Aihe: Pickala (vs Peuramaa) - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Pickala (vs Peuramaa)

Etusivu Foorumit Yleistä Pickala (vs Peuramaa)

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • r

Tämä on ehkä vähän off-topic, mutta kun täällä on Pikkala-asiantuntijoita niin miksi tuo Pikkalan www-sivu sanoo, että Range on auki ? Pidetäänkö siellä rangea auki ympäri vuoden ?

Samaa asiaa minäkin olen jo joulusta saakka ihmetellyt mutta enpä ole tullut ottaneeksi selvää rangen aukiolosta. Kyllähän se vähän yllättävää olisi, jos lumen peittämä range olisi auki, vaikka sieltä katosten alta palloja voikin lyödä.

Muuten olen sitä mieltä, että Pickalan veroisia golfkeskuksia ei montaa Etelä-Suomesta löydy. Tuntemistani vastaavaan yltävät vain Lohja ja Nordcenter, varmaan myös Kytäjä missä en ole pelannut. Sen sijaan mm. Sarfvik ja Peuramaa jäävät kyllä ainakin kenttiensä osalta toiseksi.

Ballmarker kirjoitti: (12.2.2007 10:22:42)
    Muuten olen sitä mieltä, että Pickalan veroisia golfkeskuksia ei montaa Etelä-Suomesta löydy. Tuntemistani vastaavaan yltävät vain Lohja ja Nordcenter, varmaan myös Kytäjä missä en ole pelannut. Sen sijaan mm. Sarfvik ja Peuramaa jäävät kyllä ainakin kenttiensä osalta toiseksi.

Ainakin Master ja Talma pitäisi laittaa ehdokaslistalle. Keimola jäänee ulos.

AJ

Heh.. mukavaa seurata tätä Pickala vs. Peuris -maaottelua 🙂 No niin, ei muuta kuin soppaa hämmentämään..

Olen pelannut jonkun verran molemmilla kentillä ja täytyy kyllä myöntää että Pickala hakkaa Peuriksen kaikissa muissa (käyttämissäni) palveluissa 95-5, paitsi vuokrapelioikeuden hinnassa sekä kentän sijainnissa (ajoaikana mitattuna). Jos vertaa esim. lähipelialueita, niin Peuriksen range on ihan hyvä, mutta kaikki muut lähipelialueet on ihan syvältä. Se onnettoman pieni perunapelto-griini rangen vieressä on todella kehno. Bunkkerilalueen ympäristö ei myöskään saa meikäläiseltä kummoisia kehuja, kuten ei puttigriinikään.

Kenttien kunto ja layout on Pickalassa ihan eri tasolla kuin Peuriksella ja kuten joku jo aiemmin sanoi, niin Pickalassa peli sujuu jouhevammin kuin Peuriksella. Kuten sanottu jokaisella on omat mieltymykset ja maut, mutta ainakin itse pidän Pickalaa huomattavasti tasokkaampana golfkeskuksena.

Jake2 kirjoitti: (12.2.2007 11:34:28)
    Ainakin Master ja Talma pitäisi laittaa ehdokaslistalle. Keimola jäänee ulos.

Olen pelannut kaikissa mainituissa ja niistä panisin Keimolan heti ulos, Masterin sitten perään mutta Talma saa jäädä. Siis lisätään Talma listalle.

Pannaas numeroina:

Enirosta:
    Kauklahdenväylä – Peuris (Peuramaantie 152)
    Etäisyys 14.0 km
    Matka-aika 0:13 tuntia

Kauklahdenväylä – Pickala (Golfkuja 5)
    Etäisyys 25.4 km
    Matka-aika 0:21 tuntia

Erotus:
    11,4 km (Pikkala kauempana) (7l/100km & EUR 1,20/l => EUR 0.9576; edestakas EUR 1.9152)
    0:08 tuntia suunta; edestakas 0:16 (Pickala kauempana)

Perustettu:
    Peuris 1999
    Pickala 1987
    Erotus: 12v (Pickala vanhempi)

Reikiä:
    Peuris: 18 + 18 +9par3
    Pickala: 18 + 18 + 18 (+ 6 par3)
    Erotus: 18 Pickalassa enemmän ja Peuriksella 9par3:a enemmän

Jäseniä 2006:
    Peuris: Haulla löytyi yhteensä 1628 jäsentä (/2 = 814/kenttä)
    Pickala: Haulla löytyi yhteensä 1503 jäsentä (/3 = 501/kenttä)
    Erotus: 125 – 313/kenttä (Peuriksella enemmän)

Vuokrapelioikeus 2007:
    Peuris: ~ 600+
    Pickala: ~ 800+
    Erotus: ~ 200 (Pickala kalliimpi)

Koitin siis kaivaa täysin puolueetonta tietoa kentistä. Tähän tietoon kun lisää aikaisempia kommentteja kenttien leiskoista, kunnosta, lähiöpelialueista yms. on helppo ymmärtää, että tällainen vertailu osoittaa toisen olevan ylivoimainen. Sekä se, ettei näitä voi oikeastaan edes vertailla (datsun vs bemari; molemmat autoja, mutta, mutta…).

