Aihe: Pelikaveri/Tampere - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Pelikaveri/Tampere

Etusivu Foorumit Yleistä Pelikaveri/Tampere

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 90)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Katriina kirjoitti: (2.3.2008 18:53:43)
    Kottaraiselta en ole ikää kysynyt, mutta ymmärsin hänen kirjoituksestaan, että 40v. ylittänyt on hänelle liian vanhaa seuraa. Ymmärrän sen ja niinpä nyt kysynkin, löytyisikö 50 vuotta täyttänyttä naisseuraa kanssani pelikentälle? Ja: jos joku mies haluaa minusta peliseuraa, saatan uskaltaa lähteä mukaan, jos hän ’ihan väkisin’ haluaa tällaisen puoli jalkaa haudassa olevan kanssa kierroksille :).

Tsot tsot! Vähän epäselvästi itseäni ilmaisen, myönnettäköön. Mutta tarkoitus oli kertoa, että 20+ ikäistä naispelaajaa on täällä tosi vähän. Noin niin kuin normipelaajissa. Ikärasismia en tässä kohtaa kyllä tunnusta 😀

AAH kirjoitti: (1.3.2008 11:53:13)
    Kyllä mää ny.
    Olen nääs sitä mieltä, että aloittelevalla pelaajalla on muutenkin tarpeeksi vaikeaa, ettei tuskaa enää tarvitsisi lisätä kehnoilla olosuhteilla.
    Niijja mikä mielestäsi tekee tästä skrupukentästä ’pienemmän’? Pelaajia on kuin pipoa, ja nelosväylä on monsterein par-5, minkä olen koskaan pelannut.

Messukylän kenttä on hyvä yhden erityisen syyn vuoksi: siellä ei ole varaa lyödä hirmuisia slaisseja tai hukkeja tai räiskiä ihan mihin sattuu.

Jos lyönnit eivät ota pysyäkseen väylällä, niin Messukylän kenttä muistuttaa siitä todella herkästi. Tästä syystä kenttä on aloittelijalle erittäin hyvä, koska jokaisen golffarin ensimmäinen tavoite on saada pallo kulkemaan vähintäänkin suoraan, eikös niin ? Ei sillä neljänsadan metrin monsteridraivilla tee yhtään mitään jossei se laskeudu keskelle väylää =)

Leikkausjäljen ja griinien kannalta se kyllä on ihan täyttä kynnyspeltoa, mutta eipä niillä parempien kenttien tiukoilla griineillä mitään tee jos niille ei GIR:n perusteella edes osu. Jokainenhan tietää että tiukasta griinistä on iloa vasta sitten kun pallossa on niin paljon spinniä että se todella pysähtyy sille. Muutoin mennään aina yli niin että humahtaa =)

Iloisia pelihetkiä kaikille jotka Messukylässä pelaa. Siellä aion tahkoa vielä tänäkin vuonna =)

Antsu kirjoitti: (3.3.2008 9:39:10)

AAH kirjoitti: (1.3.2008 11:53:13)
    Kyllä mää ny.
    Olen nääs sitä mieltä, että aloittelevalla pelaajalla on muutenkin tarpeeksi vaikeaa, ettei tuskaa enää tarvitsisi lisätä kehnoilla olosuhteilla.
    Niijja mikä mielestäsi tekee tästä skrupukentästä ’pienemmän’? Pelaajia on kuin pipoa, ja nelosväylä on monsterein par-5, minkä olen koskaan pelannut.

Messukylän kenttä on hyvä yhden erityisen syyn vuoksi: siellä ei ole varaa lyödä hirmuisia slaisseja tai hukkeja tai räiskiä ihan mihin sattuu.

