Aihe: Pistebogiko muka vaarallista! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Pistebogiko muka vaarallista!

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogiko muka vaarallista!

Esillä 11 viestiä, 51 - 61 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Lisäyksenä ja tarkennuksena eiliseen vuodatukseeni.

Minulla ei ole mitään lyöntipeliä vastaan silloin, kun pelataan ilman tasoituksia suurista rahoista ja/tai kunniasta sellaisten pelaajien kesken, joilla on mahdollisuus keskittyä golfiin lähes päätoimisesti. Muille kyseinen pelimuoto on lähinnä masokistinen akti; tietystikään kaikkien mielestä golfin ei ole tarkoituskaan olla hauskaa tai rentouttavaa.

Tasoitukselliset golfkilpailut ovat lähinnä sosiaalista seurustelua, aivan yhtä hyvin voitaisiin rupatella klubin terassilla ja arpoa sitten lopuksi palkinnot. Näin päästäisiin myös kätevästi eroon ikuisesti jatkuvasta tasoitushuijarivalituksesta….

Klubigolfareiden olisi mielestäni PALJON mukavampi pitäytyä esim. golfin vanhimmassa pelimuodossa eli reikäpelissä ( josta on kehitetty eri variaatioita esim best-ball, kööpenhaminalainen etc) tai pistebogissa. Lisäksi olisi syytä käyttää tiiauspaikkaa, joka mahdollistaa realistisen greenin tavoittamisen kentänsuunnittelijan ajattelemalla lyöntimäärällä ( henk koht vanhojen urheiluvammojen kipuillessa pelaan usein punaisilta, jälkikasvu avaa ampiaisen kohdalta etc).

Näitä ’olen maksanut kalliin greenfeen ja lyön niin monta kertaa kuin haluttaa tai wedge hanuriin’ -tyyppejä on ilmaantunut kentille enenevasti viime vuosina lajia pilaamaan. Toivottavasti kehitys ei jatku samaan suuntaan. Kyllä oman pelin kehittäminen pitää tapahtua harjoitusalueella tai vaihtoehtoisesti kentällä täysin ruuhkattomana aikana muita pelaajia häiritsemättä.

Nykyisin ainoa mahdollisuus pelata normaalikestoinen golfkierros(= 3-3.5h ryhmäkoosta riippuen) on tiiata klo 05- 06 ( tai keskikesällä iltamyöhällä).

JJ

jukkajok kirjoitti: (28.8.2006 13:43:13)
    Näitä ’olen maksanut kalliin greenfeen ja lyön niin monta kertaa kuin haluttaa tai wedge hanuriin’ -tyyppejä on ilmaantunut kentille enenevasti viime vuosina lajia pilaamaan. JJ

Kun nyt noin suoraan lainasit tekstiäni, niin todettakoon, että silloin kun itse aloitin pelaamisen ei pistepokia pelailtu. Itse olen samaa mieltä, että lajia pilaamaan on tullut väkeä viime aikoina yhä enemmän. Samaa tahtia pistepokin ja GF-raiskaamisen kanssa.

Hihii. Tulikin yhtäkkinensä mieleen jotta suurin lyäntipelitulokseni ever on hirvittävät 192 lyöntiä. Tämän ’pelasin’ kevään koleassa aamussa vuonna 2003 Peltolan piskuisella ysillä. reilut kolme tuntia siinä meni. No okei, yksin ’veivasin’.

kebax kirjoitti: (28.8.2006 13:56:23)
    Hihii. Tulikin yhtäkkinensä mieleen jotta suurin lyäntipelitulokseni ever on hirvittävät 192 lyöntiä. Tämän ’pelasin’ kevään koleassa aamussa vuonna 2003 Peltolan piskuisella ysillä. reilut kolme tuntia siinä meni. No okei, yksin ’veivasin’.

Niin sitä minä vaan, notta oliko tämä tulos yhdeksältä reiältä vaiko peräti kahdeksaltatoista?

Jäsen XXL kirjoitti: (28.8.2006 14:18:33)

Niin sitä minä vaan, notta oliko tämä tulos yhdeksältä reiältä vaiko peräti kahdeksaltatoista?

Pjärkulan viäräleuka =)

Oli kuinka hjuvänsä, mutta Pohjois-Korean mestiksiin noilla tuloksilla ei o asiaa.
    Mutta mitä otsikkoon tulee, niin kyllä golf vaarallista on, riippumatta siitä, kumpaa pelimuotoa pelaillaan. Olenkin päättänyt käydä armeijan ylijäämävarastolla hakemassa turvakypärän, vaikkei mulla näemmä mitään suojeltavaa juur olekaan.

