30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Etusivu Foorumit Välineet Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 97)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Siis sellainen jossa saa mailat lentokoneeseen. Vai voiko bägin laittaa sellaisenaan jos esim vetää jätesäkin päälle? Nykyinen bägi on vanha ja huono, ei väliä vaikka vähän rispaantuisi (lisää) Jos hommaa kuljetuslaukun, niitä näkyy olevan sellaisia joissa on kova yläosa, ja sitten kokonaan pehmeitä. Kokemuksia ja mielipiteitä?

    Euroopan hommista en niin taas kerran tieda, mutta taalla lentoyhtiot eivat korvaa rikki menneita mailoja, jos kuljetusbagi on pehmea. Eli kun kerran ostaa kuljetusbagin, niin ostaa sitten kerralla kunnollisen. Mulla on nyt jokusen vuoden ollut tallanen SKBn keissi. Pitaa vaan pitaa se avain varmassa tallasessa, ettei kay niin kun eraalle, joka oli just tullut matkalta ja lahti kiireella sen jalkeen pelaamaan… Travel casen oli pantu lukkoon TSAn toimesta. Missa se v*tun avain oikeen olikaan…????

    Mulla oli 90-luvulla käytössä tuollainen kovamuovinen kuljetuslaatikko, mutta sen jälkeen kun muutama taksi Euroopassa kieltäytyi ottamasta sitä autoonsa (ei mahtunut trunkkiin) vaikka lupasin pitää laatikkoa polvieni päällä niin luovuin sen käytöstä. Siitä saakka se on maannut kellarissa – ja makaa siellä vieläkin.

    Nyt olen jo kymmenisen vuotta käyttänyt pehmeää mutta paksua ja tukevin pehmustein ja sisällä olevin remmein varustettua kuljetuspussia (Titleist), jonka lyömätön lisäetu on se, että sisälle mahtuu hyvin kaksi kantobägiä vajaine mailasetteineen. Näin kulkevat kahden pelaajan varusteet yhden hinnalla.

    Tuollainen perustrolley (hintaa 50-60€) on itsellä toiminut hyvin. Pyörät on hyvä, jotta voi vetää ja yläpäässä on pehmustettu suoja varsien ja nuppien suojaksi.

    Pakkaamalla fiksusti bägi, kengät ja esim. muovipusseissa vaatteita/muuta pehmeää kamaa mahtuu normiin 23 kg:n painorajoitukseen. Käsitavaroihin (8kg) on mahtunut sitten muu tarvittava viikon reissuun. Näin ei tule ylimääräisiä kuluja.

    ts

    15 vuoden matkanvetäjän kokemuksella voin kertoa kovan laukun olevan hirvein keksintö mitä löytyy. Pahimmillaan ei mahdu mistään luukusta autoon sisään ja jos tulee pakatessa tiivistämisen tarve, ei tuolle kovalle kuorelle ole mitään tehtävissä.

    Reittilennoilla varsinkin kannattaa huomioida myös paino, joka noissa on korkea. Esim viikon reissun tekee hyvin yhdistelmällä bägi + käsimatkatavarat, jolloin bägi pusseineen saa painaa yleenstä sen 23kg. 4kg ero silloin on aika iso pakatessa esim vaatteita tuonne suojan sisään

    Kompromissi kovan ja pehmeän välillä on itsellä käytössä oleva Bag Boy T-10, jossa yhdistyy molempien ominaisuudet,suojaa hyvin mailat, mutta joustaa takseissa. Painokin pysyy vielä sallitussa vaikka laittaa viikon pelikamat sisään.

    Club Glove

    Erittäin hyvä. Tilasin kylläkin UK:sta. Varmaan kalleimmasta päästä ja tilasin lisäksi vielä tuon stiff armin. Eli kuljetusvälineet melkein kalliimmat kuin bagi mailoineen mutta so what.

