Aihe: Postilaatikkoseurat - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Postilaatikkoseurat

Etusivu Foorumit Yleistä Postilaatikkoseurat

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olisin kiinnostunut kuulemaan kommentteja postilaatikkoseuraan liitymisestä, pro ja kontra. Olen jonottanut kohta kolmatta vuotta eli oman golf-historian verran erään seuran osakkuutta ja pelanut sen ajan vuokrapelioikeuksilla. Viime kesänä tuli kierroksia reilut 10 kpl mutta vuokrapeli ’kannatti’ rahallisesti ainakin (juuri ja juuri). Olen harkinnut jonkun toisen osakkeen hankkimista, mutta a) selkä on reistaillut sen verran että hirvittää sitoutua osakkeeseen jos ei pääse (koputan puuta) kesällä pelaamaan, b) toiset osakkeet ei kiinnosta, c) eräs toinen paljon kauaskantoisempi investointi syö kaikki varat, d) postilaatikkoseuran hoveissa voisi pelata kaikilla seudun kentillä kokeilumielessä jos löytäisi omanlaisensa kentän, e) vuokrapelaaminen kohtuullisenhintaista verrattuna hoitomaksuihin. No niin siinä on allekirjoittaneen listaa tän hetkisestä tilanteesta ja argumenteistä. Kaikenlaiset kokemukset ja kertomukset etäseuroista ovat tervetullleita. Ja missäpäin Suomea suosituimmat ns. postilaatikkoseurat sijaitsevat? Voiko kukaan listata esim. henk.koht. top-3 (hinta ratkaisee?)? Kiitos.

Eihän tuossa ole muuta ongelmallista kuin se, että ei pääse aina haluamaansa aikaan kentälle ja joutuu ehkä ajelemaan autolla kauempana oleville kentille (jos on pääkaupunkiseutulainen). Tietyn kierrosmäärän jälkeen kierroshinta huomattavasti kalliimpaa kuin vuokrapelioikeus. Puhumattakaan osakkeella pelaamisesta.

Nimimerkillä käytännössä kolme kautta postilaatikkoseurassa (PHG ry)

Eerikkälä on kuulopuheiden mukaan halvimmasta päästä.

Itse olen Rantasalmella jäsenenä ja nyt vuokrasin pelioikeuden Peuramaalta. Viime vuonna maksoin vain Rantasalmen jäsenyyden ja pelasin ’säästeliäästi’ halvemmilla kentillä ja osakkaan vieraana. Mutta kun viime kesä oli upea niin kyllä harmitti kun ei ollut varaa käydä kahta kertaa viikossa greenfeellä pelaamassa. Nyt olen sitten kahden vaiheilla että pitäisikö kotiseuraa vaihtaa samalla vai odotanko vuotta 2005, koska eihän sitä tiedä jos vaikka pelaisi sitten jollain toisella kentällä.

Yksi konsti on hyvä. Hommaat jäsenyyden Vihdistä ostamalla 10 pelin pelioikeuden, mikäli paikkakunta on sopiva. Jos etsit vain halpaa ’kotiseuraa’ niin kannattaa käydä läpi golf.fi kenttäopas. Sieltä minäkin tuon Rantasalmen löysin.

dog

Näin jostain mainoksen, jossa myytiin Rantasalmelle koko kesäksi pelioikeus 30:llä eurolla. Jäin heti miettimään, että miten pitkä matka sinne tulee Helsingistä, olisiko vaikka lomareissun paikka. Postilaatikkoseuran jäsenyys on tietysti hyvä niinkauan, kun etsii sitä oikeaa omaa kenttää, koska alkuun on hyvä tutustua eri kenttien toimintaperiaatteisiin ja tapaan hoitaa asioita. Sitten voikin jo sitoutua.

Tieot lisää tuskaa, tässäkin tapauksessa, nyt sitä sai lisää ajattelun aineksia miten ensi kesän pelit suunnittelee. Toivottavasti sitä pysyy ensinnäkin terveenä! Rantasalmi on Savonlinnan kupeessa, mitenköhän on lankeaako liittymis- ja jäsenmaksujen muodossa paljonkin lisäkuluja touhon 30 euroon? Eerikkälään (Kuopion suunnassa) pääsee jäseneksi 100e:lla mutta on yhtä kaukana Lounaissuomesta kuin Savonlinnakin jotta pelaamaan kotiseuran nurmelle en taitaisi päästä, mutta sehän olisi juuri postilaatikkopelaamisaatteen mukaista… Vihdin 10x vaihtoehto on käynyt mielessä, ei ole ollenkaan hullumpi ajatus kun vanhemmilla on kesämökki Lohjalla 30 km päässä. Kuukauden sisällä pitää kyllä oma pää saada käännettyä johonkin näistä vaihotehdoista!

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #381817 kohteessaPostilaatikkoseurat

Etusivu Foorumit Yleistä Postilaatikkoseurat