Aihe: Pickala (vs Peuramaa) - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Pickala (vs Peuramaa)

Etusivu Foorumit Yleistä Pickala (vs Peuramaa)

Esillä 11 viestiä, 51 - 61 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Jos katsotaan tieliikenneonnettomuuksien historiaa muutaman vuoden ajalta niin 51:n kuolonkolarit ovat sattuneet Kirkkonummen keskustan ja Pickalan välisellä osuudella. Tuleva moottoritie ei jatku tuolle osuudelle mutta rauhoittanee Helsingin suuntaan ajavien ohitushaluja esim. Pedersin suoralla, sitten vuonna 2011. Valitettavasti Kirkkonummella on aktiivisia luontoaktivisteja joilla riittää aikaa ja energiaa hidastaa kaikkea rakentamista, kuten tuleva moottoritie ja Westerkullan golfkenttä, missä tällä hetkellä tehdään arkeologisia kaivauksia. Itse tahkoan Peuramaata vuosi kerrallaan ja sitten kun kyllästyttää niin vaihdan kenttää. Kun pelaa vuokrapelioikeudella niin ei ole niin suuri vahinko jos huomaa pelaavansa ’huonolla’ kentällä ja kavereilla on paremmat kentät. Seuraavana kesänä voi korjata tilanteen.

Omat kokemukseni Lobin kysymyksiin:

Etenkin Pickalasta toivoisin asiat tuntevilta muutamia tietoja.
    – Mikä on normaali kierrosaika arkisin? Park 4h /Seaside 4h /Forest 4h15min
    – Mikä on normaali kierrosaika viikonloppuisin Park/Seaside/Forest? Melkolailla sama kuin arkisin (kisoisssa tosin pidempi)
    – Toimiiko palloränni? Toimii todella hyvin
    – Mikä on normaali odotusaika? ~15min

– Entäs ruuhkä Espoon suunnasta ajettuna? Ainoastaan Pe iltapäivisin
    – Onko Peuramaan risteyksen ja Pickalan risteyksen välillä ongelmia ruuhkien takia? Ei
    – Onko jotain mitä pelioikeuden vuokraajan olisi hyvä tietää etenkin Pickalassa? Loistavat kentät sekä ravintola, plussana myös hyvä ilmapiiri. Negatiivisenä pidän surkeaa saunaa sekä pukeutumistiloja.

Golf kirjoitti: (13.2.2007 15:23:45)
    Omat kokemukseni Lobin kysymyksiin:

– Toimiiko palloränni? Toimii todella hyvin
    – Mikä on normaali odotusaika? ~15min

Itselläni on ollut tapana varata jo viikkoa etukäteen kaikki seuraavan viikon peliajat, joita olen sitten tilanteen muuttuessa peruutellut. Kaiken tämä on voinut tehdä kotitietokoneella 7 päivää etukäteen (peruutukset edellisenä päivänä), mitä olen pitänyt todella hyvänä asiana.

Parina la-su yritin ilman ajanvarausta palloränniin, ja molemmilla kerroilla odotusaika olisi ollut yli tunnin. Jätin väliin. Molemmilla kerroilla yhdellä kentällä sattui olemaan kilpailut. Omat kokemukseni pallorännin toimivuudesta rajoittuvat siis noihin kahteen viikonlopun päivään, ja ne olivat huonot.

Prboy kirjoitti: (13.2.2007 12:17:20)
    Nyt tämä hypetys saa jo entistä huvittavampia muotoja. Kun PGA-ammattilaisetkin tuon tuostakin lyövät 200 metristä ohi greenin, niin tavalliset mailanheiluttajat tekevät sitä varmasti kymmenen kertaa useammin. Eli miten lyöt kymmenien muiden harjoittelijoiden joukossa noita lyöntejäsi osumatta kehenkään? Yhtä hyvin minä voin väittää, että Peuramaalla voi lyödä 300 metristä harjoituslyöntejä harjoitusgreenille – tosin klo 4 kesäaamuna.

