Aihe: Pelikaveri/Tampere - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Pelikaveri/Tampere

Etusivu Foorumit Yleistä Pelikaveri/Tampere

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 90)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen suorittanut green cardin pari vuotta sitten, mutta pelikertoja on vähän sen jälkeen. Tasoituskin komeilee siinä 54:ssä edelleen :). Löytyisikö Treelta minulle naispuolista pelikaveria? Olisi mukava käydä kentällä kevään tullen. Olen muuttanut Treelle, ihmiset eivät ole tuttuja täällä! Voit laittaa mailia kevattahti@jippii.fi

tgc

Mene Tampereella mille klubille tahansa, kerro asiasi, niin ryhmä suorastaan kannattaa Sinua käsillään läpi kierroksen. Samalla huomaat, että 54:n ’tasoitus’ on niin huono, että parannat sitä mitä pikimmiten ylimpään oikeaan tasoitukseen, joka on 36.

Lähtisin itse, mutta onko sen pakko olla nainen ja jos niin minkä ihmeen vuoksi? Eikös Sun pääasia ollut tiputtaa tasoitusta ja oppia vähän pelaamaankin?

Katriina kirjoitti: (28.2.2008 23:12:06)
    Olen suorittanut green cardin pari vuotta sitten, mutta pelikertoja on vähän sen jälkeen. Tasoituskin komeilee siinä 54:ssä edelleen :). Löytyisikö Treelta minulle naispuolista pelikaveria? Olisi mukava käydä kentällä kevään tullen. Olen muuttanut Treelle, ihmiset eivät ole tuttuja täällä!

Voit laittaa mailia kevattahti@jippii.fi

Jipii, meitä on siis muitakin!

tgc kirjoitti: (29.2.2008 0:15:09)
    … Lähtisin itse, mutta onko sen pakko olla nainen ja jos niin minkä ihmeen vuoksi? Eikös Sun pääasia ollut tiputtaa tasoitusta ja oppia vähän pelaamaankin?

Mikäs logiikka tässä on? Eikähän sitä opi jos on oppiakseen, pelasi sitten nuorten iloisten naisten tahi kärttyisten senioriukkeleiden kaa.

pjs

Aloittajan kysely on varsin ymmärrettävä. Alussa ainakin minulla golf oli puurtamista ja jos ei olisi ollut kaveria joka olisi ’vetänyt kentälle’, olisi pelaaminen varmaan jäänyt alkutekijöihinsä. Tämä on nähdäkseni yksi syy miksi vaikka green cardeja suoritetaan paljon, aktiivisiksi pelaajiksi päätyy näistä vain harva. Caddiemaster toki parittaa pelaajia mutta siitä ei ole kuin hetken ilo. Pitäisi saada pysyvämpi suhde aikaiseksi.

tgc

Jos sopii, ottaisin Sinulta neuvoja vastaan siinä vaiheessa kun olet parempi pelaaja.

tgc kirjoitti: (29.2.2008 22:57:00)
    Jos sopii, ottaisin Sinulta neuvoja vastaan siinä vaiheessa kun olet parempi pelaaja.

Mä en turhaa työtä ala tekemään missään vaiheessa.

pjs kirjoitti: (29.2.2008 9:58:28)
    Aloittajan kysely on varsin ymmärrettävä. Alussa ainakin minulla golf oli puurtamista ja jos ei olisi ollut kaveria joka olisi ’vetänyt kentälle’, olisi pelaaminen varmaan jäänyt alkutekijöihinsä. Tämä on nähdäkseni yksi syy miksi vaikka green cardeja suoritetaan paljon, aktiivisiksi pelaajiksi päätyy näistä vain harva. Caddiemaster toki parittaa pelaajia mutta siitä ei ole kuin hetken ilo. Pitäisi saada pysyvämpi suhde aikaiseksi.

Paskan marjat. Minun mielestäni tuo ei pidä paikkaansa. Itse olin ekana kesänä ihan ekstaasissa vaikka kenenkään tutun kanssa en päässytkään pelaamaan koko kesänä. Ihan yhtä innolla menin kentälle vieraiden ihmisten kanssa pelaamaan kuin olisin kaverin kanssa mennyt. Viime kesänä onneksi sain jo veljeni aina välillä mukaan ja ensi kesänä osa kavereista on puhunut aloittavansa.

Kottarainen kirjoitti: (29.2.2008 9:37:37)

Miten mä oon käsittäny, että sulla on pelikertoja takana vähän enemmän kuin ’vähän’? =)

goldencap kirjoitti: (29.2.2008 23:57:10)

Kottarainen kirjoitti: (29.2.2008 9:37:37)

Miten mä oon käsittäny, että sulla on pelikertoja takana vähän enemmän kuin ’vähän’? =)

Ehe ehe. Törppö… 😀 Naispuoleisia, rakas kotikylänwatson, ja nimenomaan täällä Tampesterin seudulla. Ja JOS niitä on, niin ne on yli 40v tai niillä on kersoja(pelaa ehkä kerran kesässä) tai ne on sieltä kilpagolfiporukasta (sanan varsinaisessa merkityksessä). Kyllä sää tiärät.

