Aihe: Pilates - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Pilates

Etusivu Foorumit Yleistä Pilates

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Onko kukaan kayttanyt tata venyttely ja kehonhallintamenetelmaa treenauksessa? Vaimo sai mut tanaan mukaansa yksityistunnille. Vaimo on kaynyt tunneilla jo jonkin aikaa, mutta halusi pers. trainerin nayttavan perusliikkeita niin kun ne pitaa tehda. Totta kai lahdin mukaan! Kehonhallinta, tasapaino ja kehon notkeus on tarkea osa golfia. Ja jumankauta kun taa plikka laitto bodin koetukselle. No okei, selan puolella ei ollu ’ongelmia’ sen suurempia, mutta kunnon vatsatoistot (ja ma oon sentaan tehny vatsalihaksia koko ikani) ja tasapaino seka tietyt venytykset teki kylla aika gutaa! Keskittyminen, ainakin nain alussa, pitaa olla huippuluokkaa. Muuten tekee liikkeet vaarin ja siita ei ole ’mitaan’ hyotya. Tasta on hyva jatkaa! Tuntuu hyvalle ja tavoitteena on parempi kehonhallinta.

Mul on toi kirja mut en ole kauheesti jaksanu keskittyä sen oppeihin.. 🙁

Just siks, kun siihen tarttis sen liveopen näyttämään miten ne tehdään oikeasti!

Olikos tämä se laji missä oikeaoppinen hengitys oli tärkeää? Urheiluhieroja suositteli mulle pilatesta ja sanoi itse sitä harrastavansa. Kehui, että pelkällä hengityksellään pystyy treenaamaan jotain syviä selkälihaksia. Ja hei, minä en sitten tiedä mitään tuosta enkä ole edes lukenut netistäkään :-).

Uskoisin, että tuosta on hyötyä ihan kenelle tahansa! Golfareille varsinkin! Kehon hallintaa, syvävenytyksiä, hengitystekniikkaa… kaikki johtaa oman kehon parempaan hallintaan ja ylläpitoon.

Kaikestahan on aina hyötyä, myös golfiin! 😉

Oon miettiny tuota (ja mitä näitä joogia on) itsekin. Toin vaimokkeelle matkalta jooga- tai pilates-dvd:n (en muista kumpi, mutta talosta taitaa löytyä molemmat).

Ei oo vielä luonto antanu periks pyllistellä ’alaspäin katseleva koira’ -asennossa. Tosin meikäläisen selälle, joka sijoittuu ISO-standardin mukaiseen notkeusluokkaan ’koivuhalko’, kaikki venyttelyohjelmat olisivat varmasti tervetulleita.

Ehkä sitten jonain epätoivoisena päivänä kun lyönnit eivät ole sujuneet viikkoon…

Joo kylla, hengitys on tosi tarkeaa ja siihen pitaa alussa keskittya todella paljon. Siina oli mulla ainakin vaikeuksia. Kuten oli jalkateran asennoissa, alaselan painamisessa ja vatsan vetamisessakin. Olkapaatkin tuppas olemaan hieman liian jaykkina koko ajan…

Aika paljon tavaraa yhdella kertaa nainkin yksinkertaiselle jannulle! 😀

Nyt kun täällä perä-pohjolassakin on helteitä ja sen seurauksena paljastavampia peränpeittimiä, niin havaintona on (kaverit kertoivat), että kyllä täälläkin tarvittaisiin noita pers*-trainereitä :))

Arvasin, etta joku tarttuu tuohon 😀 Siksi laitoin sen juuri noin 😉

Juu minä tartun siihen aina, kun siitä todennäköisesti selviää ilman syytteitä ja claimejä 😉

Tarkistin minakin etukateen, etta pers trainer oli tarpeeksi vanha 😉

Juu, itellekkin viime aikoina tullut mieleen alkaa tota kroppaa jollain lailla huoltamaan. Nyt kun tasuri alkaa olemaan 18 hujakoilla, niin on alkanu kiinnostamaan enemmän ja enemmän hyvän puhtaan ja ennekaikkea varman swingin aikaansaaminen. Teoriapuolta tullut tutkailtua aika urakalla eri forumeilla/lehdistä…ja nimenomaan tuo swingin mekaaninen puoli alkanut kinnostamaan. The Golfing Machine -kirjanen olis ostoslistalla siihen liittyen.

Mut siitä sitten tohon ´fyysiseen puoleen. MItä enemmän/pidempään on golffia pelaillut ja ’opiskellut’, sitä selvemmäks on käyny se, että toi kropan fyysinen puoli pitäs olla kanssa kuosissa. Nyt kun vielä sais itteensä niskasta kiinni, ja rupesi tekemään asian hyväks jotain :).

Viimestään talvikaudella (tääl Suomessa ainakin riittävän pitkä) aattelin jonkulaisen kunto-ohjelman itelleni kehitellä. Ehkä toi Pilates vois olla jotain sinne päin…

Mulla on myöskin yksi pilates, method Putkisto ja Astanga jooga kirja. Näin monen kehontreenausopuksen omistajana voin kuitenkin sanoa, että ne tehoavat todella huonosti hyllystä käsin.

Kävin tuossa muutama vuosi sitten astanga joogan peruskurssin ja täytyy kyllä kehua sen vaikutuksia. Jopa selkävaivojani hoitava napropaatti ihmetteli selkäni parempaa liikkuvuutta. Tässäkin kohtaa täytyy taas todeta, että parin kuukauden treenaus ei kanna montaa vuotta, eli pitäisi alkaa taas tekemään noita harjotteita.

Lopputulema on kuitenkin se, että uskon vahvasti noiden yllämainittujen harjoitusmuotojen tehoon.

Kaikenmoinen venyttely, pyllistely saatikka salaattien syönti on akkojen hommaa… eikun rautaa tankoon ja vattakin toimii paremmin. ilon kautta 🙂

Taitaa Kobo olla enempi sellanen ’Hitteri’-tyyppinen swingaaja?? :).

Entäs pallojumppa? Ootkos laistanu senkin;-)

Kuten AAH hyvin tiedät, pallojumppa ei sovellu kaikkien vartalolle

Eikä mulla oikeestaan mitään sanottavaa ole, mutta soon enämmänkin suhtautumis kysymys… ilon kautta 🙂

Pilateshan on hienompi nimitys keskivartalon hallinnalle.katso itseäsi peilistä,jos alavatsa pömpöttää niin tekemistä riittää.(ei siis välttämättä mitään ylipainomahaa vaan syvät vatsalihakset heikot).

leireillä meillä on ollut useammankin kerran kaiken maailman liikkeitä ja niistä on tullut kotiläksyt seuraavaksi kerraksi,tyyliin 2 kertaa viikossa 15min setti läpi.itse tein vähän laiskanpuoleisesti valikoiden, mutta kyllä eroa juoksuasennossa syntyi,vähän ryhdikkäämpää menoa oli keväällä.

mutta ei kestään golfaria tällä tehdä,kuten ei suunnistajaakaan.hyvä lisä _normaaliin_ voimaharjoitteluun kuitenkin.

Nimetön

kai toi toimii jos on muuten ihan rapakunnos,mut tosiasia on se,että motoriikka kehittyy pääasias (muistan tän jostain tiede tms.lehdestä lukeneeni) sellaiseksi kuin on noin kymmeneen ikävuoteen mennessä.eli lapsille vaan liikuntaa pleikan tai pc:n ääressä oleilun sijaan.sillä luodaan pohja hyvälle svingille.

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #347414 kohteessaPilates

Etusivu Foorumit Yleistä Pilates