23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

Pelikaverin epärehellisyys

Etusivu Foorumit Säännöt Pelikaverin epärehellisyys

Esillä 11 viestiä, 101 - 111 (kaikkiaan 111)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • TP Combo kirjoitti: (14.8.2014 10:09:08)
    Pk-seudulla kuulemma joka neljäs aikuinen on sinkku, kertooko tämä yleistynyt yksinpelailu sitten enemmän nykyajasta, 90-luvulla ei tarvinnut periaatteessa ikinä pelata yksin, ja lähes aina oli ’kortti taskussa’, eli pelattiin tasoituskierroksia

    Kun/jos on työn ja perheen asettamia rajoitteita, joutuu joskus kentälle yksin. Eilenkin lähdin ex tempore klo 19 jälkeen heittämään puoli kierrosta. Muutaman kerran olen vastaavia pelannut tänä kesänä yksin.

    Aluksi näytti että joudun nytkin yksin (19:20 jälkeen ekat lähdössä vasta tasan 20:00, enkä halunnut odottaa siihen saakka) mutta sitten ykköstiille tulikin toinen pelaaja mukaan.

    Ilmoitin hänelle että pelaan tasoituskierroksen, kun olen tänä kesänä jättänyt vasta 3 korttia ennen tätä.

    Peli on ollut paranemaan päin, enimmäkseen menee bufferiin tai oman alle. Nyt tuli 22 bp, josta siis sain jätettyä kortin. Uusi hcp nyt 15.x.
    Jos olisin pelannut tuon 22 bp yksin (ja jos pelaisin yleisesti sen tason tuloksia yksin pelatuilla puolikkaillani), kumpi olisi parempi:

    1) mun hcp ei paranisi, vaikka peli paranee – kun ei ole merkkaria todistamassa?

    2) saisin merkata yksin pelatut kierrokset, jolloin hcp olisi lähempänä totuutta, mutta olisiko ISO riski olemassa, että alankin huijata rankasti puoleen tai toiseen? (tyhmä kysymys: miksi haluaisin huijata?)

    Kuuma putteri kirjoitti: (14.8.2014 14:10:47)

    TP Combo kirjoitti: (14.8.2014 10:09:08)
    Pk-seudulla kuulemma joka neljäs aikuinen on sinkku, kertooko tämä yleistynyt yksinpelailu sitten enemmän nykyajasta, 90-luvulla ei tarvinnut periaatteessa ikinä pelata yksin, ja lähes aina oli ’kortti taskussa’, eli pelattiin tasoituskierroksia

    Kun/jos on työn ja perheen asettamia rajoitteita, joutuu joskus kentälle yksin. Eilenkin lähdin ex tempore klo 19 jälkeen heittämään puoli kierrosta. Muutaman kerran olen vastaavia pelannut tänä kesänä yksin.

    Aluksi näytti että joudun nytkin yksin (19:20 jälkeen ekat lähdössä vasta tasan 20:00, enkä halunnut odottaa siihen saakka) mutta sitten ykköstiille tulikin toinen pelaaja mukaan.

    Ilmoitin hänelle että pelaan tasoituskierroksen, kun olen tänä kesänä jättänyt vasta 3 korttia ennen tätä.

    Peli on ollut paranemaan päin, enimmäkseen menee bufferiin tai oman alle. Nyt tuli 22 bp, josta siis sain jätettyä kortin. Uusi hcp nyt 15.x.
    Jos olisin pelannut tuon 22 bp yksin (ja jos pelaisin yleisesti sen tason tuloksia yksin pelatuilla puolikkaillani), kumpi olisi parempi:

    1) mun hcp ei paranisi, vaikka peli paranee – kun ei ole merkkaria todistamassa?

    2) saisin merkata yksin pelatut kierrokset, jolloin hcp olisi lähempänä totuutta, mutta olisiko ISO riski olemassa, että alankin huijata rankasti puoleen tai toiseen? (tyhmä kysymys: miksi haluaisin huijata?)

    Sorry, sinkkuushan ei todellakaan korreloi yksinpelaamiseen, sehän on just päinvastoin

    eli perheelliset/ pienten lasten vanhemmat usein jäävät ulos vanhoista vakiopeliporukoista, se neljäs paikka ryhmässä on äkkiä täytetty, jos ei ehdi 3 kertaa viikossa pelaamaan

    itsellä sama homma eli lasten menot ym. perheen yhdessätekemiset ovat vähentäneet golfinpeluun n. 10 kertaan per kausi, ja suuri osa niistä on ysejä, aamulla aikaisin tai illalla myöhään, ja usein hetken mielijohteesta kentälle tulee lähdettyä

    itselläkin tänä vuonna tehtynä 3 tasoituskierrosta, joista kolmas ei ole vielä edes ilmoitettu, kun on toisella kentällä tehty kilpailutulos, ja nykyään eivät päivity automaattisesti