    Laukkuun tulee brodeeraus kaupanpäälle. Kova jätkähän tikkauttaa siihen vaikka händärin. Itse en ollut niin kova, lähellekään…

    Hyvä pehmustettu ja tukeva kuljetuslaukku kyllä on mutta painorajojen kanssa tulee ongelmia. Jos bägi kulkee erikseen niin nykyisin painoraja on 15 kg, aikaisemmin oli 20 kg. Tähän painoon on vaikea saada bägiä, mailoja, kenkiä, palloja ja kuljetuslaukkua. Olisi kiva kuulla miten muut selviävät tästä haasteesta.

    ts

    Bogey kirjoitti: (23.1.2014 14:22:36)
    Hyvä pehmustettu ja tukeva kuljetuslaukku kyllä on mutta painorajojen kanssa tulee ongelmia. Jos bägi kulkee erikseen niin nykyisin painoraja on 15 kg, aikaisemmin oli 20 kg. Tähän painoon on vaikea saada bägiä, mailoja, kenkiä, palloja ja kuljetuslaukkua. Olisi kiva kuulla miten muut selviävät tästä haasteesta.

    Pari kertaa kysyny SAS:n virkailijalta, että tietkö onko säädöksiä ollu laatimassa ketään joka harrastais lajia. Ei osannu vastata.

    Mutta nuohan on lentoyhtiökohtaisia nuo rajat, eli ei kannata yleistää tyyliin ennen ja nykyään.

    Niin noh.

    Länsinaapurin golfarit eivät näy perustavan minkäänlaisille bägisuojille.
    Kaverin kanssa katseltiin yhdellä reissulla kun svenssonit saapuivat viereiselle hihnalle noutamaan laukkujaan ja bägejään. Osalla oli bägissä oma suojahuppu suojaamassa mailoja ja osalla ei ollut sitäkään. Ehkä 20% lla oli käytössä kuljetuslaukku.

    Kukin tyylillään. Itse en ehkä kuitenkaan noin ’takki auki’ lähtis liikenteeseen.

    Bogey kirjoitti: (23.1.2014 14:22:36)
    Hyvä pehmustettu ja tukeva kuljetuslaukku kyllä on mutta painorajojen kanssa tulee ongelmia. Jos bägi kulkee erikseen niin nykyisin painoraja on 15 kg, aikaisemmin oli 20 kg. Tähän painoon on vaikea saada bägiä, mailoja, kenkiä, palloja ja kuljetuslaukkua. Olisi kiva kuulla miten muut selviävät tästä haasteesta.

    Millähän lentoyhtiöllä on tuo painoraja? Useimmilla se lienee 23 kg.

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (23.1.2014 15:19:35)

    Bogey kirjoitti: (23.1.2014 14:22:36)
    Hyvä pehmustettu ja tukeva kuljetuslaukku kyllä on mutta painorajojen kanssa tulee ongelmia. Jos bägi kulkee erikseen niin nykyisin painoraja on 15 kg, aikaisemmin oli 20 kg. Tähän painoon on vaikea saada bägiä, mailoja, kenkiä, palloja ja kuljetuslaukkua. Olisi kiva kuulla miten muut selviävät tästä haasteesta.

    Millähän lentoyhtiöllä on tuo painoraja? Useimmilla se lienee 23 kg.

    Ei myöskään pidä sotkea matkatavaran painorajaa tuohon bäginä kuljetettavaan painorajaan. Jälkimmäinen on monella yhtiöllä juurikin 15kg

    Norwegian – 20 kg
    Finnair – 23 kg

    Näitä ei tarvitse edes googlata, jos vaan käy kyseisten yhtiöiden nettisivuilla katsomassa nuo painorajat.

    Tokihan kaikkien alojen ”asiantuntija” one and only ts nämä tietää paremmin, kun varmaan lentää yleensä juurikin Aeroflotilla tai Ethiopian Airlinesilla…

    ts kirjoitti: (23.1.2014 16:06:51)

    Ballmarker kirjoitti: (23.1.2014 15:19:35)

    Bogey kirjoitti: (23.1.2014 14:22:36)
    Hyvä pehmustettu ja tukeva kuljetuslaukku kyllä on mutta painorajojen kanssa tulee ongelmia. Jos bägi kulkee erikseen niin nykyisin painoraja on 15 kg, aikaisemmin oli 20 kg. Tähän painoon on vaikea saada bägiä, mailoja, kenkiä, palloja ja kuljetuslaukkua. Olisi kiva kuulla miten muut selviävät tästä haasteesta.