Jos lyönnit eivät ota pysyäkseen väylällä, niin Messukylän kenttä muistuttaa siitä todella herkästi. Tästä syystä kenttä on aloittelijalle erittäin hyvä, koska jokaisen golffarin ensimmäinen tavoite on saada pallo kulkemaan vähintäänkin suoraan, eikös niin ? Ei sillä neljänsadan metrin monsteridraivilla tee yhtään mitään jossei se laskeudu keskelle väylää =)

Leikkausjäljen ja griinien kannalta se kyllä on ihan täyttä kynnyspeltoa, mutta eipä niillä parempien kenttien tiukoilla griineillä mitään tee jos niille ei GIR:n perusteella edes osu. Jokainenhan tietää että tiukasta griinistä on iloa vasta sitten kun pallossa on niin paljon spinniä että se todella pysähtyy sille. Muutoin mennään aina yli niin että humahtaa =)

Iloisia pelihetkiä kaikille jotka Messukylässä pelaa. Siellä aion tahkoa vielä tänäkin vuonna =)

Tulkitsen vastauksen niin, että Messukylän tekee ’pieneksi’ väylien kapeus. Ehkä niin, tosin tulkintakin saattaa olla pielessä.
    Minun mielestäni siellä ei ole pientä, kuin griinit, joihin on kuivalla kelillä aivan toivotonta saada jäämään palloa, joka on lyöty hyvällä lyönnillä. Rullittamalla saattaa säkällä onnata.
    Edelleenkin olen sitä mieltä, että enemmän kierroksia suunnittelevan kannattaa mennä oikealle kentälle huitomaan. Siellä oppii taatusti tehokkaammin golfin salat, jos on ylipäätään oppiakseen.

Katriina kirjoitti: (2.3.2008 18:53:43)
    Vilkas keskusteluhan tästä golfseuran etsimisestäni kehkeytyikin. Mukavaa.

Kaikille tiedoksi, että olen 50+. ’Kersat’ eivät enää estä minkään lajin harrastamista.

Golfin olen aloittanut siis pari vuotta sitten ja pelikaverinkin puuttumisen vuoksi pelikerrat ovat jääneet vähäisiksi. Tietenkin on muitakin tekijöitä: tähän ikään mennessä harrastuksia ym. elämänkuviota on sen verran, että golf ei ole riittävä eikä voi olla ainoa elämään sisältöä tuova asia (en todennäköisesti ole ainoa lajissani tässäkään) – vaikka tuntuukin vähäisten kokemusteni perusteella mukavalta lajilta.

Naiskaveria etsin siksi, että on helpompi ajatella pelaamista samaa sukupuolta olevan/-vien kanssa. Vikaa päässäni kenties? Tokihan olen pelannut myös vieraassa miesseurassa jonkin kierroksen ( nehän lykkää samaan seuraan useamman ihmisen, halusit tai et 🙂 eikä niissä miehissä ollut todellakaan valittamista.

Kottaraiselta en ole ikää kysynyt, mutta ymmärsin hänen kirjoituksestaan, että 40v. ylittänyt on hänelle liian vanhaa seuraa. Ymmärrän sen ja niinpä nyt kysynkin, löytyisikö 50 vuotta täyttänyttä naisseuraa kanssani pelikentälle? Ja: jos joku mies haluaa minusta peliseuraa, saatan uskaltaa lähteä mukaan, jos hän ’ihan väkisin’ haluaa tällaisen puoli jalkaa haudassa olevan kanssa kierroksille :).

Minun äidilläni samankaltainen ongelma on toistaiseksi estänyt hänen aloittamisensa lajin parissa. Mailat löytyy ja kurssilla on käyty, mutta aina jotain tekosyitä löytyy miksei lajia voi aloittaa kunnolla. Joko ei kehtaa kun on niin huono, on kiireitä tai ei tunne ketään kenen kanssa pelata. Myönnettäköön, että ehkä itselläni ei hermo kestäisi pelata samassa porukassa.

Kottarainen kirjoitti: (2.3.2008 20:30:12)

Tsot tsot! Vähän epäselvästi itseäni ilmaisen, myönnettäköön. Mutta tarkoitus oli kertoa, että 20+ ikäistä naispelaajaa on täällä tosi vähän. Noin niin kuin normipelaajissa. Ikärasismia en tässä kohtaa kyllä tunnusta 😀

Ne muut 20+ beibet pyörii päivät Stockalla meikkejä ostamassa ja illat Onnelassa persustä pyörittämässä…

Niin tai näin, mutta itse tiedän itsestäni, että kyllä mieluummin pelaan suunnilleen oman ikäisten kanssa enkä olisi kauhean innokas pelaamaan innokkaan parikymppisen kanssa, terkut vain Kottikselle, jolle toivottelen mitä parhainta golfkesää :D. Enkä minäkään tunnusta ikärasismia!

