Aihe: Pituuslyönnin sm-kiertue - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Pituuslyönnin sm-kiertue

Etusivu Foorumit Yleistä Pituuslyönnin sm-kiertue

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kenelläkään tietoa Porin tai Ruuhikosken kisojen tuloksista? Mietin vaan että löytyykö tästä maasta muilta kuin Janokselta kisoissa yli 300 metrin lyöntejä.

Kyllä löytyy. En vaan tiedä onko ne kisoissa mukana…

Nimetön

At leas here should be dozens of players shooting over 300m. Joo eli pelkästään täällä foorumilla kymmeniä jokka paukuttavat ilman rulleja 300m+ siihen vielä ne pelurit jotka eivät täällä vaikuta.

Luulisi pitkää tilastoa löytyvän…

Jeps, ei muuta ku skabailemaan. Siellähän on helppoa pystiä jaossa forumilaisille. Eiks tääl jokainen meistä paukuta noita kolmesatasia.. ?

Se on vähä niinku Bryggaren Artsi sano jossain haastattelussa…’jokaisen terveen nuoren miehen pitäs pystyy donkkaamaan koripallo..’

….sama golffissa… jokaisen itteensäkunnioittavan golffarin pitää pystyä draivaamaan reippaat 300m. Eiks jeh?

PS. ite tuuppailen sinne 250 tienoille kun osuu kohdalleen.

Ruuhikoskella voittaja kiskaisi ilmeisesti 282m. Useat pääsivät 270-282 mikä oli sinänsä yllättävän hyvin koska range loppui kesken ja rullit pysähtyivät pitkään heinään.

Jotkut palstalaiset kokevat tarpeelliseksi toistella jatkuvasti sitä, ettei pituudella ole väliä. Tai naureskelevat niille, jotka uskovat yli 300m lyöntien olevan jokaisen hyväkuntoisen, tehokkaasti svingaavan pelurin saavutettavissa.

Kenellekä te edelleen näitä toistelette? Ilmeisesti suurin tarve tuntuu olevan vakuuttaa itse itsensä. Kun tarpeeksi toistaa, siihen alkaa uskoa.

tmv

Tosiaan vanhojen stoorien perusteella tältä palstalta pitäisi löytyä kevyesti 300m ylittäjiä, varsinkin kun otettaisiin käyttöön normaalia pidempää vartta pituuslyöjien tapaan.

Oma draivienkkani on muuten n. 270m (lyöty puu3:lla Irlannissa ja väylän ollessa erittäin kova – naurettavan pitkät rullit =). Normaalisti peruslyönnillä draivit ovat draiverilla 220-250m (painottuen tuonne alkaen pituuteen ’turhien’ kierteiden vuoksi). Pituuslyöjien pitkillä varsilla saisin varmasti upeita slaisseja ja hukkeja!

Meitinki seurassa on paljon pitkälle lyöviä (kai muuallakin on??). Ja oon nähny hurjia siivuja kentällä. Ne hemmot vaan ei tääl foorumis pyöri… Yks meidän dude jopa pesi Janosin simussa olikose 360-metrisellään. Useamman kerran.

Kyl niitä noin 300m sivaltavia on paljon. Ne vaan ei kerkee tänne foorumiin tai tonne pituusskaboihin…

Mitä mä oon katellu kentällä, ni mun 240-250metriset on aika kevyttä kamaa alle 4 händärin pelaajien kans…

Voi lapset lapset. Voi tätä uhoa ja vouhotusta.

Säälittävää vertailla kaverin hepin mittaa.

Ei golf ole pituuslyöntiä. Etsikää itsellenne jokin toinen palsta.

Hyvä, että sinulla on selkeä näkemys miten golfia pitää pelata. Puttaamalla väyliä pitkin se on vaan pirun tylsää. Suuri yleisö on aina arvostanut pitkiä lyöjiä… pahus nehän on IHan tyhmiä, kuten mekin täällä, mutta kiitos sinulle sitä että tulit sen kertomaan. Ja vai pitäs tässä vielä uudet palstatkin etsiä? Miksiköhän, vaikka pituus ei mielestäsi kuulukaan golfiin, niin voin vähän valistaa… KYLLÄ KUULUU ja siksi se onkin eräs eniten intohimoja herättävä keskustelunaihe, täälläkin.

Etta nostattaakin tunteet pintaan, jos joku lyo 300 metria. Huh huh…

Mita se on toisilta pois?

Niin ja tuota… ei sita pituutta lisaa tule, kun handari laskee… Oma enkkani on 18 handarin ajoilta (317m) ja nyt kun hcp on 6, niin ei pallo lenna enaa kun 270-280y. Toisaalta keppikin on eri, ikaa on 3v enemman eika enaa temmo kun humalainen hississa.

tmv

Lisätään vielä höyryä kattilaan: vaikka en todellakaan ole mikään pitkälyöntinen, silti esim. minulle golfissa on kaksi lyöntiä ylitse muiden. Ensimmäinen on onnistunut ja ’pitkä’ draivi – siitä saa loistavat fiilikset! Toinen fiilislyönti onkin sitten wedgellä suoritettu lipun lähelle napsahtava korkea lähestymislyönti (20-100m matkalta). Nämä kaksi onnistuessaan antavat minulle selkeästi parhaita fiilareita lyönneistä. Tottakai onnistunut pitkä putti on kiva tahi 200m+ väylälyönti suoraan mennessään, mutta silti pidän noista kahdesta aiemmin mainitusta selvästi eniten.

