Aihe: Pitäisikö napanuora katkaista Golfkenttä Ry:n ja Golfkenttä Oy:n väliltä? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Pitäisikö napanuora katkaista Golfkenttä Ry:n ja Golfkenttä Oy:n väliltä?

Etusivu Foorumit Yleistä Pitäisikö napanuora katkaista Golfkenttä Ry:n ja Golfkenttä Oy:n väliltä?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 100)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ristiveto kirjoitti: (12.2.2013 22:28:11)

HIO tähtäimessä kirjoitti: (12.2.2013 21:55:46)
    mutta pelaamalla ns vuokrapelioikeudella tai muulla pelilätkällä selviän vain halvemmalla kuin omistamalla kentän osakkeen.

Mahdollisesti silloin, jos vuokraat itsellesi pelioikeuden alle vastikkeen hinnan. Ja jos joku vuokraa sinulle pelioikeuden ’alihintaan’, niin se on taas eri tarina..

Kyllähän se on jo muutamia vuosia ollut selvä asia, että kallein tapa harrastaa golfia Suomessa on pelata osakkaana. Syynä on mm. vaihtoehtoisten pelimuotojen runsas tarjonta. Useille kentille vuokrapelioikeuksia saa yhtiövastikkeella tai jopa sen alittavalla hinnalla.

Ballmarker kirjoitti: (13.2.2013 5:45:12)
    Kyllähän se on jo muutamia vuosia ollut selvä asia, että kallein tapa harrastaa golfia Suomessa on pelata osakkaana. Syynä on mm. vaihtoehtoisten pelimuotojen runsas tarjonta. Useille kentille vuokrapelioikeuksia saa yhtiövastikkeella tai jopa sen alittavalla hinnalla.

Tämä on totta useilla kentillä. Meillä ei. Vaikka (pienessä) kaupungissamme on harrastuksia laskettelurinteestä curlinghalliin. Ilmailusta (lentokenttä) melontaan (joki) ja moottorirataan mikroautoineen. Ja tietysti kaikki noiden väliltä. Ihan heti en keksi mitä meillä ei ole. No, hiihtoputki puuttuu…

HIO tähtäimessä kirjoitti: (12.2.2013 22:52:28)
    Unohtui kommentoida tuota ’kuka tahansa osakkeenomistaja’ kommenttia: Olen golfurani aikana nähnyt oikeastaan vain tunnollisia kentänomistajia, niitä jotka istuvat yhtiökokouksissa

Sanoit pelailevasi osakkeenomistajana useallakin kentällä. Esität siis, että joka kentällä useat sadat osakkeenomistajat istuu aina kokouksissa???

Veikkaan, että siellä kokouksissa on yleensä paikalla alle 20 henkilöä, eli alle 5% osakkaista. Olet siis jatkuvasti tavannut vain n. 5% osakkaista…

HIO tähtäimessä kirjoitti: (12.2.2013 22:52:28)jotka korjaavat tunnollisesti pivotit,

Excel-taulukkoja korjailee? Pivotteja ei kentällä pelatessa yleensä näe.. ei, vaikka olisi osakkaana useammalla kentällä.

HIO tähtäimessä kirjoitti: (12.2.2013 22:52:28)En ole vielä tavannut osakkeen omistajaa joka tekee edellämainitut asiat päinvastoin.

Koska vain alle 5% osakkaista käy kokouksissa, niin olet kai sitten vahingossa tavannut heidät kaikki etkä ketään muita…

Ballmarker kirjoitti: (12.2.2013 22:00:45)
    Ei kai osakkeenomistajakaan pääse pelaamaan, ellei hänellä ole tasoituskorttia, tai vähintään hyväksyttyä green cardin suoritusta. Tasoituskorttiahan ei saa, ellei ole jonkun ry:n jäsen.

Mikä tämän estäisi? Laki vai Oy:n vai ry:n säännöt?

Q8 kirjoitti: (13.2.2013 9:21:02)

Ei kai osakkeenomistajakaan pääse pelaamaan, ellei hänellä ole tasoituskorttia, tai vähintään hyväksyttyä green cardin suoritusta. Tasoituskorttiahan ei saa, ellei ole jonkun ry:n jäsen.

Suomessahan ei kukaan suomalainen pääse pelaamaan tasoituskelpoiselle, kaikille avoimelle golfkentälle ilman tasoituskorttia (tai green card -suoritusta). Ei edes kentän osakas. Ulkomaalaiset kyllä pääsevät kuka milläkin kortilla.