[Minun äidilläni samankaltainen ongelma on toistaiseksi estänyt hänen aloittamisensa lajin parissa. Mailat löytyy ja kurssilla on käyty, mutta aina jotain tekosyitä löytyy miksei lajia voi aloittaa kunnolla. Joko ei kehtaa kun on niin huono, on kiireitä tai ei tunne ketään kenen kanssa pelata. Myönnettäköön, että ehkä itselläni ei hermo kestäisi pelata samassa porukassa]

Mahtaisikohan tämä sinun äitisi innostua uudesta pelikaverista? Minä voisi mielelläni pelailla hänen kanssaan, jos hän täällä Treen lähettyvillä asustaa ja haluaisi lähteä joskus Messukylän kentälle (ensin). Olen itse treenannut sellaisella pullonkaulakentällä vähäsen toissakesänä ja se oli kyllä vaativaa harjoittelua juuri siksi, että lyönnin täytyi osua kohdalleen, muuten pallo meni metsään. Metsässä olleiden pallojen määrästä päätellen ihan kaikkien swingi ei ollut ihan kohdallaa, jos se ei ollut minullakaan – siksi uskallan kentälle lähteä, jos tiedän seuralaisen pinnan kestävän :). Onhan se niinkin, että pallon voi poimia taskuun, jos alkaa liikaa toisten tukkona väylillä olla tai voi päästää paremmat edelleen pelaamaan. Vai mitä?

Minusta tämä pelikavereiden puuttuminen kannattaisi nostaa enemmänkin esille. Tässä olisi seuroille haastetta saada epävarmat vasta green cardin suorittaneet henkilöt aktiivisiksi pelaajiksi.

Monestihan on niin, että ellei juuri kortin suorittaneen henkilön lähipiirissä ole lajin harrastajaa, joka ”veisi” kentällä niin on itsestään selvää, että vaatii aikamoista uskallusta lähteä yksin ihan uppo-outoon pelaajaporukkaan epävarmoilla pelitaidoilla ruuhkaisille kentille, jossa vaaditaan ripeää liikkumista ja ”pelisilmää”.

Seurathan voisivat uusille jäsenille kehitellä ”sisäänajosysteemin”, esimerkiksi niin, että vanhat jäsenet voisivat toimia tutorina muutaman kierroksen ajan kentällä, opettaa kentällä liikkumista, hankalat väylät yms. Luulen, että hyöty olisi molemminpuolista: uusi jäsen tuntisi itsensä tervetulleeksi ja seurat saisivat itselleen uusia tyytyväisiä jäseniä. Idea on vapaasti käytettävissä.

P.s. Tunnen nimimerkin Katriina ja voin muuten vakuuttaa, että ”ei ole puoli jalkaa haudassa” oleva persoona! Aloittelijan epävarmuutta pelissä on, mutta mukavaa ja piristävää seuraa pelikierroksella, välimatka vain haittaa meidän yhteisiä pelejämme.

Katriina kirjoitti: (3.3.2008 13:10:20)

Mahtaisikohan tämä sinun äitisi innostua uudesta pelikaverista? Minä voisi mielelläni pelailla hänen kanssaan, jos hän täällä Treen lähettyvillä asustaa ja haluaisi lähteä joskus Messukylän kentälle (ensin). Olen itse treenannut sellaisella pullonkaulakentällä vähäsen toissakesänä ja se oli kyllä vaativaa harjoittelua juuri siksi, että lyönnin täytyi osua kohdalleen, muuten pallo meni metsään. Metsässä olleiden pallojen määrästä päätellen ihan kaikkien swingi ei ollut ihan kohdallaa, jos se ei ollut minullakaan – siksi uskallan kentälle lähteä, jos tiedän seuralaisen pinnan kestävän :). Onhan se niinkin, että pallon voi poimia taskuun, jos alkaa liikaa toisten tukkona väylillä olla tai voi päästää paremmat edelleen pelaamaan. Vai mitä?