Notta jos kuitenkin 18 reikää veivasit niin lyönnin keskipituudeksi tulee, jos punaisilta pelasit, karvan alle 20 metriä ( ~ 19,66 m ). Taisi olla sitä chipperi-aikaa tuolloin? Keukeukeu…

Paksupekka kirjoitti: (28.8.2006 13:49:42)

Näitä ’olen maksanut kalliin greenfeen ja lyön niin monta kertaa kuin haluttaa tai wedge hanuriin’ -tyyppejä on ilmaantunut kentille enenevasti viime vuosina lajia pilaamaan. JJ

Kun nyt noin suoraan lainasit tekstiäni, niin todettakoon, että silloin kun itse aloitin pelaamisen ei pistepokia pelailtu. Itse olen samaa mieltä, että lajia pilaamaan on tullut väkeä viime aikoina yhä enemmän. Samaa tahtia pistepokin ja GF-raiskaamisen kanssa.

PP

Arvelisin, että pitkään pelanneena ja lajin perinteet tuntevana et ihan tosissasi tuota wedge-hanurisooloa suunnitellut.
    Kuitenkin yleinen suhtautuminen ja kanssapelaajien huomioonottaminen on muuttunut. En kuitenkaan syyttäisi siitä pistebogia, vaan ehkä pikemminkin välinekehitystä ja pitkälle lyömisen ylenmääräistä ihannointia.
    GF-hintakehityksestä olen kanssasi samaa mieltä, tosin tällä kaudella monet kentät näyttävät laskeneen hintojaan, ehkä hiipuvan kysynnän pakottamina?

JJ

Punaisilta juu. En yhtää muista koska sen riivatun mailankuvatuksen hommailin, eikä sitä oikiastaan ole väliäkään musitella. Tuolloin kyllä saattoi tuollaisia 19,66m lyöntejä tulla useita peräkkäinkin ja ehkä lyhyempiäkin kas kun ei se Mallasjoki nin kauhian leveä ole. Mä osasin ottaa tuohon aikaan myös tyylikkäästi kahden lyönnin rankkujakin. Mutta koska sääntötietämykseni oli heikko, laskutin seuraavasta 6 lisälyöntiä: pallo oikian polven kautta päkiin josta pompulla vasempaan polveen. Hutejakin, siis niitä versioita joissa palloon ei osuta lainkaan, tuli tuohon aikaan kovinkovin paljon. Ja kaikki lyönnit laskin. Tottakai. Oli siinä välillä kyl miettimistä jotta monesko lähtee.

kebax kirjoitti: (28.8.2006 14:43:03)
    Ja kaikki lyönnit laskin. Tottakai. Oli siinä välillä kyl miettimistä jotta monesko lähtee.

Respect!

jukkajok kirjoitti: (28.8.2006 14:35:12)

Paksupekka kirjoitti: (28.8.2006 13:49:42)

Arvelisin, että pitkään pelanneena ja lajin perinteet tuntevana et ihan tosissasi tuota wedge-hanurisooloa suunnitellut.

En tosiaan. Ehkäpä hymiö olisi hieman keventänyt tuota lausahdusta 😉 Minua ei pääsääntöisesti kentällä saa hermostumaan mikään.

jukkajok kirjoitti: (28.8.2006 14:35:12) Kuitenkin yleinen suhtautuminen ja kanssapelaajien huomioonottaminen on muuttunut.

Tästä ei voisi olla enempää samaa mieltä. Minusta tuntuu, että aika monet uudet harrastajat ovat tavallaan juurettomia. Ajanpuutteessa ei kaveriporukalla ehditä käydä kuin tekemässä mekaanisia suorittamisia kentällä. Kengät vaihdetaan parkkipaikalla ja pallon pudottua 18. reiän kuppiin kiiruhdetaan takaisin autollle. Vanhoja aikoja ei varmasti saada takaisin, mutta positiivisella asenteella ja omalla esimerkillä voimme yrittää saada edes osan uusista harrastajista löytämään myös tämän kokonaisvaltaisen Golfin harrastamisen puolen.

Esillä 11 viestiä, 51 - 61 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #487980 kohteessaPistebogiko muka vaarallista!

Etusivu Foorumit Yleistä Pistebogiko muka vaarallista!