavan tilanteita, tilaisuuksia, urheilukilpailuja, kalastus- ja metsästysreissuja, jääkiekko-otteluita, näyttelyjä, työpaikkoja, kotioloja, ravintola-iltoja, sukujuhlia, häitä, hautajaisia ja golfkierroksia.

    Varmaan ymmärsit että tarkoitin: sprigi-pakko ei tee Siwasta Stockaa.

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 20:22:48)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 20:15:28)
    Ryhdyit halkomaan hiuksia, vaikka luultavasti ymmärsit minun tarkoittavan tilanteita, tilaisuuksia, urheilukilpailuja, kalastus- ja metsästysreissuja, jääkiekko-otteluita, näyttelyjä, työpaikkoja, kotioloja, ravintola-iltoja, sukujuhlia, häitä, hautajaisia ja golfkierroksia.

    Varmaan ymmärsit että tarkoitin: sprigi-pakko ei tee Siwasta Stockaa.

    Mitä, onko Stockalle tullut sprigipakko?

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 21:52:02)

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 20:22:48)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 20:15:28)
    Ryhdyit halkomaan hiuksia, vaikka luultavasti ymmärsit minun tarkoittavan tilanteita, tilaisuuksia, urheilukilpailuja, kalastus- ja metsästysreissuja, jääkiekko-otteluita, näyttelyjä, työpaikkoja, kotioloja, ravintola-iltoja, sukujuhlia, häitä, hautajaisia ja golfkierroksia.

    Varmaan ymmärsit että tarkoitin: sprigi-pakko ei tee Siwasta Stockaa.

    Mitä, onko Stockalle tullut sprigipakko?

    Ei koske kanta-asiakkaita.

    KL

    Johtaja XXL kirjoitti: (14.5.2013 22:57:57)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 21:52:02)

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 20:22:48)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 20:15:28)
    Ryhdyit halkomaan hiuksia, vaikka luultavasti ymmärsit minun tarkoittavan tilanteita, tilaisuuksia, urheilukilpailuja, kalastus- ja metsästysreissuja, jääkiekko-otteluita, näyttelyjä, työpaikkoja, kotioloja, ravintola-iltoja, sukujuhlia, häitä, hautajaisia ja golfkierroksia.

    Varmaan ymmärsit että tarkoitin: sprigi-pakko ei tee Siwasta Stockaa.

    Mitä, onko Stockalle tullut sprigipakko?

    Ei koske kanta-asiakkaita.

    Höh, kanta-asiakkailla on aina sprigi, vanhimmilla kaksi (koska eivät aamulla muistaneet jo solmineensa yhden…).

    KL kirjoitti: (14.5.2013 23:01:52)

    Johtaja XXL kirjoitti: (14.5.2013 22:57:57)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 21:52:02)

    Parti kirjoitti: (14.5.2013 20:22:48)

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 20:15:28)
    Ryhdyit halkomaan hiuksia, vaikka luultavasti ymmärsit minun tarkoittavan tilanteita, tilaisuuksia, urheilukilpailuja, kalastus- ja metsästysreissuja, jääkiekko-otteluita, näyttelyjä, työpaikkoja, kotioloja, ravintola-iltoja, sukujuhlia, häitä, hautajaisia ja golfkierroksia.

    Varmaan ymmärsit että tarkoitin: sprigi-pakko ei tee Siwasta Stockaa.

    Mitä, onko Stockalle tullut sprigipakko?

    Ei koske kanta-asiakkaita.

    Höh, kanta-asiakkailla on aina sprigi, vanhimmilla kaksi (koska eivät aamulla muistaneet jo solmineensa yhden…).

    KL, sprigi on jotain ihan muuta mitä sinä ajettelit. 🙂

    ts

    KL kirjoitti: (14.5.2013 23:01:52)

    Höh, kanta-asiakkailla on aina sprigi, vanhimmilla kaksi (koska eivät aamulla muistaneet jo solmineensa yhden…).

    Tuota… mites tommonen sprigi solmitaan ja miks? Itelle ei oo tullu koskaan mieleen moista tehdä..

    Chip Greenside kirjoitti: (14.5.2013 21:52:02)
    Mitä, onko Stockalle tullut sprigipakko?

    Ei pakkoa, mutta tonnin stiflat kruunaavat arvostettavan kokonaisuuden.

    ts kirjoitti: (14.5.2013 23:36:27)

    KL kirjoitti: (14.5.2013 23:01:52)

    Höh, kanta-asiakkailla on aina sprigi, vanhimmilla kaksi (koska eivät aamulla muistaneet jo solmineensa yhden…).

    Tuota… mites tommonen sprigi solmitaan ja miks? Itelle ei oo tullu koskaan mieleen moista tehdä..

    Jos rotsista pannaan hihat solmuun ja byysista puntit niin eikö se ole siinä? Vai onkohan kundilla vaan mennyt sprigit ja skragat sekaisin.

    ts

    Johtaja XXL kirjoitti: (15.5.2013 9:10:32)

    ts kirjoitti: (14.5.2013 23:36:27)

    KL kirjoitti: (14.5.2013 23:01:52)

    Höh, kanta-asiakkailla on aina sprigi, vanhimmilla kaksi (koska eivät aamulla muistaneet jo solmineensa yhden…).

    Tuota… mites tommonen sprigi solmitaan ja miks? Itelle ei oo tullu koskaan mieleen moista tehdä..

    Jos rotsista pannaan hihat solmuun ja byysista puntit niin eikö se ole siinä? Vai onkohan kundilla vaan mennyt sprigit ja skragat sekaisin.

    Nii tai jos niille on tutumpia semmoset rotsit missä on hihat solmussa selän takana…

    KL kirjoitti: (14.5.2013 23:01:52)Höh, kanta-asiakkailla on aina sprigi, vanhimmilla kaksi (koska eivät aamulla muistaneet jo solmineensa yhden…).

    Solmittu sprigi???

    J-P Salakari

    Ongelma suvaitsevaisuustermissä nykyaikana on, että ns. suvaitsevaiset ihmiset ovat määrittäneet rajat sille mitä suvaitaan, eli kaikkia mm. mielipiteitä ei suvaita.

    Monesti vähiten suvaitsevaisia (sanan oikeassa merkityksessä) on ihmiset, jotka itse kutsuvat itseään suvaitsevaisiksi. Koska he suvaitsevat vain ne jotka ovat kanssaan samanmieliset.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 108)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #418783 kohteessaPukeutumisvaatimukset

Etusivu Foorumit Yleistä Pukeutumisvaatimukset