Jaa-a, täytyneepä kysyä jos tulevana kesänä uskaltaisi/kerkeäisi/kehtaisi lajin pariin ryhtyä.

Ihana ystäväni Caron, kiitos tsemppauksesta… ja ideasi minun mielestäni on tosi hyvä uusien jäsenten sisäänajoon kentille – voisikohan se olla mahdollisuuksien rajoissa toteutua? Joskus olen kuullut ns. kapteenin kierroksista eli pelikierroksista, joille saa mennä mukaan kuka vain. Kapteeni opettaa kentän tavoille ja siinähän sitä sitten on mahdollisuus tutustua toisiin. Järjestetäänköhän tuollaisia kierroksia miten esim. Tampereella, Messukylässä tai jossain lähistön kentällä?

Sinusta ei ole joka lähtöön (välimatka!), muuta pelikaveria minulla ei ole, joten niin sitä tässä haahuillaan ja ihmetellään, uskaltaako vai ei pelaamaan… Saapas nähdä, kuinka ämmän käy. Vielä ei ole ilmaantunut pelikavereita tätäkään kautta :). Mutta eipäs menetetä vielä toivoa. Yksin tämä keskustelu jo innostaa menemään mukaan, oli tuttuja tai ei. Ihan arkajalka en sentään ole, mutta…

Riverissä Nokialla on ainakin käytössä nämä kapteeninkierrokset. Voit ilmoittautua klubilla mukaan kierrokselle. Voit myös itse valita menetkö nais- vai mieskapteenin kierrokselle.

Meillä on myös ainakin aiempina kesinä järjestetty pari kertaa kuussa naisten peli-iltoja. Nämä ovat olleet tarkoitettu nimenomaan korkealla tasoituksella pelaaville aloittelijoille. Näistä on sitten voinutu bongata itselleen peliseuraa ja samalla saanut opastusta toimintaan kentällä.

Nimetön

Täälläkin on yksi kipale 30+ ikäistä naispelaajaa, joka ei kyllä heiluttele takamustaan Onnelassa vaan ennemmin golfmailaa joko kotikentällään Riverissä tai sitten linjalla TG/Tawast/Aulanko/Kytäjä. Seuraan saa tulla ja siinä on ajoittain mukana myös 60+ikäinen tätihenkilö 53 hcp:llä plus vaihteleva poppoo eri tasoista herraseuraa. Oma händäri on hiukka alle 30 kahden kesän jälkeen, mutta ei aina ole ollenkaan minkäänlaisen laadun tae nimim. ’poistakaa Kartanon 7 väylä kiitos’………………

tgc

Ehdottelit tuossa sisäänajosysteemiä uusille, vähän ehkä vielä aroillekin pelaajanaluille.

Seurassani on jo vuosia toiminut ns. ’Kapteenin kierrokset’, jotka on juuri tarkoitettu uusille jäsenille. Niitä pidetään lähes viikottain ja kun tiedän minkä tason pelimies kapteenimme on, voin varauksetta suositella. Oppia tulee paljon eikä mikään estä osallistumasta kapteenin kierrokselle uudestaankin.

Kapteenin kierrokset ovat lisäksi ilmaisia.

blanco kirjoitti: (4.3.2008 14:50:59)
    …nimim. ’poistakaa Kartanon 7 väylä kiitos’………………

Nii että kohtalaisen haastteeton reikäkö? Mä näkisin sen menevän niin että kolmen hentooisen loikan jälkeen kannella tahi sen välittömässä läheisyydessä. Siihen kolme onnetonnta töksäytystä tahi vastaavaa ja korttiin bogi. Noiin teoriassa toki.

nimim. ’poistakaa Kartanon 7 väylä kiitos’……………… [

Mikä vika Kartano 7:ssa on??? niin kuin kebappikin kertoo kolmella on vääjäämättä lähellä griiniä ja vielä on kaksi lyöntiä baariin!! Joten yritä vaan umohtaa se välissä oleva vesi

Taitaa meillä miehillä olla naisten kanssa vahvasti eri näkemys laajemminkin tuosta seiskasta. Mielestäni tuo on kanssa helppo reikä, usein myös kahdella päälle tai vähintään kantissa ja ne kolme puttia… Tuo vesi vaan taitaa olla ladyille hieman hankalalla etäisyydellä, ainakin vaimo tuota reikää myös vähemmän rakastaa. Tai sitten se on vaan päässä se oja.