Lähipelialueista haluan todeta (olen ollut jäsen siis molemmissa seuroissa), että bunkkeri ja griini Peuriksella ei oikein pysty panemaan vastaan Pickalan lähipelialueelle, jossa voi lyödä lähestymisiä aina sataan metriin asti kahdelle griinille, joita suojelee yhteensä kolme bunkkeria. Tähän kun laitetaan vielä kunto aspekti, niin valinnasta ei ole epäselvyyttä.

StiX kirjoitti: (12.2.2007 12:47:19)
    Pickalan lähipelialueelle, jossa voi lyödä lähestymisiä aina sataan metriin asti kahdelle griinille

Lähipelialueella voi lyödä +150m (ja tarvittaessa – Parkin kakkostiiboxia kohti menevältä ’nurmitieltä’ taaimmaiselle griinille – yli 200m) lähestymislyöntejä. Siellä on myös oiva mahdollisuus treenata heinikkosta ja muista hankalista paikoista pelastautumista.

Parhaan startin kotimaan golfkaudelle saa kun treenaa harkka-alueella parina päivänä viikossa wedgelyöntejä keväisessä auringonpaisteessa – eikä muuten ole tungosta.

shanny kirjoitti: (12.2.2007 15:40:45)
    Lähipelialueella voi lyödä +150m (ja tarvittaessa – Parkin kakkostiiboxia kohti menevältä ’nurmitieltä’ taaimmaiselle griinille – yli 200m) lähestymislyöntejä. Siellä on myös oiva mahdollisuus treenata heinikkosta ja muista hankalista paikoista pelastautumista.

Nyt taitaa olla kuitenkin niin, että nämä harjoitusmahdollisuudet on menetetty, kun ao. alueelle on rakennettu syksyn ja talven aikana 6-reikäinen par3-rata.

Ei toki. Lähipelialue säilyy ennallaan.

ajs

Faktoja en kiistä – enkä mitenkään puolueettomuuttasi – mutta:

Eix Peuris ole perustettu 1990? Olen ainakin pelannut 15 v. kisoissa.

Pörssin perusteella Pickalan pelioikeuden hinta on pikemminkin ~ 800+100. Vanhat ’vuokrasopimukset’ ovat varmasti asia erikseen.

semi-rough boy kirjoitti: (13.2.2007 9:14:07)
    Pörssin perusteella Pickalan pelioikeuden hinta on pikemminkin ~ 800+100. Vanhat ’vuokrasopimukset’ ovat varmasti asia erikseen.

Et voi pörssistä päätellä muuta kuin millä tasolla hintapyynnöt ovat. Toteutuneet kaupat eivät näy missään.

ajs

Niinpä. Olisi mukavaa jos ketjun aloittaja Lob haluaisi paljastaa omalla kohdallaan toteutuneen hinnan.

Lob kirjoitti: (5.2.2007 10:38:38)
    Harkitsen ensi kesän pääasiallista kenttää. Tarkoituksenani on vuorata pelioikeus.

Ota molemmille pelioikeus. Pelaa 50+50 kierrosta ja monitoroi mieltäsi askarruttavat kysymykset. Loppukaudesta mieleisesi kenttä saakoon 101. kierroksen ja pääasiallisen kentän tittelin.

Valitettavasti data on hiukan vanhaa, mutta kaudella 2005 vakioporukkamme maksamat vuokrat Pickalassa olivat 750, 780, 820×2 ja 830.

No kattattaako tommosia vuonna kivi ja keihäs hintoja täällä ilmoitella.
    Voihan sitä kissan häntää nostaa noinkin.

Pelaamisesta on maksettava aina; enämpi tai vähempi.