    kyllä se hcp sieltä alas tulee, kyllä se on ymmärrettävää, että jos pelaa hyvän kierroksen ja ei saa siitä tasoituskierrosta niin silloin voi tuntua että hcp on liian hyvä, ja harmittaa ettei händäri laskenut

    vastaavasti pitäisi sitten pelata jokainen kierros tasoituskierroksena, niin hcp olisi enemmän ’kohdallaan’

    mutta yksinhän tämä ei onnistu, mutta totuushan on kuitenkin se, että kun hcp menee alle 10:n niin pitää jo pelata periaatteessa alle 80 lyönnin kiekkoja, ja kun ollaan siellä n. seiskan händärissä niin pitäis pelata jo selvästi alle 80, ja jos vuodessa pelaa 10 kierrosta niin 75-78 lyönnin kiekkoja ei tule vaan niin usein,

    joten ei ole mitään hyötyä pelata 9 reikäisiä tasoituskierroksia yksin, koska ne eivät ole tasoituskierroksia eli treeniä vaan ja lyönnithän saa laskea

    Kuuma putteri kirjoitti: (14.8.2014 14:10:47)

    TP Combo kirjoitti: (14.8.2014 10:09:08)
    Pk-seudulla …

    bufferiin tai oman alle. Nyt tuli 22 bp, josta siis sain jätettyä kortin. Uusi hcp nyt 15.x.
    Jos olisin pelannut tuon 22 bp yksin (ja jos pelaisin yleisesti sen tason tuloksia yksin pelatuilla puolikkaillani), kumpi olisi parempi:

    1) mun hcp ei paranisi, vaikka peli paranee – kun ei ole merkkaria todistamassa?

    2) saisin merkata yksin pelatut kierrokset, jolloin hcp olisi lähempänä totuutta, mutta olisiko ISO riski olemassa, että alankin huijata rankasti puoleen tai toiseen? (tyhmä kysymys: miksi haluaisin huijata?)

    Kysymys ei ole edes relevantti. Yksin pelatessa ei ole olemassa tasoituskierrosta. Niin kauan kuin säännöt vaativat merkkaria. Toinen asia sitten on, pitäisikö sääntöä muuttaa. 9-reiän tasoituskierros lienee uudempi keksintö eikä se ole tuhonnut golfia.

    Yhden miehen otoksella voin todeta, että oikea tasoituskierros pelikaverien silmien edessä on rankempi juttu kuin pelaisi yksin. Jos puhdasoppinen oikea tasoituskierros on kilpailussa tehty, niin samassa hengessä pitää edes jotain painetta tuuppareille luoda.

    Huonot hermot myönnetään.

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (14.8.2014 16:08:04)
    Yhden miehen otoksella voin todeta, että oikea tasoituskierros pelikaverien silmien edessä on rankempi juttu kuin pelaisi yksin.

    Mulla on taas yhden miehen otos juuri toisinpäin: pelaan paremmin (tulosta) jos on seuraa ja/tai kilpailua, kuin että jos olen yksin.

    Yksin pelatessa en jaksa keskittyä, sekä tulee yritettyä kaikenlaisia hasardilyöntejä ym. liikaa riskejä. ’kyllä tästä vielä lipulle pääsee’

    Muissakin lajeissa on mulla (onneksi) ollut niin, että kilpailuissa menee yleensä paremmin kuin harjoituksissa.

    Vielä lisäys:

    Olen samaa mieltä, että kilpailuissa taso pitäisi osoittaa, ja todistaa. Sehän se todellinen testi on!

    Oikeastaan kaikki muut on vaan treeniä, myös tavalliset harkka-tasoituskierrokset.

    Ilmoittauduinkin juuri yksiin golfkilpailuihin. Viimeksi olen tainnut olla jossain firman sisäisissä kisoissa > 10 vuotta sitten. Jännä nähdä, minkä tason saan irti kisoissa.

    toinen lisäys:

    toisaalta, tällä tasolla (hcp 15) jos vastustajat on yhtä huonoja, kilpailutulokset on varmaan melko paljon ihan tuurista kiinni. Ei meistä kukaan tästä pelistä vielä oikeasti paljon mitään ymmärrä.

    Kuuma putteri kirjoitti: (14.8.2014 16:21:17)

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (14.8.2014 16:08:04)
    Yhden miehen otoksella voin todeta, että oikea tasoituskierros pelikaverien silmien edessä on rankempi juttu kuin pelaisi yksin.

    Mulla on taas yhden miehen otos juuri toisinpäin: pelaan paremmin (tulosta) jos on seuraa ja/tai kilpailua, kuin että jos olen yksin.

    Yksin pelatessa en jaksa keskittyä, sekä tulee yritettyä kaikenlaisia hasardilyöntejä ym. liikaa riskejä. ’kyllä tästä vielä lipulle pääsee’

    Muissakin lajeissa on mulla (onneksi) ollut niin, että kilpailuissa menee yleensä paremmin kuin harjoituksissa.