Tämähän on se veula, jonne huispasin iikelin viime keväänä. Lähellä en tosin ollut mitään enkä putteja hieronu.
    Siis helppo.
    Mutta mun tätä pitäny, vaan ajattelin muistuttaa kotiseurani kapteenin kierroksista. Ettei vaan pääse unohtumaan.

Mulle jäi avausviestin perusteella se mielikuva, ettei Katriina ole jäsenenä Tampereen alueen golfseurassa. En tiedä miten tiukasti seurat pitävät tasoitusrajoistaan kiinni, mutta tuo tasoitus 54 saattaa muodostua esteeksi päästä joillekin kentille ruuhka-aikoina. Toki pelikaverin jäsenyys saattaa raivata tämän esteen tieltä.

Tiesin etukäteen, että Pirkanmaan Golfin suositteleminen saa jotkut takajaloilleen. Kaudella 2006 kentälle joutui varaamaan lähtöajat hyvissä ajoin etukäteen, mutta viime kaudella pelaamaan pääsi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta silloin kun halusi. Itse pelasin aikanaan ensimmäiset kierrokset Tampereella vieraspelaajana ja ainakin minulle Pirkanmaan Golf tarjosi mukavan matalan kynnyksen lajin pariin.

Kuinkahan innokkaasti seurat ottavat kapteenin kierroksille ja toimintaansa yleensä mukaan vieraspelaajia? Toki aina voi kysyä.

Hyvinhän täältäkin näyttäisi pelikavereita löytyvän, mutta voin lähteä jonkun kerran pelaamaan, jos ei muuten meinaa pelikaveria löytyä. Itsellä kun ei ole turhan montaa pelikaveria, joiden kanssa tulisi säännöllisesti pelattua. Annettua sukupuoli- ja ikävaatimusta en kyllä täytä. 🙂

Täälläkin on yksi kipale 30+ ikäistä naispelaajaa, joka ei kyllä heiluttele takamustaan Onnelassa vaan ennemmin golfmailaa joko kotikentällään Riverissä tai sitten linjalla TG/Tawast/Aulanko/Kytäjä. Seuraan saa tulla ja siinä on ajoittain mukana myös 60+ikäinen tätihenkilö 53 hcp:llä plus vaihteleva poppoo eri tasoista herraseuraa. Oma händäri on hiukka alle 30 kahden kesän jälkeen, mutta ei aina ole ollenkaan minkäänlaisen laadun tae nimim. ’poistakaa Kartanon 7 väylä kiitos’………………

Ladyporukassa on kiva pelailla, ei siinä mitään. Mutta tässä ryhmässä alkaa olla kolmannen pyörän makua. Noilla händäreillä täytyy jättää yks kotiin, tai tuupata toiseen ryhmään. Ainakin kotiseurassani.

Tämä kumartaa ja pokkaa. Onhan hienoa, että tällakin tavalla voi löytää peliseuraa. Ehdottomasti otan tarjouksen vastaan. Sen lupaan, että teen pari harjoitusta jossakin syrjäisessä paikassa ihmissilmän ulottumattomissa ennen kuin ilmestyn bägeineni väylille kanssanne. Kysymys vain kuuluu: voitko laittaa yhteystietoja tuohon mailiini, joka on ketjun alussa – vai miten löydän sinut? Ehdota parempi tapa…

JH75 kirjoitti: (4.3.2008 21:38:04)
    Mulle jäi avausviestin perusteella se mielikuva, ettei Katriina ole jäsenenä Tampereen alueen golfseurassa. En tiedä miten tiukasti seurat pitävät tasoitusrajoistaan kiinni, mutta tuo tasoitus 54 saattaa muodostua esteeksi päästä joillekin kentille ruuhka-aikoina. Toki pelikaverin jäsenyys saattaa raivata tämän esteen tieltä.