Itsellä ei ole kokemusta Peuramaan kentistä muuta kuin että olen siellä parkolkilla käynyt joka kevät harrasteluni ajan. Pikkulan kenttiäkään en ole pelannut kuin kertaalleen; enkä kyllä niitäkään ihan kokonaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että Parkin #17 on todennäköisesti maailman kaunein nelkku. Sitä katsomaan kantsuu ajaa kauempaakin.

shanny kirjoitti: (12.2.2007 15:40:45)

Nyt tämä hypetys saa jo entistä huvittavampia muotoja. Kun PGA-ammattilaisetkin tuon tuostakin lyövät 200 metristä ohi greenin, niin tavalliset mailanheiluttajat tekevät sitä varmasti kymmenen kertaa useammin. Eli miten lyöt kymmenien muiden harjoittelijoiden joukossa noita lyöntejäsi osumatta kehenkään? Yhtä hyvin minä voin väittää, että Peuramaalla voi lyödä 300 metristä harjoituslyöntejä harjoitusgreenille – tosin klo 4 kesäaamuna.

Eiköhän kaikki kirjoittajat ole jo olleet yhtä mieltä Pickalan paremmuudesta – kolme kenttää jo yksistään on ainutlaatuista. Minä en myöskään halua yhtään uutta jäsentä Peuramaalle. Itse asiassa olisin hyvilläni, jos tommoset 500 heti muuttaisi Pickalaan. En kuitenkaan usko, että ne muuttavat. Miksiköhän? Minäkään en tule muuttamaan. Polttoainekulutkin huomioonottaen (n. 130-140 reissua vuodessa) hinta olisi minulle kaksinkertainen ja kuten jo mainitsin en halua ajaa metriäkää enempää autojenkuljetusrekkojen joukossa (esim. tutulla niitä tuli kaksi vastaan rinnakkain kilpaa-ajaen). Joudun muutenkin kuluttamaan Hangontietä turhankin paljon. Kun moottoritie on saatu aikaiseksi saatan edes harkita siirtymistä.

StiX kirjoitti: (12.2.2007 12:47:19)
    Lähipelialueista haluan todeta (olen ollut jäsen siis molemmissa seuroissa), että bunkkeri ja griini Peuriksella ei oikein pysty panemaan vastaan Pickalan lähipelialueelle, jossa voi lyödä lähestymisiä aina sataan metriin asti kahdelle griinille, joita suojelee yhteensä kolme bunkkeria. Tähän kun laitetaan vielä kunto aspekti, niin valinnasta ei ole epäselvyyttä.

Tietosi vain ovat vanhentuneita. Peuramaalle valmistuu ensi kesäksi kaksi uutta isoa harjoitusgreeniä. Mutta antaa olla, ei Peuramaalle kannata tulla, pysykää poissa.

varmaan jotain osviittaa saisi tulevista / viime vuoden hinnoista jos joku osaisi kertoa paljonko osakkeen omistaja maksaa vuosittain vastiketta? harvalla kentällä lie toteutuneet pelioikeuksien vuokraukset korkeammalla tasolla kuin maksettu vastike; ainakaan touko-kesäkuussa.

UnTitled kirjoitti: (13.2.2007 12:18:52)
    varmaan jotain osviittaa saisi tulevista / viime vuoden hinnoista jos joku osaisi kertoa paljonko osakkeen omistaja maksaa vuosittain vastiketta? harvalla kentällä lie toteutuneet pelioikeuksien vuokraukset korkeammalla tasolla kuin maksettu vastike; ainakaan touko-kesäkuussa.

Ei päde Peuramaahan. Siellä vuokrahinta on vuosittain noin kaksinkertainen vastikkeeseen nähden.

Prboy kirjoitti: (13.2.2007 12:17:20)
    Kun moottoritie on saatu aikaiseksi saatan edes harkita siirtymistä.

Ei ehkä aivan kokonaan OT mutta meinaatko, että moottoritie tulee jatkumaan ohi Kirkkonummen keskustaajaman? Kun Kantvikin sataman laajennuskin on haudattu. Ja tietääkö joku, koska moottoritietä aletaan kuokkia?

Prboy kirjoitti: (13.2.2007 12:23:39)

UnTitled kirjoitti: (13.2.2007 12:18:52)

Ei päde Peuramaahan. Siellä vuokrahinta on vuosittain noin kaksinkertainen vastikkeeseen nähden.

Eipä taida Pickastakaan vastikkeen (680€) hinnalla osaketta vuokralle saada ennen loppukesää. Itse veikkaisin valtaosan vuokrahinnoista pyörivän 800-900€:n hujakoilla.

Paksupekka kirjoitti: (13.2.2007 12:48:15)
    Itse veikkaisin valtaosan vuokrahinnoista pyörivän 800-900€:n hujakoilla.