    Haha, menee jäsentenväliseksi, mutta hallittu riskinottohan ja sen onnistuminen on yksinpelaamisen juttu. Mahdollisesti vituralleen mennyt lyönti ei harmita liikaa vaan sitten pistetään uutta putkeen. Rentous on se juttu.

    Kun pelaa seurassa on jännittynyt päästä varpaisiin ja takaraivossa jyskyttää, että äkkiä pallo liikkeelle, niin ….

    Tuosta on lisääntymisbiologian puolella kuvaava sanontakin 😉

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (14.8.2014 16:31:47)
    Haha, menee jäsentenväliseksi, mutta hallittu riskinottohan ja sen onnistuminen on yksinpelaamisen juttu. Mahdollisesti vituralleen mennyt lyönti ei harmita liikaa vaan sitten pistetään uutta putkeen. Rentous on se juttu.

    Jotenkin vaan kun katsoo tuloskorttia yksin pelatun kiekan jälkeen, ainakin mulla yleensä tulee mieleen että olikohan ne riskinotot kaikki niin ’hallittuja’…

    Tai olisko, että siinä rentoudessakin on joku optimitaso, ettei mene velton puolelle. Silloinkaan ei onnistu, ei edes lisääntymisbiologiassa ;-D

    KL

    TP Combo kirjoitti: (14.8.2014 15:58:47)
    mutta yksinhän tämä ei onnistu, mutta totuushan on kuitenkin se, että kun hcp menee alle 10:n niin pitää jo pelata periaatteessa alle 80 lyönnin kiekkoja, ja kun ollaan siellä n. seiskan händärissä niin pitäis pelata jo selvästi alle 80, ja jos vuodessa pelaa 10 kierrosta niin 75-78 lyönnin kiekkoja ei tule vaan niin usein,

    Seiskan händärit pelaavat alle 80 varsin harvakseltaan ja vielä harvemmin selvästi alle 80. Tuolla tasolla tulokset heittelevät vielä hyvinkin yli ysikymppisistä ajoittaisiin (lue: harvoihin) seiskayseihin.

    Useassa muussakin viestiketjussa on viitattu tähän huijaamisasiaan.
    Tässä toisenlainen esimerkki:

    MTV3 17.8

    Yhdysvaltalaisen Cameron Tringalen suoritus golfin PGA-mestaruusturnauksessa hylättiin lähes viikko kilpailun jälkeen. Tringale pyysi itse hylkäystä, koska arveli kirjanneensa tuloskorttiinsa virheellisen tuloksen.

    Kysymys oli alle kymmenen sentin pituisesta putista päätöskierroksen 11. reiällä. Tringalen mukaan hänen putterinsa oli ennen upotusta heilahtanut pallon yli. Häntä alkoi jälkikäteen kalvaa epäilys siitä, että heilahdus saattoi täyttää sääntöjen mukaisen lyönnin määritelmän ja hänen olisi pitänyt kirjata itselleen bogin sijaan tuplabogi.

    Tringale otti yhteyttä golfjärjestö PGA:han perjantaina. Osapuolet olivat yhdessä sitä mieltä, että hutilyönti olisi pitänyt laskea tulokseen.
    Mainos (uutinen jatkuu alla)

    Tringale sijoittui kisassa jaetulle 33. sijalle. Hylkäyksen myötä hän menettää myös 53 000 dollarin (40 000 euron) palkintorahansa.

    Brockwell kirjoitti: (17.8.2014 21:33:32)
    Useassa muussakin viestiketjussa on viitattu tähän huijaamisasiaan.
    Tässä toisenlainen esimerkki:

    MTV3 17.8

    Yhdysvaltalaisen Cameron Tringalen suoritus golfin PGA-mestaruusturnauksessa hylättiin lähes viikko kilpailun jälkeen. Tringale pyysi itse hylkäystä, koska arveli kirjanneensa tuloskorttiinsa virheellisen tuloksen.

    Tämä uutinen, ja myös PGA:n sivuilla oleva tiedote, on mielestäni hieman vajaa. Ei kerrota, yrittikö Tringale oikeasti lyöntiä vai heilutteliko vain mailaa niin kuin uutisesta helposti saa käsityksen. Sehän ei ole rangaistavaa. Mutta lopputulos tästä on nyt siis DQ.

    Nyt voidaan ihmetellä miksi Tringalelta kesti viikko tulla ulos kaapista? Kuka käräytti, miksi omatunto soimasi vasta nyt? Uskomme tietysti rehellisyyteen, mutta jotenkin outoa.

Esillä 11 viestiä, 101 - 111 (kaikkiaan 111)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #270667 kohteessaPelikaverin epärehellisyys

Etusivu Foorumit Säännöt Pelikaverin epärehellisyys