Hypehype. Olen jo useana vuotena peräkkäin käynyt huhtikuussa (päiväsaikaan) treenaamassa tuolla lähärialueella ja siellä ei ole yleensä ollut mun lisäksi ketään muuta lähimaillakaan. Silloin olen pariin otteeseen kokeillut puu-femmalla ja pitkillä raudoilla griineille osumista. Jos paikalla olisi muita harjoittelijoita, tyytyisin ilman muuta pelkkiin wedgeihin.

Toisaalta siellä ei varsinaisen pelikaudenkaan aikana ole jengiä tungokseksi asti ja aika usein pääsee keskiraudoilla mättämään myös silloin.

Pallorännin toimivuuteen voisi vielä lisätä, että se toimii käsittääkseni erinomaisen hyvin arkisin ja viikonloppuisin klo 14 jälkeen. Sen sijaan pahin ruuhka-aika on la-su klo 11-13, mutta eihän sinne ehkä pakko ole juuri silloin mennä (kuten minä tein).

Viime kesänä palloränni / paikan päällä varaaminen toimi lukuunottamatta kahta päivää. Nämä olivat päiviä, jolloin kaksi kenttää oli kilpailukäytössä ja kolmas rännivarauksella. Tällöin pahimmillaan odotusajat olivat lähes kaksi tuntia. Ränniaikoja ei saa varata kuin paikan päältä – riippumatta jonotusajan pituudesta – mikä hieman suosii paikallisia asukkaita. Mutta ottaen huomioon, että kyseessä oli vain kaksi päivää koko kesän aikana, niin on mielestäni siedettävää.

Ruuhkista kannattaa kyllä mainita sunnuntai-illan paluuruuhka kohti Helsinkiä. Seisovan jonon pää tulee vastaan usein Kirkkonummen keskustan kohdalla.

Ennätys vastaantulleiden autojenkuljetusrekkojen lukumäärässä Kirkkonummen keskustan ja Pickalan tienhaaran välillä on 27. En kuitenkaan koe niitä sen suurempana uhkana: kunhan lähtee liikkeelle ajatuksella, että kovin paljon ei voi ohitella Kirkkonummen keskustan jälkeen. Ei kai ne kuljetusrekat ole onnettomuuksia aiheuttaneet , vaan ennemmin kahelit ohittelevat henkilöautot ja näitä oli ennen autojenkuljeturekkoja nykyistä enemmän.

Tien kunnostaminen ja leventäminen on varmaan hyvä juttu, nimittäin seuraavalle sukupolvelle. Nämä korjaustyöt tuppaavat viemään sellaiset puolenkymmentä vuotta ja töiden aikana liikenne menee ihan mahdottomaksi. Kokemuksia kannattaa kysellä esim River Golfin Tampereen eteläosassa asuvilta jäseniltä. Viimeiset viisi vuotta ajoaika on vaihdellut 20 min ja 1 h 20 min välillä riippen siitä miten Tampereen läntinen ohitustie on ollut työmaiden vuoksi tukossa. Siispä oikeastaan ainoat syyt, jotka saisivat minut vaihtamaan pois Pickalasta olisivat juuri noiden tietöiden aloittaminen aj muutto yli 100 km:n päähän Pickalasta.

Jos Peuriksen ja Pickalan välin (11,4km) ajaa 8min. tekee se nopeesti päässä laskettuna keskinopeudeksi 90km/h, en suosittele kokeilemaan. Todellinen keskinopeus vois olla aika lähellä 60km/h eli puolet aikaan lisää =n.12min. joka tarkottaa sitä että pitää varata vielä muutama minuutti lisäaikaa jos on varattu aika kierrokselle = 15min. olis lähempänä totuutta.

Saivartelemaan ei kannata alkaa, mutta kun kerran itse lasket matkan hintoja niin bensan hinta riittää kuvaamaan matkakuluja kunhan kerrot sen 1,5:lla =3€ edestakas= 100 kierroksella se tekee 300€.

Juuh.