Toivottavasti Katriinalle on tullut jo asiallisia vastauksia sähköpostiin. Luulisin, että suurin piirtein samassa tilanteessa olevia naisia Tampereella kyllä on. En tiedä sitten löytävätkö tänne forumille.

Täältä löytyy pjs:n lisäksi toinen, joka ei ilmeisesti ole olemassa. 🙂 Eivät kaikki tiputa ensimmäisellä täydellä kierroksella tasoitustaan singeliksi. Osalle lajin aloitus on syystä tai toisesta vaikea. Itsellä meni useampi ysi ennen kuin tasoitus tippui.

Pelasin aikanaan ensimmäisiä kierroksiani mm. Tampereella Pirkanmaan Golfissa. Kenttä ei kunnoltaan ole Tampereen paras, mutta ainakin silloin sieltä löytyi mukavaa peliseuraa opetella lajia. Ja jos edellisestä kierroksesta on tosi pitkä aika, niin Pirkanmaan Golfissa on mielestäni hyvä par3-kenttä, jonne voi mennä kiertämään aluksi, jos kynnys isolle kentälle menemiseen tuntuu liian isolta. Lisäksi kentän etuna on helpot kulkuyhteydet ja hintataso on mielestäni kohtuullinen.

JH75 kirjoitti: (1.3.2008 9:57:40)
    Pelasin aikanaan ensimmäisiä kierroksiani mm. Tampereella Pirkanmaan Golfissa. Kenttä ei kunnoltaan ole Tampereen paras…

No ei tosiaankaan. Se on selkeesti Tampereen huonoin, mutta aivan aloittelijoille kelvannee, jos ei paremmastakaan tietoa ole. Parasta siellä lienee range.

AAH kirjoitti: (1.3.2008 10:35:39)

Pelasin aikanaan ensimmäisiä kierroksiani mm. Tampereella Pirkanmaan Golfissa. Kenttä ei kunnoltaan ole Tampereen paras…

No ei tosiaankaan. Se on selkeesti Tampereen huonoin, mutta aivan aloittelijoille kelvannee, jos ei paremmastakaan tietoa ole. Parasta siellä lienee range.

Äläpäs nyt. Kyllä se on lajia aloittelevalle yksi parhaista vaihtoehdoista, ellei paras. Varsinkin jos ei ole varustettu Tiikerin motoriikalla heti alkuunsa, niin kuin nyt normaalit ihmiset eivät ole, niin kierros ’isommalla’ kentällä voi olla turhan raskas.

Voi olla, että into loppuu siihen kun kolmannella väylällä on jo 30 lyöntiä kasassa ja vielä 15 väylää olisi tahkottava. Ihan niin kuin vaikka vaan omia hermoja säästääkseen.
    (Syvä rintaääni pulpahti jostain lähimenneisyydestä…)

Kottarainen kirjoitti: (1.3.2008 11:11:56)

AAH kirjoitti: (1.3.2008 10:35:39)

Äläpäs nyt. Kyllä se on lajia aloittelevalle yksi parhaista vaihtoehdoista, ellei paras. Varsinkin jos ei ole varustettu Tiikerin motoriikalla heti alkuunsa, niin kuin nyt normaalit ihmiset eivät ole, niin kierros ’isommalla’ kentällä voi olla turhan raskas.

Voi olla, että into loppuu siihen kun kolmannella väylällä on jo 30 lyöntiä kasassa ja vielä 15 väylää olisi tahkottava. Ihan niin kuin vaikka vaan omia hermoja säästääkseen.
    (Syvä rintaääni pulpahti jostain lähimenneisyydestä…)

Kyllä mää ny.
    Olen nääs sitä mieltä, että aloittelevalla pelaajalla on muutenkin tarpeeksi vaikeaa, ettei tuskaa enää tarvitsisi lisätä kehnoilla olosuhteilla.
    Niijja mikä mielestäsi tekee tästä skrupukentästä ’pienemmän’? Pelaajia on kuin pipoa, ja nelosväylä on monsterein par-5, minkä olen koskaan pelannut.

Messukylän kenttä on alottelijoiden kenttä – vaikka kenttä ei missään nimessä ole helppo, kapeat väylät ja pienet griinit. Eikä griinit ole mitään huippukuntoisia.

Se on kuitenkin hyvä ja edullinen vaihtoehto juuri aloittelijoille. Range on hyvä ja par 3 kenttä puoltaa paikkansa, kun haluaa lajiin tutustua.

Itse aloitin harrastuksen juuri siellä, mutta ekan kauden jälkeen hakeuduin muualle jäseneksi, kuten niin monet muutkin, jotka jäävät siellä lajiin koukkuun. Pari kertaa olen siellä sen jälkeen pelannut – on vielä nimittäin hampaankolossa sille nelosväylälle, jota en vieläkään ole pelannut alle tuplabogin – jos ja kun sinne ensi kesänä menen, niin vain ja ainoastaan ottaakseni niskalenkin siitä monsteriväylästä!