Hyvinhän täältäkin näyttäisi pelikavereita löytyvän, mutta voin lähteä jonkun kerran pelaamaan, jos ei muuten meinaa pelikaveria löytyä. Itsellä kun ei ole turhan montaa pelikaveria, joiden kanssa tulisi säännöllisesti pelattua. Annettua sukupuoli- ja ikävaatimusta en kyllä täytä. 🙂

Näin on, en ole jäsenenä Treen seudun seuroissa, vaan tuolla kauempana Keski-Suomessa. Niinhän se on, joka paikkaan minulla ei ole asiaa tuolla tasoituksella.

Kyllä minusta tuntuu, että voisin lähteä pelaamaan kanssasi jonkun kerran, jos sinä uskallat puolestasi. Sitäpaitsi, jos minä tutustun muihin uusiin ihmisiin, sitä kautta tutustut sinäkin, jos se minusta kiinni on. Joskus ystäväni ’Caron’ tulee pelaamaan tänne Treelle ja hän tasoituksineen on jo aivan toista maata peliseurana. Minä voin lähteä mukaanne sitten caddiena :).

Jos katsot hyväksi, voitko laittaa yhteystietosi mailiini – vai miten yhteydenotto parhaiten hoituisi?

Katriina kirjoitti: (4.3.2008 23:40:27)

Tämä kumartaa ja pokkaa. Onhan hienoa, että tällakin tavalla voi löytää peliseuraa. Ehdottomasti otan tarjouksen vastaan.

Yritän uudestaan: Katriina+blanco = 54+~30 = ~84. Jos tähän tulee ajoittain täti, joka on 53 hcp, niin ei onnistu ainakaan kotiseurassani.
    Tasoitusrajatkin siellä on olemassa, mutta niissä yleensä etenkin Kartanolla on joustettu.

Varausohjeet

Nimetön

Aiheeseen a.eli Kartanon 7 väylä. Ei ainakaan minun lyönneilläni olla griinin kantissa kahdella mitenkään päin ellen sitten ota palloa taskuun ja tiputa sitä maahan kahteen eri paikkaan….:). Kuulostaa pelaamiselta miespelaajan näkökulmasta, jotka tuon kyllä tekevät useinkin. Eiköhän sitä anyway taas ensi kesänä työnnetä siihen märkään elementtiin lisää palloja :). Enkä muutenkaan suhtaudu kyllä golfin pelaamiseen ’veren maku suussa meiningillä’ vaikka vankka tavoite on kehittyä edelleen, joten joka sanaani ei kannata suurena totuutena tulkita….ei siis myöskään kommenttiani 7 väylästä.

Siihen toiseen aiheeseen eli yleensä peliryhmässäni on minä (26) ja mieshenkilö
    ( n.16 ). Täti siis vain joskus. Ilman tätiä tuohon siis kyllä mahtuu mukaan. Normaalisti pelaan herraseurassa, joten vaihtelu virkistää.

KL

blanco kirjoitti: (9.3.2008 15:13:34)
    Aiheeseen a.eli Kartanon 7 väylä. Ei ainakaan minun lyönneilläni olla griinin kantissa kahdella mitenkään päin ellen sitten ota palloa taskuun ja tiputa sitä maahan kahteen eri paikkaan….:). Kuulostaa pelaamiselta miespelaajan näkökulmasta, jotka tuon kyllä tekevät useinkin.

Eikös se Kartanon seiska ole par5 ? Silloin saa käyttää kolmekin lyöntiä griinille päästäkseen ja vielä pääsee pariin.

Ja miksi ihmeessä sinun tasoituksellasi pitäisi päästä kahdella tai edes kolmella griinille? Minusta bogi on sinulle vallan hyvä suoritus ko. väylällä, itse asiassa millä tahansa väylällä. Siinä vaiheessa, kun pelaat kentän kaikki väylät bogiin, tasoituksesi on jo alle 20.

KL kirjoitti: (10.3.2008 8:55:19)
    … Siinä vaiheessa, kun pelaat kentän kaikki väylät bogiin, tasoituksesi on jo alle 20.

Ja reippaasti sittenkin.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 90)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #407279 kohteessaPelikaveri/Tampere

Etusivu Foorumit Yleistä Pelikaveri/Tampere