    Millähän lentoyhtiöllä on tuo painoraja? Useimmilla se lienee 23 kg.

    Ei myöskään pidä sotkea matkatavaran painorajaa tuohon bäginä kuljetettavaan painorajaan. Jälkimmäinen on monella yhtiöllä juurikin 15kg

    En tiedä, minkä yhtiön reittilennoilla golfbägi on eri hintainen tai saa painaa vähemmän kuin mikä tahansa kirjattava matkatavara, joka ei ylitä enimmäismittoja. Ehkä tuo 15 kg koskee lomalentoja tai joitakin halpisyhtiöitä? Ainakin kaikkien OneWorld-lentoyhtiöiden (Finnair, British Airways, American Airlines etc.) reittilennoilla on samantekevää, mikä kirjattava matkatavara on (matkalaukku, bägi yms). Kunhan painaa enintään 23 kg eikä pituus/leveysmitat ylity.

    Kovat arkkumalliset ovat todella hankalia säilyttää ja lastata. Pehmeitä on ollut useita ja niissä yleensä repeää tikit ja koko bägisuoja jos pitkät kantolenkit jää hihnakuljetuksissa jumiin, näin kävi vuosi sitten Floridan reissulla ja paikanpäältä ostin bagboyn jossa on kova yläosa.. Se on todella helppo säilyttää kun koko härvelin saa rullattua kovan osan sisään … säilytyskoko on vähän kuin muoviämpäri. Kestää hyvin ja on riittävän kevyt, voi suositella. Pehmeät, joissa on kunnon toppaukset tulevat tosi painaviksi jos pehmusteita/suojausta on tarpeeksi.

    kaitsu67 kirjoitti: (23.1.2014 18:16:50)
    Pehmeät, joissa on kunnon toppaukset tulevat tosi painaviksi jos pehmusteita/suojausta on tarpeeksi.

    Mulla on pehmeä kuljetuspussi paksuin toppauksin, ja aina sinne on mahtunut 2 kantobägiä, 7+7 mailaa, kahden pelaajan kengät ja molemmille tusina palloja. Draivereiden varsien suojana on tuhdit pahvihylsyt. Painoa tuolla varustuksella kertyy 19-21 kg.

    kaitsu67 kirjoitti: (23.1.2014 18:16:50)
    Kovat arkkumalliset ovat todella hankalia säilyttää ja lastata.

    Joo, ma olen ilman muuta samaa mielta ja omaan kovaan keissi-valintaani onkin vaikuttanut monet seikat, jotka ei varmasti muille sovi. Ja jalleen kerran puhun USAn lentoliikenteesta, en Euroopan.

    Perhepiiriini kuuluu yhden ison lehtoyhtion kenttasupervisori ja hanelta tietysti saa kaiken lentoyhtioiden saantoihin kuuluvan kun apteekin hyllylta. Mutta mika sai minut vaihtamaan pehmeasta kovaan keissiin, oli tieto siita miten matkalaukkuja ym kasitellaan siella seinien takana ja lastauksessa/purussa. Ja nama tyypit eivat aina ole millaan lentoyhtiolla toissa, joten he eivat juurikaan valita mita ihmiset ajattelee mistakin lentoyhtiosta. He tekevat vain tyonsa. Ja juuri siihen malliin mihin alikoulutettu ja lahestulkoon minimipalkalla tyoskenteleva vaan pystyy.

    Kova keissi on ilman muuta vaikeampi kuljetettava, mutta suojaa mailoja 100%. Euroopassa autonvuokraus on kallimpaa (joutuu ottamaan sen matkabudjetissa huomioon) ja taksillakin kuljetaan varmasti enemman kun taalla, missa paikasta toiseen siirtyminen tehdaan usein omalla/vuokratulla (tilavalla) autolla. Muutaman kerran (viela kun meni taksilla kentalle) olen vaan sanonut kuskille, etta paa se tohon pelkaajan paikalle, hyvin se siihen mahtuu. Penkki taakse ja selkanoja alemmas.