Ballmarker kirjoitti: (13.2.2013 10:06:51)
    Suomessahan ei kukaan suomalainen pääse pelaamaan tasoituskelpoiselle, kaikille avoimelle golfkentälle ilman tasoituskorttia (tai green card -suoritusta). Ei edes kentän osakas. Ulkomaalaiset kyllä pääsevät kuka milläkin kortilla.

Taas suomalaisia syrjitään? 😉

Miten pääsisi suomalainen pelaamaan, väärennetty passi ja vähän hollannin kielen mongerrusta englannin lisäksi? Onnistuisiko?

ristiveto kirjoitti: (13.2.2013 10:13:45)

Miten pääsisi suomalainen pelaamaan, väärennetty passi ja vähän hollannin kielen mongerrusta englannin lisäksi? Onnistuisiko?

Jos sulla on jonkun ulkomaisen golfyhteisön jäsenkortti niin sillä onnistuu.

Ballmarker kirjoitti: (13.2.2013 10:25:56)

ristiveto kirjoitti: (13.2.2013 10:13:45)

Jos sulla on jonkun ulkomaisen golfyhteisön jäsenkortti niin sillä onnistuu.

Äkkiäkös sellaisen tekee…

Ymmärrän tämän ja siksi kysyinkin, että mikä sen estää?

Itse olen pelannut aikoinaan juuri ulkomaisella kortilla, mutta se ei ollutkaan pointti.

Q8 kysyy oikeaa asiaa. Kuka tai mikä estäisi? Laki asetuksineen tuskin ottaa kantaa juuri tähän yksittäiseen ongelmaan, mutta omat tietoni laeista ovat hatarat. Oy:n mahdolliset peliohjesäännöt saattavat ottaa kantaa siihen kuka ja miten pelataan sen omistamalla kentällä. RY.n intressissä lienee enemmänkin jäsenistönsä etujen turvaaminen kuin kenttäyhtiön osakkaan etujen turvaaminen.

Mielestäni härskein tapaus voisi olla se että Ry määrittelisi Oy:n peliohjeen siitä kuka ja millä ehdoilla kentällä voi pelata! Sellaista ei liene tapahtuneen!

HIO tähtäimessä kirjoitti: (13.2.2013 12:08:00)
    Q8 kysyy oikeaa asiaa. Kuka tai mikä estäisi? Laki asetuksineen tuskin ottaa kantaa juuri tähän yksittäiseen ongelmaan, mutta omat tietoni laeista ovat hatarat. Oy:n mahdolliset peliohjesäännöt saattavat ottaa kantaa siihen kuka ja miten pelataan sen omistamalla kentällä. RY.n intressissä lienee enemmänkin jäsenistönsä etujen turvaaminen kuin kenttäyhtiön osakkaan etujen turvaaminen.

Mielestäni härskein tapaus voisi olla se että Ry määrittelisi Oy:n peliohjeen siitä kuka ja millä ehdoilla kentällä voi pelata! Sellaista ei liene tapahtuneen!

Tämä koko golfaavaa Suomea kalvava ongelma vaatii kyllä ratkaisua. Paremminkin kyseessä on ongelmavyyhti, jonka rinnalla kentän hyvä kunto yms. sivuseikat kalpenevat. Miksi ei siis saa pelata ilman seuran jäsenyyttä, ei sinisissä farkuissa, miksi tasoitusta ylläpidetään? Miksi ei saa olla ja käyttäytyä ihan niinkuin itse haluaa, vaan kaikenlaisia ohjeita ja sääntöjä vaaditaan noudattamaan. Varsinkin tämä että ry määrittelisi oy:n ’peliohjeen’, mikä se sitten onkin, on kyllä härskein tapaus! ’Sellaista ei liene tapahtuneen!’

Q8 kirjoitti: (13.2.2013 11:34:44)

Ymmärrän tämän ja siksi kysyinkin, että mikä sen estää?

Itse olen pelannut aikoinaan juuri ulkomaisella kortilla, mutta se ei ollutkaan pointti.

Luultavasti sen estävät ne yleiset peliohjekäytännöt, joista SGL:n ja SGKY:n kesken on aikanaan sovittu. Näitä ohjeita kenttien virkailijat sitten noudattavat.

