Aihe: Parkkeeraamisen vaikeus - Golfpiste.com

21.7.–28.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[17][25]
KilpailuaSuomalaista

Parkkeeraamisen vaikeus

Etusivu Foorumit Yleistä Parkkeeraamisen vaikeus

Esillä 6 viestiä, 26 - 31 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • MacG kirjoitti: (4.8.2011 10:24:56)
    OT: Ketjussa puhutaan useaan otteeseen klubien inva paikoista, meidän klubilla kun tällaisia ei ole, enkä muutenkaan muista tällaisia nähneeni muuallakaan, niin miten yleisi nämä nyt sitten ovat?

Vähättelemättä mitenkään liikuntarajoitteisia ihmisiä, niin eikös tässä ole aikamoinen ristiriita lajin ja liikuntarajoitteisuuden välillä? Tarkoitan siis sitä, että jos omaat sellaisen liikuntarajoitteisuuden että sinulla on vaikeuksia liikkua pidempiä matkoja, miten sitten onnistuu lajin harrastaminen?

Korostan vielä etten yritä provoilla, vaan mielenkiinnosta ihmettelen.

Enpä minäkään kentillä juurikaan invapaikkoja ole nähnyt, mutta kyllähän liikuntarajoitteiset voivat keventää pelaamistaan esim. golfautolla…

MacG kirjoitti: (4.8.2011 10:24:56)
    Vähättelemättä mitenkään liikuntarajoitteisia ihmisiä, niin eikös tässä ole aikamoinen ristiriita lajin ja liikuntarajoitteisuuden välillä? Tarkoitan siis sitä, että jos omaat sellaisen liikuntarajoitteisuuden että sinulla on vaikeuksia liikkua pidempiä matkoja, miten sitten onnistuu lajin harrastaminen?

Korostan vielä etten yritä provoilla, vaan mielenkiinnosta ihmettelen.

aika harvalla kentälä löytyy noita invapaikkoja.

inva pysäköintitunnuksen peruste ei välttämättä ole liikuntarajoite, osa invanpysäköintiin oikeutetuista omaan vamman / haitan tms. jota ei ole mahdollista havaita silmämääräisesti, mutta nuo invapaikat ovat silti heille tärkeitä

ps. vaikka henkilön invalidítetti estäisi pelaamisen, saattaa ko. henkilöllä olla muuten asiaa kentälle / klubitalolle esim lounaalle taikka omistamiensa osakkeisiin liityvien asioiden hoidon merkeissä.

Ainoa, missä INVA-pysäköintimerkinnän olen golfkentän parkkiksella nähnyt on Porvoo. Paikkoja oli hataran muistini mukaan neljä.

Montakohan muuta on Suomessa?

Hakkila kirjoitti: (4.8.2011 10:39:39)
    On olemassa ja kunnioitan että on. Jos pelaaja haluaa tulla kentälle, astumaan golfautoon,pelaamaan,lyömään hyviä lyöntejä, siirtymään seuraavalle lyöntipaikalle kärryllä…itse asiassa koko provo meni ohi.

Kun lukee tuon vastauksesi niin ei jääne epäselvää että itse käytät kyseisiä paikkoja pysäköintiin.

Eilen kaksi ihan hyvännäköistä autoa peruutti vastakkaisilta parkkipaikoiltaan aivan silmieni edessä ja tottakai törmäsivät perä edellä toisiinsa. Tällaistakin sattuu. Kuskitkin olivat ihan hyvännäköisiä, mitenköhän kierros oli mennyt?

Ai perkule, tää tapahtuikin Ikean parkkipaikalla, se olikin ostoskierros, mutta ihan hyvä juttu, oli pakko kertoa. Liittyy golfiin, koska olin menossa pelaamaan.

PS vahingot jäivät pieniksi, vaikka kovaa kolahti.

Pekka Pelimies kirjoitti: (4.8.2011 12:29:10)
    Ainoa, missä INVA-pysäköintimerkinnän olen golfkentän parkkiksella nähnyt on Porvoo. Paikkoja oli hataran muistini mukaan neljä.

Montakohan muuta on Suomessa?

Kyllä niitä on ainakin pk-seudulla. On noloa, jos inva paikkoja ei ole, kun kyse on kuitenkin ’puolijulkisesta’ paikasta. Kustannuksista ei voi olla kyse, ja tuskin tilanpuutteestakaan. Asenteesta enemmän. Luulisi että nykyaikana nämä asiat jo osattaisi ottaa huomioon.

Esillä 6 viestiä, 26 - 31 (kaikkiaan 31)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #438260 kohteessaParkkeeraamisen vaikeus

Etusivu Foorumit Yleistä Parkkeeraamisen vaikeus