    Oma lahtokohtani tuolle valinnalle oli siis mailojen sailyminen ehjina. Muu on sivuseikkaa. En myoskaan ahda bagiin muuta kun yhdet kegat, normaalit bagitarvikkeet ja ehka tusinan palloja, joten painoraja ei tule vastaan silla tavalla.

    ts

    Golfinn kirjoitti: (23.1.2014 21:08:34)

    Perhepiiriini kuuluu yhden ison lehtoyhtion kenttasupervisori ja hanelta tietysti saa kaiken lentoyhtioiden saantoihin kuuluvan kun apteekin hyllylta. Mutta mika sai minut vaihtamaan pehmeasta kovaan keissiin, oli tieto siita miten matkalaukkuja ym kasitellaan siella seinien takana ja lastauksessa/purussa. .

    15v ja noin 1500 matkalaista sinä aikana, eli liki 3000 lentoa ja tuloksena kautta aikojen 1 ainoa kuljetuksessa katkennut draiveri.

    Kohutarinoita voi keltasien lehdistön tyyliin levitellä noiden lastaajien tekemisestä, mutta minulla kun sattuu muutama tuttu olemaan sillä puolella töissä niin kovin hymyilevät sitä miten joku viitsii älytöntä sontaa levittää heidän tekemisestään.

    No tietty minä puhun vaan tästä eurooppalaisesta meiningistä.. ehkä ne tuolla oikeassa maailmassa rikkoo ihmisten tavaroita tahallaan…

    Itse olen myös pehmeän, tai ainakin siis joustavan bägin kannalla.

    Käytössä on ollut muutaman vuoden ajan tällainen Stiff arm,
    joka ottaa vastaan mahdolliset pituussuunnassa tulevat iskut, driverin sijaan.

    Joskus kauan sitten Jenkkilässä asuessani hommasin K-Martista kovan kuljetusbägin. Toimi hyvin jos vuokra-auto oli amerikan stahdardeilla varustettu biili. Ei toimi Euroopassa = ei mahdu mihinkään EU-standardin vuokra-autoon, etenkin jos porukkaa on 2…4 kpl kyydissä. Johtopäätös: Euroopassa joustava bägi, USA:ssa voi kova bägi menetellä mutta joustavakin pitäisi olla riittävä.
    Itselläni ainoastaan kerran on hajonnut draiveri ja puukolmonen, niitä oli kohdannut massiivinen tälli suoraan mäntään. Kyseessä oli Chicagon O’Hare ja United Airlines. Kentällä jouduin allekirjoittamaan paperin jossa United peräytyi kaikesta vastuusta golf-mailojen suhteen. Sain kuitenkin korvausmailat Suomessa tilalle, taluodellinen vahinko ei ollut suuren suuri.
    United näyttäisi olevan erikoistapaus lentoyhtiöiden listalla. Kiinnostuneet voivat katsoa United parodian youtubesta: ’United Breaks Guitars’ United Breaks Guitars.
    Katsottu yli 13,7 miljoonaa kertaa. Eiköhän asia käy selväksi.

    Kaikkea on kokeiltu ja ikinä ei mitään ole vaurioitunut. Paitsi ne suojavälineet. Eli olen lennättänyt mailojani pelkän bägin sadesuojan suojaamana, muovipussi bägin ympärillä, pehmeässä tosiohuessa suojapussissa, kahden bägin aika hyvin pehmustetussa suojassa (tuossa menee paino aina yli 20 kg:n) ja ehkä hauskinpana kantobägi säbäkassissa.

    Vahva suositus ei-kovalle matkasuojalle. Mailat kyllä kestää käsittelyn ja matkustaminen on paljon miellyttävämpää. Suositan myös pyöriä ja hyvään perässävedettävyyteen satsaamista.

    KL

    ts kirjoitti: (24.1.2014 8:26:48)

    Golfinn kirjoitti: (23.1.2014 21:08:34)

    Perhepiiriini kuuluu yhden ison lehtoyhtion kenttasupervisori ja hanelta tietysti saa kaiken lentoyhtioiden saantoihin kuuluvan kun apteekin hyllylta. Mutta mika sai minut vaihtamaan pehmeasta kovaan keissiin, oli tieto siita miten matkalaukkuja ym kasitellaan siella seinien takana ja lastauksessa/purussa. .