Muuten, golfyhtiöiden ja golfseurojen päättävissä elimissä vaikuttavat aika pitkälti samat henkilöt, tai elleivät samat niin ainakin ’hyvät veljet’.

Tämä suomalainen golf näyttää olevan täynnä tasoltaan päiväkoti-ikäisen lapsen kaltaista porukkaa: Äiti miks mulla pitää olla tasoitus? Äiti miks mulla pitää olla jäsenkortti? Äiti miks pitää olla golfseura? Äiti miks mää en saa panna näitä farkkuja? Äiti miks mää en saa syödä lakki päässä, Äiti miks mun pitää panna tää paita, jossa on kaulus? Äiti miks nuo sedät määrää mua? Mää en kyllä ala!

Chip Greenside kirjoitti: (13.2.2013 13:28:03)
    Tämä suomalainen golf näyttää olevan täynnä tasoltaan päiväkoti-ikäisen lapsen kaltaista porukkaa: Äiti miks mulla pitää olla tasoitus? Äiti miks mulla pitää olla jäsenkortti? Äiti miks pitää olla golfseura? Äiti miks mää en saa panna näitä farkkuja? Äiti miks mää en saa syödä lakki päässä, Äiti miks mun pitää panna tää paita, jossa on kaulus? Äiti miks nuo sedät määrää mua? Mää en kyllä ala!

Ettet paremmin sano!

Sama tuntuma on minullakin: Samat henkilöt istuvat molemmissa sekä golfyhtiöissä ja -yhdistyksissä. Näin se napanuora on muodostunut.

Toisinaan näillä kysymyksillä ravistellaan jo olemassaolevia rakentetita ja luodaan uusia käytäntöjä. Tai ainahan sitä ois kiva puisilla mailoilla lampaanpaskapalleroita lyödä, vai mitä.
    Golf lienee jonkilaisessa murrosessa maailmalle jä Suomessakin on hyvä pohtia uusia ideoita Oy:n,RY:n liiton ja pelaajien toiminnoissa. Toisille se asiallinen vastaaminenkin on uudenoppimisen paikka.Äiti enks mää saakin vastailla ihan mitä vaan….

AAH kirjoitti: (13.2.2013 13:53:00)

Ettet paremmin sano!

Juuri näin. Lisäisin vielä: – Äiti miks tää kahvi ja olut ja sapuska on näin saatanan kallista?

Jyrkkä lähestyy asiaa oikealta kantilta. Kehitystä tapahtuu vain asiallisen keskustelun kautta! Olemassa olevia rakenteita on hyvä ravistella. Siitä ei tietysti kaikki pidä, se on selvää.

HIO tähtäimessä kirjoitti: (13.2.2013 14:04:09)
    Jyrkkä lähestyy asiaa oikealta kantilta. Kehitystä tapahtuu vain asiallisen keskustelun kautta! Olemassa olevia rakenteita on hyvä ravistella. Siitä ei tietysti kaikki pidä, se on selvää.

Edelleen kaipaan ajatusta, että miksi muutosta haluat… ravistelu on tietysti kivaa ihan ravistelunkin vuoksi.

Olen juuri sitä mieltä: Näiden nillittäjien ja äitiensä väliltä tulisi katkaista napanuora!

Jes, ainakin minä olin aikoinaan golfia aloittaessani hyvin tietoinen kaikista harrastukseen kuuluvista reunaehdoista. Voisin jopa sanoa että tietynlainen käyttäytymissäännöstö oli jopa tekijä joka veti lajin pariin. Jälleen kerran, rusinat pullasta, eli halutaan pelata kyllä golfia mutta kaikki mitä siihen liittyy halutaan sitten muuttaa tai poistaa jopa hieman kapinoiden aina tilaisuuden tullen. Kuten tuolla toisessa ketjussa jo joku nostikin esiin, kannattaa yrittää samaa esimerkiksi itämaisissa taistelulajeissa.

Asiallinen keskustelu ja ajatustenvaihto on tietenkin täysin OK ja kehityskin on suotavaa.