Musta kun tuntuu, että se paremmuus ei ole kiinni HCP:stä. Suosittelen ottamaan vastaan neuvoja kebaxilta.

Kottarainen kirjoitti: (1.3.2008 0:33:31)

Ehe ehe. Törppö… 😀 Naispuoleisia, rakas kotikylänwatson, ja nimenomaan täällä Tampesterin seudulla. Ja JOS niitä on, niin ne on yli 40v tai niillä on kersoja(pelaa ehkä kerran kesässä) tai ne on sieltä kilpagolfiporukasta (sanan varsinaisessa merkityksessä). Kyllä sää tiärät.

Mistäs sä tiedät onko Katriina yli 40v ja onko sillä kersoja? Vai oletko jo kysynyt asiaa häneltä itseltään? Katriinahan voisi itse tulla tänne valottamaan koko elämäntarinansa, niin ehkä pelikavereita alkaa ilmestymään =)

Jamasa Lupe kirjoitti: (1.3.2008 15:34:34)

Musta kun tuntuu, että se paremmuus ei ole kiinni HCP:stä. Suosittelen ottamaan vastaan neuvoja kebaxilta.

hyvä trolli =D

goldencap kirjoitti: (1.3.2008 15:45:27)

hyvä trolli =D

Mikäli hiukkaakaan tunnen kys. vesseleitä, tässä ei ole mitään ärsyttävää, vaan tämä Jamasan huomio kebaxista on puhdas fakta. Se pitäisi jo huomata hymiövajeesta.

Ottamatta kantaa siihen millainen pässi toi seniori on, huomasin kuitenkin pienen mahdollisen sisältövirheen tuossa hänen postaamassaan hyökkäävässä kommentissa.

Eli jos kebaxia huvittaa, voi hän käydä tätä arvon hyväosaista neuvomassa herran omien sanojen mukaan ihan koska vaan. Itse ainakin tunnen itseni paremmaksi pelaajaksi päivä päivältä, vaikkei se aina näkyisi tuloksissa.

Vaikka olenkin varhaisseniori ja jo äidinmaidossa sain ärrinmurrinkeksejä ei mieleeni edes tulisi alkaa ketään neuvomaan. Buumshakalaka.

tgc

Nimenomaan! En ole maininnut halaistua sanaa mistään hcp:stä.

ts

goldencap kirjoitti: (1.3.2008 15:45:27)

hyvä trolli =D

Ei ollu ei…. siis trolli lainkaan.

tgc kirjoitti: (1.3.2008 17:43:34)
    Nimenomaan! En ole maininnut halaistua sanaa mistään hcp:stä.

Hyvä.

Noh, mistäs päättelit ettei kepsu ole jo parempi pelaaja kuin sinä ja onko hän koskaan ollut edes huonompi? Millä kriteereillä laitat pelaajia järjestykseen?

Vilkas keskusteluhan tästä golfseuran etsimisestäni kehkeytyikin. Mukavaa.

Kaikille tiedoksi, että olen 50+. ’Kersat’ eivät enää estä minkään lajin harrastamista.

Golfin olen aloittanut siis pari vuotta sitten ja pelikaverinkin puuttumisen vuoksi pelikerrat ovat jääneet vähäisiksi. Tietenkin on muitakin tekijöitä: tähän ikään mennessä harrastuksia ym. elämänkuviota on sen verran, että golf ei ole riittävä eikä voi olla ainoa elämään sisältöä tuova asia (en todennäköisesti ole ainoa lajissani tässäkään) – vaikka tuntuukin vähäisten kokemusteni perusteella mukavalta lajilta.

Naiskaveria etsin siksi, että on helpompi ajatella pelaamista samaa sukupuolta olevan/-vien kanssa. Vikaa päässäni kenties? Tokihan olen pelannut myös vieraassa miesseurassa jonkin kierroksen ( nehän lykkää samaan seuraan useamman ihmisen, halusit tai et 🙂 eikä niissä miehissä ollut todellakaan valittamista.

Kottaraiselta en ole ikää kysynyt, mutta ymmärsin hänen kirjoituksestaan, että 40v. ylittänyt on hänelle liian vanhaa seuraa. Ymmärrän sen ja niinpä nyt kysynkin, löytyisikö 50 vuotta täyttänyttä naisseuraa kanssani pelikentälle? Ja: jos joku mies haluaa minusta peliseuraa, saatan uskaltaa lähteä mukaan, jos hän ’ihan väkisin’ haluaa tällaisen puoli jalkaa haudassa olevan kanssa kierroksille :).

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 90)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #407271 kohteessaPelikaveri/Tampere

Etusivu Foorumit Yleistä Pelikaveri/Tampere