Aihe: Persimmon-pelaajia? - Golfpiste.com

13.1.–20.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[5][2]
KilpailuaSuomalaista

Persimmon-pelaajia?

Etusivu Foorumit Välineet Persimmon-pelaajia?

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Löytyykö foorumilaisten keskuudesta persimmoneilla pelaavia golfareita? Itse innostuin aiheesta viime kesänä sen jälkeen kun olin hankkinut ebaysta parit vanhat hogan apex -raudat ja todennut että niillä voi pelata muutkin kuin scratchipelaajat (olen pelannut kuutisen vuotta, händeri oli 16 keväällä). Persimmoneihin totuttelu kesti melkein kuukauden, mutta sen jälkeen kun palaset loksahtivat kohdalleen jäivät titaanit käytännössä aina kotiin. Kauden loppuun mennessä händeri putosi kymppiin, paras kierros persimmoneilla ja bladeilla oli 78 lyöntiä. Mitassa häviän ehkä kymmenisen metriä titaanidraiveriin verrattuna. Tutkaan lyödessä lavanpäännopeuteni oli 100 mailia tunnissa painavalla (395g) persimmonilla. Kuvittelisin että palloa oikeasti kovaa lyövät häviävät suhteessa vähän enemmän mittaa, puulavasta kun tuskin irtoaa yhtä hyvin tramppaefektiä. Suurin ero titaaneihin on tietenkin lavan koko, mutta kun noilla alle 200 kuutioisilla alkaa osumaan palloon niin nykydraiverilla on melko helppo pelata. Tänä talvena innostuin kunnostamaan nurkkiin kertyneitä persikoita. Pari kuvaa ensi kauden välineistä: penna1 penna2 penna3

Olet ’vaarallisella’ tiellä siirtymässä pimeältä puolelta kohti valoa. Onnittelut. Tuon tien päässä häämöttää hikkorigolf, puhtain muoto entisaikojen golfia. Tervetuoa.

Lisää tietoa
    Yhteisö

Olinkin Anttiin jo yhteydessä talvella kun mietin mitä tehdä noille huonokuntoisemmille mailoille, mutta päätin lopulta tehdä itse. Mutta kyllähän golfin kulta-aikaa oli ehdottomasti teräksen ja persimmonin valtakausi 1930-1995 🙂

KL

rtv123 kirjoitti: (22.3.2012 12:07:43)
    Tänä talvena innostuin kunnostamaan nurkkiin kertyneitä persikoita. Pari kuvaa ensi kauden välineistä: penna1 penna2
    penna3

Mutta noissahan on teräsvarret!!! Helppohan semmoisilla on räimiä, hanki puuvartinen persikka 😉

KL kirjoitti: (22.3.2012 16:49:10)

rtv123 kirjoitti: (22.3.2012 12:07:43)
    Tänä talvena innostuin kunnostamaan nurkkiin kertyneitä persikoita. Pari kuvaa ensi kauden välineistä: penna1 penna2
    penna3

Mutta noissahan on teräsvarret!!! Helppohan semmoisilla on räimiä, hanki puuvartinen persikka 😉

Hikkorit hikkorimiehille! Se ero persimmoneissa ja hikkoreissa mielestäny juuri on, että persimmoneilla pystyy vielä klubitasolla pärjäämään titaaneja vastaan ainakin useimmilla kentillä.

Swetariosuman fiilis persimmonnilla ja balata-pallolla on kyllä jotain sellaista johon ei titaaniaikakauden osumilla pääse. Itse huitelin pari vuotta sitten tuollaisella persikkadraiverilla aina silloin tällöin. Taismpa lyödä toissavuoden Munchenin herrasmiesreissun avauslyönnin varapallonkin Macgregorin persimmonnilla.

Hyvää balatapalloa en olekaan noilla päässyt lyömään vielä, tour balatat on melko hinnoissaan nykyään. Mutta professional 90 -palloja on koko ensi kauden tarpeiksi jo hankittuna.

Rakensin joku vuosi sitten uusvanhat Louisville Golf – mailat. Driveri, puu-4 ja putteri.
    väyläpuu ja putteri ovat olleet aktiivikäytössä, driveri on mukana harvemmin ja silloinkin lähinnä spoonin korvikkeena.

Minusta noiden vaikeutta liioitellaan. Ja kyllä, tunne on täysin toinen kuin titaaninuijissa.

(Voi kun olisi edit)

Jos jotakuta kiinnostaa vastaavanlainen projekti niin voin suositella tuota lafkaa. Ystävällinen palvelu, kohtuulliset hinnat ja korkea käsityön laatu.

Houkutus on ollut kova tuolta louisvillestä tilata tavaraa, mutta toistaiseksi olen pystynyt vastustamaan kiusausta. Louisvillen pojat tekivät aikanaan edesmenneelle hogan companylle mailoja ja varmaan monille muillekin.

Ja jos vaikka noilla pelin vaikeus aavistuksen nouseekin, niin hauskuus kasvaa kymmenkertaisesti.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #303307 kohteessaPersimmon-pelaajia?

Etusivu Foorumit Välineet Persimmon-pelaajia?