    15v ja noin 1500 matkalaista sinä aikana, eli liki 3000 lentoa ja tuloksena kautta aikojen 1 ainoa kuljetuksessa katkennut draiveri.

    Kohutarinoita voi keltasien lehdistön tyyliin levitellä noiden lastaajien tekemisestä, mutta minulla kun sattuu muutama tuttu olemaan sillä puolella töissä niin kovin hymyilevät sitä miten joku viitsii älytöntä sontaa levittää heidän tekemisestään.

    Tarkoitatko, että ko. henkilöt myöntäisivät heittelevänsä matkatavaroita asiaankuulumattomalla tavalla? Itse en myöntäisi, vaikka heittelisinkin. Tuskin se lähimarketin tuttu myyjäkään kertoo sinulle heidän myyvän jo aikaa sitten myyntikelvottomaksi varastoitua jauhelihaa…

    ts

    KL kirjoitti: (24.1.2014 11:31:07)

    Tarkoitatko, että ko. henkilöt myöntäisivät heittelevänsä matkatavaroita asiaankuulumattomalla tavalla? Itse en myöntäisi, vaikka heittelisinkin. Tuskin se lähimarketin tuttu myyjäkään kertoo sinulle heidän myyvän jo aikaa sitten myyntikelvottomaksi varastoitua jauhelihaa…

    Se oikea kysymys on, että miksi noin tekisivät. Siitä kun ei hyötyisi kumpikaan osapuoli.

    Lähinnä huvittavaa on se, etä kun 1/100000 matkatavarasta vaurioituu, niin innokkaat alkavat levittämään täysin totuudenvastaista huhua siitä miten noita tavaroita paiskotaan miten sattuu.

    KL

    ts kirjoitti: (24.1.2014 11:44:43)

    KL kirjoitti: (24.1.2014 11:31:07)

    Tarkoitatko, että ko. henkilöt myöntäisivät heittelevänsä matkatavaroita asiaankuulumattomalla tavalla? Itse en myöntäisi, vaikka heittelisinkin. Tuskin se lähimarketin tuttu myyjäkään kertoo sinulle heidän myyvän jo aikaa sitten myyntikelvottomaksi varastoitua jauhelihaa…

    Se oikea kysymys on, että miksi noin tekisivät. Siitä kun ei hyötyisi kumpikaan osapuoli.

    Se hyöty on ajansäästö. Aika komeassa kaaressa nimittäin lentelevät matkalaukut varsin monella lentokentällä kuljetusvaunusta nostohihnalle ruumaan. Asiaankuulumaton tapa tosin lienee määrittelykysymys, ja mikä meille maallikoille on asiaankuulumatonta saattaa lentorahtaajalle olla juuri se oikea tapa.

    Mutta eläkäämme siinä toivossa, että yritysten sisäinen laatukeskustelu ja vastuuvakuutusten hinnankorotukset ovat kohentaneet matkatavaroiden käsittelyn laatua. Se on varmasti ainakin matkustajan etu.

    ts kirjoitti: (24.1.2014 8:26:48)

    Golfinn kirjoitti: (23.1.2014 21:08:34)

    Perhepiiriini kuuluu yhden ison lehtoyhtion kenttasupervisori ja hanelta tietysti saa kaiken lentoyhtioiden saantoihin kuuluvan kun apteekin hyllylta. Mutta mika sai minut vaihtamaan pehmeasta kovaan keissiin, oli tieto siita miten matkalaukkuja ym kasitellaan siella seinien takana ja lastauksessa/purussa. .

    15v ja noin 1500 matkalaista sinä aikana, eli liki 3000 lentoa ja tuloksena kautta aikojen 1 ainoa kuljetuksessa katkennut draiveri.

    Pitäisköhän teidän vielä kisailla siitä, kumpi on käynyt useammassa maassa? Tai kumpi tuntee enemmän lentäjiä? Tai kumpi on ………………………………..? Tai kumman hiekkalaatikko on ISOMPI!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 97)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #301540 kohteessaPitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?

Etusivu Foorumit Välineet Pitäis hommata kuljetuslaukku. Millainen olisi hyvä?