Huh huh, kylläpä täällä jaksetaan pilkuttaa….

Siis eihän Pickalasta ja Peuriksesta kenttinä voi edes puhua samana päivänä. Mutta kuten todettua, on niin monia muitakin asioita, joita eri ihmiset arvostavat eri tavalla.
    Juurikin sijainti, tiiaikojen saatavuus, pelin sujuvuus, tutut/mukavat pelikaverit, hyvä ravintola, mukava ilmapiiri, tuttu ja palvelualtis hlökunta, kattavat treenialueet jne. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka…

Itse en pelaa kummassakaan näistä kahdesta seurasta, mutta Pickalassa on mielestäni rento ilmapiiri, pelioikeus on hinta-laatu- suhteeltaan vertaansa vailla ja kentätkin on varsin erilaisia. Ja peuramaa… no se nyt vaan on Peuramaa…

Metsämies kirjoitti: (14.2.2007 13:18:37)
    Saivartelemaan ei kannata alkaa, mutta kun kerran itse lasket matkan hintoja niin bensan hinta riittää kuvaamaan matkakuluja kunhan kerrot sen 1,5:lla =3€ edestakas= 100 kierroksella se tekee 300€.

Onko tässä mukana auton arvonlasku, vakuutukset (superkaskolla) ja huoltokustannukset?

Lob

Kiitokset pääosin asiallisesta keskustelusta. Tarkoitus ei suinkaan ollut aloittaa mitään maaottelua eikä tästä sellaista pahemmin tullutkaan
    Sain keskustelusta juuri sitä taustatietoa mitä kaipasinkin kenttävalinnan pohjaksi.
    Olen viimeiset pari vuotta pelannut Peuramaalla vuokralla ja ollut varsin tyytyväinen. Peuramaan kokonaisuus: 2×18 + 1×9 par3, (+HSGC), matka-aika Espoosta ja vuokrapeliokeuden hinta ~600 on varsin kilpailukykyinen paketti varsinkin peliuran alkuvuosina, mutta miksei myöhemminkin. Suosittelen PGH:ta kaikkille, joille nämä faktat painavat vaakakupissa.
    Kaipasin itse kuitenkin jo hieman vaihtelua. Kuten muutama keskustelija asiaa sivusi, Porkkala ei kovin usein onnistumisen elämyksiä anna ja Vanha Peura oli tullut jo varsin tutuksi. Osan Porkkala fiiliksistä voi ottaa oman osaamattomuuden piikkiin, mutta toinen puoli tulee kyllä ihan kentän ominaisuuksista.

Kun Pickalan tuntijat vakuuttivat kierrosten menevän siellä pääsääntöisesti 4h ja alle niin kokonaisaika: matkat plus kierros, ei juurikaan pitene. Kun mietin pelkästään kenttien laatua & määrää per vuokrapelioikeuden hinta niin totesin Pickalan vetävän pitemmän korren. Tällä hetkellä en pitänyt Pickalan pelioikeuteen tarvittua pääomaa liiallisena panostuksen, joten ratkaisu oli selvä.

semi-rough boy kirjoitti: (13.2.2007 9:58:03)
    Niinpä. Olisi mukavaa jos ketjun aloittaja Lob haluaisi paljastaa omalla kohdallaan toteutuneen hinnan.

Pickalan pelioikeuden vuokrasin Golfpisteen pörssin välityksellä hintaan 850 €.

Lähes täsmälleen sama tausta. Täsmälleen sama ratkaisu. Lähes täsmälleen sama hinta. Jo kolmatta vuotta.

Peuriksen upeaa henkilökunnan henkeä olen jäänyt kaipaamaan, siitä edelleen kiitokset, mutta komproimisseja on tehtävä elämässä. Valitettavasti. Olisi kivaa jos saisi kaiken, mutta kun ei saa 🙁

Esillä 11 viestiä, 51 - 61 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #482496 kohteessaPickala (vs Peuramaa)

Etusivu Foorumit Yleistä Pickala (vs Peuramaa)