Olen täsmälleen samaa mieltä ja veikkaan, että noin 90 prosenttia vuokrahinnoista on tuolla välillä. Monille osakkeenomistajille tuo hinta merkitsee vuokraamista ’tappiolla’, kun he joutuvat maksamaan pelikausimaksun lisäksi rahoitusvastiketta. Niiden yhteissumma on enemmän kuin 900 euroa. Mutta rahoitusvastikkeen maksaminenhan on oikeasti pitkäaikaista säästämistä, vai mitä? (Vai kuka tässä okeastaan säästää, osakas vai vuokralainen?).

Ballmarker kirjoitti: (13.2.2007 13:24:33)

Paksupekka kirjoitti: (13.2.2007 12:48:15)
    Itse veikkaisin valtaosan vuokrahinnoista pyörivän 800-900€:n hujakoilla.

Olen täsmälleen samaa mieltä ja veikkaan, että noin 90 prosenttia vuokrahinnoista on tuolla välillä. Monille osakkeenomistajille tuo hinta merkitsee vuokraamista ’tappiolla’, kun he joutuvat maksamaan pelikausimaksun lisäksi rahoitusvastiketta. Niiden yhteissumma on enemmän kuin 900 euroa. Mutta rahoitusvastikkeen maksaminenhan on oikeasti pitkäaikaista säästämistä, vai mitä? (Vai kuka tässä okeastaan säästää, osakas vai vuokralainen?).

Mitenköhän minä odotin tätä. Minulle rahoitusvastike on osa hankintahintaa, sen saa tai on sitten saamatta takaisin kun osakkeen mahdollisesti perikunta myy. Eiköhän valtaosa minkä tahansa osakeen omistajista ajattele kanssani melko samalla tavalla. Jos kämppään tehdään putkiremontti, niin tuskinpa siihen sijoitettua rahaa yritetään repiä vuokralaiselta kolmessa vuodessa takaisin. No toisaalta enhän minä edes vuokraa osakettani ulos, vaan naatiskelen siitä ihan itse.
    Entäpä ne jotka ovat jo maksaneet velkansa aikoinaan kerralla pois. Eivätkö he sitten vuokraakaan osakettaan ’tappiolla’, kun eivät maksa rahoitusvastiketta vuosi kerrallaan?

ajs

’Kantatie 51:n parantamishankkeen suunnitelmat ovat valmiit. Eduskunta myönsi hankkeelle rahoituksen vuoden 2007 budjetissa. Tällä hetkellä valmistellaan urakoitsijan kilpailuttamista ja tehdään muita hankkeen valmistelutoimia. Alustavan aikataulun mukaan rakennustyöt alkavat vuoden 2008 lopulla ja uusi moottoritie otetaan liikenteen käyttöön vuoden 2010 lopulla.’
    Tiehallinto

Vielä täytyy jonottaa muutamassa ruuhkassa, mutta onpa mitä odottaa jonotellessa. Toivon kuitenkin, ettei mikään tärkeämpi tieprojekti tyyliin Hirvensalmen taajaman ohitustie ei ole jäänyt tämän jalkoihin. Olisi 51 voinut aivan hyvin vielä odottaa.

Paksupekka kirjoitti: (13.2.2007 13:45:05)
    Mitenköhän minä odotin tätä. Minulle rahoitusvastike on osa hankintahintaa, sen saa tai on sitten saamatta takaisin kun osakkeen mahdollisesti perikunta myy. Eiköhän valtaosa minkä tahansa osakeen omistajista ajattele kanssani melko samalla tavalla. Jos kämppään tehdään putkiremontti, niin tuskinpa siihen sijoitettua rahaa yritetään repiä vuokralaiselta kolmessa vuodessa takaisin. No toisaalta enhän minä edes vuokraa osakettani ulos, vaan naatiskelen siitä ihan itse.
    Entäpä ne jotka ovat jo maksaneet velkansa aikoinaan kerralla pois. Eivätkö he sitten vuokraakaan osakettaan ’tappiolla’, kun eivät maksa rahoitusvastiketta vuosi kerrallaan?

Juuri mainitsemistasi syistä panin sanan ’tappiolla’ sitaatteihin, mutta olen huomannut monen osakkeenomistajan kokevan oikeastikin asian tai tai sitten teeskentelevän kokevansa sen näin.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 61)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #482542 kohteessaPickala (vs Peuramaa)

Etusivu Foorumit Yleistä Pickala (vs Peuramaa)