Sama juttu, kyllä mulle golfia aloittaessani oli selvää reunaehdot. Aloittamisesta on tosin aikaa jo jonkin verran. En minä täällä ihan lämpimikseni kirjoittele, se on selvää, näkisin mieluusti golfissa tapahtuvan tuon napanuoran katkaisun. Siihen yksi keino voisi olla uudenlaisen golfyhteisön perustaminen: Yhteisö joka ei ole sidottu tiettyyn kenttään ja se yhteisö voisi olla RY. Tämän tyyppisiä yhteisöjä on jo Suomessa: tulee ekaksi mieleen salibandy, jossa eri bandyseurat voivat peliata ja harjoitella yhden tai useampaa pelikenttää tarjoavan yrityksen tiloissa ja resursseilla. Eikä heillä tunnu menevän ollenkaan huonosti, ei kentillä eikä seuroilla.

HIO tähtäimessä kirjoitti: (13.2.2013 14:32:16)
    Sama juttu, kyllä mulle golfia aloittaessani oli selvää reunaehdot. Aloittamisesta on tosin aikaa jo jonkin verran. En minä täällä ihan lämpimikseni kirjoittele, se on selvää, näkisin mieluusti golfissa tapahtuvan tuon napanuoran katkaisun. Siihen yksi keino voisi olla uudenlaisen golfyhteisön perustaminen: Yhteisö joka ei ole sidottu tiettyyn kenttään ja se yhteisö voisi olla RY. Tämän tyyppisiä yhteisöjä on jo Suomessa: tulee ekaksi mieleen salibandy, jossa eri bandyseurat voivat peliata ja harjoitella yhden tai useampaa pelikenttää tarjoavan yrityksen tiloissa ja resursseilla. Eikä heillä tunnu menevän ollenkaan huonosti, ei kentillä eikä seuroilla.

Mykistävää!

Johtaja XXL kirjoitti: (13.2.2013 14:02:27)

AAH kirjoitti: (13.2.2013 13:53:00)

Ettet paremmin sano!

Juuri näin. Lisäisin vielä: – Äiti miks tää kahvi ja olut ja sapuska on näin saatanan kallista?

Sanoit sitten paremmin! Pakko tähän keitokseen on lippansa työntää: ”Äiti, aurinko paistaa niin makeesti, et enks mä voikin mennä golfaamaan ilman paitaa? Lippiksen laitan juu.”

näkisin mieluusti golfissa tapahtuvan tuon napanuoran katkaisun. Siihen yksi keino voisi olla uudenlaisen golfyhteisön perustaminen: Yhteisö joka ei ole sidottu tiettyyn kenttään ja se yhteisö voisi olla RY.

Mutta en ymmärrä. Ethän nytkään ole sidottu yhteen kenttään? Ei kukaan ole?

Miksi perustaa yksi hirrrvittävän iso ry kun parempi on toimia pienissä kenttäkohtaisissa yhdistyksissä. Niinhän kaikki muutkin lajit toimii?

Tämän tyyppisiä yhteisöjä on jo Suomessa: tulee ekaksi mieleen salibandy, jossa eri bandyseurat voivat peliata ja harjoitella yhden tai useampaa pelikenttää tarjoavan yrityksen tiloissa ja resursseilla. Eikä heillä tunnu menevän ollenkaan huonosti, ei kentillä eikä seuroilla.

Voihan golffarit tehdä samoin. Itse ainakin pelailen ja harjottelen eri kentillä. Ja kisailen.

Ja junnut leireilee eri kentillä, jne. Mikä on se ongelma??

HIO tähtäimessä kirjoitti: (12.2.2013 14:06:32)
    Tähän yhdistykseehän saattaa kuulua joku jolla ei ole osaketta ko kentälle, vaan hän pelaa jollakin muulla kuin omistajan oikeudella ja niin hän sitten saa osakkeenomistajan kanssa tasavertaiset oikeudet varata peliaikoja. Onko Suomessa golf yhtiöitä, joissa ei poljeta osakkeenomistajan oikeuksia edellämainitulla tavalla?

Kun joku vuokraa osakkeenomistajan pelioikeuden, hän saa luonnollisesti sen samanlaisena kuin osakkeenomistajakin, sillä juuri oikeudesta käyttää samoja oikeuksia hän maksaa. Sehän polkisikin vuokranantaja-osakkeenomistajan oikeuksia, jos hän ei voisikaan tarjota niitä vuokralle muuta kuin jollain tavalla riisuttuina.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 100)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #420721 kohteessaPitäisikö napanuora katkaista Golfkenttä Ry:n ja Golfkenttä Oy:n väliltä?

Etusivu Foorumit Yleistä Pitäisikö napanuora katkaista Golfkenttä Ry:n ja Golfkenttä Oy:n väliltä?