Jäi vähä paska maku tänään kisoissa Mäntsälässä 11. väylältä: Par4 ja 285m. Avaus pari metriä griinin vasemmalla puolella. Sit surkee chippi ja vielä kaks puttiaki… par. Plääh!

Porista ja Ruuhikoskesta en tiiä, mutta ainakin demokiertueella näyttää 300 m olevan hyvin turvallinen etäisyys. Joka päivä sitä ei puhkaise kukaan, saatikka sektoriin. Tai olla päivän paras 299 m swingikoneesta luettuna.

Tänäänkin Nokialla kulu enemmän höyryä ja pihinää, vaikka välineitäkin oli saatavilla joka lähtöön. Kaikki valtamerkit ja myös viritettyjä, eri pituisia rautakankia. Palloja lensi enempi vasemmalle, ylös ja oikealle.

240 m oli hyvä tulos, vähän riskimmältäkin lyöjämaisterilta. Yksikin pyysi tiukempaa vartta. sai xx-sellaisen, löi pari kertaa ja luovutti.

Pallojen roiskimisshow, tälläkertaa. Ainakin pikkupojilla oli hauskaa.

Sitten on selitysten vuoro.

Niin löytyikö niitä tuloksia mistään… näyttää olevan vähän heikosti saatavilla.

Onko pituuslyöntikisojen aikatauluista mitään muuta tarkempaa tietoa kuin päivämäärä ja paikka ? Jospa vaikka kävis kokeilemassa ens viikonloppuna (Keimola tai Takkula)

Pitkiä lyöntejä kaikille !!! (suunnalla ei väliä)

Nimetön

Heh mulla ei oles edes draiveria. Ainoastaan puu vitonen. Kun sillä ekana opin lyömään suoria niin sit vasta alan katsella sopivaa ’mopon tankkia’. En mulle ei ole mitään hyötiä siitä että pallo lentää pidemmälle kun samalla menee saman verran metsään. Mukavempaa pelata väylällä 8)

Lyömällä pitkälle ja oikeaan suuntaa saa aikaan punaisia numeroita. Kuunnelkaas tätä:

Brian Pavlet pelasi vuonna 2000 pro-am kisaa Mallard Covessa. Siellä reikä 18 on 540 jaardinen dogleg. Oikaisemalla kulman yli griinille riittää 390 jaardia ilmassa. Entisenä pituuslyönti-mestarina Brian päätti kokeilla suoraan griinille ja niinhän siinä kävi että pallo päätyi neljään metriin lipusta. Albatrossi-putti sisään ja juhlat olivat valmiit alkamaan!!!

Teknisten ongelmien vuoksi emme pääse päivittämään tuloksia eikä tarkempia aikatauluja sivuille.

Keimola on klo 11.-15. ja Takkula klo 12.-16.

Hmm…

Pakko sanoa että kaverisi oli todella nopea koska en muista että joku olisi lyönyt leikitellen pidemmälle messuilla, ja vielä useaan otteeseen ellen ollut polviltaan.

Aijuu se yksi toppi rauta 5 taisi mennä jonkun 420 metriä, mut ei sekään onnistunut kuin kerran…

Mut samapa tuo….Hyvä jos teki näin.

Juu en mäkään tapahtuneen todistaja ollut. Sanoivat pojat vain jälkeenpäin, jotta seuramme eräs parikymppinen kundi ois reilut 360m lyöny pariinkin kertaan…

Ehkä näitä Jonsinkaatohuhuja liikkuu useampiakin? Onhan se sen verta kova saavutus… 😉

Hoh hoijaa tätä uhoamista. Eräs seuramme veteraanipelaajista totesi osuvasti, että tuloskortissa ei ole kuvia.

Eli sama se miten lyö ja minkä pituisia, jos kortti menee punaisille niin kyse on pelimiehestä. Muut tulokset kuuluu klubituuppareille.

Kieltämättä 300 metrin sivallukset on komean näköisiä, mutta säälittävää katsottavaa jos kaverin sen jälkeen chippaa kaksi kertaa ja puttaa neljä.

Janoksen kunniaksi todettava, että pituuslyönnin lisäksi mies osaa myös pelata.

Olet itse varmaan suht pitkälyöntinen, vai mitä :=)

Itse todellakin lyön mieluummin raffista n 100 metristä, enkä selittele muille, kuinka ’pelimiehet’ lähestyy 150-200 metristä. Ja kyllä. Silloin kun draivi aukeaa johonkin suuntaan, se menee todella syvälle.

Mutta joidenkin pelaajien saadakseen pallon syvälle metsään, pitää todellakin stanssata jo valmiiksi sinne päin. Sellaista golffia en halua pelata.

Kyl mä saan pallon syvälle metsään ihan ilman stanssivirhettäki… Ei tartteta ku ranteiden jäykistyminen downswing-vaiheessa tai jotaki muuta kangistumista käsissä tai jossain… Jos osaisin täydellisesti selittää, ois vika jo korjattu!

Nimetön

oletko nähnyt kun janos uotila lyä palloa ??!!,Veikkaan että et ole nimittäin Janos lyö palloa OIKEASTI ihan V***N lujaa siinä vaan kaverin PING Si380cc;stä pölyt pärähti sisältä kun Ks.uotila antoi pingille settiä ja voin ihan hyvällä omalla tunnolla kertoa että en ole ikinään nähnyt/kuullut sellaista ääntä ja voimaa ja koko pakettia kuin hänellä oli repertuaarissa esittää,et sillain.

Onx Ks.uotilal KsTsebaa???

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 36)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #347810 kohteessaPituuslyönnin sm-kiertue

Etusivu Foorumit Yleistä Pituuslyönnin sm-kiertue